• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Овочі, фрукти та горіхи

Завершена

420 290.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 102.00 UAH
Номер: 8f3a1c43efb54ec4a30ff5ac8fefb8f4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-25-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.03.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 25.03.2024 16:07 - 16.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.03.2024 Одеса № 64 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 25.03.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 25.03.2024 № 64 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 15 UA-2024-03-06-013967-a 06.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 719-35-16, d.o.morozov@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлені порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу третього пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2024 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Балтська спеціальна школа Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 05.03.2024 № 58, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Гризан Наталії Миколаївни (далі – ФОП Гризан Н.М.), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 15.03.2024 в електронній системі закупівель, протокол Замовника від 15.03.2024 № 67, договір про закупівлю від 21.03.2024 № 21 (далі – Договір), пояснення та документи отримані 11.04.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено. Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу третього пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, в оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи; назви номенклатурних позицій предмета закупівлі – капуста білокачанна, капуста білокачанна рання, цибуля, морква, буряк столовий, часник, огірки тепличні, зелень кропу, зелень петрушки, зелена цибуля, пекінська капуста, салат одеський, помідори тепличні, банани, апельсини, лимони, яблука, мандарини; код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі – ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи. Проте на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу третього пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав коди товарів, визначені згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідають назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі, а саме: «капуста білокачанна» становить код «ДК 021:2015: 03221410-3 – Капуста качанна», «капуста білокачанна рання» становить код «ДК 021:2015: 03221410-3 – Капуста качанна», «цибуля» становить код «ДК 021:2015: 03221113-1 – Цибуля», «морква» становить код «ДК 021:2015: 03221112-4 – Морква», «буряк столовий» становить код «ДК 021:2015: 03221111-7 – Буряк», «часник» становить код «ДК 021:2015: 03221000-6 – Овочі», «огірки тепличні» становить код «ДК 021:2015: 03221270-9 – Огірки», «зелень кропу» становить код «ДК 021:2015: 03221300-9 – Листкові овочі», «зелень петрушки» становить код «ДК 021:2015: 03221300-9 – Листкові овочі», «зелена цибуля» становить код «ДК 021:2015: 03221113-1 – Цибуля», «пекінська капуста» становить код «ДК 021:2015: 03221400-0 – Капустяні овочі», «салат одеський» становить код «ДК 021:2015: 03221320-5 – Салат листковий», «помідори тепличні» становить код «ДК 021:2015: 03221240-0 – Помідори», «банани» становить код «ДК 021:2015: 03222111-4 – Банани», «апельсини» становить код «ДК 021:2015: 03222220-1 – Апельсини», «лимони» становить код «ДК 021:2015: 03222210-8 – Лимони», «яблука» становить код «ДК 021:2015: 03222321-9 – Яблука», «мандарини» становить код «ДК 021:2015: 03222240-7 – Мандарини». За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так абзацом п’ятим пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. Водночас відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Отже, на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей Замовником у підпункті 5.1 пункту 5 розділу 3 ТД неправильно зазначено підставу для відмови в участі у відкритих торгах, встановлену підпунктом 11 пункту 47 Особливостей, в частині встановлення такої підстави до учасника процедури закупівлі або кінцевого бенефіціарного власника, члена або учасника (акціонера) юридичної особи — учасника процедури закупівлі, який є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», що суперечить нормам підпункту 11 пункту 47 Особливостей, яким передбачено таку підставу до учасника процедури закупівлі або кінцевого бенефіціарного власника, члена або учасника (акціонера) юридичної особи – учасника процедури закупівлі, який є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. Відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, заповнену та підписану тендерну пропозицію за формою, наведеною у Додатку 1 до ТД. Відповідно до форми тендерної пропозиції, наведеної у Додатку 1 до ТД, учасник повинен вказати у тендерній пропозиції, у тому числі, номер/ідентифікатор закупівлі. Проте учасник ФОП Гризан Н.М. надав у складі тендерної пропозиції документ «Тендерна пропозиція» від 13.03.2024 б/н, у якому не вказав номер/ідентифікатор закупівлі, чим не дотримав вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 ТД та Додатка 1 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, проєкт договору, підготовлений згідно з Додатком 5 до ТД, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього, підписаний уповноваженою особою учасника та містити печатку учасника; гарантійний лист, яким учасник підтверджує, що учасник, предмет закупівлі, запропонований на торги, не перебувають під дією спеціальних економічних та/або інших обмежувальних заходів (санкцій) та/або спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю, передбачених, зокрема, але не виключно, Законом України «Про санкції», Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства» від 07.11.2014 № 595, постановою Кабінету Міністрів України «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» від 16.12.2015 № 1035, постановою Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147, постановою Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426; гарантійний лист про те, що місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання, який є учасником, не є територіальна громада, яка перебуває в тимчасовій окупації. Проте учасник ФОП Гризан Н.М. не надав вищезазначені документи у складі тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 ТД. Відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу 3 ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 ТД та Додатка 4 до ТД. Відповідно до вимог Додатка 4 до ТД у складі тендерної пропозиції учасника повинна бути надана довідка про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі за наведеною формою. Проте учасник ФОП Гризан Н.М. не надав таку довідку в складі тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог Додатка 4 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у тому числі у підпунктах 5, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а саме: витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який повинен бути отриманий не раніше дня оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю в електронній системі закупівель у порядку, визначеному наказом Міністерства внутрішніх справ України «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» від 30.03.2022 № 207, про те, що фізична особа, яка є учасником, не була притягнута до кримінальної відповідальності, не має судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (вказаний витяг повинен бути наданий у вигляді електронного документа з відповідним кваліфікованим електронним підписом та/або кваліфікованою електронною печаткою установи/організації, яка відповідальна за видачу таких витягів (документів), та/або номер (QR-код), який дозволяє перевірити інформацію, зазначену у цьому витязі); довідку у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не має невиконаного зі своєї сторони зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з замовником, який проводить процедуру закупівлі, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків). Проте переможцем ФОП Гризан Н.М. у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель вищезазначені документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 5, 12 та абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 01.04.2024 щодо вищевказаних невідповідностей Замовник 11.04.2024 надав пояснення, які не спростовують факту встановлених невідповідностей тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника та не обґрунтовують рішення Замовника. Отже, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Гризан Н.М. як таку, що не відповідає вимогам, встановленим у ТД відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в ТД, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 5, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено. З метою з’ясування питання щодо наявності власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, Південним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення від 01.04.2024. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Замовником своєю чергою надано відповідь на запит через електронну систему закупівель 11.04.2024, тобто на восьмий робочий день з дня оприлюднення запиту, яка не містить вищезазначену запитувану інформацію, чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 12.04.2024 11:14 - 27.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.04.2024 11:14

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуто. Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-03-06-013967- a Держаудитслужбою зобов’язано замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом недопущення таких порушень в подальшому та зобов’язано замовника протягом п’яти робочих днів оприлюднити інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Цією інформацією замовник підтверджує вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом недопущення таких порушень в подальшому, а також додає та оприлюднює в електронній системі закупівель додаткову угоду № 1 до договору № 21 від 19.03.2024 року про розірвання договору в зв’язку з невідповідністю вимогам дотримання Закону України « Про публічні закупівлі» Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Дата публікації звіту: 18.04.2024 16:56

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
  • corruptionFailureDocuments: Так
Опис: -
Дата публікації: 22.04.2024 11:54

Запити/Пояснення