• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:43250000-0 Фронтальні ковшові навантажувачі «Телескопічний навантажувач JCB 531-70 AGRI»

Закупівля здійснюється в зв'язку з наявною потребою у відповідності до положень Особливостей здійснення Публічних закупівель, товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178

Завершена

4 380 316.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 901.58 UAH
Номер: b3ac86eb0880496e9a61de1e3a4a5c55
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-09-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.09.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 09.09.2024 14:57 - 01.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 09.09.2024 №36-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 09.09.2024 №36-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7 UA-2024-03-12-005150-a 12.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, viktpopo82@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн машинері». За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 06.03.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кролевецьводоканал» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.03.2024 (протокол № 4), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.03.2024, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ЮРОМАШ» та «Констракшн Машинері» (далі – ТОВ «Констракшн Машинері»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.03.2024 № 5 та від 01.04.2024 № 6, повідомлення про намір укласти договір від 01.04.2024, договір від 08.04.2024 № 1-2024, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 13.09.2024 та від 19.09.2024. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». При цьому, за результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону додаток 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника містить посилання на виробника та марку телескопічного навантажувача (JCB 531-70 AGRI) без виразу «або еквівалент». Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 1 розділу ІІ додатку 3 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками у складі пропозиції листа в довільній формі щодо підтвердження ступеня локалізації товару. Також, відповідно до додатку 3 до тендерної документації Замовника учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Констракшн Машинері», якого визначено переможцем торгів, міститься гарантійний лист щодо ступеня локалізації виробництва товару від 20.03.2024 № CML05-20/03/2024R, в якому зазначено, зокрема: найменування товару «Навантажувач телескопічний JCB 531-70 AGRI»; виробник товару «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED» Ltd (Велика Британія), комплектування ТОВ «Констракшн Машинері» (Україна). Отже, виробником навантажувача телескопічного «JCB 531-70 AGRI», який учасник ТОВ «Констракшн Машинері» пропонує у своїй тендерній пропозиції, є «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED» Ltd». При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн Машинері» не надано копії сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника («J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED»), продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, що не відповідає вимогам додатку 3 до тендерної документації Замовника. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 16.09.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника стосовно надання пояснень щодо відсутності в складі тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн Машинері» сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника («J.C.BAVFORD EXCAVATORS LIMITED»), продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На зазначений запит Управління Замовник 19.09.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому, зокрема, зазначив, що згідно вимог тендерної документації Замовником було розглянуто документацію, що містилася в тендерній пропозиції учасника, зокрема, було досліджено документ «35 Серт НААУ+IAF_ТОВ КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ_9001-2018_8О108.CУЯ.319-23.pdf». Згідно змісту даного документа він є сертифікатом відповідності системи управління якості у виробництві ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який виданий учаснику – ТОВ «Констракшн Машинері». Однак, у файлі «35 Серт НААУ+IAF_ТОВ КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ_9001-2018_8О108.CУЯ.319-23.pdf», що наданий учасником ТОВ «Констракшн машинері» в складі тендерної пропозиції, міститься сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не у виробництві, а стосовно надання послуг ремонту і технічного обслуговування машин і устаткування промислового призначення, торгівлі деталями та приладдям до автотранспортних засобів, оптової торгівлі машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва, неспеціалізованої оптової торгівлі, виданий учаснику ТОВ «Констракшн машинері», а не виробнику «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED». Крім того, Замовник у поясненнях зазначив, що після підписання договору від 08.04.2024 № 1-2024 з переможцем торгів ТОВ «Констракшн машинері», ним було надано Сертифікат управління якістю № FM 21018 щодо відповідності виробника продукції «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED» вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Однак, зазначений сертифікат був відсутній у складі тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн машинері» під час її розгляду. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Констракшн машинері» не відповідала вимогам тендерної документації. Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Отже, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Констракшн машинері» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та уклав з ним договір від 08.04.2024 № 1-2024.
Період усунення порушень: 24.09.2024 11:18 - 09.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 24.09.2024 11:18

