• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Деревина (дров’яна деревина не промислового використання)

Завершена

420 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 100.00 UAH
Номер: b362d76073d14c2ebfaa3bb80b65055a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-13-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 14.05.2024 09:12 - 05.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 13.05.2024 № 31-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника управління Лілія БОЙЧУК Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 13 травня 2024 року № 31-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2024-03-27-005235-a від 27.03.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 693-73-06, b.h.yastremska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання виконання Постанови № 710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 та пункту 3 частини 1 статті 10 Закону. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог пунктів 29 та 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пунктів 29 та 44 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178, пункту 3 частини 1 статті 10 Закону, статті 22 Закону, пункту 4-1 Постанови № 710 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Вижницька спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів художньо-естетичного циклу імені Назарія Яремчука» (далі – Замовник) на 2024 рік (ID: UA-P-2024-03-27-006168-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.03.2024 із змінами, внесеними 28.03.2024 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 05.04.2024; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Кабак Андрій Петрович» (далі – ФОП «Кабак А.П.»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи Замовника від 09.04.2024 № 6, 26.04.2024 № 8; повідомлення про намір укласти договір від 29.04.2024; договір про закупівлю від 20.05.2024 № 38; пояснення Замовника з документами, надані 17.05.2024 через електронну систему закупівель, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) від 22.04.2024 № 7090-р/пк-пз. Стосовно тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Органом оскарження незалежно від прийнятого органом оскарження рішення щодо таких порушень, обставин, підстав, відповідно до частини 12 статті 8 Закону моніторинг не здійснювався. За результатами аналізу питання виконання Постанови № 710 встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (Обґрунтування) та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Слід зазначити, що 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Тобто, Кабінетом Міністрів України з 19.12.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити, а головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному веб сайті. Згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до державного веб-порталу бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/21433223/profile) Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету. Зважаючи на те, що Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету, до нього як до розпорядника бюджетних коштів застосовується пункт 4-1 Постанови № 710, що носить імперативний (обов`язковий) характер. На запит про надання пояснень щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник у поясненні зазначив, що Обґрунтування оприлюднено на офіційному веб-сайті Замовника за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-27-005235-a. Проте, за вказаним посиланням розміщено інформацію щодо проведення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Отже, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником (як розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету) не забезпечено оприлюднення на відповідному вебсайті (зокрема, і вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Абзацом третім пункту 54 Особливостей № 1178 визначено, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 та абзацу другого частини 2 статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Згідно з абзацом четвертим пункту 54 Особливостей № 1178 та пунктом 3 частини 1 статті 10 Закону зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються (оприлюднюються) в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Моніторингом встановлено, що Замовником внесено зміни до тендерної документації, початкову редакцію якої оприлюднено 27.03.2024. Нову редакцію тендерної документації оприлюднено 28.03.2024. Проте, разом із новою редакцією тендерної документації Замовник не оприлюднив в окремому документі у машинозчитувальному форматі перелік змін, що вносяться, чим порушив вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 та пункту 3 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону визначений перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація. Крім того, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають таким підставам відхилення, визначеним у пункті 44 Особливостей № 1178 із змінами, чинними на дату оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі, чим не дотримав вимог пункту 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону. У пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу до учасників про надання документально підтвердженої учасниками інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пункт 1 частини 2 статті 16 Закону) при тому, що предметом даної закупівлі є деревина (дров’яна деревина не промислового використання), чим недотримано вимог пункту 29 Особливостей № 1178, відповідно до якого у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива (деревини) положення пункту 1 частини 2 статті 16 Закону замовниками не застосовується. Так, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень з питання порушення вимог пункту 29 Особливостей № 1178 при складанні тендерної документації в частині встановлення до учасників підтвердження ними кваліфікаційного критерію, передбаченого пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону. У наданому поясненні Замовник зазначив, що здійснює закупівлю дров за кодом класифікатора Деревина (03410000-7), а не кодом 09110000-3 Тверде паливо, тому має право вимагати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Слід зазначити, що предметом даної закупівлі є деревина (дров’яна деревина непромислового використання), який визначений Замовником відповідно до Єдиного закупівельного словника за кодом ДК 021:2015: 03410000-7 — «Деревина», до категорії якого входить і паливна деревина (код ДК 021:2015: 03413000-8 – «Паливна деревина»). Відповідно до технічних умов ТУУ-00994207-005:2018 – «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги», наказу Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 27.09.2021 № 621 «Про затвердження Iнструкцiї з ведення електронного облiку деревини» деревина дров’яна непромислового використання – лісоматеріали хвойних та листяних порід деревини, розрізані вздовж і поперек та/або колоті, що використовуються у якості палива в таких побутових пристроях для спалювання деревини, як печі, каміни і системи центрального опалення. Тверде паливо — горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець. До твердого палива належать кам'яне вугілля, кокс, буре вугілля, горючі сланці, торф, біомаса, бездимне паливо (вид твердого палива, яке під час горіння або не виділяє видимого диму, або продукує його у незначній кількості), тверді побутові відходи і деревина. Відповідно до статті 1 Закону України від 14.01.2000 № 1391-XIV «Про альтернативні види палива» (далі – Закон № 1391-XIV) визначено, що альтернативні види палива — це тверде, рідке та газове паливо, яке є альтернативою відповідним традиційним видам палива і яке виробляється (видобувається) з нетрадиційних джерел та видів енергетичної сировини. Статтею 5-1 Закону № 1391-XIV визначено, що до альтернативних видів твердого палива належать: продукція та відходи сільського господарства (рослинництва і тваринництва), лісового господарства та технологічно пов'язаних з ним галузей промисловості, а також гранули, брикети, деревне вугілля та вуглиста речовина, вироблені з цієї продукції та відходів, що використовуються як паливо; органічна частина промислових та побутових відходів, а також гранули та брикети, вироблені з них; торф, а також гранули та брикети, вироблені з нього. Тобто, зважаючи, що дров’яна деревина — це продукція/відходи лісового господарства та технологічно пов’язаних з ним галузей промисловості, що використовуються як паливо, цей товар відноситься до твердого палива. Отже, у випадку закупівлі деревини (дров/дров’яної деревини) замовник не встановлює та не вимагає від учасників процедури закупівлі підтвердження ними кваліфікаційних критеріїв щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Інші кваліфікаційні критерії, такі як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, що визначені пунктами 3 і 4 частини другої статті 16 Закону, можуть застосовуватись до учасників за рішенням замовника.
Період усунення порушень: 27.05.2024 12:47 - 11.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.05.2024 12:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Прийнято рішення про необхідність посилення уваги на недопущення в подальшому можливих порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 30.05.2024 14:28

Запити/Пояснення