-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3
Завершена
58 581 605.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 292 908.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 292 908.03 UAH
Номер:
c3715089ef384174af021486d1722e09
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-29-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2024 00:00
Період моніторингу:
29.04.2024 17:07 - 21.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.04.2024 № 70
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 29.04.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.04.2024 № 70
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2024-03-18-005421-a 18.03.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, встановлено порушення статті 41 Закону, статті 884 ЦКУ, абзацу третього пункту 103 Постанови № 668, та пункту 17 Особливостей.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови № 710, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додаткової угоди щодо приведення у відповідність умов Договору відповідно до вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Близнюківської селищної ради (далі – Замовник), на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 18.03.2024 року №148, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 27.03.2024 року, тендерну пропозицію ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" (далі – Учасник, Переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 01.04.2024 №171, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 01.04.2024 року, Договір про закупівлю від 15.04.2024 року №45453-01 KH06A 02 (далі – Договір), на загальну суму 54 300 000,00 грн., пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 01.05.2024 та 09.05.2024 року (далі – Пояснення).
Моніторингом аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, встановлено наступне.
Відповідно до пункту 14.1 проекту договору, який наведено в Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що відносини сторін, пов'язані із забезпеченням гарантійних строків якості робіт експлуатації об'єкта) та усуненням виявлених недоліків (дефектів), регулюються положеннями Загальних умов. Згідно з пунктом 14.2 проекту договору Підрядник гарантує якість виконаних робіт із зазначенням, що розписуються гарантійні строки на кожен вид робіт.
Проте, в укладеному договорі № 45453-01 від 15.04.2024 Замовника з ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" гарантійні строки не зазначено.
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей.
Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Згідно з нормами пункту 5 Загальних умов Постанови № 668 договір підряду укладається у письмовій формі та його істотними умовами, зокрема, є договірна ціна, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва).
Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно - кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно - кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки.
Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
Таким чином, не визначення Замовником в укладеному договорі № 45453-01 від 15.04.2024 з ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" гарантійного строку експлуатації об’єкта суперечить вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 07.05.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 09.05.2024 оприлюднив інформацію наступного змісту: «...Пунктом 14.1. Договору № 45453-01 від 15.04.2024 передбачено, що відносини Сторін, пов'язані із забезпеченням гарантійних строків якості робіт (експлуатації об'єкта) та усуненням виявлених недоліків (дефектів), регулюються положеннями Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. № 668 ».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень:
15.05.2024 21:48 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2024 21:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Близнюківська селищна рада Лозівського району Харківської області повідомляє про усунення порушень, що були виявленні Північно-східним офісом Держаудитслужби в ході моніторингу закупівлі UA-2024-03-18-005421-a за предметом закупівлі "Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3». Додаткова угода №1 від 20.05.2024 року до Договору №45453-01 КН06А 02 від 15.04.2024 року щодо приведення у відповідність умов Договору відповідно до вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ 4 №1 від 20 травня 2024 року додаються.
Дата публікації звіту:
21.05.2024 13:31
Запити/Пояснення
Номер:
6a269f883d4d495cbd37791b97524eda
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.04.2024 21:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-18-005421-a відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2.Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати пояснення щодо ненадання учасником кваліфікаційних сертифікатів на директора, головного інженера та інженера з охорони праці.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a4d2ed5b829540bf9fb754887fa584ff
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
01.05.2024 11:27
Опис:
1. Предметом закупівлі відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) є роботи, а саме будівництво. Згідно з п. 3.2. ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" будівництво – це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" будівництво здійснюється після розроблення та затвердження проектної документації, що отримала позитивний експертний звіт.
Пунктом 11 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що проектна документація – це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва. Відповідно до Додатку Д до ДБН А.2.2-3:2014 до складу проектної документації входять, в тому числі, відомості з обсягами робіт.
Ураховуючи вище викладене, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені в проектній документації, на підставі якої складена тендерна документація.
2. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону у річному плані закупівель повинна міститись інформація, зокрема, про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Тобто замовнику надано право обирати яку саме інформацію зазначати у річному плані закупівель. Ураховуючи особливості предмета закупівлі (будівництво) замовником у річному плані зазначено очікувану вартість.
Відповідно до Додатку Д до ДБН А.2.2-3:2014 до складу проектної документації входить, в тому числі, інвесторська кошторисна документація. Інвесторська кошторисна документація складається відповідно до КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва".
Згідно з п. 3.1. КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі. Відповідно до п. 3.2. КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат.
Ураховуючи вище викладене, очікувана вартість предмета закупівлі замовником визначена відповідно до проектної документації на будівництво, а саме інвесторської кошторисної документації.
3 Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено за посиланням: https://bliznjuki-selrada.gov.ua/2024-rik-14-39-28-14-03-2024
4. Тендерна документація не містить вимог щодо ненадання учасником кваліфікаційних сертифікатів на директора, головного інженера та інженера з охорони праці, оскільки вони не передбачені чинним законодавством України для зазначених посад.
Номер:
4d619205b9d0425e82660bf11e481c8d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.05.2024 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Капітальний ремонт будівель поліклінічного відділення та господарчих будівель Комунального підприємства «Близнюківська центральна районна лікарня» за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Близнюки, вул. Калинова, буд. 3 (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), очікуваною вартістю 58 581 605,00 гривень, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-18-005421-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином учасником ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" виконано вимоги підпункту 4 пункту 2 “Забезпечення тендерної пропозиції” Розділу ІІІ “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації в частині підтвердження, що Договір, який укладається між гарантом та принципіалом не містить додаткових умов, щодо: вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку, при відсутності зазначеного договору у складі тендерної пропозиції?
2. Відповідно до статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
Яким чином Замовник переконався в наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми в учасника ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" при відсутності в тендерної документації вимог, щодо надання учасниками зазначеної інформації?
3. Чому Договір № 45453-01 від 15.04.2024 укладений з ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" за результатами процедури закупівлі не містить строків гарантії якості виконаних робіт підрядником ?
4. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (далі - Постанова № 554) затверджено порядок проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури згідно з цим порядком затверджено перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію: 1. Розроблення містобудівної документації. 2. Архітектурне та інженерно-будівельне проектування. 3. Експертиза та обстеження у будівництві. 4. Технічний нагляд. 5. Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації «Технічне завдання», передбачено виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури.
Яким чином участником виконано вимоги підпункту 10 «Інші документи (з урахуванням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону)» пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, в частині надання у складі тендерної пропозиції зокрема: кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію).
5. Відповідно до пункту 5.2 “Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід” Розділу ІІІ “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації Замовником установлено вимогу надання Довідки за формою Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників. Замовником вимагається принаймні наявність у штаті учасника наступних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: головний інженер, начальник дільниці та виконавець робіт. Відповідно до форми Додатку 6 до тендерної документації, таблиця містить графу 4, в якій повинно бути зазначено: серія, номер, кваліфікаційного сертифіката.
В примітках обумовлено, що в графі 4 таблиці інформація зазначається для працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката.
Відповідно до зазначених вище нормативних документів (Постанова № 554), заповнення графи інформацією про кваліфікаційний сертифікат та проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката передбачено законодавством.
Яким чином учасником виконано вимоги Додатку 6 до тендерної документації, а саме: внесення до графи 4 таблиці Додатку №6 інформації про кваліфікаційні сертифікати?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6cd3ced444334ff698457ab9adf2ce26
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.05.2024 11:53
Опис:
Звертаємо увагу, що закупівля UA-2024-03-18-005421-a відбувалась в межах реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ) відповідно до Фінансової угоди (далі – Фінансова Угода) між Україною’ та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та Керівних принципів імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель (про що зазначено у пункті 1 Розділу І Тендерної документації).