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», КП «Кролевецьводоканал» 07 жовтня 2024 року подано Позовну заяву до Сумського окружного адміністративного суду про оскарження Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-12-005150-a від 24.09.2024 р., виданого Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
Дата публікації: 07.10.2024 16:49
Дата відкриття провадження: 09.10.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 2-а/480/9115/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ (Вих. № 253 від 30.09.2024 р.) до Висновку від 24.09.2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-03-12-005150-a Згідно з наказом від 09.09.2024 року № 36-3 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління Держаудитслужби) розпочато моніторинг процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:43250000-0 Фронтальні ковшові навантажувачі «Телескопічний навантажувач JCB 531-70 AGRI», UA-2024-03-12-005150-a, за результатами проведення якого 24 вересня 2024 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-03-12-005150-a (далі - Висновок) та зобов’язано КП «Кролевецьводоканал» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень). Замовником проаналізовано зазначений Висновок Управління Держаудитслужби та прийнято його висновки до відома. Так, в констатуючій частині Висновку зазначається, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн машинері». В той же час, Замовник вважає, що дані висновки Управління Держаудитслужби є незаконними та необґрунтованими, тому керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надає до нього аргументовані заперечення. Управління Держаудитслужби встановило, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Констракшн Машинері», якого визначено переможцем торгів, міститься гарантійний лист щодо ступеня локалізації виробництва товару від 20.03.2024 № CML05-20/03/2024R, в якому зазначено, зокрема: найменування товару «Навантажувач телескопічний JCB 531-70 AGRI»; виробник товару «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED» Ltd (Велика Британія), комплектування ТОВ «Констракшн Машинері» (Україна). Отже, виробником навантажувача телескопічного «JCB 531-70 AGRI», який учасник ТОВ «Констракшн Машинері» пропонує у своїй тендерній пропозиції, є «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED» Ltd». У Висновку Управління Держаудитслужби стверджує, що: 1. У складі тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн Машинері» не надано копії сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника («J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED»), продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, що не відповідає вимогам додатку 3 до тендерної документації Замовника. 2. У файлі «35 Серт НААУ+IAF_ТОВ КОНСТРАКШН МАШИНЕРІ_9001-2018_8О108.CУЯ.319-23.pdf», що наданий учасником ТОВ «Констракшн Машинері» в складі тендерної пропозиції, міститься сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не у виробництві, а стосовно надання послуг ремонту і технічного обслуговування машин і устаткування промислового призначення, торгівлі деталями та приладдям до автотранспортних засобів, оптової торгівлі машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва, неспеціалізованої оптової торгівлі, виданий учаснику ТОВ «Констракшн Машинері», а не виробнику «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED». Замовник вважає, що висновок Управління Держаудитслужби щодо відсутності сертифікату відповідності у тендерній пропозиції Учасника є передчасним та хибним, оскільки: Учасником – ТОВ «Констракшн Машинері» вказано, що виробником (виготовлювачем) товару є «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED» Ltd (Велика Британія), а отже виготовлювач товару є іноземним суб’єктом (нерезидентом). Товар, який виготовляється нерезидентом, виготовляється згідно системи управління якістю у виробництві, яка запроваджена у країні виробника – Велика Британія. У Великій Британії стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), які є стандартами України, не діють. Таким чином, вимога Замовника про надання сертифікату ДСТУ стосується виключно виробників-резидентів та відноситься до частини процесу виробництва, який відбувається в Україні. Учасником зазначено, що комплектування товару здійснює ТОВ «Констракшн Машинері» (Україна). Вказівка на участь ТОВ «Констракшн Машинері» у процесі виробництва товару обумовлена вимогами пункту 61 прикінцевих та перехідних положень (розділ 10) Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачена локалізація виробництва предмета закупівлі на рівні, що перевищує 20% (на 2024 рік). При цьому поняття «виробництво продукції/товару» є більш широким по відношенню до поняття «виготовлення продукції/товару». Відповідно до пункту 5 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, локалізація процесу виробництва може досягатися за рахунок таких складових: - на території України виробляється не менше одного з елементів таких товарів (зокрема вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та/або для виробництва використовуються вузли, агрегати, деталі і комплектувальні вироби, виготовлені на території України; - виробники товарів здійснюють їх гарантійне і післягарантійне обслуговування. Учасником закупівлі – ТОВ «Констракшн Машинері», у складі тендерної пропозиції, наданий сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), стосовно надання послуг ремонту і технічного обслуговування машин і устаткування промислового призначення, торгівлі деталями та приладдям до автотранспортних засобів, оптової торгівлі машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва, неспеціалізованої оптової торгівлі,. Наданий сертифікат є таким, що підтверджує наявність у учасника відповідної системи якості в процесі виробництва товару, запропонованого до закупівлі, в частині локалізації його виробництва в Україні на рівні, що перевищує 20%. Досягнення локалізації виробництва, запропонованого до закупівлі Телескопічного навантажувача JCB 531-70 AGRI», відбувається за рахунок комплектування його комплектувальними виробами, виробленими в Україні, а також за рахунок здійснення гарантійного та післягарантійного обслуговування такого товару в Україні. