-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з обробки даних
Завершена
6 420 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
f4f5f73f7db4448dbb24b17b37919233
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-15-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.04.2024 00:00
Період моніторингу:
15.04.2024 17:47 - 07.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.04.2024 № 87
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-03-19-011284-a 19.03.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено недотримання вимог пунктів 9 та 13 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір від 15.03.2024 № 24/ОСЗ-24, пояснення та документи Замовника від 17.04.2024 на запит Північного офісу Держаудитслужби, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
У відповідності до абзацу п'ятого пункту 9 Особливостей № 1178 під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Окрім цього, згідно з нормами пункту 13 Особливостей № 1178 (в редакції чинній на момент оголошення) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель установлено, що Замовником 19.03.2024 разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування (у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документу) підстав здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель та Договір з усіма додатками до нього, які є його невід’ємною частиною, чим недотримано вимоги пунктів 9 та 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
29.04.2024 14:57 - 14.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.04.2024 14:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв'язку з тим, що уповноважена особа Департаменту соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації має небагатий досвід у сфері публічних закупівель, було допущено технічну помилку, а саме несвоєчасне оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу.
На запит Державної аудиторської служби України з приводу рішення моніторингу, уповноваженою особою були надані пояснення та прикріплені відповідні документи.
За результатами висновку моніторингу Державної аудиторської служби України, керівництвом Департаменту соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації проведена робота з уповноваженою особою, зроблено зауваження, а також проведена робота по здійсненню заходів по недопущенню встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
29.04.2024 18:43
Запити/Пояснення
Номер:
5bf89fefd1a94fc79b3e70a2eda68de9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.04.2024 14:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з обробки даних» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-19-011284-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» (ІПН 03562649), з яким укладений договір від 15.03.2024 № 24/ОСЗ-24без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5d0310fbc5fb45b093dedc0206479d25
Назва:
Відповіді на питання
Дата опублікування:
17.04.2024 14:53
Опис:
Питання 1. 3.
Державне підприємство „Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” (далі – ДП „ІОЦ Мінсоцполітики України”) підпорядковане безпосередньо Міністерству соціальної політики, входить до сфери його управління і відповідно до Статуту спеціалізується у галузі створення, впровадження, експлуатації, програмної підтримки (супроводження) та технічного обслуговування інформаційних технологій у сфері соціального захисту населення.
Надання інформаційно-обчислювальних послуг з обробки документації отримувачів державних допомог та компенсацій, кінцевим результатом яких є формування та друк відомостей на виплату цих видів соціальної підтримки населення Київської області.
Інформаційно-обчислювальні послуги з обробки документації державної допомоги та компенсацій в Київській області здійснюється шляхом використання в промисловому режимі програмних засобів “Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп’ютерних технологій” (АСОПД/КОМТЕХ) та Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС).
Система АСОПД/КОМТЕХ створена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 лютого 1992 року “Про заходи щодо застосування Закону України “Про пенсійне забезпечення” і розроблена Державним підприємством "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України" (далі – ІОЦ) на замовлення Міністерства соціального захисту населення України.
Програмне забезпечення АСОПД/КОМТЕХ та електронну базу отримувачів Державної допомоги та компенсацій, які призначаються, нараховуються, перераховуються та виплачуються органами праці та соціального захисту населення з використанням програмних засобів АСОПД/КОМТЕХ, зареєстровано Державним департаментом інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України з видачею відповідних свідоцтв № 19035 та № 19038 від 29 грудня 2006 року.
Обробка документації отримувачів тієї частини державних допомог та компенсацій, що здійснюється з використанням програмного забезпечення АСОПД/КОМТЕХ, можливо лише власником авторських майнових прав. Це зумовлено необхідністю забезпечення виконання вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права», який тільки за автором, що має майнові права, залишає виключні права на використання програмного продукту та бази даних у будь-якій формі і будь-яким способом.
Відповідно до Стратегії цифрової трансформації соціальної сфери, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 року №1353-р в системі Міністерства соціальної політики України впроваджується Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЕІССС), яка повинна замінити діючи інформаційні технології старого покоління. На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 18.07.2023 №253-Н «Про провадження в промислову експлуатацію програмного забезпечення єдиної інформаційної системи соціальної сфери» станом на 01 січня 2024 року в структурних підрозділах с питань соціального захисту населення на всій території України запроваджено першочерговий функціонал ЄІССС.
