-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщення клінічної лабораторії 3-го поверху патологоанатомічного корпусу комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради по вул. Пілотська, 1-А м. Хмельницький
Завершена
7 130 937.19
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 654.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 35 654.69 UAH
Номер:
95ccee8385774e908d9ee56d21142749
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-23-000076
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2024 00:00
Період моніторингу:
23.04.2024 18:32 - 15.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
23.04.2024 № 49
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Державної аудиторської служби України від 17.04.2024 №003100-18/2743-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 23.04.2024 № 49
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
10 UA-2024-03-14-011552-a 14.03.2024 Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницька обласна лікарня» Хмельницької обласної ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам чинного законодавства встановлено порушення пункту 17 Особливостей, пунктів 3 та 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону № 922.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Хмельницька обласна лікарня» Хмельницької обласної ради (далі Замовник) ID: UA-P-2024-03-14-014512-a на 2024 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи - протокол від 14.03.2024 №113 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.03.2024, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ПП "РАДДАНТ", протокольне рішення уповноваженої особи від 29.03.2024 №144, вимогу про усунення невідповідностей до 28.03.2024, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 29.03.2024, договір про закупівлю робіт від 04.04.2024 № 54, пояснення замовника надані 08.05.2024, 10.05.2024 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 03.05.2024, 08.05.2024.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, в редакції чинній на дату оголошення закупівлі, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 3 розділу «VІ. Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Проте, за нормами пункту 17 Особливостей в редакції, чинній на дату оголошення досліджуваної процедури закупівлі, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону № 922, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру.
Отже, норми частини другої статті 41 Закону № 922 на час проведення досліджуваної процедури закупівлі та укладення за її результатами договору не застосовуються та вимога у тендерній документації Замовника щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, не відповідає нормам пункту 17 Особливостей.
Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей, чим порушено вимоги пункту 17 Особливостей, пунктів 3 та 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону № 922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Період усунення порушень:
14.05.2024 13:42 - 29.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2024 13:42
Оскарження висновку в суді
Опис:
Не погоджуючись із висновоком Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради в порядку передбаченому ч. 10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» оскаржив висновок до суду про що зазначає в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
24.05.2024 15:57
Дата відкриття провадження:
28.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
560/7820/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами розгляду висновку від 14.05.2024 року щодо моніторингу процедури № UA-2024-03-14-011552-a в порядку передбаченому ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради повідомляє наступне.
Органом моніторингу визначено, що Замовником порушено вимоги пунктів 3, 28 (Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей). Тобто встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями вимог чинного Законодавства, зокрема ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Стосовно встановленого Вами порушення, зокрема пункту 17 Особливостей та зазначення в пункті 6.4.2 частини 4 (Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю) Розділу VI (Результати торгів та укладання договору про закупівлю) тендерної документації «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.», можемо повідомити.
У відповідності до абз.2 п.17 Особливостей визначено, що «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.».
Проте, п.28 Особливостей визначено, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Хотілося б наголосити, що ні в п.28 Особливостей, ні в ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» не встановлена необхідність зазначення інформації у відповідності «до яких норм укладається договір» встановлена вимога щодо зазначення «проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;», що і зроблено Замовником та в частині чого порушень не встановлено.
Зазначення «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.» відноситься до іншої інформації, яку Замовник має право вимагати у відповідності до ч.3 ст. 22 Закону та може містити будь-яку інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з тим, повідомляємо що:
1) Замовником взято до уваги вказану у висновку інформацію;
2) Проведено роз’ясувальну роботу із уповноваженою особою;
3) Уповноважена особа в свою чергу пройшла відповідне навчання (На підтвердження проходження навчання надається копія отрианого сертифіката)
4) Також, вказана у виновку інформація буде врахована уповноваженою особою під час проведення подальших процедур закупівель, що здійснюватимуться замовником.
Дата публікації звіту:
16.05.2024 14:33
Запити/Пояснення
Номер:
5a63167dccab4290b95d48fbb75abeb8
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
03.05.2024 15:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2024-03-14-011552-a), проведеної Комунальним некомерційним підприємством «Хмельницька обласна лікарня» Хмельницької обласної ради (далі Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання:
Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ff6a8887e4f748289ef5a37ab9932f0d
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
08.05.2024 16:34
Опис:
І. Уповноважена особа Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради за результатами розгляду Вашого Запиту, щодо надання пояснень від 03.05.2024 року, може повідомити наступне.
