-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з обслуговування автомобільним транспортом (перевезення учнів із сіл: Білин , Охнівка, Блаженик до Комунального закладу «Гімназія села Верба Оваднівської сільської ради» та у зворотньому напрямку) за ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів
Завершена
149 600.00
UAH без ПДВ
Номер:
45f924da50ef441398e2fe4840fe10df
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-22-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.05.2024 00:00
Період моніторингу:
22.05.2024 17:55 - 13.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.05.2024 № 27-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 22.05.2024 №27-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:UA-2024-03-20-004446-a від 20.03.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Гуманітарного відділу виконавчого комітету Оваднівської сільської ради (далі – Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-03-20-004446-a, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, договір про надання послуг від 15.03.2024 № 5-П без використання електронної системи, укладений з Павловським Петром Сергійовичем (РНОКПП 1734819975) на суму 149 600,00 грн (файл «Договір перевезення.pdf»), пояснення (інформація, документи), надані Замовником 29.05.2024 через електронну систему закупівель, на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 24.05.2024.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості).
Так, відповідно до вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Тобто, Замовник має обов’язок проводити процедуру закупівлі відповідно до Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на виконання вимог пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема, відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями.
Водночас, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей, Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
На запит Управління Замовник в електронній системі закупівель надав копію Обґрунтування застосування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затвердженого начальником Гуманітарного відділу (файл «Скан.копія Обгрунтування.pdf») та пояснення, що «У зв'язку із технічним збоєм під час публікації звіту про закупівлю без використання електронної системи закупівель, файл документу обґрунтування не завантажено у систему, що було виявлено після її публікації.».
Отже, Замовником 20.03.2024 в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-03-20-004446-a оприлюднено лише договір про надання послуг від 15.03.2024 №5-П із специфікацію до нього.
Таким чином, Замовником 20.03.2024 в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, чим порушено вимоги пунктів 3 та 13 Особливостей.
Період усунення порушень:
29.05.2024 17:35 - 13.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2024 17:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо зазначених зобов’язань повідомляємо, що Гуманітарним відділом виконавчого комітету Оваднівської сільської ради були вжиті заходи в частині недопущення у майбутньому виявленого порушення (порушень) шляхом здійснення Уповноваженою особою аналізу помилок та зобов’язано її приймати участь у навчаннях, семінарах та тренінгах з питань організації та проведення належним чином публічних закупівель, суворо дотримуючись чинного законодавства України.
Дата публікації звіту:
31.05.2024 12:09
Запити/Пояснення
Номер:
bd598a30d2f74e72a195fdc3e7002670
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.05.2024 15:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з обслуговування автомобільним транспортом (перевезення учнів із сіл: Білин , Охнівка, Блаженик до Комунального закладу «Гімназія села Верба Оваднівської сільської ради» та у зворотньому напрямку) за ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-20-004446-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), експертні звіти, тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме фізичну особу-підприємця Павловського Петра Сергійовича (РНОКПП 1734819975), з яким укладено договір про надання послуг від 15.03.2024 № 5-П без використання електронної системи закупівель?
3. Замовником в електронній системі закупівель 20 березня 2024 у розділі «Обґрунтування закупівлі» зазначено: закупівля здійснена відповідно підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями).
Замовнику надати посилання на відмінені відкриті торги.
Крім цього, Замовнику надати відповідні пояснення (інформацію та документи) щодо не виконання вимог пункту 13 Особливостей (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 952 від 01.09.2023, № 981 від 12.09.2023, № 1135 від 31.10.2023), а саме: у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
70c02eb41e3d40a1933ad07c9dc4286b
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.05.2024 12:36
Опис:
Відповідь на запит про надання пояснень від ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 24.05.2024 року:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з обслуговування автомобільним транспортом (перевезення учнів із сіл: Білин, Охнівка, Блаженик до Комунального закладу «Гімназія села Верба Оваднівської сільської ради» та у зворотньому напрямку) за ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» 24.05.2024 року надійшов запит на надання пояснень від ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ з наступними запитаннями:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), експертні звіти, тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме фізичну особу-підприємця Павловського Петра Сергійовича (РНОКПП 1734819975), з яким укладено договір про надання послуг від 15.03.2024 № 5-П без використання електронної системи закупівель?
