• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Картопля

Завершена

985 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 925.00 UAH
Номер: c1b8677bad2e4444ba3e81cca735b5ff
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-22-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2024 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 22.04.2024 16:22 - 14.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 22.04.2024 № 30-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі інформації, отриманої від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону моніторинг процедури закупівлі: ДК 021:2015:03210000-6: Зернові культури та картопля (UA-2024-03-07-013051-a), яку проводить Комунальна установа "Любомирівський психоневрологічний інтернат" Запорізької обласної ради. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 234-11-70, 08_des@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення вимог п. 17, 44 та 47 Особливостей при складанні тендерної документації. За результатами аналізу правильності розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Потапчук Вікторія Вікторівна встановлено порушення вимог п.44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника з найменшою ціновою пропозицією. В ході моніторингу встановлено порушення Замовником п.43 Особливостей, в частині не оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. За результатами аналізу правильності розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "СМАРТ МАРКЕТ КР" встановлено порушення вимог п.44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника з другою найменшою ціновою пропозицією. В ході моніторингу встановлено порушення Замовником п.43 Особливостей, в частині не оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, внаслідок виконання договору станом на момент проведення моніторингу, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «08» травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанові КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Любомирівський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради (далі - Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.03.2024 № б/н; тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Потапчук Вікторія Вікторівна, ТОВ "СМАРТ МАРКЕТ КР" та фізичної особи-підприємця Бован Олександр Іванович; протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 09.04.2024 № б/н, від 16.04.2024 № б/н та від 16.04.2024 № б/н; повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 16 квітня 2024 року; договір про закупівлю від 22.04.2024 № 46. Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Кириченко Наталією від 07.03.2024 № б/н, не відповідає вимогам чинного законодавства, в частині: - укладання договору відповідно до Цивільного та Господарського кодексів з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частини другої статті 41 Закону; - Додатком 2 тендерної документації вимагається від переможця надання інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі; - перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників не містить інформації про те, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Ісламської Республіки Іран. За результатом проведеного моніторингу встановлено недотримання замовником вимог п. 17, 44 та 47 Особливостей при складанні тендерної документації. За результатом проведеного моніторингу встановлено недотримання замовником вимог п. 43 Особливостей при розгляді тендерних пропозицій, а саме: тендерної пропозиції ФОП Потапчук Вікторії Вікторівни. Так, учасника ФОП Потапчук Вікторія Вікторівна, який мав найменшу цінову пропозицію (748 000,00 грн.), було відхилено згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, в частині відхилення замовником тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути менше ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Так, тендерну пропозицію ФОП Потапчук Вікторія Вікторівна відхилено на підставі протоколу уповноваженої особи від 09.04.2024 б/н із зазначенням, що тендерна пропозиція не відповідає технічній специфікації тендерної документації, а саме: через не надання сертифікату якості/декларації виробника на молоду картоплю, в гарантійному листі виробника відсутнє посилання на ідентифікатор закупівлі, не надання медичних довідок водіїв, що будуть задіяні в постачанні товару. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей). Поряд з цим, вищезазначена невідповідність не відноситься до відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Відсутність сертифікату якості/декларації виробника на молоду картоплю, ідентифікатору в гарантійному листі виробника не впливає на технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, відсутність медичних довідок водіїв не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі. Замовником в порушення п.43 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині надання учасником ФОП Потапчук Вікторія Вікторівна гарантійного листа від виробника з відповідним ідентифікатором закупівлі, медичних довідок на водіїв, сертифікату якості/декларації виробника на молоду картоплю. Таким чином, Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ФОП Потапчук Вікторія Вікторівна, чим порушено п.44 Особливостей, в частині відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. Замовником відхилено найнижчу цінову пропозицію на суму 748 000,00 грн, прийнято рішення про визначення переможця з тендерною пропозицією на суму 925 400,00 грн, в результаті чого витрачання коштів місцевого бюджету в сумі 177 400,00 грн призведе до негативних наслідків використання коштів місцевого бюджету. Таким чином, ненадання Замовником можливості учаснику ФОП Потапчук Вікторія Вікторівна з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією усунути невідповідності в документах відповідно до п.43 Особливостей порушує також принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність, що призвело до відхилення тендерної пропозиції, яка на 177 400,00 грн є меншою за суму тендерної пропозиції переможця. Аналогічна ситуація склалась при розгляді тендерної пропозиції ТОВ "СМАРТ МАРКЕТ КР", в протоколі від 16.04.2024 б/н уповноваженою особою зазначено про надання учасником фото автомобілів, на якому зазначено лише номерний знак, проте не видно кузова автомобіля. Замовником в порушення п.43 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині надання учасником ТОВ "СМАРТ МАРКЕТ КР" відповідних фотографій автомобілів з номерними знаками, які будуть використовуватися для перевезення продукції, що закуповується. Також, підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СМАРТ МАРКЕТ КР" було надання аналогічного договору з фізичною особою- підприємцем, ціна якого складає 0,07% від суми закупівлі, чим порушено вимоги Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії» тендерної документації, яким передбачено надання учасником процедури закупівлі довідки за формою 1, із зазначенням в ній не менше одного такого договору. Для підтвердження інформації, наведеної у довідці, учасник має надати копію повністю виконаного аналогічного договору з усіма додатками до нього. Аналогічним вважається виконаний Учасником в повному обсязі договір поставки/купівлі-продажу предмету закупівлі Замовнику, що здійснює організацію харчування. Зазначені вимоги тендерної документації не містили обмеження щодо ціни договору. Крім того, Замовником зроблено висновок щодо декларації виробника від 12.03.2024 №31, яка містить начебто недостовірні дані без застосування абз. 2 п. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині права Замовника звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Замовником в порушення абз. 2 п. 15 ст. 29 Закону самостійно зроблено висновок про недостовірний термін зберігання картоплі ранніх сортів (три місяці замість зазначених 10 місяців). Таким чином, в порушення п.44 Особливостей Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника з другою найменшою ціновою пропозицією (750 000,00 гривень).
Період усунення порушень: 08.05.2024 17:02 - 23.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2024 17:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноваженою особою було враховано висновок моніторингу держаудитслужби та вжито необхідні заходи. Відтак було складено додаткову угоду про розірвання договору № 46 від 22.04.2024 року та направлено контрагенту. Після підписання сторонами додаткової угоди та оприлюднення її в системі Прозорро, договір буде розірвано.
Дата публікації звіту: 15.05.2024 18:10