-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (помідор, огірок, редиска, капуста рання, цибуля зелена, перець болгарський свіжий, кабачки свіжі, ківі, лимон)
Закупівля здійснюється відповідно до п. 10 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, для організації гарячого харчування учнів 1-4 класів частково за рахунок коштів Всесвітньої продовольчої програми Організації Об’єднаних Націй в Україні
Завершена
1 223 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 116.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 116.00 UAH
Номер:
47aff55ee11c4cfa8550e42e4c41514a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-04-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2024 00:00
Період моніторингу:
04.06.2024 10:20 - 26.06.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.06.2024 № 143
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-03-13-004117-a 13.03.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.03.2024 № 27 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 13.04.2024, тендерну пропозицію ФОП Мальований С.М. (далі – Переможець), протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 25.03.2024 № 38, договір від 01.04.2024 № 73, додаткову угоду від 17.04.2024 № 1, додаткову угоду від 26.04.2024 №2, додаткову угоду від 29.04.2024 № 3, додаткову угоду від 10.05.2024 № 4, додаткову угоду від 24.05.2024 № 5, відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 06.06.2024 та від 12.06.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ФОП Мальований С.М. з ціновою пропозицією 1 218 600,00 гривень.
Період усунення порушень:
20.06.2024 17:17 - 26.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2024 17:17
Запити/Пояснення
Номер:
cc3a7741039c4866b4b320a1a04843f6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.06.2024 10:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (помідор, огірок, редиска, капуста рання, цибуля зелена, перець болгарський свіжий, кабачки свіжі, ківі, лимон)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-13-004117-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
571bab505c9c4a30903b16fe1f4d6ece
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.06.2024 15:41
Опис:
Пояснення на запит
(ID моніторингу: UA-M-2024-06-04-000004 )
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради на запит про надання пояснення в рамках моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (помідор, огірок, редиска, капуста рання, цибуля зелена, перець болгарський свіжий, кабачки свіжі, ківі, лимон), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-13-004117-a повідомляє таке:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість?
Інформуємо, що технічні, кількісні та якісні характеристики предмету закупівлі встановлені відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: помідор – 1300 кг, огірок – 1300 кг, редиска – 600 кг, капуста рання – 1500 кг, цибуля зелена – 600 кг, перець болгарський свіжий – 600 кг, кабачки свіжі - 1200 кг, ківі – 1900 кг, лимон – 700 кг, має відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам (ДСТУ (ГОСТ) або ТУ), затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами), Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах» від 15.08.2006 р., №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» тощо.
Таким чином, овочі повинні мати відповідну форму та колір, без дефектів, без пошкоджень сільськогосподарськими шкідниками. Мають бути свіжі без гнилі, без надривів шкіри, глибоких порізів, тріщин, що зачіпляють м`якоть, не допускаються плоди підморожені, зі сторонніми запахами. Товар ваговий, сухий, чистий, середнього розміру, не в`ялий, фасований в сітки або ящики не більше 20 кг, має відповідати діючим стандартам якості на момент поставки.
Термін придатності до споживання товару повинен складати не менше, ніж 90% загального терміну придатності споживання. Кожна партія товару має супроводжуватися документами, що підтверджують їх походження, безпечність і якість; ґатунок, категорію, дату виготовлення на підприємстві, термін реалізації, умови зберігання.
Розмір бюджетного призначення визначений згідно кошторису на 2024 рік, враховуючи кількість одиниць предмета закупівлі, складає 1 223 100,00 грн.
Щодо розрахунку очікуваної вартості інформуємо, що через відсутність чіткого правового регулювання порядку визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, при визначені очікуваної вартості використовувало в роботі, зокрема рекомендації ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (далі – примірна методика) та лист Мінекономрозвитку від 20.08.2019 року № 3301-04/34980-06 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі». Так, у вказаному листі зазначається: «одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель — визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії».
Також зазначеною примірною методикою пропонується «метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);
біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);
дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;
дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі».
Враховуючи це, при формуванні очікуваної вартості предмету закупівлі враховувалось:
І. Аналіз інформації про середні споживчі ціни на овочі молоді та фрукти (помідор, огірок, редиска, капуста рання, цибуля зелена, перець болгарський свіжий, кабачки свіжі, ківі, лимон), а також проаналізовані цінові пропозиції учасників торгів в електронній системі закупівель «Prozorro»;
ІІ. Вартість овочів молодих та фруктів (помідор, огірок, редиска, капуста рання, цибуля зелена, перець болгарський свіжий, кабачки свіжі, ківі, лимон) у магазинах роздрібної та оптової торгівлі, станом на момент підготовки до оголошення закупівлі.
