• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Благоустрій території міського кладовища в м.Самборі Львівської області (поточний ремонт): 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг вирівнювання поверхонь за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ГБН Г.1-218-182:2011

Завершена

11 554 207.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 771.04 UAH
Номер: 47adacf380a4431097bb788a0b3d356b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-17-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.04.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 17.04.2024 15:31 - 09.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.04.2024 № 81 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.04.2024 № 81. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 4. UA-2024-03-25-002172-a, 25.03.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Брати» встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; ; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 травня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Об'єднане» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-25-002345-a); оголошення про проведення відкритих торгів; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 25.03.2024 №16; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.04.2024 №18; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Брати» (далі – ТОВ «Брати»); опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Брати» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Брати» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 11.04.2024 №171/24; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації. Так, відповідно до вимог пункту 6 таблиці розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців)» Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасник повинен надати договірну ціну, яка має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Брати» надано договірну ціну (тверда) за предметом «Благоустрій території міського кладовища в м. Самборі Львівської області (поточний ремонт)», пояснювальну записку та розрахунки до неї (зокрема, адміністративних витрат та прибутку), Локальні кошториси на будівельні роботи №02-01-01 та №02-01-02, розрахунки загальновиробничих витрат до вказаних кошторисів та підсумкову відомість ресурсів. Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Брати» надано Технічну специфікацію за об’єктом «Благоустрій території міського кладовища в м. Самборі Львівської області (поточний ремонт)» (файл «1. Технічна специфікація.pdf» в архівованій папці «Додаток 2 (технічне завдання).rar), де учасником зазначено, що він погоджується з технічною специфікацією та зобов’язується розрахувати Договірну ціну і кошторис відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіонбуду №281 від 01.11.2021 (далі – Настанова №281). Отже, учасник ТОВ «Брати» зобов’язався здійснити розрахунок договірної ціни за предметом досліджуваної процедури закупівлі відповідно до Настанови №281. Проведеним під час моніторингу аналізом розрахунків до договірної ціни, наданих учасником ТОВ «Брати», встановлено, що відповідно до Підсумкової відомості ресурсів (розділ ІІ) при здійсненні поточного ремонту учасником буде застосовано наступні будівельні машини і механізми: трактор Caterpillar 305.5E2, кран на автомобільному ходу МАЗ КС 35715, навантажувач JCB 405, екскаватор BOBCAT B730M, бульдозер ДТ-75, автогрейдер LIUGONG CLG4165D, котки дорожні BOMAG BW284AD та BW 144 AD, віброущільнювач ENERSOL, машина поливально-мийна КАМАЗ 53212 (водицистерна-С) та машини для перевезення ґрунту. Одночасно, ТОВ «Брати» надано Довідку (№Б-92 від 01.04.2024) про наявність у нього обладнання та матеріально-технічної бази, у якій зазначено про залучення учасником бульдозера (трактора) ДТ-75, автогрейдера LIUGONG CLG4165D, котків дорожніх BOMAG BW284AD та BW 144 AD, а також машини поливально-мийної КАМАЗ 53212 (водицистерна-С) за договорами про надання послуг технікою. Крім того, учасником надано копії договорів №01/05-2023 від 01.05.2023 з СГ «Початок» (щодо послуг бульдозера ДТ-75), №01/08/2023 від 01.08.2023 з ТОВ «Магістраль» (щодо послуг із залученням механізмів, зокрема автогрейдера LIUGONG CLG4165D та котка BOMAG BW284AD), №07/04/2023 від 07.04.2023 з ТОВ «Дорсервіс» (щодо послуг механізмами, зокрема котком BW 144 AD) та №2019-09/06 від 09.06.2019 з ФОП Васильковичем В.І. (щодо послуг водоцистерною-С КАМАЗ 53212). Локальним кошторисом №02-01-02, який надано учасником ТОВ «Брати» у складі розрахунків договірної ціни, передбачено, зокрема, виконання робіт з улаштування дорожніх корит коритного профілю (КР18-12-8), улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піску (КР18-20-1), улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером (КБ27-15-1), улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення (Підстилаючий шар з ЦПС (1:3)) (КР18-49-1). Відповідно до ресурсних елементних розцінок при виконанні вищевказаних робіт застосовуються, зокрема, бульдозер, автогрейдер, котки, машина поливально-мийна. У Локальному кошторисі №02-01-02 учасником враховано витрати труда робітників, зайнятих обслуговуванням машин при виконанні вищевказаних робіт. Водночас, згідно з нормами Настанови №281 (відповідно до якої учасник ТОВ «Брати» зобов’язався здійснити розрахунок договірної ціни за предметом досліджуваної процедури закупівлі) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією (пункт 5.1 Розділу V Настанови №281). Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, у пункті 5.8 Розділу V Настанови №281 визначено, що при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Проте, моніторингом встановлено, що у наданому учасником ТОВ «Брати» розрахунку загальновиробничих витрат до Локального кошторису №02-01-02 враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні техніки сторонніх суб’єктів господарювання (що буде залучена за договорами надання послуг техніки разом з особами, які будуть керувати такою технікою) в повному обсязі. Зазначені вище трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин, включено також в загальній величині трудовитрат при розрахунку учасником адміністративних витрат та прибутку. Слід зазначити, що у пояснювальній записці до Договірної ціни, яка подана учасником ТОВ «Брати» у складі тендерної пропозиції, вказано, що загальновиробничі витрати, адміністративні витрати та кошторисний прибуток розраховано відповідно до Настанови №281 (Додаток 18, п.4.38, п.4.39). З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «Брати» розрахунок договірної ціни здійснено не у відповідності до пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 (внаслідок врахування трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин, що будуть залучені за договорами послуг із залученням робітників сторонніх суб’єктів господарювання). Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Брати», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 11.04.2024 №171/24 на суму 9 980 000,00 з ПДВ.
Період усунення порушень: 08.05.2024 17:29 - 23.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2024 17:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимоги висновку Державної аудиторської служби України Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA- 2024_03-25-002172-a, прийнято рішення щодо розірвання Договору № 171/24 від 11 квітня 2024 року.
Дата публікації звіту: 09.05.2024 14:27

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 15.05.2024 17:19

Запити/Пояснення