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» (далі –Закон) виробник - це: - фізична чи юридична особа - резидент України, яка є виготовлювачем продукції, або будь-яка інша особа - резидент України, яка заявляє про себе як про виготовлювача, розміщуючи на продукції відповідно до законодавства своє найменування, торговельну марку чи інше позначення, або особа - резидент України, яка відновлює продукцію; - уповноважений представник виготовлювача продукції в Україні (у разі якщо виготовлювачем продукції є фізична чи юридична особа - нерезидент України); - імпортер продукції (у разі якщо виготовлювачем продукції є фізична чи юридична особа - нерезидент України, яка не має свого уповноваженого представника в Україні). Зважаючи на наведені у Законі визначення поняття «виробник», таке поняття не поширюється на виготовлювача продукції, якщо виготовлювачем є нерезидент України. В той же час, ТОВ «Констракшн Машинері» має статус виробника Телескопічного навантажувача JCB 531-70 AGRI, як уповноважений представник в Україні компанії «J.C.BAMFORD EXCAVATORS LIMITED», яка є нерезидентом і є виготовлювачем такої продукції. Отже, наданий ТОВ «Констракшн Машинері» сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), стосовно надання послуг ремонту і технічного обслуговування машин і устаткування промислового призначення, є сертифікатом виробника, надання якого було передбачено додатком 3 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника. Зважаючи на зазначене, Управління Держаудитслужби сформувало хибний висновок про наявність у Замовника підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Констракшн Машинері», згідно абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, зважаючи на відсутність сертифікату виробника. Окремої уваги заслуговує зобов’язання Управління Держаудитслужби щодо розірвання укладеного Замовником договору з ТОВ «Констракшн Машинері». Відповідно до положень ст.1 та ст.41 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Статтею 651 ЦК України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Відповідно до пункту 7.5 договору від 08.04.2024 №1-2024, укладеного між Замовником та ТОВ «Констракшн Машинері», одностороння відмова від виконання зобов’язань за цим договором не допускається. Встановлення у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Крім цього, Управління Держаудитслужби не зазначило у Висновку законодавчих підстав для розірвання укладеного за результатами закупівлі договору з ТОВ «Констракшн Машинері». Також не враховано ступінь виконання зобов’язань за договором та наслідків його розірвання. При наданні Висновку про результати моніторингу, Управління Держаудитслужби повинно було врахувати, що обраний ним захід реагування у вигляді зобов`язання розірвання сторонами договору може призвести до безпідставного порушення майнових прав сторін договору (господарюючих суб`єктів), оскільки запропонований захід є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі виявлення порушення, які реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим виключно у разі виявлення порушення, яке має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів), однак, у Висновку про результати моніторингу закупівлі від 24.09.2024 року не йдеться про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Управління про розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру договору. Крім цього, закупівля, як уже було зазначено Замовником при наданні відповіді на Запит Управління здійснювалася за рахунок коштів, отриманих від господарської діяльності Підприємства (власного бюджету), а не бюджетних коштів. Таким чином, вимога Управління Держаудитслужби про зобов`язання розірвати договір не може бути спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною, оскільки суть виявлених порушень, з огляду також на їх спростування, не призводить до порушення бюджетних інтересів. Крім цього, зазначимо, що предмет закупівлі, а саме, телескопічний навантажувач JCB 531-70 AGRI з моменту його поставки ТОВ «Констракшн Машинері», введений в штат транспортних засобів Замовника, навантажувач кожного дня використовується для вирішення широкого спектру завдань для розвитку нашої громади, в тих масштабах, в яких це дозволяє нинішній військовий стан та територіальне знаходження громади до прикордонних територій з країною-агресором. Також зазначимо, що даний транспортний засіб, враховуючи його технічні особливості та можливості постійно використовується для виконання завдань, пов`язаних з підвищенням обороноздатності території громади. Заслуговує на увагу також той факт, що навантажувач JCB 531-70 AGRI задіяний у виконанні робіт на об’єктах КП «Кролевецьводоканал», які у відповідності до листа Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України № 2281/31/14-24 від 13.02.2024 р. віднесено до об’єктів критичної інфраструктури (ОКІ) сектору системи життєзабезпечення з ІІІ та IV категорією критичності та включено до секторального переліку об’єктів критичної інфраструктури Мінінфраструктури сектору системи життєзабезпечення, які затвердженні наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 23.01.2024 р за № 6/ДСК «Про внесення змін до секторального переліку об’єктів критичної інфраструктури сектору системи життєзабезпечення», що також наголошує факт значущості даного навантажувача для безперебійної та цілодобової діяльності об’єктів Підприємства. Наголошуємо також на тому, що в результаті розірвання б Договору від 08.04.2024 №1-2024, укладеного між ТОВ «Констракшн Машинері» та Замовником, останній не в змозі буде повернути у первісний стан навантажувач JCB 531-70 AGRI, оскільки він з моменту поставки до КП «Кролевецьводоканал», постійно кожного робочого дня задіяний у виконанні великого спектру робіт. Додатково зазначимо, що відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», КП «Кролевецьводоканал» буде подано Позовну заяву до Сумського окружного адміністративного суду про оскарження Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-12-005150-a від 24.09.2024 р., виданого Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області. Інформація про відкриття провадження та номер такого провадження буде надано Замовником в Електронній системі закупівель окремо.
Дата публікації звіту: 30.09.2024 16:57

Запити/Пояснення