-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фрукти
Завершена
75 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 375.00 UAH
Номер:
fecb5bd790cf4a2bb015615ab6b91291
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-30-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2024 00:00
Період моніторингу:
30.04.2024 11:54 - 22.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.04.2024 № 22-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 29.04.2024 № 22-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-03-21-006526-a від 21.03.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника-переможця ФОП Марчука Віталія Євгеновича встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гуманітарного відділу Рожищенської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 21.03.2024 № 50 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію учасника-переможця ФОП Марчука Віталія Євгеновича, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.03.2024 № 53, повідомлення про намір укласти договір від 29.03.2024; договір про закупівлю товарів від 04.04.2024 № 166, укладений з ФОП Марчуком Віталієм Євгеновичем (РНОКПП 2858505655) на суму 74 985,00 грн, пояснення Замовника від 03.05.2024, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 01.05.2024.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються Замовником відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до вимог частини дев’ятої статті 29 Закону та абзацу восьмого пункту 37 Особливостей Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Додатком 1 до тендерної документації Замовником затверджено перелік документів для підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Зокрема, вимогами пункту 2.13 Додатку 1 Замовник затвердив, що Учасник процедури закупівлі має обов’язок подати «Документи, що підтверджують якість товару (сертифікат якості та/або декларація виробника та/або якісне посвідчення тощо) щодо кожної номенклатурної позиції (чинні на дату розкриття)».
Крім того, пунктом 2.16 Додатку 1 Замовником затверджено, що «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документ, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран. Таким документом може бути: довідка / лист / інший документ в довільній формі або сертифікат про походження товару або декларація про походження товару або сертифікат про регіональне найменування товару або інший документ.».
Також, на виконання вимог пункту 10 Додатку 2 «Технічні характеристики на закупівлі фруктів» Замовником затверджено: «Для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним, якісним характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
- видані акредитованою лабораторією протоколи випробувань харчової продукції та/або експертний висновок щодо оцінки відповідності запропонованого учасником товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні та фізико – хімічні показники та/або посвідчення про якість або декларація виробника на запропонований учасником товар та/або інші документи, що підтверджують якість товару чинні на момент розкриття тендерних пропозицій;».
В електронній системі закупівель єдиним учасником ФОП Марчуком Віталієм Євгеновичем у складі своєї тендерної пропозиції 28.03.2024 завантажено файл «Сертифікат відповідності фрукти до 07 місяця.pdf», який містить ксерокопії наступних документів: 1. Сертифікат відповідності зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.1О305.03205-22 з терміном дії з 05.07.2023 по 04.07.2024, виданий ТОВ «Престиж Фрут Компані» на цитрусові в асортименті згідно додатку (дванадцять найменувань), де в переліку країн походження продукції є Іран; 2. Сертифікат відповідності зареєстрований в реєстрі органу з оцінки відповідності за № UA.1О305.03207-22 з терміном дії з 05.07.2023 по 04.07.2024, виданий ТОВ «Престиж Фрут Компані» (далі – Сертифікат № UA.1О305.03207-22) на фрукти та ягоди свіжі в асортименті згідно додатку (шістдесят два найменування), однак, Учасником завантажено лише одну сторінку Додатку 1 до Сертифікату № UA.1О305.03207-22 на двадцять найменувань фруктів та ягід. При цьому, у розділі «Місце(я) виробництва» Сертифікату № UA.1О305.03207-22 зазначено, що посилання на постачальника та країни-походження згідно додатків.
Тобто, у складі тендерної пропозиції Учасника відсутні сторінки додатків Сертифікату № UA.1О305.03207-22, які містять інформацію щодо переліку країн походження продукції, вказаної у Сертифікаті № UA.1О305.03207-22».
Крім того, обидві ксерокопії вище вказаних Сертифікатів завірені ФОП Лорві Наталією Володимирівною.
