-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лабораторні реактиви для клінічної лабораторії
Усі документи тендерної пропозиції, які готуються безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.
Завершена
816 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 4 488.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 4 488.00 UAH
Номер:
6d4b6cd359ee476db77313eaf513d5ea
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-22-000075
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2024 00:00
Період моніторингу:
22.04.2024 16:16 - 14.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.04.2024 № 27-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 22.04.2024 року № 27-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2024-03-07-011999-a від 07.03.2024 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог статті 22 Закону, абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178, пунктів 44 та 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 та пункту 3 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами розгляду питання повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178, пунктів 44 та 47 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178, частини п’ятої статті 8 Закону, пункту 3 частини 1 статті 10 Закону, статті 22 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Заставнівська багатопрофільна лікарня» Юрковецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2024 рік (ID: UA-P-2024-03-07-013354-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 05.03.2024 із змінами, внесеними 07.03.2024 (далі – тендерна документації); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 15.03.2024; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Паляниця Людмила Василівна»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 15.03.2024 № 8; повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2024; договір купівлі-продажу від 21.03.2024 № 85; пояснення Замовника разом з документами, надані 25.04.2024 та 30.04.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону визначений перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація.
Крім того, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації Замовник зазначив перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають таким підставам відхилення, визначеним у пункті 44 Особливостей № 1178 із змінами, чинними на дату оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі, чим не дотримав вимог пункту 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону.
Абзацом восьмим пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Так, у Додатку 2 «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі» тендерної документації Замовник зазначив підстави для відмови в участі у відкритих торгах, визначені статтею 17 Закону та не врахував зміни, які внесені Особливостями № 1178 до переліку підстав для відмови в участі у відкритих торгах, чим не дотримав вимог пункту 47 Особливостей № 1178, абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178.
Крім того, Замовник у Додатку 2 тендерної документації зазначив, що переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чим недотримав вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, відповідно до якого переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Абзацом третім пункту 54 Особливостей № 1178 визначено, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 та абзацу другого частини 2 статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Згідно з абзацом четвертим пункту 54 Особливостей № 1178 та пунктом 3 частини 1 статті 10 Закону зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються (оприлюднюються) в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Моніторингом встановлено, що Замовником внесено зміни до тендерної документації (зокрема, до Додатку 3 «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі»), початкову редакцію якої оприлюднено 07.03.2024 о 17 год 06 хв. Нову редакцію тендерної документації оприлюднено 07.03.2024 о 17 год 21 хв. Проте, разом із новою редакцією тендерної документації Замовник не оприлюднив в окремому документі у машинозчитувальному форматі перелік змін, що вносяться, чим порушив вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178 та пункту 3 частини 1 статті 10 Закону.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Так, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень та документів, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Проте, на оприлюднений запит Замовник надав пояснення, в якому зазначив, що визначення розміру предмета закупівлі проведено з врахуванням фактичного використання лабораторних реактивів за 2023 рік та прогнозованої потреби на 2024 рік. Очікувану вартість товарів визначено шляхом порівняння наявних цінових пропозицій в мережі інтернет з врахуванням пріоритету найнижчої ціни за одиницю товару. Технічні та якісні характеристики визначені за ДСТУ 7274:2012 та 8056:2015.
Однак, жодних документів до пояснення не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
07.05.2024 17:20 - 22.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2024 17:20
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
№13-17-0044/2024ПР
Дата відкриття провадження:
20.06.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13-17-0044/2024ПН
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КНП "Заставнівська багатопрофільна лікарня" повідомляє про виконання зобов'язань щодо усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель, виявлених у результаті поточного моніторингу № UA-M-2024-04-22-000075 закупівлі № UA-2024-03-07-011999-a. А саме : у КНП "Заставнівська багатопрофільна лікарня" видано наказ №92 від 08.05.2024р. "Про призначення координатора з питань організації закупівель", що додається, а також заплановано проходження фахового навчання ( підвищення кваліфікації) уповноваженої особи згідно Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 "Про особливості здійснення закупівель в умовах воєнного стану" з врахуванням останніх змін . Термін проходження навчання - травень-червень місяць 2024 року.
Лист № 542 від 08.05.2024р та наказ № 92 від 08.05.2024р додаються.
Дата публікації звіту:
09.05.2024 16:56
Запити/Пояснення
Номер:
53395b63080a4b069bc42d878d6cc117
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2024 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Лабораторні реактиви для клінічної лабораторії» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-07-011999-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. З яких причин тендерна документація складена з порушенням вимог Особливостей № 1178, а саме:
у пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено перелік підстав відхилення тендерних пропозицій, які не відповідають переліку таких підстав для відхилення, визначених пунктом 44 Особливостей №1178;
у Додатку 2 зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, визначені статтею 17 Закону та не враховано зміни, які внесені Особливостями № 1178 до переліку підстав для відмови в участі у відкритих торгах, чим не дотримано вимог пункту 47 Особливостей № 1178, абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178?
3. Чому Вами не оприлюднено в окремому файлі перелік змін, які внесені до тендерної документації (внесено зміни у Додатку 3 до медико-технічних вимог предмета закупівлі)?
4. Чому Вами не відхилено учасника ФОП «Паляниця Людмила Василівна», якщо тендерна пропозиція зазначеного учасника не відповідала умовам тендерної документації, зокрема: учасник ФОП «Паляниця Людмила Василівна» не надала у складі пропозиції гарантійний лист щодо можливості доставки препаратів протягом 5-ти робочих днів з дня заявки (вимога про надання такого листа встановлена у пункті 8 Додатку 3 тендерної документації)?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8ddd98a8c4e34c17ab763a168b332554
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
25.04.2024 11:48
Опис:
1. Визначення розміру предмета закупівлі проведено з врахуванням фактичного використання лабораторних реактивів за 2023 рік та прогнозованої потреби на 2024 рік. Очікувану вартість товарів визначено шляхом порівняння наявних цінових пропозицій в мережі інтернет з врахуванням пріоритету найнижчої ціни за одиницю товару. Технічні та якісні характеристики визначені за ДСТУ 7274:2012 та 8056:2015
2. Тендерна документація складена з порушеннями вимог Особливостей №1178 у зв’язку із відсутністю юриста на підприємстві, значною завантаженістю та не достатністю необхідного досвіду працівника на якого з лютого 2024 року покладено обов’язки уповноваженої особи із проведення закупівель.
3. В системі прозоро перелік змін, які внесені до тендерної документації не оприлюднено окремим файлом через технічну помилку.
4. Замовником не було відхилено учасника закупівлі ФОП Паляниця Людмила Василівна, оскільки не було інших учасників для розгляду.
У зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень в тендерній документації замовником прийнято рішення про розірвання договору із постачальником.
Номер:
f40c3552331c45ccb84279b491bb2ab8
Назва:
Відповідь до пункту 4
Дата опублікування:
30.04.2024 11:53
Опис:
4. Постачальник ФОП «Паляниця Людмила Василівна» надала у складі пропозиції гарантійний лист щодо можливості доставки препаратів протягом 5-ти робочих днів з дня заявки, який знаходяться у папці Технічні вимоги\ файл Додаток 3 Медико-технічні вимоги.pdf сторінка 7 час завантаження на 13 бер. 23:31
Файл додаємо