-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній)
Завершена
2 142 859.94
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 714.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 714.29 UAH
Номер:
62f87af7921343359584887e1404fd71
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-14-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.01.2025 00:00
Період моніторингу:
14.01.2025 16:14 - 05.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.01.2025 №10
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Перелік процедур закупівель / закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2024-03-06-011463-a 06.03.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору, установлено порушення вимог частини шостої статті 41 Закону № 922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов Договору від 11.04.2024 № 60 (зі змінами) у відповідність до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема з дотриманням вимог підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.03.2024 № 31, тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 20.03.2024
№ б/н, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів та повідомлення про намір укласти договір від 27.03.2024 № 39, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60 (далі - договір № 60), додаткові угоди від 06.05.2024 № 1, від 13.08.2024
№ 2, від 28.08.2024 № 3, від 29.10.2024 № 4, від 18.12.2024 № 5, від 19.12.2024
№ 6, від 01.01.2025 № 7, від 13.01.2025 № 8 та від 22.01.2025 № 9, пояснення та документи надані Замовником від 20.01.2025 та 29.01.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів -
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60 (далі - договір № 60) на суму
1 919 354,34 гривень.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Поруч з тим, моніторингом процедури закупівлі встановлено, що згідно оголошення щодо процедури закупівлі та укладеного за результатами процедури закупівлі договору, строк поставки товару та його дії становить до 31.12.2024 року.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 8 пункту 19 Особливостей
№ 1178, визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Так, частиною шостою статті 41 Закону № 922-VIII установлено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.
Перевіркою інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником додатковою угодою від 18.12.2024 № 5 до договору № 60 продовжено дію договору до 28.02.2025 (20% без суми на 2025 рік) та додатковою угодою від 19.12.2024 № 6 до договору № 60 Замовником встановлена сума договору, яка складається із місячних сум вартості газу, поставленого споживачеві за даним договором і загальна сума договору становить 1 635 495,23 гривень з ПДВ та з урахуванням послуг доступу до потужності.
Поруч з тим, додатковою угодою від 13.01.2024 № 8 до договору № 60 Замовником внесені зміни, а саме: «сторони дійшли згоди продовжити дію договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, а саме до 28.02.2025, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, а саме на 383 870,86 грн, у тому числі ПДВ».
Враховуючи вищевикладене, орган державного фінансового контролю 28.01.2025 звернувся до Замовника через електронну систему закупівель з запитом про надання пояснень, зокрема щодо: «пояснення щодо перевищення суми зазначеної в додатковій угоді від 13.01.2025 № 8 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60, з урахуванням внесених змін додатковою угодою від 19.12.2024 № 6».
Відповідно до наданих замовником пояснень, оприлюднених 29.01.2025 на вебпорталі Уповноваженого органу зазначено наступне: «…Додатковою угодою № 6 від 19.12.2024 року було зменшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року відповідно до фактичного виконання договору, яка склала 1 635 492,23 грн з ПДВ. Додатковою угодою № 8 від 13.01.2024 року було збільшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році…».
Відповідно до частини першої статті 653 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – ЦКУ) у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Разом з тим, Замовником укладено додаткову угоду від 18.12.2024 № 5 щодо продовження строк дії Договору до 28.02.2025 року, та додаткову угоду від 13.01.2025 № 8 в якій визначено суму додаткової угоди: 383 870,86 гривень з ПДВ, що перевищує 20 відсотків від суми Договору (з урахуванням усіх змін, що відбулись в 2024 році), зокрема з урахуванням додаткової угоди від 19.12.2024
№ 6 якою визначено, що ціна Договору становить - 1 635 495,23 гривень з ПДВ.
Слід зазначити, що Замовником в додаткових угодах пунктом 5 зазначено, що додаткова угода становить невід’ємну частину договору про постачання природного газу від 11.04.2024 № 60 набирає чинності з моменту її підписання сторонами та відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України.
Таким чином, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 13.01.2024 № 8 до договору № 60 Замовником перевищено 20 % по відношенню до суми визначеної в додатковій угоді від 19.12.2024 № 6, відповідно до якої Замовником було зменшено загальну вартість договору, а тобто змінено його істотну умову.
Окрім того, додатковою угодою від 22.01.2024 № 9 до договору від 11.04.2024 № 60 Замовником внесені зміни, а саме: «зменшили обсяги закупівлі на 196 126,00 грн з ПДВ та встановили, що загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу, поставленого споживачеві за даним договором і становить 1 823 240,09 гривень з ПДВ та з урахуванням послуг доступу до потужності».
Зважаючи на викладене, Замовником під час укладання додаткових угод від 13.01.2024 № 8 та від 22.01.2024 № 9 до договору № 60 перевищено вартість 20 відсотків суми з урахуванням змін до договору, чим порушено вимоги частини шостої статті 41 Закону №922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
06.02.2025 17:35 - 21.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2025 17:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку Північного офісу Держаудитслужби про наявність або відсутність порушень законодавства в закупівлі ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній), розміщеної в системі електронних закупівель за номером UA-2024-03-06-011463-a, управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – управління освіти) повідомляє наступне.
