-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дрова паливні
Завершена
1 443 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 430.00 UAH
мін. крок: 1% або 14 430.00 UAH
Номер:
b8b57c36b0f94c26abd97e61da79b07f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-25-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2024 00:00
Період моніторингу:
25.04.2024 17:05 - 17.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2024 № 88
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.04.2024 № 88.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2024-03-20-012561-a 20.03.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 54 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178.
Крім того, встановлено недотримання переможцем тендеру норм пункту 47 Особливостей №1178 щодо обов’язку надання у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлення порушень законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 54 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації (в тому числі задля уникнення неможливості відхилення тендерної пропозиції переможця у разі ненадання ним документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей №1178).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-20-014936-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опублікованні вимоги про усунення порушень при проведенні процедури закупівлі та відповідь Замовника на таку вимогу; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Саламаги Ярини Степанівни (далі - ФОП Саламага Я.С.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 08.04.2024 №9; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Саламагою Я.С. як переможцем тендеру документи; договір від 16.04.2024 №23/04/24; опубліковану інформацію щодо повторного розміщення в електронній системі закупівель договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Одночасно, відповідно до норм пункту 54 Особливостей №1178 замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
При цьому, за вимогами пункту 54 Особливостей №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації, замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником щодо досліджуваної процедури закупівлі тендерну документацію оприлюднено 20.03.2024.
Водночас, 25.03.2024 та 27.03.2024 Замовником було оприлюднено нові редакції тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту 54 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 разом із змінами до тендерної документації (у вигляді нової редакції тендерної документації) Замовником в окремому документі перелік змін, що внесені, не оприлюднено.
Також у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
У пункті 1 Розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 1 (для переможця).
Водночас, в Додатку 1 тендерної документації наведено перелік документів для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, де учасник повинен надати наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Проте, інформація про спосіб підтвердження переможцем тендеру відсутності підстав для відхилення, визначених у відповідних пунктах та абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, у Додатку 1 тендерної документації, а також у тендерній документації в цілому Замовником не вказана.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Як зазначено вище, за вимогами пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту
Проведеним моніторингом також встановлено, що ФОП Саламага Я.С., яку Замовник визначив переможцем тендеру, не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, чим недотрималась імперативної норми пункту 47 Особливостей №1178.
При цьому, внаслідок не встановлення у тендерній документації способу надання переможцем тендеру документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, Замовник втратив можливість відхилити тендерну пропозицію такого переможця (ФОП Саламага Я.С.) на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
15.05.2024 17:31 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2024 17:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання викладного висновку моніторингу, надано в додатку документи переможця відповідно до пункту 47 Особливостей №1178.
Уповноважена особа пройде додаткові навчання у сфері публічних закупівель, щодо складання тендерної документації.
Замовником здійснена реєстрація на вебінар “Захист чутливої інформації у публічних закупівлях під час воєнного стану” (22 травня 2024 року) .
Всі зауваження та висновки проведені моніторингом візьмемо до уваги і в подальшому здійснюватимемо закупівлі без вказаних порушень.
З переможцем закупівлі була проведена роз’яснювальна робота щодо недопущення аналогічних порушень в майбутньому.
В подальшому порушень до норм чинного законодавства Замовником допускатись не будуть.
Дата публікації звіту:
21.05.2024 11:29
Запити/Пояснення
Номер:
94e4a1459248412c80a47356e73e8534
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.04.2024 15:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-03-20-012561-a, яка проводилась відділом освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Згідно пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Чи враховано Замовником при укладанні договору з переможцем тендеру ФОП Саламагою Я.С. невиконання вказаним переможцем вимог пункту 47 Особливостей №1178, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
4. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням) щодо виконання переможцем тендеру ФОП Саламагою Я.С. вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e07cdcc125664cc58306abd646a4b167
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 02:55
Опис:
Пояснення
Замовником було здійснено обгрунтування та розміщено сайті Східницької Селищної ради.
Переможцем процедури закупівлі було додано Довідки з НАЗК, довідка про відсутність негативного досвіду.
Також ФОП Саламага Ярина Степанівна надала Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.