-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" : 15530000-2 Вершкове масло ( масло вершкове).
Завершена
363 580.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 635.80 UAH
мін. крок: 1% або 3 635.80 UAH
Номер:
30f889158df141c9adf1e6b7c33d9dd5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-09-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
09.04.2024 12:14 - 01.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2024 № 35-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 09.04.2024 № 35-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2024-03-15-006271-a, 15.03.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для здійснення закупівлі товарів шляхом застосування відкритих торгів з особливостями встановлено порушення пунктів 3, 5, 10 та 11-2 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи для виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для здійснення закупівлі товарів шляхом застосування відкритих торгів з особливостями; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вікторівського психоневрологічного інтернату на 2024 рік (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.03.2024 б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Чорного В.А. (далі – ФОП Чорний В.А.); протокольне рішення уповноваженої особи від 01.04.2024 № 1; пояснення Замовника, надане 16.04.2024 через електронну систему закупівель; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів ФОП Чорним В.А. відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 08.04.2024 № 86; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Відповідно до пункту 11-2 Особливостей у разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями (Особливості доповнено пунктом 11-2 згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178»).
Аналізом питання наявності підстав для здійснення закупівлі товарів шляхом застосування відкритих торгів встановлено, що Замовник придбаває шляхом застосування відкритих торгів масло вершкове, яке зазначене у додатку 2 «Перелік продуктів харчування, закупівля яких здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу» до Особливостей (далі – Додаток 2 до Особливостей).
Відповідно до абзацу другого пункту 11-2 Особливостей у разі коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі.
Інформація про закупівлю Замовником масла вершкового з використанням електронного каталогу, яка б передувала відкритим торгам UA-2024-03-15-006271-a, в електронній системі закупівель відсутня. Згідно з поясненнями, наданими Замовником в електронній системі закупівель, було прийняте рішення провести закупівлю шляхом відкритих торгів.
Згідно з пунктом 5 Особливостей забороняється укладення замовниками договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Між Замовником та ФОП Чорним В.А. укладено договір від 01.04.2024 № 86 про постачання масла вершкового на суму 320 000,00 гривень.
На порушення пунктів 11-2, 10, 5, 3 Особливостей Замовник уклав договір на придбання продуктів харчування (масло вершкове), які зазначені у додатку 2 до Особливостей, вартість предмета закупівлі яких перевищує 100 тис. гривень, без урахування положень, визначених цими Особливостями, та без використання електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
Враховуючи зазначене вище та відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей, договір про закупівлю є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
02.05.2024 15:01 - 17.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.05.2024 15:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Нами детально вивчено результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" : 15530000-2 Вершкове масло ( масло вершкове) за ідентифікатором (UA-2024-03-15-006271-a) далі – Закупівля.
Враховуючи результати моніторингу Закупівлі, прийнято ряд заходів із недопущення виявлених порушень в майбутньому, а саме: уповноваженою особою детально вивчено норми Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі – Особливості. Переглянуто он-лайн семінари та здійснено інші заходи із самоосвіти та підвищення кваліфікації)
Таким чином, на виконання рішення за результатами моніторингу Закупівлі, з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, зобов’язуємося надалі не допускати таких порушень.
Дата публікації звіту:
07.05.2024 13:22
Запити/Пояснення
Номер:
7f4c53f4c08f4ff0be0ae2856ea3b43a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.04.2024 10:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-15-006271-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2024-03-15-006271-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
3. З яких підстав предмет закупівлі «ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло» придбавається Замовником без використання електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених Особливостями?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
a1614b5225d243289a1106fe8abc3d62
Назва:
«ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло» UA-2024-03-15-006271-a,
Дата опублікування:
16.04.2024 12:40
Опис:
ВІДПОВІДЬ:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-15-006271-a) надаємо наступні пояснення.
Щодо питання першого.
Розрахунок очікуваної вартості товару, що є предметом закупівлі, було сформовано з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, зокрема, здійснено пошук, збір та аналіз (моніторинг) загальнодоступної інформації про ціну аналогічного товару в тому числі: інформацію про ціну такого товару, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, на спеціалізованих торгівельних майданчиках, рекламі, та в електронній системі закупівель «Prozorro». Основою для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі стали відкриті торги (з особливостями) на вершкове масло, що відбулись у Черкаській області, а саме: UA-2024-03-01-005229-a, UA-2024-01-22-003385-a, UA-2024-01-18-012481-a, UA-2024-01-17-015107-a, UA-2024-01-12-002253-a, UA-2024-01-11-007178-a.
Додатково інформуємо, що при визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі врахований досвід здійснення попередніх закупівель, а також вимоги державних стандартів до даного виду товару та оптимального співвідношення ціни до якості.
Щодо питання другого.
Інформуємо, про те, що забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2024-03-15-006271-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), а саме: https://public-api.prozorro.gov.ua/api/2.5/plans/99d8b780f8154988a2419bf71ec3a66f/documents/3f2932e637b347fa8c9830e0cb50d2e4?download=f6d244aa9c1c4412bc469ded4bed9a71
Щодо питання третього.
Процедура закупівлі обрана згідно п. 1 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», де зазначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.