-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття на вул. Горішній (на ділянці від вул. Я. Налєпки до воріт Садгірського центрального кладовища) в м.Чернівці (відновлення елементів благоустрою)
Завершена
7 632 438.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 162.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 162.19 UAH
Номер:
ab7c507caa994f3fb80cb5b311902784
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-19-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.04.2024 00:00
Період моніторингу:
19.04.2024 14:32 - 11.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.04.2024 № 83
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 17.04.2024 №003100-18/5081-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 19.04.2024 № 83.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2024-03-26-007140-a, 26.03.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Техно-Буд Сервіс" встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того встановлено порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону внаслідок недотримання норм пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 при укладенні договору про закупівлю.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Техно-Буд Сервіс» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону внаслідок недотримання норм пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 при укладенні договору про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту інфораструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-26-008399-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «Техно-Буд Сервіс»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Техно-Буд Сервіс» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 09.04.2024; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Техно-Буд Сервіс» як переможцем тендеру документи; договір підряду від 22.04.2024 №126, опубліковану Замовником інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 1 розділу 3 тенденої документації Замовника зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації.
Відповідно до вимог пункту 1.2.2 розділу 1.2. (Документи про підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) Додатку 3 (Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам) до тендерної документації, для підтвердження кваліфікації інженера з пожежної безпеки учасником додатково надається скан-копія трудової книжки та скан-копія диплому про вищу освіту (не нижче ступеня «бакалавр») за напрямом «Пожежна безпека» та скан-копія посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» надано Інформаційні довідки від 02.04.2024 №15 (файл «Інф. дов. працівники.pdf») та від 08.04.2024 №101 (файл «Уточн Інформ працівники.pdf») про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та довдід роботи, у якій вказано про наявність інженера з пожежної безпеки – Козмич Михайла Михайловича.
Також, учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» надано (з врахуванням усунення невідповідностей у документах його тендерної пропозиції на відповідну вимогу Замовника) копію трудовової книжки, у якій містяться відомості про прийняття учасником Козмича М.М. на посаду інженера з пожежної безпеки згідно наказу №БС-11/9 від 11.09.2023 (файл «Трудові. Rar») та копію посвідчення (№ЧВС 000346) про проходження Козмичем М.М. у грудні 2021 року (з 15.12.2021 по 17.12.2021) спеціального навчання (з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки) як працівником (інженером з питань цивільного захисту та пожежної безпеки) МКП «Теплокомуненерго».
Водночас, за нормами статті 18 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон №2694-XII) працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Крім того, відповідно до норм статті 18 Закону №2694-XII, працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.
Навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб та працівників підприємств, установ та організацій регулюється: статтею 40 Кодексу цивільного захисту України; Порядком здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 (далі – Порядок №444); Порядком затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, затвердженим наказом МВС від 05.12.2019 №1021, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.02.2020 за №108/34391.
Відповідно до пункту 6 Порядку №444 проходження навчання працівниками суб’єктів господарювання із числа керівного складу і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів із питань цивільного захисту, організовується роботодавцем відповідно до Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 р. №819 (далі – Порядок №819).
Особи керівного складу та фахівці суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, у перший рік призначення на посаду і періодично один раз на три - п’ять років зобов’язані проходити функціональне навчання (пункт 10 Порядку №819).
Згідно з пунктом 9 Порядку №444 підготовка працівників до дій у надзвичайних ситуаціях передбачає:
- за програмою загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій (вивчення інформації, що міститься у планах реагування на надзвичайні ситуації, про дії в умовах загрози і виникнення надзвичайної ситуації, а також оволодіння навичками надання першої допомоги потерпілим, користування засобами індивідуального і колективного захисту);
- за програмою спеціальної підготовки працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту (ознайомлення з обов’язками, навичками користування та матеріальною частиною техніки, приладів і табельного майна таких служб і формувань, засобами захисту, вивчення порядку приведення їх у готовність, проведення рятувальних та інших невідкладних робіт);
- за програмою додаткової підготовки з техногенної безпеки працівників об’єктів підвищеної небезпеки (поглиблення знань з питань техногенної безпеки, джерел небезпеки, що за певних обставин можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації на об’єкті підвищеної небезпеки, та небезпечних речовин, що виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються на його території);
- за програмою пожежно-технічного мінімуму для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою (підвищення рівня загальних пожежно-технічних знань, вивчення правил пожежної безпеки з урахуванням особливостей виробництва, ознайомлення з протипожежними заходами та діями у разі виникнення пожежі, оволодіння навичками використання наявних засобів пожежогасіння);
- за програмою прискореної підготовки працівників до дій в особливий період (навчання способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження в особливий період, що здійснюється підприємствами, установами та організаціями, які продовжують роботу у воєнний час, і розпочинається одночасно з уведенням в дію планів цивільного захисту на особливий період).
Необхідність проходження працівниками спеціального навчання визначається нормативними документами, наприклад: осіб, залучених до робіт з підвищеною пожежною небезпекою (частина 5 статті 40 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI).
У пункті 16 Порядку №444 визначено, що особи у разі прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях; посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
Також, згідно з пунктом 16 Порядку №444 особи, яких приймають на роботу, пов’язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум), а працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань нормативних актів з пожежної безпеки.
Однак, учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки Козмичем М.М. як працівником (інженером з пожежної безпеки) саме ТОВ «Техно-Буд Сервіс» (при прийняті на посаду згідно наказу №БС-11/9 від 11.09.2023) не надано, в результаті чого не підтверджено кваліфікацію інженера з пожежної безпеки учасника відповідно до вимог пункту 1.2.2 Додатку 3 тендерної документації.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір підряду від 22.04.2024 №126.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
У пункті 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом встановлено, що укладений договір підряду від 22.04.2024 №126 не містить плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору (складеного на поточний рік за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та чим порушено норми пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
15.05.2024 17:36 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2024 17:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в судовому порядку
Дата публікації:
30.05.2024 09:54
Дата відкриття провадження:
04.06.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
600/2329/24-а
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
e71b8d95449f4024ba0b2bb52ba5faa7
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.04.2024 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.04.2024 00:00
Опис:
Дата: 24.04.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-03-26-007140-a, яка проведена Департаментом інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідпо до пункту 6 розділу 6 «Результати проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення договору про закупівлю вносить забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 3 % від вартості договору про закупівлю. Забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюється переможцем процедури закупівлі шляхом внесення грошової суми (коштів) на рахунок замовника.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати пояснення (з документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6 розділу 6 «Результати проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9f70ae13c8bd4beea0daeadf385005a5
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.04.2024 10:29
Опис:
На запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі за предметом «Капітальний ремонт дорожнього покриття на вул. Горішній (на ділянці від вул. Я. Налєпки до воріт Садгірського центрального кладовища) в м.Чернівці (відновлення елементів благоустрою)» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель - UA-2024-03-26-007140-a) повідомляємо про наступне.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі виготовленої проектної документації (скан-копії зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та позитивного експертного звіту додаються).
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі оприлюднено на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради за наступним посиланням https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu (в полі пошуку необхідно ввести номер закупівлі - UA-2024-03-26-007140-a).
Також надаємо документи, що підтверджують виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 розділу 6 тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю (скан-копія платіжної інструкції № 414 від 19.04.2024р. додається).
Додаток: на 5 арк. в 1 прим.