3. Замовником в електронній системі закупівель 20 березня 2024 у розділі «Обґрунтування закупівлі» зазначено: закупівля здійснена відповідно підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями).
Замовнику надати посилання на відмінені відкриті торги.
Крім цього, Замовнику надати відповідні пояснення (інформацію та документи) щодо не виконання вимог пункту 13 Особливостей (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 952 від 01.09.2023, № 981 від 12.09.2023, № 1135 від 31.10.2023), а саме: у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
На Ваш запит від 24.05.2024 року пояснюємо наступне:
На час дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон), проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості) (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року № 708 (далі — послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою КМУ від 14 вересня 2020 року № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених Особливостями.
У зв’язку з відсутністю забезпечення транспортним засобом (відсутність шкільного автобуса) на даному напрямку, у Замовника виникла необхідність провести закупівлю за предметом закупівлі: «Послуги з обслуговування автомобільним транспортом (перевезення учнів із сіл: Білин , Охнівка, Блаженик до Комунального закладу «Гімназія села Верба Оваднівської сільської ради» і додому) за ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» для повного забезпечення регулярного перевезення дітей шкільного віку до закладу освіти і додому, очікуваною вартістю предмета закупівлі 150000,00 грн. з ПДВ (Сто п’ятдесят тисяч гривень, 00 копійок), (далі — Закупівля) згідно кошторисних призначень. Відповідно до пункту 10 Особливостей замовник здійснює таку закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями.
Загальна кількість дітей – 52 (с. Білин -22; с. Охнівка -25; с. Блаженик -5).
Загальна кількість наданих послуг: 68 послуг (шістдесят послуг).
04.03.2024 року було оголошено процедуру Відкриті торги (з особливостями) за предметом закупівлі: «Послуги з обслуговування автомобільним транспортом (перевезення учнів із сіл: Білин , Охнівка, Блаженик до Комунального закладу «Гімназія села Верба Оваднівської сільської ради» та у зворотньому напрямку) за ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» очікуваною вартістю 150000,00 грн., згідно кошторисних призначень (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-04-011507-a, ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2024-03-04-004881-a).
Кінцевий строк подання пропозицій: 12.03.2024 року 00:01 год.
На участь у торгах не було подано жодної тендерної пропозиції, у зв’язку з чим електронною системою закупівель відкриті торги були відмінені автоматично. Підтвердженням цьому є Звіт про результати проведення процедури закупівлі
Посилання на відмінені відкриті торги: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-04-011507-a.
Відповідно до пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, надання послуг або виконання робіт у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Перевезення пасажирів маршрутом місто Володимир – село Коритниця (через село Верба) здійснює ФОП Павловський Петро Сергійович, з яким Гуманітарним відділом Оваднівської сільської ради раніше було укладено договір на перевезення дітей шкільного віку до місця навчання та у зворотньому напрямку. Договір був виконаний у повному обсязі, зауважень чи претензій до даного Перевізника не виникало.
Тому, враховуючи вищевикладене та необхідність нагальної організації довезення дітей до навчального закладу та у зворотньому напрямку, згідно підпункту 6 пункту 13 Особливостей, було прийнято рішення здійснити закупівлю за предметом «Послуги з обслуговування автомобільним транспортом (перевезення учнів із сіл: Білин , Охнівка, Блаженик до Комунального закладу «Гімназія села Верба Оваднівської сільської ради» і додому) за ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг з ФОП Павловським Петром Сергійовичем. Всі необхідні дозвільні документи, які вимагалися у тендерній документації підприємцем було надано.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно п.п. 6 п. 13 Особливостей опубліковано на офіційному веб-сайті громади за посиланням: https://ovadnivska-gromada.gov.ua/news/1710931446/. У зв’язку із технічним збоєм під час публікації звіту про закупівлю без використання електронної системи закупівель, файл документу обґрунтування не завантажено у систему, що було виявлено після її публікації.