В процесі надання послуг з обробки документації отримувачів державної допомоги та компенсацій для Департаменту соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації з використанням програмних засобів АСОПД/КОМТЕХ та ЄІССС, електронної бази даних отримувачів державної допомоги та компенсацій виконуються такі основні технологічні операції:
щоденний обмін інформацією з використанням сучасних інтернет-технологій та захищеної корпоративної крипто мережі з 19 районними (міськими) управліннями соціального захисту населення Київської області;
щоденна обробка електронної пошти з даними щодо особових справ отримувачів державної допомоги та компенсацій від 19 районних (міських) управлінь соціального захисту населення Київської області;
щоденне внесення змін до електронної бази отримувачів державної допомоги та компенсацій;
щомісячне нарахування та перерахунок державної допомоги та компенсацій в середньому для 152,0 тис. отримувачів по 22 типах (макетах) обробки даних;
щомісячне формування та видача (друкування) відомостей на виплату державної допомоги та компенсацій (щомісячно в середньому віддруковується понад 25,0 тис. аркушів формату А3)
комплектування відомостей на виплату державної допомоги та компенсацій по 1285 поштовим відділенням та 24 установах банків Київської області;
формування бухгалтерської та фінансової звітності;
формування електронних відомостей про нараховану державну допомогу та компенсації для банківських установ Київської області;
щомісячне вивантаження та завантаження інформації щодо отриманих доходів (виплачених допомог та компенсацій) до інформаційної системи Пенсійного фонду України для забезпечення призначення житлових субсидій.
До договору № 24/ОСЗ-24 від 15.03.2024 додаються:
Додаток 1 Протокол угоди про договірну ціну на надання послуг у сфері інформатизації з обробки інформації по державних допомогах та компенсаційних виплатах;
Додаток 2 Перелік послуг у сфері інформатизації для Департаменту соціального розвитку та ветеранської політики Київської обласної державної адміністрації;
Додаток 3 Перелік програмних засобів АСОПД/КОМТЕХ та ЄІССС з використанням яких здійснюється надання послуг з обробки даних;
Додаток 4 Розрахунок вартості програмних засобів АСОПД/КОМТЕХ та ЄІССС з використанням яких здійснюється надання послуг з обробки даних.
Питання 2. Підстави для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Закупівля за кодом ДК 021:2015 72310000-1 „Послуги з обробки даних” (Інформаційно-обчислювальні послуги з обробки документації отримувачів державної допомоги та компенсацій на основі програмного забезпечення автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсій та допомог на базі комп’ютерних технологій (АСОПД/КОМТЕХ) та Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС) в Київській області) у ДП „ІОЦ Мінсоцполітики України” є закупівлею, пов’язаною з необхідність захисту прав інтелектуальної власності та відсутністю конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником (підпункт 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режим), через що зазначені послуги можуть бути надані тільки одним учасником - ДП „ІОЦ Мінсоцполітики України”
Перелік документів, що підтверджують наявність підстав для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
Копія свідоцтва Державного департаменту інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України від 29.12.2006 № 19035 про реєстрацію авторського права на твір Комп'ютерна програма «Автоматизована система обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп’ютерних технологій» (АСОПД/КОМТЕХ).
Копія свідоцтва Державного департаменту інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України від 29.12.2006 № 19038 про реєстрацію авторського права на твір База даних «Електронна база даних отримувачів Державної допомоги та компенсацій, які призначаються, нараховуються, перераховуються та виплачуються органами праці та соціального захисту населення з використанням програмних засобів «Автоматизованої системи обробки документації отримувачів пенсії та допомоги на базі комп’ютерних технологій» (АСОПД/КОМТЕХ).
Витяг з Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 404 „Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери”.
Наказ Міністерства соціальної політики України від 18.07.2023 №253-Н «Про впровадження в промислову експлуатацію програмного забезпечення Єдиної інформаційної системи соціальної сфери».