Відповідно до частини шостої статті 41 Закону №922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178 – «Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку».
За результатами закупівлі ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній) розміщеної в системі електронних закупівель за номером UA-2024-03-06-011463-a, яка проводилася відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» було укладено договір № 60 від 11.04.2024 року на загальну вартість 1 919 354,34 грн.
Оскільки, вартість початкового договору становила - 1 919 354,34 грн, то укладеною додатковою угодою № 8 від 13.01.2024 року було збільшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, а саме на
383 870,86 грн.
Крім того, управлінням освіти проведено процедуру відкритих торгів на початку 2025 року та укладено договір на постачання природнього газу на поточний рік, а вартість договору № 60 від 11.04.2024 року було зменшено відповідно до додаткової угоди № 9 від 22.01.2025 року на суму 196 126,00 грн.
Станом на 13.02.2025 року договір № 60 від 11.04.2024 не завершено в системі електронних закупівель, оскільки остаточний розрахунок за цим договором буде здійснено після отримання управлінням освіти актів приймання-передачі газу в наступному за звітним періодом місяці.
Також повідомляємо, що 21.01.2025 року уповноваженою особою було пройдено онлайн-курс «Публічні закупівлі: від теорії до практики», про що надаємо копію сертифікату.
Додаток: на 1 арк. в 1 прим
Дата публікації звіту:
13.02.2025 15:00
Запити/Пояснення
Номер:
701f47d5aba64897bf4e2568f117498a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.01.2025 18:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-06-011463-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
88d29ebd9eeb4b5881d3cf31424d9a5f
Назва:
Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації у відповідь на запит про надання пояснень в межах своєї компетенції
Дата опублікування:
20.01.2025 15:48
Опис:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації уважно розглянуло запит Північного офісу Держаудитслужби про отримання пояснення (інформації та документів) від 16.01.2025 р. За результатами розгляду, в межах своєї компетенції надаємо наступну інформацію та документи.
З метою встановлення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість Управлінням освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації перед проголошенням вище зазначених торгів виконано вимоги п.4 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
«4. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб'єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб'єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб'єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.».
Згідно Річного плану закупівель на 2024 р. по КЕКВ 2274, на закупівлю ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній) заплановано: 2 142 859,94 грн. (два мільйони сто сорок дві вісімсот п’ятдесят дев’ять грн. 94 коп.).
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі були визначені з урахуванням потреб закладів та закупівель попередніх років.
Технічні вимоги до предмету закупівлі встановлені відповідно до частини 2 ст.22 Законом України «Про публічні закупівлі» зі змінами. Зокрема, і про надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Замовник також може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації....» (ч. 5 ст. 23 Закону).
Очікувана вартість закупівлі визначена шляхом проведення моніторингу ціни за 1 одиницю товару. На момент оголошення закупівлі середньоринкова вартість становила:
Природний газ – 15,34 грн за м. куб.
Обсяги закупівлі розраховано відповідно до потреб закладів та середньринкової вартості за одиницю.
Посилання на розміщення відповідної інформації на сайті управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації - https://rada.info/upload/users_files/37485490/fba3d95dcde8c782d7b1419227340de5.pdf.
Додаток на 7 арк в 1 прим.
Номер:
9b810792f80f48da9b38b6bd0ea6f110
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.01.2025 18:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.02.2025 00:00
Опис:
Прошу надати пояснення щодо перевищення суми зазначеної в додатковій угоді від 13.01.2025 № 8 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60, з урахуванням внесених змін додатковою угодою від 19.12.2024 № 6.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6ceff9d419b64aa4970a56560b56c0a3
Назва:
Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації у відповідь на запит про надання пояснень в межах своєї компетенції
Дата опублікування:
29.01.2025 11:26
Опис:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації уважно розглянуло запит Північного офісу Держаудитслужби про отримання пояснення (інформації, документів) від 28.01.2025 р. За результатами розгляду, в межах своєї компетенції надаємо наступну інформацію.
Додатковою угодою № 6 від 19.12.2024 року було зменшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року відповідно до фактичного виконання договору, яка склала 1 635 492,23 грн з ПДВ.
Додатковою угодою № 8 від 13.01.2024 року було збільшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, а саме на 383 870,86 грн, загальна вартість договору склала 2 019 363,09 грн. Слід зазначити, що додатковою угодою № 5 від 18.12.2024 року було подовжено термін дії договору № 60 від 11.04.2024 року на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року відповідно до пункту 6 статті 41 закону України «Про публічні закупівлі».
Оскільки, управлінням освіти було проведено процедуру відкритих торгів на початку 2025 року, та укладено договір на постачання природнього газу, договір № 60 від 11.04.2024 року було зменшено відповідно до додаткової угоди № 9 від 22.01.2025 року на суму 196 126,00 грн, вартість договору склала 1 823 240,09 грн., що не перевищило початкову вартість договору.
Станом на 29.01.2025 року договір № 60 від 11.04.2024 не завершено в системі електронних закупівель, оскільки остаточний розрахунок за цим договором буде здійснено після отримання управлінням освіти актів приймання-передачі газу в наступному за звітним періодом місяці.