• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тест-система ПЛР-РЧ для визначення ГМО в зразках харчової продукції, продовольчої сировини, кормів і насіння на всіх етапах його переробки. ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 33690000-3 - Лікарські засоби різні, (ДК 021:2015: 33696500-0 — Лабораторні реактиви)

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Номер: fa2f5ecba224402c8905eb6e6f0e785e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-11-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.06.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.06.2024 15:35 - 03.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.06.2024 № 121 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.06.2024 № 121. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-03-25-009059-a, 25.03.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3 і 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» встановлено порушення вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення норм частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та ненадання документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плану; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-25-010078-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.04.2024 №12Т; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» як переможцем процедури закупівлі документи; договір від 12.04.2024 №12-04-24; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Одночасно, відповідно до пункту 5 Постанови КМУ №710 Державну аудиторську службу зобов’язано забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Замовник відповідно до положень статті 22 Господарського кодексу України є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. За нормою частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З врахуванням вищенаведеного, керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також щодо надання посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено таке обґрунтування. При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. У наданому під час моніторингу поясненні (оприлюднено в електронній системі закупівель 19.06.2024) Замовником зазначено, зокрема, що технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість предмета закупівлі ID: UA-2024-03-25-009059-a визначено на підставі потреб Замовника, аналізу цін на ринку, комерційних пропозицій від фірм та в системі Prozorro по аналогічних закупівлях та цінах. Проте, жодного документального підтвердження наведеної у поясненні Замовником інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості до моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Слід зазначити, що на вищевказаний запит Замовником надана відповідь в електронній системі закупівель лише 19.06.2024 (четвертий робочий день), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону. Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Моніторингом встановлено, що у частині 5 розділу III тендерної документації Замовником наведено підстави, визначені пунктом 47 Особливостей №1178. При цьому у пункті 11 частини 5 розділу 3 тендерної документації вказано наступну підставу: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції». Водночас, за нормами підпункту 11 пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 підставою для прийняття рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, визначено: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Також, моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника вказано перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, що не відповідає чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції пункту 44 Особливостей №1178. Так, за нормами чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли, зокрема, учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей. Проте, у тендерній документації Замовника (частина 3 розділу V) вищевказана підстава відсутня. Крім того, серед підстав для відхилення тендерної пропозиції у частині 3 розділу V тендерної документації вказано: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону. Водночас, за чинною для досліджуваної процедури закупівлі редакцією підпункту 1 пункту 44 Особливостей №1178 підставою для відхилення тендерної пропозиції є, зокрема: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. За умовами частини 2 розділу VI тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації. Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення закупівлі UA-2024-03-25-009059-a не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня. Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. У пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника визначено, що для підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасником надається довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору), з зазначенням найменування предмету договору, номеру договору, обсягу договору, терміну дії договору, назви контрагента за договором, працівника контрагента, який відповідав за виконання договору, його контактного телефону та електронної пошти. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 28.03.2024 №7821 (файл «3.Документи, що підтверджують кваліфікаційні вимоги.pdf») щодо досвіду виконання аналогічних договорів, в якій вказано номер та дату договорів, термін виконання договорів, назву контрагентів, працівників контрагентів, телефон, електронну пошту працівників контрагентів, предмет та обсяг договорів. Водночас, подана учасником довідка від 28.03.2024 №7821 щодо досвіду виконання аналогічних договорів не містить інформації про електронну пошту працівників контрагентів, які відповідали за виконання договору. Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи вищенаведене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ», які відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 підлягають виправленню. Однак, Замовником, не виявивши вищевказану невідповідність та не надавши учаснику можливість її виправити (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника про усунення вищевказаної невідповідності), порушено вимоги пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 26.06.2024 16:52 - 11.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 26.06.2024 16:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На Ваш висновок моніторингу повідомляємо, що Замовник здійснить заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Дата публікації звіту: 03.07.2024 11:55

Запити/Пояснення