• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту інфраструктури дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах), а саме: Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі (дорожнього покриття) комунальної власності Охтирської міської територіальної громади

категорія Замовника:згідно п. 3 ч. 4 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі"

Завершена

5 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 500.00 UAH
Номер: 6b65f51187f94ff4929db3c4e3b3ebf2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-15-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.04.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 15.04.2024 17:04 - 07.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.04.2024 №17-З Суми Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 15.04.2024 №17-З Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2024-03-12-002256-a 12.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 06.03.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.03.2024 (протокол №40), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.03.2024, тендерну товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРСПЕЦТЕХНІКА» (далі – ТОВ «ДОРСПЕЦТЕХНІКА»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.03.2024 № 48, повідомлення про намір укласти договір від 28.03.2024, договір від 09.04.2024 № 41, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 17.04.2024, від 19.04.2024 та від 25.04.2024. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. В свою чергу, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що додаток 2 до тендерної документації Замовника містить посилання на ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану», який втратив чинність 01.12.2022. Також, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що розділ 3 «Ціна договору» проекту договору (додаток 6 до тендерної документації) містить пункт 3.3 наступного змісту: «Згідно з Настановою з визначення вартості будівництва до складу договірної ціни (додаток 1 цього Договору) незалежно від її виду включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на компенсацію збільшення вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів, спричиненого інфляцією, що може відбутися протягом строку надання послуг». При цьому, відповідно до Зміни 3 до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22 вересня 2023 року № 854 (далі – Настанова) імперативна вимога щодо включення до договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами відсутня, абзац перший пункту 5.33 викладено в такій редакції: «У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва». Таким чином, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 1.2.3 додатку 3 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» установив вимогу щодо надання учасниками у разі відсутності власного або орендованого асфальтобетонного заводу договору поставки асфальтобетону та/або ЩМАС та/або договору надання послуг з виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС тощо (в договорі або в додатках до нього має бути обов’язково зазначено марка, тип, кількість та обсяги поставки/відвантаження асфальтобетону та/або ЩМАС), а також учасник повинен надати оригінал гарантійного листа від виробника (постачальника) асфальтобетону та/або ЩМАС, адресований учаснику про безперебійне постачання асфальтобетону та/або ЩМАС, із зазначенням кожної марки, типу, кількості та обсягів поставки/відвантаження протягом всього строку надання послуг/виконання робіт (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, номер закупівлі). У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДОРСПЕЦТЕХНІКА», якого визначено переможцем торгів, міститься договір поставки від 15.03.2024 №15/03/24-1 асфальтобетонних та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей різних видів, типів та марок між учасником та ТОВ «СУМИБУДІНВЕСТ» ЛТД (Постачальник), а також гарантійний лист від ТОВ «СУМИБУДІНВЕСТ» ЛТД щодо безперебійного постачання асфальтобетону ТОВ «ДОРСПЕЦТЕХНІКА» на весь строк надання послуг за предметом закупівлі. При цьому, в наданому договорі поставки не зазначено марку, тип, кількість та обсяги поставки/відвантаження асфальтобетону та/або ЩМАС, а в наданому гарантійному листі не зазначено номер та дата договору, що не відповідає вимогам пункту 1.2.3. додатку 3 до тендерної документації Замовника. Разом з цим, гарантійний лист містить інформацію щодо марки, типу та обсягів поставки асфальтобетону. Отже, у наданих учасником процедури закупівлі документах наявна невідповідність. Абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «ДОРСПЕЦТЕХНІКА», вищезазначених невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності.
Період усунення порушень: 25.04.2024 17:17 - 10.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.04.2024 17:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області області Пояснення у проведенні моніторингу закупівлі № UА-2024-03-12-002256-а Згідно з наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі за текстом — Держаудитслужба) від 15.04.2024 № 17-З м. Суми Про початок моніторингу процедур закупівель, прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі «Послуги з ремонту інфраструктури дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах), а саме: Поточний ремонт вулично-дорожньої мережі (дорожнього покриття) комунальної власності Охтирської міської територіальної громади», (код за ДК 021:2015:45233142-6 «Ремонт доріг»), за ідентифікатором UА-2024-03-12-002256-а, яка оголошена 12.03.2024 р. управлінням капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради (далі за текстом — Замовник), з підстави виявлення ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі. Відповідно до висновку від 25.04.2024 року за результатом проведення моніторингу, зокрема за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язало здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відтак постала необхідність оприлюднити інформацію такого змісту: Порушення законодавства згідно висновку моніторингу було допущено двома особами, а саме: порушення пункту 43 Особливостей здійснила уповноважена особа Кириченко Анна Юріївна, порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснив начальник відділу будівництва, реконструкції та капітальних ремонтів управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Охтирської міської ради Покровський Микола Володимирович, оскільки саме він є відповідальним за технічну частину тендерної документації. Згідно норм КЗпП дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника. Враховуючи те що Кириченко А. Ю. призначена на посаду згідно розпорядження міського голови від 27.04.2023 року № 42-К (Додаток № 1), Покровський М. В. призначений на посаду згідно розпорядження міського голови від 08.10.2021 року № 138-К (Додаток № 2), саме міський голова має право притягнути до відповідальності осіб якими було здійснено порушення законодавства. З огляду на вищезазначене, на виконання рішення Державної Аудиторської Служби України, з метою здійснення заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, було надіслано лист міському голові щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення (Додаток № 3). Додатки: 1. Розпорядження міського голови від 27.04.2023 року № 42-К, наказ на призначення на двох аркушах. 2. Розпорядження міського голови від 08.10.2021 року № 138-К, наказ на призначення, на чотирьох аркушах. 3. Лист міському голові щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення на двох аркушах. Начальник управління Сергій БОНДАРЕНКО
Дата публікації звіту: 02.05.2024 14:16

Запити/Пояснення