• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Засоби навчання для навчальних кабінетів закладів загальної середньої освіти

Завершена

176 753.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 883.77 UAH
Номер: 968cd8be58ed401abb69c15a19598ef9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-28-000078
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.10.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 28.10.2024 17:27 - 19.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.10.2024 № 75-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.10.2024 № 75-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2024-03-15-010612-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору законодавству у сфері закупівель установлено, що відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю від 01.04.2024 № 132 є нікчемним правочином. За результатами аналізу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Бокова Юрія Львовича, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 01.04.2024 № 132, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству у сфері закупівель, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Гуманітарного відділу Баранівської міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 15.03.2024 № 71, тендерна пропозиція учасника ФОП Бокова Юрія Львовича, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.03.2024 № 75, повідомлення про намір укласти договір від 25.03.2024 року, договір про закупівлю від 01.04.2024 № 132, додаткові угоди від 24.05.2024 № 1 та від 19.06.2024 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 24.05.2024 та від 21.06.2024 пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 31.10.2024. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015). Також, відповідно до пункту 15 Особливостей передбачено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 року за № 500/34783 (далі - Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015. Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та Додатку 1 до тендерної документації, які оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель, здійснено закупівлю шкільних меблів (Демонстраційна модель будови тіла людини на магнітах, комплект навчальних плакатів з математики 5 клас, набір навчальні плакати «Географія», плакат з інтерактивними елементами «Будова Землі в деталях», фізична карта світу, фізична карта України, набір посуду лабораторний для природничої освітньої галузі (вчителя), плакат з інтерактивними елементами у глибинах океану, комплект плакатів з біології «Органи чуття: будова ока та вуха людини», модель діюча Сонячна система, комплект роздаткових приладів для орієнтування на місцевості, Телурій (діюча модель Сонце -Земля - Місяць), та мікроскоп), за кодом ДК 021:2015: 39160000-1: Шкільні меблі. Проте, закупівля товарів (1 найменування) мала бути здійснена за іншим кодом четвертого знаку ДК 021:2015, як це передбачено нормами пункту 3 розділу I Порядку № 708 для товарів, а саме: мікроскоп (пункт 13 технічного завдання Додатку 1 до тендерної документації) за кодом ДК 021:2015: 38510000-3 (Мікроскопи); Таким чином, проведеним аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником визначено предмет закупівель за кодом ДК 021:2015: 39160000-1 «Шкільні меблі», на закупівлю 1 - го найменування обладнання, перелік і обсяг якого наведено у Додатку 1 до тендерної документації, з порушенням вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, а відтак з порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону та пункту 15 Особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. В той же час, відповідно до вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним, у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Таким чином, укладений договір про закупівлю від 01.04.2024 № 132 відповідно до норм підпункту 5 пункту 21 Особливостей є нікчемним правочином. За результатами моніторингу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено, що Замовником 01.04.2024 укладено з переможцем торгів ФОП Боковим Юрієм Львовичем (далі по договору - Постачальник) договір про закупівлю від 01.04.2024 № 132 (далі - Договір), згідно з яким Постачальник зобов'язується у 2024 році поставити Замовникові товари, зазначені в специфікації, що є додатком до цього Договору і його невід'ємною частиною, а Замовник – прийняти і оплатити такі товари. Згідно із пунктом 5.1. розділу V Договору Постачальник повинен поставити товар – до 24.05.2024. Також, пунктом 10.1 розділу Х Договору визначено, що Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє до 31.12.2024 року, але в будь якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. При цьому, 24.05.2024 Замовником укладено з Виконавцем додаткову угоду № 1, відповідно до якої сторони дійшли згоди викласти пункт 5.1 розділу V Договору в наступній редакції: «Строк поставки товарів: до 20.06.2024 