1. Під час визначення очікуваної вартості Замовником було враховано положення наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Згідно інформаційного листа МЕРТУ № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року, замовники можуть застосовувати вказану методику для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт, та послуг, які закуповують за Законом України «Про публічні закупівлі».
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено розрахунковим методом із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Очікувана вартість закупівлі робіт з капітального ремонту визначено з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», «Настанова з визначення вартості будівництва» та відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, яка отримала позитивний експертний звіт № 05-0009 від 25 січня 2024 року.
Підсумовуючи вищевказане очікувану вартість предмета закупівлі визначено розрахунковим методом із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва шляхом віднімання від загальної вартості будівництва глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» помноженої на 1.2 (ПДВ) та глави 12 «Проєктно-вишукувальнi роботи, експертиза та авторський нагляд», а також шляхом віднімання Коштів на покриття ризику всiх учасникiв будiвництва помноженої на 1.2 (ПДВ) та віднімання Зворотних сум.
1.2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено на підставі локальних кошторисів та дефектних актів із проектної документації по об’єкту будівництва.
ІІ. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів – суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Замовник з 03.10.2019 року втратив статус закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) та був реорганізований в результаті перетворення із бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство (далі — КНП).
Враховуючи вищевикладене починаючи з 03.10.2019 року Замовник втратив статус розпорядника бюджетних коштів, на даний час Замовник, як КНП має статус лише їх одержувача.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів обов’язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Повідомляємо, що нами, як Замовником було проінформовано розпорядників бюджетних коштів про проведення закупівлі «код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт приміщення клінічної лабораторії 3-го поверху патологоанатомічного корпусу комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради по вул. Пілотська, 1-А м. Хмельницький)». Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради не володіє інформацією про розміщення на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, оскільки така інформація може бути надана лише власне розпорядником.
Принагідно повідомляємо, що на офіційному сайті Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради в розділі «НОВИНИ» (http://hol.com.ua/news/) наявна інформація про очікувану вартість, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі щодо процедур закупівлі які фінансуються за рахунок бюджетних коштів.
Звертаємо Вашу увагу, що Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, пунктом 14 частини 1 статті 1 чітко визначено поняття «моніторинг процедури закупівлі» як процедуру здійснення аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. В свою чергу, положення абзацу 1 частини 4 статті 3 Закону, передбачається, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Таким чином, вимога щодо надання посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не може бути предметом моніторингу. Аналогічна позиція викладена в Постанові Третього апеліційного адміністративного суду № 160/1084/22 від 09.01.2023 року де зазначено, що «Разом з тим, згідно ч.1, п.3 ч.2 ст.22 Закону №922 тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 цього Закону.
Частиною 6 ст.10 Закону №922 визначено, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Авторизований електронний майданчик - це авторизована Уповноваженим органом інформаційно - телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (п.1 ч .1 ст.1 Закону №922).
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Номер:
068e8808f8334d12b63ed2abb4f9a689
Назва:
Про надання пояснення_2
Дата опублікування:
08.05.2024 14:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.05.2024 00:00
Опис:
Питання для пояснення додаються у файлі
Номер:
781f7a9f0dfb4806b683b6979f297700
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
08.05.2024 16:25
Опис:
І. Уповноважена особа Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради за результатами розгляду Вашого Запиту, щодо надання пояснень від 03.05.2024 року, може повідомити наступне.
1. Під час визначення очікуваної вартості Замовником було враховано положення наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Згідно інформаційного листа МЕРТУ № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року, замовники можуть застосовувати вказану методику для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт, та послуг, які закуповують за Законом України «Про публічні закупівлі».
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено розрахунковим методом із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Очікувана вартість закупівлі робіт з капітального ремонту визначено з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», «Настанова з визначення вартості будівництва» та відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, яка отримала позитивний експертний звіт № 05-0009 від 25 січня 2024 року.
