• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вершкове масло

Завершена

885 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 850.00 UAH
Номер: 39c4bd730f8a45d5a8c110787e5a2203
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-08-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.04.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 08.04.2024 12:29 - 30.04.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.04.2024 №26-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. В.о.начальника Марія СТОРОЩУК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 08.04.2024 №26-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7 UA-2024-03-13-005638-a 13.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, baranvov@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановлених порушень вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, абзацу першого пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції, вимог пункту 4-1 Постанови №710 при дотриманні вимог Постанови №710, вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону при оприлюдненні інформації про закупівлю (зокрема, оприлюдненні договору про закупівлю) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 22 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Прикарпатський» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 12.03.2024 №__ (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ ГОРЯНКА ІФ» (далі – ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 28.03.2024 року, протокол від 28.03.2024 №2, повідомлення про намір укласти договір від 29.03.2024 року, договір про закупівлю від 10.04.2024 №10-В, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 10.04.2024 року, від 15.04.2024 року та від 18.04.2024 року. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник в Додатку 2 «ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА-ПЕРЕМОЖЦЯ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» до ТД вимагає від переможця торгів на підтвердження вимог згідно підпункту 3 пункту 47 Особливостей інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі, тоді як з 04.09.2023 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Таким чином, Замовником на порушення абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону вимагає від переможця торгів документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Крім того, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднюється Замовником в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Однак, договір про закупівлю від 10.04.2024 №10-В оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 16.04.2024 року, тобто на четвертий робочий день з дня його укладення. Отже, договір про закупівлю від 10.04.2024 №10-В оприлюднено в електронній системі закупівель з порушенням строків, встановлених Законом. Відповідно до пункту 4-1 Постанови №710 постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. У межах проведення моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області надано Замовнику запит про надання пояснення шляхом його опублікування в електронній системі закупівель 09.04.2024 року, зокрема щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовником у відповіді на запит про надання пояснення від 10.04.2024 року зазначено, що: «Оскільки, вищевказаний пункт 4-1 є частиною п. 4 де вказано, що замовникам рекомендується забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, отже на даний момент не є обов’язком. Щодо цього питання Міністерство економічного розвитку та торгівлі України також не дало чіткої відповіді (Відповідь на запит 383/2021, на запит 2764/2020), а відтак Замовником не здійснювалося оприлюднень обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на власному веб-сайті оскільки вищевказана Постанова не встановлює імперативної норми для публікації обґрунтування, тобто замовник здійснює оприлюднення на власний розсуд. Невиконання Постанови 1266 не є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності згідно ст.16414 КУпАП.». Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. №631 і від 11 жовтня 2016 р. №710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 року головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2024-03-13-006652-a джерелом фінансування закупівлі є державний бюджет України. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови №710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» встановлено, що у підпункті 1.1.15. пункту 1 розділу ІІІ ТД Замовник вимагає надати довідку у довільній формі про наявність обладнання і матеріально-технічної бази (надати підтвердження наявності автотранспорту (власного, орендованого чи іншого власника (перевізника), який буде використовуватися для перевезення товару. Якщо транспортування товару буде виконуватися не власним транспортом - надати сканований договір оренди автотранспорту або іншого договору чи документу, який би підтверджував можливість учасником постачати товар), а також надати договір санітарної обробки автотранспорту з спеціалізованою організацією. На виконання вимог підпункту 1.1.15. пункту 1 розділу ІІІ ТД ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 20.03.2024 №35/24, яка містить інформацію про наявність орендованого фургону-рефрижератора. Також, у довідці зазначено, що на підтвердження інформації ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» надає копію документів (договір оренди), що підтверджують право власності на обладнання та матеріально-технічну базу. Однак, у складі тендерної пропозиції, поданої 20 березня 2024 о 21:58 год, ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» надано договір оренди транспортного засобу від 04.01.2022 №04-01-22/О, укладений з ТОВ «ІВА-ТРАНС ГРУП», предметом оренди згідно якого є спеціалізований вантажний фургон малотонажний RENAULT TRAFIC, а не фургон-рефрижератор, що не відповідає інформації, зазначеній в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 20.03.2024 №35/24. Крім того, вищевказаний договір діє до 31.12.2022 року, тоді як строк поставки товару до 31.12.2024. Таким чином, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 28.03.2024 в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ», яке не містить вимоги щодо надання договору оренди автотранспорту, а саме фургону-рефрижератора, що вказаний у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, який би підтверджував можливість учасником постачати товар.
Період усунення порушень: 22.04.2024 15:15 - 07.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 22.04.2024 15:15