року». Також, 19.06.2024 Замовником укладено з Виконавцем додаткову угоду № 2, відповідно до якої сторони дійшли згоди викласти пункт 5.1 розділу V Договору в наступній редакції: «Строк поставки товарів: до 20.07.2024 року». На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 29.10.2024 щодо надання документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків дії Договору та поставки товарів до 20.07.2024, Замовником 31.10.2024 надано відповідь, що додаткові угоди на подовження строку дії Договору було укладено на підставі звернення Постачальника до Замовника листами від 23.05.2024 року № 23/05 та 17.06.2024 № 24/05. Крім того, у листах від 23.05.2024 року № 23/05 та 17.06.2024 № 24/05 Постачальник зазначав, що підставою продовження строків поставки товару обумовлена з виникненням форс-мажорних обставин які зазначені в листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2024 № 2024/02.0-7.1. Поряд з тим, відповідно до зазначених листів Постачальник звернувся до Замовника з проханням продовжити терміни поставки товарів через неможливість поставки товару в установлені Договором терміни, а саме: «блокування кордону та фактичне перекриття Суецького каналу, внаслідок чого виникли перебої з поставкою шкільного приладдя модель діюча Сонячна система 2- шт.». Однак, в листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2024 № 2024/02.0-7.1. зазначена інформація, що з 24.02.2022 на території України уведено воєнний стан, яка не стосується інформації щодо блокування кордону та фактичного перекриття Суецького каналу. Крім того, ні у вказаних листах Постачальника, ні у в листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2024 № 2024/02.0-7.1. відсутня інформація, яка підтверджує причинно - наслідкові зв’язки між перекриттям Суецького каналу, та перебоями у постачання шкільного приладдя модель діюча Сонячна система 2- шт.». Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Слід відмітити, що лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 засвідчує факт настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 24.02.2024, та в подальшому звільняє від відповідальності за невиконання своїх договірних зобов'язань протягом терміну дії таких обставин. При цьому, в пункті 8.1. розділу XIII Договору визначено, що сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею сторін (аварія, катастрофа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна тощо). Пунктами 8.2 та 8.3 розділу XIII Договору визначено, що сторона, що не може виконувати зобов'язання за цим Договором унаслідок дії обставин непереборної сили, повинна не пізніше ніж протягом 10 календарних днів з моменту їх виникнення повідомити про це іншу сторону у письмовій формі. Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України. Однак, обставини непереборної сили, які зазначені в листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, виникли з 24.02.2022 у зв’язку із введенням воєнного стану, тобто до укладання Договору, а тому вказаний лист Торгово-промислової палати України не може бути підставою для укладення додаткових угод від 24.05.2024 № 1 та від 19.06.2024 № 2 до Договору, якими продовжено строк поставки товару до 20.06.2024 та до 20.07.2024 відповідно. Крім того, самі листи від 23.05.2024 року № 23/05 та 17.06.2024 № 24/05 Постачальника, без наявного документального підтвердження наведеної в ньому інформації щодо блокування кордону та фактичне перекриття Суецького каналу, не можуть бути достатнім документальним підтвердженням виникнення об’єктивних обставин. З огляду на викладене, Замовником укладено додаткові угоди від 24.05.2024 № 1 та від 19.06.2024 № 2 до Договору, якими продовжено строк поставки товару до 20.06.2024 та до 20.07.2024 відповідно без наявності виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, чим порушено вимоги підпункту 4 пункту 19 Особливостей. Слід відмітити, що відповідно до норм пункту 7.2 розділу VII Договору передбачена відповідальність сторін, а саме, у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі товарів за бюджетні кошти Постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня) у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми непоставленого Товару за кожний день затримки. Сплата штрафних санкцій не звільняє Постачальника від виконання прийнятих на себе зобов'язань по Договору поставки.
Період усунення порушень: 07.11.2024 16:46 - 22.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 07.11.2024 16:46

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Висновок моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області в частині здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору про закупівлю від 01.04.2024 № 132 виконано, а саме : договір про закупівлю від 01.04.2024 № 132 розірвано
Дата публікації звіту: 14.11.2024 09:32

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 14.11.2024 09:44

Запити/Пояснення