-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект засобів та приладдя для розгортання системи та пристроїв нагляду та охорони
Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. Забезпечення виконання договору про закупівлю не встановлюється.
Завершена
6 876 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 68 760.00 UAH
мін. крок: 1% або 68 760.00 UAH
Номер:
54562c6070924fcc93f82b2f3fe3dc57
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-13-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.08.2024 00:00
Період моніторингу:
13.08.2024 15:21 - 04.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.08.2024 № 168
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.08.2024 № 168.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 11. UA-2024-03-07-006413-a, 07.03.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3 і 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання Замовником рішення Органу оскарження; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання Замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини 2144 (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-07-003321-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 27.03.2024 №119 (ВТ), а також від 26.04.2024 №201 (ВТ) та №202 (ВТ); тендерну пропозицію ФОП Козуляєв В.Ю. (щодо правомірності її відхилення Замовником); вимоги щодо обгрунтування аномально низьких цін від 22.03.2024 та 25.04.2024 до учасника ФОП Козуляєва В.П; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ФОП Козуляєву В.П. та опублікований вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; опубліковану інформацію щодо оскарження ТОВ «Компас інженіринг» (скарга від 01.04.2024 Вих. № 004034/17) порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Органом оскарження рішення від 18.04.2024 №6959- р/пк-пз за результатами розгляду скарги; тендерну пропозицію ТОВ «Компас інженіринг»; опубліковані ТОВ «Компас інженіринг» як переможцем процедури закупівлі документи; договір від 08.05.2024 №194-24; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю, звіт про виконання договору про закупівлю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У пункті 17 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Отже, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовувалися та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня.
Проте, моніторингом встановлено, що у частині 3 «Проєкт договору (Контракту) про закупівлю» розділу IV «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру (копію ліцензії або документа дозвільного характеру) на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Також у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що замовником у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що інформація про спосіб підтвердження переможцем тендеру відсутності підстав для відхилення, визначених у відповідних пунктах та абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів у тендерній документації в цілому Замовником не вказана.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що згідно з наявною в електронній системі закупівель інформацією Замовником 22.08.2024 опубліковано звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
02.09.2024 11:02 - 17.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.09.2024 11:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З уповноважено собою, яка проводила закупівлю, проведено роз'яснювальну роботу, доведено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування". На уповноважену особу Лень Ольгу Богданівну подано заявку для проходження нею навчання, яке відбудеться 25.09.2024, що проводить Львівська торгово-промислова палата спільно з ПП ЮФ "Світ Права", тема занять: "Відкриті торги в період змін: все що треба знати для успішної закупівлі".
Дата публікації звіту:
04.09.2024 13:38
Запити/Пояснення
Номер:
8a1523c16ff943dfbfa289a0d344c07d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.08.2024 15:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.08.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-03-07-006413-a, яка проводилась Військовою частиною 2144 (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f74b82a7a81b43a49c8e95c9f74f90fa
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
19.08.2024 12:51
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 15.08.2024 року, в рамках моніторингу процедури закупівлі «Комплект засобів та приладдя для розгортання системи та пристроїв нагляду та охорони» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-07-006413-a) надаємо пояснення:
1. Щодо питання першого:
«надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик».
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводилось в межах кошторисних призначень, шляхом аналізу ринку та надсилання запитів до потенційних постачальників про надання комерційних пропозицій, враховуючи вимоги примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 (зі змінами), у відповідності до вимог наказів Адміністрації Державної прикордонної служби України (далі – АДПСУ) від 09.09.2019 № 480-АГ «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель» (зі змінами), від 07.11.2022 № 570-АГ «Про організацію моніторингу цін під час здійснення закупівель товарів на період дії правового режиму воєнного стану та внесення змін до наказів Адміністрації Держприкордонслужби».
Розмір бюджетного призначення для предмета закупівлі відповідає розрахунку до видатків для коштів, отриманих в якості субвенції від Великомостівської міської ради та Львівської міської ради. Закупівля здійснювалась за зазначені кошти.
За результатами проведеного моніторингу цін, відповідно до зазначених наказів, опрацьовано Звіт про результатами підсумкового моніторингу (далі – Звіт), в якому зазначена інформація щодо цін за одиницю (за комплект) обладнання від потенційних постачальників. Звіт, комерційні пропозиції потенційних постачальників, запит на отримання комерційних пропозицій від потенційних постачальників додаються до пояснення.
Найнижча цінова пропозиція за одиницю товару (комплект) за результатами моніторингу цін становить 2 292 000,00 грн.
Відповідно до наказу АДПСУ від 07.11.2022 № 570-АГ, направлено клопотання на Адміністрацію Держприкордонслужби щодо погодження Звіту, доцільності, кількості, ціни за одиницю предмета закупівлі (додається).
АДПСУ надано дозвіл на проведення закупівлі комплекту засобів та приладдя для розгортання системи та пристроїв нагляду та охорони відповідно до поданого Звіту, за ціною не вище 2 292 000,00 грн. за комплект, в кількості 3-х комплектів (додається).
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обґрунтовані потребою військової частини 2144 Державної прикордонної служби в умовах правового режиму воєнного стану. Визначені в документації технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб військовї частини та відповідають пропозиціям відповідного ринку.
Комплект засобів та приладдя для розгортання системи та пристроїв нагляду та охорони призначений для виявлення спроб порушення режиму державного кордону України, протидії потенційним спробам вторгнення, диверсійного проникнення, нелегальній міграції і контрабанді шляхом цілодобового дистанційного оптичного і тепловізійного контролю за кордоном, а саме – моніторингу обстановки на державному кордоні в реальному часі за будь-яких погодніх умов.
2. Щодо питання другого:
«надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі».
Відповідно до пункту 4.1постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмету закупівлі оприлюднено на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів Адміністрації Державної прикордонної служби України https://dpsu.gov.ua/ua/Obruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-Komplekt-videosposterezhennya-Zir-Pro, крім того, зазначена інформація містить в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-07-006413-a.