Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТАБІЯ» установлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Проведеним аналізом питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Керуюча компанія «Альтернатива», ТОВ «Промислова компанія «Індастріал Трейд», ТОВ УЗТ, своєчасності укладання договору про закупівлю, додаткової угоди та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, додаткової угоди та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Харківський метрополітен» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.03.2024 № 5-ВТ.24/1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Альтернатива» (далі – ТОВ «Керуюча компанія «Альтернатива»), товариства з обмеженою відповідальністю «СТАБІЯ» (далі – ТОВ «СТАБІЯ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Індастріал Трейд» (далі – ТОВ «Промислова компанія «Індастріал Трейд»), товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКІ ЗАЛІЗНИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – ТОВ УЗТ), протокол уповноваженої особи Замовника від 26.03.2024 № 5-ВТ.24/2 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Керуюча компанія «Альтернатива», протокол уповноваженої особи Замовника від 02.04.2024 № 5-ВТ.24/3 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТАБІЯ», протокол уповноваженої особи Замовника від 08.04.2024 № 5-ВТ.24/4 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Промислова компанія «Індастріал Трейд», протокол уповноваженої особи Замовника від 09.04.2024 № 5-ВТ.24/5 про визначення учасника ТОВ УЗТ переможцем процедури закупівлі, повідомлення від 09.04.2024 про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю від 16.04.2024 № 72-04/НХ на суму 11 344 792,80 грн, додаткову угоду від 16.04.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника надані 15.05.2024, 16.05.2024, 27.05.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби від 14.05.2024, 23.05.2024.
За результатом моніторингу встановлено що згідно із протокольним рішенням від 02.04.2024 № 5-ВТ.24/3 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТАБІЯ» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку із тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
на підтвердження всіх технічних та якісних характеристик по позиції щітка металографітна 20х32х50 учасник ТОВ «СТАБІЯ» не надав копію документу (документ) виробника/офіційного представника (паспорт товару та/або паспорт якості та/або сертифікат якості та/або формуляр та/або етикетка та/або каталог (його сторінка) та/або інструкція з експлуатації та/або інший документ), який містить технічні характеристики, зазначені в Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Проте учасником ТОВ «СТАБІЯ» у складі тендерної пропозиції у файлі «Паспорта.pdf» від 19.03.2024 на сторінці 12 надано документ «Паспорт № 4163 (сертифікат якості), в якому у розділі Свідоцтво про приймання зазначено «…щітки МГ 20х32х50 відповідають технічним умовам ТУ У 31.6-14111810-001-2004 і визнані придатними для експлуатації».
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У відповідь на запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо причин не розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель під час виявлення невідповідностей в документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «СТАБІЯ» у тендерній пропозиції, Замовником надано наступні пояснення:
«…в тендерній пропозиції учасник ТОВ «СТАБІЯ» у складі тендерної пропозиції надано документ у файлі «Паспорта.pdf» 19.03.2024 у якому на стор. 12 у розділі Свідоцтво про приймання зазначено «…щітки МГ 20х32х50 відповідають технічним умовам ТУ У 31.6-14111810-001-2004 і визнані придатними для експлуатації».
Але цей документ «Паспорт № 4163 (сертифікат якості)» на першій сторінці містить дані - розміри мм: 16х40х50, а на другій сторінці цього документу вже інформація:«…щітки МГ 20х32х50 відповідають технічним умовам ТУ У 31.6-14111810-001-2004 і визнані придатними для експлуатації».
Тобто, документ «Паспорт № 4163 (сертифікат якості)» містить розбіжності в інформації, є незрозумілим, на який виріб він наданий – чи на МГ 16х40х50, чи МГ 20х32х50 (копія додається). Такий документ не підтвердив технічні параметри на номенклатурну позицію «Щітка металографітна 20х32х50», розміри якої згідно технічних якісних вимог замовника повинні бути 20×32×50 мм, замість вказаних 16х40х50 мм.
Таким чином, учасник не надав документ, що підтверджує технічні якісні характеристики номенклатурної позиції «Щітка металографітна 20х32х50», які відповідають вимогам замовника.
В зв’язку з тим, що випадки відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції не відносяться до невідповідностей, які можливо усунути за вимогою, замовник не розмістив вимоги про усунення вищеназваних недоліків та тендерну пропозицію ТОВ «СТАБІЯ» було відхилено на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме, в зв’язку з тим, що тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
При цьому учасник у складі тендерної пропозиції ТОВ «СТАБІЯ» на виконання пункту 7 додатку 1 до тендерної документації надав заповнений та підписаний Додаток 1 до тендерної документації для кожної позиції товару «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи на підтвердження вимог до предмета закупівлі» від 19.03.2024 № 28, зокрема з зазначенням технічних характеристик щіток МГ 20х32х50.
Водночас на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (які встановив самостійно) учаснику ТОВ «СТАБІЯ» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі.
Отже Замовником на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей було безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СТАБІЯ», що за результатами оцінки визначено як найбільш економічно вигідною (дешевше цінової пропозиції переможця ТОВ УЗТ на 6 345 792,80 грн (11 344 792,80 грн - 4 999 000,00 грн)).
Період усунення порушень:
05.06.2024 18:07 - 20.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.06.2024 18:07
Опис звіту:
Голові Державної аудиторської служби
Аллі БАСАЛАЄВІЙ
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-03-12-008019-a від 05.06.2024 (далі - Висновок) у межах проведення моніторингу № UA-M-2024-05-13-000078 від 10 травня 2024 року КП «Харківський метрополітен» повідомляє:
У Висновку зазначено, що за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТАБІЯ» установлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей. З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Але учасник ТОВ «СТАБІЯ» не надав документ, що підтверджує технічні якісні характеристики номенклатурної позиції «Щітка металографітна 20х32х50», які відповідають вимогам замовника.
В зв’язку з тим, що випадки відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції не відносяться до невідповідностей, які можливо усунути за вимогою, замовник не розмістив вимоги про усунення вищеназваних недоліків та тендерну пропозицію ТОВ «СТАБІЯ» було відхилено на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, а саме, в зв’язку з тим, що тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на вищезазначене, Замовник вважає, що Висновок є необґрунтованим та безпідставним. Таким чином, відсутні порушення вимог законодавства при проведенні процедури закупівлі. На підставі наведеного, керуючись ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Висновок, у встановлений Законом України строк, буде оскаржено до суду.
Уповноважена особа відповідальна за організацію
та проведення процедур закупівель
на КП «Харківський метрополітен» Ігор ДЕМ’ЯНЕНКО
Дата публікації звіту:
10.06.2024 14:21