Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 Розділу І Порядку № 708.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Мужика Олега Євгенійовича встановлено порушення пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 2 частини 1 статті 5 Закону в частині безпідставного відхилення найбільш вигідної пропозиції.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника Фізичної особи-підприємця Мужика Євгена Петровича установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та пункту 3 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору підряду від 09.04.2024 №66 та недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Гуманітарного відділу Городищенської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.03.2024 №43 (далі – тендерна документація); тендерні пропозиції Фізичної особи-підприємця Мужика Олега Євгенійовича та Фізичної особи-підприємця Мужика Євгена Петровича; протоколи уповноваженої особи Замовника від 22.03.2024 №48 та від 26.03.2024 №50; повідомлення про намір укласти договір від 26.03.2024; договір підряду від 09.04.2024 №66 на загальну суму 410 018,00 гривень; відповідь Замовника від 29.04.2024 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
За нормами пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону послуги – будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідноконструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Згідно з пунктом 3. Розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок № 708) предмет закупівлі, зокрема, послуг, визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Моніторингом установлено, що Замовником предмет закупівлі: «Поточний ремонт захисних споруд цивільного захисту (укриття) Городищенського ліцею Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області за адресою: вул.Шкільна,37 с.Городище Луцького району Волинської області ДК 021:2015- 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт» визначено за кодом ДК 021:2015: 45000000-7: «Будівельні роботи та поточний ремонт», тобто із зазначенням другої цифри Єдиного закупівельного словника, що є порушенням вимоги пункту 3 Розділу І Порядку № 708.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.03.2024 №48 керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей було відхилено тендерну пропозицію учасника з найменшою ціновою пропозицією Фізичної особи-підприємця Мужика Олега Євгенійовича, як таку не відповідає умовам кваліфікаційних критеріїв щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом (стаття 5).
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити що вимоги Особливостей та Закону не обмежують учасників щодо усунення протягом 24 годин виявлених Замовником невідповідностей шляхом завантаження нових документів створених на їх усунення.
В ході проведення моніторингу Управлінням 24.04.2024 через електронну систему закупівель оприлюднено запит Замовнику щодо надання пояснень, зокрема: чому Замовником в порушення пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості) не оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ФОП Мужик О.Є. в електронній системі закупівель?
Однак, надані Замовником пояснення оприлюднені в електронній системі закупівель 29.04.2024 документально не підтверджують підстави відхилення найменшої цінової пропозиції Фізичної особи-підприємця Мужика Олега Євгенійовича.
Слід зазначити, що Замовником під час розгляду наступної пропозиції Фізичної особи-підприємця Мужика Євгена Петровича була поставлена вимога про усунення невідповідностей по аналогічній причині, а саме: у складі тендерної пропозиції надано довідку №1 від 18.03.2024 в якій вказана інформація про наявність матеріально-технічної бази Учасника за порядковими номерами 2 (автобус reno trafic) та 18 (складські приміщення площею 300 кв.м за адресою м.Горохів, вул. Грушевського) без документального підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном.
Отже, Замовником порушено пункт 43 та абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей у частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Мужика Олега Євгенійовича, яка є найбільш економічно вигідною та дешевшою на 62 423,00 грн., ніж пропозиція переможця закупівлі, з яким укладено договір на суму 410 018,00 грн., що призведе до зайвого витрачання бюджетних коштів на суму 62 423,00 грн. та недотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності визначеного пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Мужика Євгена Петровича установлено наступне.
Згідно з вимогами підпункту 1.1 пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатка 1 тендерної документації (далі – Додаток 1 тендерної документації) учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг / виконання робіт /поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Крім того, підпунктом 1.2 пункту 1 Додатка 1 тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Учасником Фізичною особою-підприємцем Мужиком Євгеном Петровичем в складі своєї пропозиції надано довідку від 18.03.2024 №1 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт (файл – «Довідка наявність маттехбази.pdf»), в якій зазначено, що в учасника є наявне власне наступне обладнання: перфоратор електричний (2 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), болгарка електрична ( 2шт, рік введення в експлуатацію - 2021), бетонозмішувач (2 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), свердлильна машина (3 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), молотки відбійні (2 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), риштування (50 м2, рік введення в експлуатацію - 2017), шліфувальна машина (1 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), дриль електричний (3 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), вібратор поверхневий ( 1 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), шуруповерт (4 шт, рік введення в експлуатацію - 2021), електрична дискова пила ( 1 шт, рік введення в експлуатацію – 2021), набір для монтажу ( 1шт, рік введення в експлуатацію – 2021).
Разом з тим, учасником - Фізичною особою-підприємцем Мужиком Євгеном Петровичем в складі своєї пропозиції не надано документи на підтвердження права власності вищезазначеного обладнання, чим не дотримано вимоги підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 1 тендерної документації.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно абзацу другого пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та пункту 3 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі Фізичної особи-підприємця Мужика Євгена Петровича, як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір підряду від 09.04.2024 №66 на загальну суму 410 018,00 гривень.
Період усунення порушень:
14.05.2024 12:01 - 29.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2024 12:01