• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Тимчасове оплатне користування транспортним засобом (60173000-1 - Прокат пасажирських транспортних засобів без водія)

Завершена

145 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 0113c7bfd7b04b68a23b08c79b1b2f6f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-08-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.05.2024 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 08.05.2024 15:35 - 30.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.05.2024 № 23-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 07.05.2024 №23-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-03-22-003695-a від 22.03.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ ( обл.), +38 (0 50) 554-51-87, igor.girko@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення статті 5 Закону, пунктів 3 та 10 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Городищенської сільської ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-03-22-003695-a; договір оренди транспортного засобу від 18.03.2024 №28 на суму 145 000,00 гривень, укладений з Сільськогосподарським товариство з обмеженою відповідальністю «ГОРОДИЩЕ»; пояснення та документи Замовника надані 20.05.2024 та 27.05.2024 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості). Так, відповідно до вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Положення частин п’ятої, шостої, восьмої (з урахуванням положень пунктів 68-76 Особливостей) і дев’ятої статті 3 Закону № 922 застосовуються на умовах, визначених Законом № 922. Тобто, Замовник мав обов’язок проводити процедуру закупівлі відповідно до Особливостей. Замовником 22.03.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено обґрунтування уповноваженої особи Замовника від 18.03.2024 № 129, в якому зазначено, що проведення закупівлі шляхом укладення прямого договору на закупівлю послуг з тимчасового оплатного користування транспортним засобом за кодом ДК 021:2015: 60170000-0 — Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм та очікуваною вартістю предмета закупівлі 145 000,00 гривень у зв’язку з нагальною потребою для здійснення виконавчими органами законодавством повноважень, а також з урахуванням потреби замовника до 31 грудня 2024 року (пункт 13 Особливостей). На запит органу державного фінансового контролю 15.05.2024 в електронній системі закупівель щодо документального підтвердження підстав закупівлі послуг шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей Замовником 20.05.2024 надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено що 28 червня 2023 року згідно акту приймання - передачі транспортних засобів і техніки автомобіль, який знаходився на балансі Городищенської сільської ради був переданий на Луцький районний ТЦК та СП у Волинській області. На території громади знаходиться багато сімей, які знаходяться під соціальним супроводом та сімей зі складними життєвими обставинами. Проживають інваліди, які мають захворювання опорно-рухового апарату, діти з інвалідністю, інваліди війни. За розпорядженням голови була створена мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства. Наданий автомобіль, буде використовуватися виключно для службових цілей, для вантажного перевезення дрібних речей, доставка вантажів гуманітарної допомоги, підвіз гуманітарної допомоги на території старостинських округів людям похилого віку, інвалідам та ветеранам, доставки жителів старостинських округу до лікарні, пенсійного фонду, підвіз працівників старостинських округів на семінари, наради та здачі квартальної та місячної звітності. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору встановлено, що на виконання вимог пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. В ході моніторингу органом державного фінансового контролю 22.05.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено запит Замовнику, а саме: чому Замовником у період з 28.06.2023 по 18.03.2024 (дата підписання договору оренди транспортного засобу №28) не дотримано вимог пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливостей), та не проведено закупівлю послуги «Тимчасове оплатне користування транспортним засобом» з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною 1 статті 5 Закону (добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням) та з врахуванням пункту 10 Особливостей? Однак, Замовником наданими 27.05.2024 поясненнями не підтверджено наявність в період з 28.06.2023 по 18.03.2024 нагальної потреби в закупівлі послуг з тимчасового оплатного користування транспортним засобом без застосування відкритих торгів. Тобто, Замовник мав обов’язок та можливість здійснити закупівлю послуг шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями. Таким чином, Замовником в порушення статті 5 Закону, пунктів 3 та 10 Особливостей, придбано послуги з тимчасового оплатного користування транспортним засобом шляхом укладення з Сільськогосподарським товариство з обмеженою відповідальністю «ГОРОДИЩЕ» (код ЄДРПОУ - 31890591) договору оренди транспортного засобу від 18.03.2024 №28 на суму 145 000,00 гривень без застосування відкритих торгів. Відповідно до вимог пункту 21 Особливостей Договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей, а саме придбання замовниками послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями, та укладення договору про закупівлю, який передбачає оплату замовником послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями.
Період усунення порушень: 29.05.2024 17:33 - 13.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.05.2024 17:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Для вчинення юридичних дій з розірвання договору від 18 березня 2024 №28 надіслано лист СГ ТзОВ "Городище" №67/03-02 від 04.06.2024.
Дата публікації звіту: 04.06.2024 11:39

Запити/Пояснення