Підсумовуючи вищевказане очікувану вартість предмета закупівлі визначено розрахунковим методом із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва шляхом віднімання від загальної вартості будівництва глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» помноженої на 1.2 (ПДВ) та глави 12 «Проєктно-вишукувальнi роботи, експертиза та авторський нагляд», а також шляхом віднімання Коштів на покриття ризику всiх учасникiв будiвництва помноженої на 1.2 (ПДВ) та віднімання Зворотних сум.
1.2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено на підставі локальних кошторисів та дефектних актів із проектної документації по об’єкту будівництва.
ІІ. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів – суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Згідно пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Замовник з 03.10.2019 року втратив статус закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) та був реорганізований в результаті перетворення із бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство (далі — КНП).
Враховуючи вищевикладене починаючи з 03.10.2019 року Замовник втратив статус розпорядника бюджетних коштів, на даний час Замовник, як КНП має статус лише їх одержувача.
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266). головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи той факт, що ми не є бюджетною установою та як наслідок розпорядником бюджетних коштів обов’язку розміщення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі в нас немає.
Повідомляємо, що нами, як Замовником було проінформовано розпорядників бюджетних коштів про проведення закупівлі «код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт приміщення клінічної лабораторії 3-го поверху патологоанатомічного корпусу комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради по вул. Пілотська, 1-А м. Хмельницький)». Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради не володіє інформацією про розміщення на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, оскільки така інформація може бути надана лише власне розпорядником.
Принагідно повідомляємо, що на офіційному сайті Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради в розділі «НОВИНИ» (http://hol.com.ua/news/) наявна інформація про очікувану вартість, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі щодо процедур закупівлі які фінансуються за рахунок бюджетних коштів.
Звертаємо Вашу увагу, що Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, пунктом 14 частини 1 статті 1 чітко визначено поняття «моніторинг процедури закупівлі» як процедуру здійснення аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. В свою чергу, положення абзацу 1 частини 4 статті 3 Закону, передбачається, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
Таким чином, вимога щодо надання посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не може бути предметом моніторингу. Аналогічна позиція викладена в Постанові Третього апеліційного адміністративного суду № 160/1084/22 від 09.01.2023 року де зазначено, що «Разом з тим, згідно ч.1, п.3 ч.2 ст.22 Закону №922 тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 цього Закону.
Частиною 6 ст.10 Закону №922 визначено, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Авторизований електронний майданчик - це авторизована Уповноваженим органом інформаційно - телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (п.1 ч .1 ст.1 Закону №922).
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Номер:
6ef5d7b38454445eb04b032f677c5f04
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
10.05.2024 15:47
Опис:
І. Уповноважена особа Комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради за результатами розгляду Вашого Запиту, щодо надання пояснень від 08.05.2024 року, може повідомити наступне.
1.1. У відповідності до абз.1 п.36 Особливостей якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною пропозицією, є пропозиція ПП "РАДДАНТ" (37263740).
Згідно із абз.2 п.36 Особливостей Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Хотілося б наголосити насмперед, що Замовник перевіряє відповідність пропозиції умовам тендерної документації.
1.2. Стосовно вказаного в запиті питання.
У відповідності до вимог п.3.6.2. ч.6 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) визначено, що технічні, якісні та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону (тобто з дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників).
Також визначено, що технічні, якісні, кількісні характиристики зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Так, в Додатку 2 тендерної документації висвітлене технічне завдання Капітальний ремонт приміщення клінічної лабораторії 3-го поверху патологоанатомічного корпусу комунального некомерційного підприємства "Хмельницька обласна лікарня" Хмельницької обласної ради по вул. Пілотська, 1-А м. Хмельницький на основі Проектно-кошторисної документації, зокрема Відомість обсягів робіт. Тобто, висвітлене Замовником в Додатку 2 тендерної документації містить лише інформацію про роботи їх Найменування робіт та витрат, одиницю виміру та кількість, інформації про матеріали вказане технічне завдання не містить.
Тому, з метою уточнення об’ємів робіт та відповідно до вимог п.3.6.5. ч.6 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Учасник повинен був обов’язково оглянути об’єкт Замовника, ознайомитись із документацією на об’єкті. На підтвердження виконання Учасником даної вимоги він повинен надати в складі тендерної пропозиції Акт огляду об’єкту (складений в довільній формі), підписаний уповноваженою особою Замовника та Учасника.