Також, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Марчука Віталія Євгеновича завантажено файл «сертифікати овочі михалевич.pdf», який містить ксерокопії Протоколів випробування зразків продукції виробника ФГ «Михалєвичі» від 17.11.2023: № 4285 – на томати свіжі, № 4280 – на часник свіжий, № 4279 – на буряк столовий свіжий, № 4277 – на моркву свіжу, № 4278 – на цибулю ріпчасту свіжу, № 4275 – на капусту білоголову свіжу, № 4282 – яблука свіжі, № 4283 – перець солодкий свіжий, № 4284 – огірки свіжі; та ксерокопії документів, які втратили чинність на момент розкриття тендерних пропозицій (29.03.2024), а саме: Сертифікати відповідності, видані ТзОВ «Тропік»: № UA.P.00183-23 з терміном дії з 08.11.2023 по 07.02.2024 – на апельсини свіжі, № UA.P.00168-23 з терміном дії з 18.10.2023 по 17.01.2024 – на банани свіжі, № UA.P.00197-23 з терміном дії з 21.12.2023 по 20.03.2024 – на лимони свіжі, № UA.P.00172-23 з терміном дії з 23.10.2023 по 22.01.2024 – на овочі та плоди свіжі (2 позиції згідно додатку), зокрема, на баклажани свіжі та мандарини свіжі.
Крім того, у складі тендерної пропозиції ФОП Марчука Віталія Євгеновича завантажено файл «сертифікати якості (1).pdf», який містить ксерокопії Протоколів випробування зразків продукції виробника ФГ «Михалєвичі» від 09.02.2024: № 409 – на буряк столовий свіжий, № 414 – на цибулю ріпчасту свіжу, № 413 – на моркву свіжу, № 410 – на капусту білоголову свіжу.
Крім цього, тендерна пропозиція Учасника у своєму складі містить файл «Якісні Овочі та фрукти свіжі.pdf», де завантажено 15 Посвідчень про якість/Декларацій виробника на вітчизняну продукцію ФОП Войцовича Василя Володимировича на: буряк столовий свіжий (№58 від 19.03.2024), капусту білокачанну (№64 від 19.03.2024), капусту пекінську (№65 від 19.03.2024), моркву столову свіжу (№59 від 19.03.2024), кріп зелений (№53 від 19.03.2024), петрушку зелену (№55 від 19.03.2024), огірок свіжий (№54 від 19.03.2024), перець солодкий (№66 від 19.03.2024), помідор салатний свіжий (№56 від 19.03.2024), редис свіжий (№52 від 18.03.2024), цибулю зелену (№57 від 19.03.2024), цибулю ріпчасту (№61 від 19.03.2024), цибулю червону (№62 від 19.03.2024), часник свіжий (№60 від 19.03.2024), печериці свіжі (№63 від 19.03.2024) та Посвідчення про якість на імпортовану продукцію № 67 від 19.03.2024 – лимон свіжий.
Водночас, у складі тендерної пропозиції ФОП Марчука Віталія Євгеновича у файлі «Довідки до додатку №2.pdf» є Гарантійний лист щодо походження товару наступного змісту: «товар не був ввезений на територію України з російської федерації та білорусії та не був на території цих країн в режимі транзиту».
Отже, при закупівлі Замовником бананів, лимонів, апельсинів та яблук, Учасником ФОП Марчуком Віталієм Євгеновичем надано копії документів чинних на момент розкриття тендерних пропозицій лише на лимони, та запропоновано в тендерній пропозиції товари походженням не з Російської Федерації / Республіки Білорусь, при цьому у тендерній пропозиції ФОП Марчука Віталія Євгеновича відсутній документ, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Ісламської Республіки Іран.
Однак, Замовником розглянуто тендерну пропозицію єдиного учасника ФОП Марчука Віталія Євгеновича, визнано його переможцем процедури закупівлі та оприлюднено протокол від 29.03.2024 № 53.
Таким чином, Замовником, в порушення вимог абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилено учасника процедури закупівлі та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію ФОП Марчука Віталія Євгеновича як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та укладено з ФОП Марчуком Віталієм Євгеновичем договір про закупівлю товарів від 04.04.2024 № 166.
Період усунення порушень:
10.05.2024 13:42 - 25.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
10.05.2024 13:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку про результати проведення моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-03-21-006526-а від 10.05.2024 року з метою усунення виявлених порушень, Гуманітарним відділом Рожищенської міської ради було укладено додаткову угоду на розірвання договору №166 від 04.04.2024 року з ФОП Марчук В.Є..
Дата публікації звіту:
16.05.2024 11:36
Запити/Пояснення
Номер:
e6369af9ff7e4439a2d66ff5ec0844fd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.05.2024 12:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі фруктів (код ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-21-006526-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1.Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Пунктом 10 Особливостей затверджено, що Замовники, здійснюють закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених Особливостями.