Відповідно до пункту 2 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором.
1. Пунктом 2 Розділу ІІІ Тендерної документації не вимагалось надання учасником в складі його тендерної пропозиції договору, який укладається між гарантом та принципалом.
Банківська гарантія № 117110/GL-106/1 від 25.03.2024 відповідає вимогам підпункту 4 пункту 2 Розділу ІІІ Тендерної документації та складена відповідно до постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 "Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах" (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5). Згідно із зазначеною постановою гарантія та договір укладається між гарантом та принципалом, не можуть відрізнятись за змістом.
Ураховуючи вище викладене, у замовника відсутня потреба перевіряти документ, надання якого не вимагалось в складі тендерної пропозиції учасника.
2. Відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
Таким чином, зі змісту пункту 47 Особливостей не вбачається обов'язок замовника будь-яким чином переконуватися в наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми в учасника.
3. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Пунктом 14.1. Договору № 45453-01 від 15.04.2024 передбачено, що відносини Сторін, пов'язані із забезпеченням гарантійних строків якості робіт (експлуатації об'єкта) та усуненням виявлених недоліків (дефектів), регулюються положеннями Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. № 668 (зі змінами) (далі – Загальні умови).
Згідно з пунктом 102 Загальних умов гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Ураховуючи вище викладене, зміст укладеного за результатами закупівлі не порушує жодної норми чинного законодавства України.
4. Відповідно до статті 4 Закону України "Про архітектурну діяльність для створення об'єкта архітектури виконується комплекс робіт, який включає:
підготовку містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у випадках і порядку, передбачених законодавством;
здійснення в необхідних випадках передпроектних робіт, а також заходів з охорони нововиявлених під час здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єктів містобудування, що відповідно до закону мають антропологічне, археологічне, естетичне, етнографічне, історичне, мистецьке, наукове чи художнє значення;
пошук архітектурного рішення, розроблення, погодження у визначених законом випадках і затвердження проекту;
виконання робочої документації для будівництва, а в разі виконання її або окремих її частин іншим виконавцем - здійснення авторського нагляду за таким виконанням;
будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) та знесення об'єкта архітектури, архітектурно-будівельний контроль, технічний та авторський нагляди під час здійснення будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування;
прийняття спорудженого об'єкта в експлуатацію.
Статтею 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до частини 1 статті 371 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з пунктом 2 Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651), виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі – виконавці), – архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Також постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 затверджено Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію:
1. Розроблення містобудівної документації.
2. Архітектурне та інженерно-будівельне проектування.
3. Експертиза та обстеження у будівництві.
4. Технічний нагляд.
5. Інжинірингова діяльність у сфері будівництва в частині координації дій всіх учасників будівництва.
8. Виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна.
Учасник ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" відповідно до вимог чинного законодавства України не повинен був надавати кваліфікаційні сертифікати на будь-яких працівників, оскільки:
1) Додаток 3 "Технічне завдання" до Тендерної документації не містить робіт, передбачених Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554.
2) ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" та його працівники (зокрема, директор, головний інженер, виконавець робіт) не є виконавцями окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, в розумінні Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651).
3) В складі тендерної пропозиції ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" надано ліцензію на здійснення господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками.
5. Учасником ТОВ "ХАРКІВБУДСЕРВІС" виконано вимоги Додатку 6 до Тендерної документації, оскільки:
1) головний інженер, начальник дільниці та виконавець робіт – це професійна назва роботи (посади), які передбачені у Національному класифікаторі України "Класифікатор професій", що призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, Федерацією роботодавців України, всіма суб'єктами господарювання під час запису про роботу у трудові книжки працівників;
2) чинним законодавством України не передбачена професійна атестація з отриманням кваліфікаційного сертифікату головного інженера, начальника дільниці та виконавця робіт.
Ураховуючи вище викладене, посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 є некоректним.