Врахування багатьох факторів при розрахунку очікуваної вартості закупівлі товару зумовлене, в першу чергу, значною соціальною значимістю організації харчування здобувачів освіти у закладах освіти та необхідністю наявності всіх продуктів для повноцінного росту та розвитку дітей.
Таким чином, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради застосовує комплексний підхід при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель відповідно до вимог чинного законодавства України, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість з урахуванням актуальних пропозицій ринку.
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Водночас інформуємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради було розміщено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Надаємо посилання на сторінку веб-сайту: https://bila-cerkva.osv.org.ua/2024-10-26-19-03-01-2024/
Номер:
719344e3d7034126bae5e543f4e0b6ea
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.06.2024 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.06.2024 00:00
Опис:
1. Яким чином Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 2 додатку 4 до тендерної документації, а саме в частині надання протоколів випробувань або експертних висновків за показником «нітрати»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
782afa0590d142819e76f5d652deaa03
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
12.06.2024 14:40
Опис:
Пояснення на запит
(ID моніторингу: UA-M-2024-06-04-000004)
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради на запит про надання пояснення в рамках моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (помідор, огірок, редиска, капуста рання, цибуля зелена, перець болгарський свіжий, кабачки свіжі, ківі, лимон), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-13-004117-a щодо питання: «яким чином Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 2 додатку 4 до тендерної документації, а саме в частині надання протоколів випробувань або експертних висновків за показником «нітрати»?», повідомляє таке:
І. Наданий учасником в тендерній пропозиції файл «експертний висновок.pdf» (скан-копія додається) містить інформацію про відповідності товару вимогам нормативних документів за показниками нітрати, а саме: в експертному висновку від 15 березня 2024 року № 001029 п/24 до кожного найменування товару (томатів свіжих, огірків свіжих, редиски свіжої, капусти ранньої, цибулі зеленої, перцю свіжого, ківі, лимонів свіжих, кабачків свіжих) в таблиці на фізико-хімічні дослідження зазначено найменування показника «нітрати» та, зокрема, назва нормативного документу (ДСТУ) відповідно до якого здійснювалось дослідження, що підтверджує факт дослідження цього показника щодо кожного продукту харчування відповідно до вимог чинного законодавства України.
Варто зауважити, що в таблиці відсутня позначка «------» напроти показника «нітрати» щодо фізико-хімічних досліджень лимону та ківі.
Проте, експертний висновок від 15 березня 2024 року № 001029 п/24 містить розділ «Висновок» (5 сторінка), де вказана резолютивна частина експертного висновку, а саме: "скрін" зазначений в документі "Відповідь по моніторингу вміст нітратів".
Також звертаємо увагу, що учасником в тендерній пропозиції надано файл «сфера акредитації.pdf» (скан-копія додається) де зазначено, зокрема ст.16-19, що вимірювання на масову частку нітратів відноситься до фізико-хімічних показників.
Таким чином, оскільки показник «нітрати» досліджувався на відповідність вимогам ДСТУ щодо всіх продуктів харчування, експертним висновком від 15 березня 2024 року № 001029 п/24 у розділі «висновок» встановлено відповідність цих продуктів харчування вимогам ДСТУ, то всі продукти харчування відповідають вимогам чинного законодавства України щодо вмісту нітратів.
Отже, на Ваше питання повідомляємо, що замовником перевірено переможця на відповідність вимогам пункту 2 додатку 4 до тендерної документації, в частині надання протоколів випробувань або експертних висновків за показником «нітрати», шляхом перевірки файлу «експертний висновок.pdf» (експертного висновку від 15 березня 2024 року № 001029 п/24), який містить інформацію про відповідність товару вимогам нормативних документів, зокрема за показниками «нітрати».
ІІ. Окрім того, інформуємо, що Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради в жодному разі не вчинятиме дій щодо перешкоджанню діяльності органу державного фінансового контролю та, навпаки, всіляко сприятиме здійсненню моніторингу процедури закупівлі, оскільки є відповідальним Замовником (в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі») та зацікавлене в об’єктивному та неупередженому моніторингу процедури закупівлі.