В складі пропозиції ПП "РАДДАНТ" (37263740) міститься Акт огляду (копія додається). Тобто за результатами огляду об’єкту Учасником уточнено види робіт, а також визначено матеріали (товари) з яких їх необхідно виконати.
У відповідності до вимог викладених в п.3.6.3. ч.6 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Учасники до кінцевого строку подання пропозицій надають відповідно до своєї початкової ціни виконані згідно вимог Додатку №2 (у форматі pdf/jpg та ims/imd та ibs/idc):
- договірну ціну (без надання розрахунків договірної ціни);
- зведений кошторисний розрахунок вартості;
- локальні кошториси;
- дефектний акт;
Визначено, що Договірна ціна є динамічною у відповідності до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281. Договірна ціна має бути складена відповідно до діючих національних стандартів України з ціноутворення у будівництва з врахуванням проектної документації в якій враховано інфляційні процеси.
Розрахунки договірної ціни на виконання робіт за предметом закупівлі повинні бути розроблені в програмних комплексах для складання кошторисної документації. На підтвердження наявності сертифікованого програмного забезпечення Учасник має надати копію ліцензії на програмний комплекс в якому здійснюються відповідні розрахунки виконання робіт.
ПП "РАДДАНТ" (37263740) в складі своєї пропозиції на виконання вище вказаної вимоги тендерної документації надав в складі пропозиції
- договірну ціну (без надання розрахунків договірної ціни) (вид Динамічна);
- зведений кошторисний розрахунок вартості;
- локальні кошториси;
- дефектний акт;
Вказані розрахунки надані у відповідності до вимог чинного Законодавтсва зокрема КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, а також Додатку 2 тендерної документації та з врахуванням огляду об’єкта.
Згідно пункту 1.2. Розділу І "Загальні положення" НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва
Локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією;
Матеріально-технічні ресурси – сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт;
Наданий в складі пропозиції Учасника Локальний кошторис на будівельні роботи містить інформацію про всі роботи у відповідності до Додатку 2 тендерної документації, а також містить частково інформацію про матеріальні-технічні ресурси, які необхідні для виконання робіт в тому числі інформацію про «п.34 Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 «Пожежна шафа 600ммХ600ммХ230мм в комплекті (Кран-комплект HW-25-52 Nkd навісний) – 2 шт.», що за своєю суттю є товаром (матеріальним ресурсом), що буде використаний для виконння робіт та який не збільшує вартість таких робіт. Вказане Ви можете побачити у відповідності до «п.34 Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01» в якому колонки 9-12 зазначені з пропусками, що в свою чергу вказує на те що це не окрема робота, а товар який відноситься до роботи, яка визначена в п.33 Додатку 2 тендерної документації або ж п.33 Відомості обсягів робіт або ж п.46 Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 з виділенням матеріалів (копія додається) Установлення шафових дверних блоків – 2 шт.
Окрім того вказаний п.34 Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01» містить шифр матеріалу, а не робіт & К536196-800-12, роботи позначаються в Локальних кошторисах шифром КБ або ж КР.
Учасником в свою чергу надано в складі пропозиції Технічне завдання у відповідності до Додатку 2 тендерної документації (копія додається) в якому Учасник «ПП РАДДАНТ» в особі Лисенко Віктора Анатолійовича, гарантує відповідність пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, які зазначені в Додатку 2 цієї документації», а не Локальних кошторисах, що надані Учасником в складі пропозиції.
Стосовно наданих в складі пропозиції Локальних кошторисів та інших розрахунків, то вони повністю відповідають вимогам чинного Законнодавства в тому числі умовам Технічного завдання Додатку 2 тендерної документації, а також Настанові з визначення вартості будівництва.
Тому, враховуючи вищевикладене та документи, що будуть надані до пояснення підстав для відхилення або ж надання повідомлення про усунення невідповідностей з вказаного Вами питання в Замовника відсутні.
Окремо, стосовно надання пояснення. Замовником випадково надано 09.10.2024 року відповідь на Запит_2_UA-2024-03-14-011552-a.doc, прошу не брати його до уваги, а взяти до уваги вказане пояснення. Дякуємо за розуміння.