• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Телевізійне й аудіовізуальне обладнання

Завершена

419 967.00 UAH без ПДВ
Номер: 141aa6c5488c4ac7b452cd3b67250d25
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-17-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.06.2024 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 17.06.2024 16:45 - 09.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.06.2024 № 43-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 17.06.2024 № 43-з Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2024-03-11-008460-a 11.03.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 50) 715-93-42, viktoriakalachnuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів установлено порушення вимог пунктів 5, 10, підпункту 4 пункту 13 Особливостей, частини 1 статті 5 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, враховуючи факт виконання сторонами Договору в повному обсязі, зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень пунктів 5, 10, підпункту 4 пункту 13 Особливостей, частини 1 статті 5 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Смолінської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір поставки від 08.03.2024 № 71 на суму 547 967,00 грн, укладений між Замовником та фізичною особою-підприємцем Брезіцькою Ольгою Борисівною (далі – ФОП Брезіцька О.Б.) (далі – Договір), пояснення надане 21.06.2024 Замовником в електронній системі закупівель. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів установлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 5, 10 Особливостей здійснив закупівлю та уклав Договір без проведення процедури закупівлі відкриті торги, документально не підтвердив, що існує нагальна потреба у здійсненні вказаної закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання строків для проведення закупівлі обладнання із застосуванням відкритих торгів, як визначено вимогами підпункту 4 пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) (далі – Особливості) (в редакції від 06.03.2024). Пунктом 3 Особливостей визначено: замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники здійснюють закупівлю товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями. Згідно із пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 Особливостей). Підпункт 4 пункту 13 Особливостей дозволяє Замовникам придбавати товари, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, коли у замовника існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка обов`язково повинна бути належно документально підтверджена. Умовою для здійснення такої закупівлі є виникнення об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення конкурентної процедури закупівлі, наявність нагальної потреби у здійсненні такої закупівлі та документальне підтвердження неможливості дотриматися строків для проведення відкритих торгів. Згідно інформації оприлюдненої Замовником в електронній системі, закупівля вказаного обладнання проведена шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей, а саме, у Замовника існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів. Так, Замовником на запит Держаудитслужби від 19.06.2024 надані пояснення щодо, зокрема, документального підтвердження наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Замовник зазначив, що закупівля мультимедійного обладнання для навчальних кабінетів всіх 5-6 класів закладів загальної середньої освіти проведена за рахунок субвенції та коштів місцевих бюджетів на умовах співфінансування. Згідно довідок про зміни до кошторису на 2024 рік від 20.02.2024 № 14 та № 15, від 08.03.2024 № 19 по коду КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» до спеціального фонду бюджету Замовника на закупівлю телевізійного та аудіовізуального обладнання передбачено надходження освітньої субвенції з державного бюджету та співфінансування з місцевого бюджету. Замовником повідомлено, що підставою для проведення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, є недопущення порушення термінів освоєння субвенції, що є об`єктивною обставиною, що унеможливлює дотримання Замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, а документальним підтвердженням є рішення виконавчого комітету Смолінської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області «Про надання дозволу відділу освіти, культури, молоді та спорту Смолінської селищної ради на укладання прямих договорів поставки товарно-матеріальних цінностей» від 29.02.2024 № 72 (далі – Рішення № 72). Рішенням № 72 селищний голова Мазура М. надав дозвіл Замовнику на укладання прямих договорів поставки, керуючись, зокрема, підпунктом 8 статті 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19.09.2023 № 1023 «Питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) у 2023 році», постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1346 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) у 2023 році», розпорядження начальника Кіровоградської ОВА від 06.02.2024 № 91-р «Про використання у 2024 році залишку освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) що утворився на початок року на закупівлю мультимедійного обладнання». Тому, у Замовника виникла нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка документально підтверджена, відповідно до вимог підпункту 4 пункту 13 Особливостей. Зважаючи на вищевикладене, проаналізувавши надані Замовником пояснення та надані разом з поясненням документи, установлено наступне. Положеннями частини 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до статті 57 Бюджетного кодексу України не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду Казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету. На кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення. У разі відсутності відповідних бюджетних призначень на наступний бюджетний період залишки коштів спеціального фонду перераховуються до загального фонду державного бюджету. Відповідно до пункту 9 Порядку перерахування міжбюджетних трансферів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.12.2010 № 1132, обсяг субвенцій із державного бюджету, не використаний на кінець бюджетного періоду, перераховують в останній робочий день такого періоду органами казначейства до державного бюджету. Також, приписами пункту 14.4 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 визначено, що залишки коштів субвенцій, наданих із загального фонду державного бюджету, не використані на кінець бюджетного періоду, перераховуються в останній робочий день такого періоду органами казначейства до державного бюджету. Залишки коштів субвенцій, наданих із спеціального фонду державного бюджету, на кінець бюджетного періоду органи казначейства зберігають на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення відповідно до вимог статті 57 Бюджетного кодексу України. Із аналізу вищевказаних нормативних актів, вбачається, що у разі невикористання коштів субвенцій на кінець бюджетного періоду, вони перераховуються в останній робочий день такого періоду органами казначейства до державного бюджету. Згідно останньої довідки про зміни до кошторису на 2024, станом на 08.03.2024 Замовника в повному обсязі профінансовано для закупівлі вказаного обладнання. Тому, слід зазначити, що ствердження Замовника, що підставою для проведення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів є недопущення порушення термінів освоєння субвенції, що є об`єктивною обставиною, що унеможливлює дотримання Замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, є безпідставним. Оскільки Замовник з 08.03.2024 до останнього робочого дня поточного бюджетного періоду мав достатньо часу для проведення конкурентної процедури відкриті торги для закупівлі мультимедійного обладнання та використати кошти освітньої субвенції з державного бюджету. Частина 1 статті 5 Закону передбачає основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія. Зважаючи на викладене, слід зазначити, що Замовником не дотримано законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав для закупівлі товару шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, а саме, існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлює дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, здійснив закупівлю та уклав Договір без проведення конкурентної процедури, чим порушено вимоги пункту 5, пункту 10, підпункту 4 пункту 13 Особливостей, частини 1 статті 5 Закону.
Період усунення порушень: 08.07.2024 16:43 - 23.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 08.07.2024 16:43

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 04-11/39/2024пр
Дата відкриття провадження: 13.08.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 3/392/726/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатаим розгляду висновку моніторингу UA-M-2024-06-17-000028. Повідомляємо наступне Замовником здійснено заходи, шляхом проведення роз’яснювальної роботи відповідальним особам, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме дотриманням пунктів 5, 10, підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178, частини 1 статті 5 Закону.
Дата публікації звіту: 12.07.2024 11:05

Запити/Пояснення