Пунктом 11 Особливостей затверджено норми щодо здійснення Замовниками закупівель товарів, вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень.
Замовнику надати пояснення та документально їх підтвердити щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій уповноваженої особи Замовника з приводу застосування відкритих торгів при закупівлі продуктів харчування, очікувана вартість яких становить 75 000,00 гривень.
3. Замовнику надати пояснення щодо одночасно (21.03.2024) застосованих процедур закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи шляхом проведення відкритих торгів з особливостями за номерами ID: UA-2024-03-21-005657-a (очікуваною вартість 70 000,00 грн) та UA-2024-03-21-006526-a (очікуваною вартість 75 000,00 грн)?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3a4f46492f8b45e98496088a4696aec2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.05.2024 11:59
Опис:
1. Оскільки процедура запиту ціни пропозиції не відбулась, 21 березня 2024 року гуманітарним відділом Рожищенської міської ради було оголошено закупівлю фруктів за унікальним номером UA-2024-03-14-006526-a, за процедурою «відкриті торги з особливостями», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) з очікуваною вартістю 75 000 грн. за ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи на березень-травень 2024 року. Очікувана потреба визначалася згідно даних про використання продуктів харчування в закладах освіти за 2023 рік. Очікувана вартість закупівлі формувалася шляхом множення очікуваної потреби на середню ціну за одиницю товару, яка в свою чергу визначалася шляхом аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro та ресурсу аналітики цін на продукти харчування Міністерства фінансів України. Технічні і якісні характеристики товару повинні відповідати наступним нормативно-правовим актам:
Закону України від 23.12.1997 року № 771/97 - ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами; Закону України від 15 січня 2015 року № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»; Закону України «Про дитяче харчування»; Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 25 вересня 2020 року № 2205 «Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти»;постанові КМУ № 305 від 24 березня 2021 року «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), розміщено на офіційному веб-сайті Гуманітарного відділу Рожищенської міської ради за посиланням: https://roz.osv.org.ua/news/1711719716/.
2. Постановою КМУ від 09.02.2024 № 131 доповнено пункт 11 Особливостей підпунктом 11-2, зокрема, затверджено норму здійснення замовниками закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2 з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених Особливостями.
Відповідно до пункту 11-2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, гуманітарним відділом Рожищенської міської ради 14.03.2024 року було оголошено закупівлю Фруктів ДК 021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи на загальну суму 75 000 грн. з ПДВ, шляхом проведення процедури запиту ціни пропозиції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №822 від 14 вересня 2020 року. (Протокол №47 від 14.03.2024 року додається).
Закупівля з використанням електронного каталогу за номером ID: UA-2024-03-14-011711-а не відбулась, оскільки було подано менше необхідної кількості пропозицій (ПринСкрин сторінки електронного майданчика додається).
Відповідно до абзацу другого пункту 11-2 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
Тому 21.03.2024 року гуманітарним відділом Рожищенської міської ради було оголошено закупівлю Фруктів за ДК 021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи на загальну суму 75 000 грн. з ПДВ, провести шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (Протокол №50 від 21.03.2024 року додається).
3. Гуманітарним відділом Рожищенської міської ради 06.03.2024 року було оголошено закупівлю Овочів та фруктів за ДК 021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи на загальну суму 132 000 грн. з ПДВ, шляхом проведення процедури відкритих торгів з особливостями, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (UA-2024-03-06-001708-а), яка не відбулась (Протокол №43 від 06.03.2024 року та Звіт про результати проведення процедури додається).
З метою забезпечення безперебійного процесу харчування дітей у закладах освіти та дотримання принципів публічних закупівель, уповноваженою особою було прийняте рішення про розподіл предмета закупівлі, що дозволило б збільшити рівень конкуренції та взяти участь у закупівлі (овочі) фермерським господарствам. Тому 14.03.2024 року гуманітарним відділом Рожищенської міської ради 14.03.2024 року було оголошено дві закупівлі за процедурою запит ціни пропозиції, які також не відбулись:
- Фруктів ДК 021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи на загальну суму 75 000 грн. (UA-2024-03-14-011711-а)
- Овочів ДК 021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи на загальну суму 70 000 грн. (UA-2024-03-14-011160-а)