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду наданого висновку щодо проведеного моніторингу повідомляємо наступне: Щодо оприлюдненого договору закупівлі «Вершкове масло - 15530000-2 (Вершкове масло)». Відповідно до п.49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. На підставі п.10 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Замовником оприлюднено 10.04.2024 року укладений договір про закупівлю №10-в від 10.04.2024 року з учасником ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ГОРЯНКА ІФ", відповідно до якого електронною системою закупівель сформовано звіт про результати проведення процедури закупівлі. Відтак, твердження у висновку моніторингу помилкове щодо публікації договору 16.04.2024 року. За результатами запиту моніторингу було наголошено про те, що договір оприлюднено без підпису Замовника, у відповідь на запит при цьому замовником наголошено про помилкове оприлюднення файлу з договором та негайно оприлюднено договір повністю з підписами та печатками від контрагентів. Оприлюднення файлу з сканованим договором, що не підписаний зі сторони замовника, не встановлює факт відсутності укладеного договору взагалом та не встановлює факту його не правомочності. Норму законодавства щодо оприлюднення договору протягом трьох робочих днів з дня його укладення дотримано, порушення відсутні в цій частині. Щодо інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення Норми п.44 Особливостей передбачають, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Після визначення учасника переможцем згідно вимог законодавства та тендерної документації ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ГОРЯНКА ІФ" було завантажено в систему прозорро відповідну інформацію 29.03.2024 року. Згідно абз.15 п.47 Особливостей Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ наразі працює та повністю доступний перевірки інформації. Підстави для відхилення учасника переможця відсутні. Щодо транспортного засобу ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» Відповідно пп.1.1.15. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовник вимагає надати довідку у довільній формі про наявність обладнання і матеріально-технічної бази (надати підтвердження наявності автотранспорту (власного, орендованого чи іншого власника (перевізника), який буде використовуватися для перевезення товару. Якщо транспортування товару буде виконуватися не власним транспортом - надати сканований договір оренди автотранспорту або іншого договору чи документу, який би підтверджував можливість учасником постачати товар), а також надати договір санітарної обробки автотранспорту з спеціалізованою організацією. На виконання вимог підпункту 1.1.15. пункту 1 розділу ІІІ ТД ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 20.03.2024 №35/24, яка містить інформацію про наявність орендованого фургону-рефрижератора. У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» надано договір оренди транспортного засобу від 04.01.2022 №04-01-22/О, укладений з ТОВ «ІВА-ТРАНС ГРУП», предметом оренди згідно якого є спеціалізований вантажний фургон малотонажний RENAULT TRAFIC, а не фургон-рефрижератор, відтак Замовником надіслано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей на підставі п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, з проханням завантажити відповідну інформацію. Учасником ТОВ «ТД ГОРЯНКА ІФ» у відповідь завантажено договір оренди транспортного засобу №01-01-2024 від 2024 року(який діє до 31.12.2024 року) та договір № 22 від 01.03.2024 року (який діє до 31.12.2024 року) на послуги з санітарної та гігієнічної обробки на відповідне авто, що є рефрижератором. Таким чином, вимоги замовника визначені тендерною документацією дотримані та відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції. Твердження у висновку моніторингу помилкове, у відповідних договорах зазначено термін дії до кінця 2024 року а не 2022 року. За результатами проведення процедури закупівлі Замовником укладено договір з постачальником\учасником, що запропонував найнижчу ціну за товар, що відповідає вимогам замовника встановленим у тендерній документації, відсутні будь-які порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовником дотримано принципи здійснення публічних закупівель згідно ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» такі як максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Дата публікації звіту: 26.04.2024 08:11

Запити/Пояснення