• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній)

Завершена

2 142 859.94 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 714.29 UAH
Номер: 62f87af7921343359584887e1404fd71
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-14-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 14.01.2025 16:14 - 05.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.01.2025 №10 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Перелік процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2024-03-06-011463-a 06.03.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 185-55-57, oksana1325499@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору, установлено порушення вимог частини шостої статті 41 Закону № 922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляді тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов Договору від 11.04.2024 № 60 (зі змінами) у відповідність до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема з дотриманням вимог підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.03.2024 № 31, тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 20.03.2024 № б/н, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів та повідомлення про намір укласти договір від 27.03.2024 № 39, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60 (далі - договір № 60), додаткові угоди від 06.05.2024 № 1, від 13.08.2024 № 2, від 28.08.2024 № 3, від 29.10.2024 № 4, від 18.12.2024 № 5, від 19.12.2024 № 6, від 01.01.2025 № 7, від 13.01.2025 № 8 та від 22.01.2025 № 9, пояснення та документи надані Замовником від 20.01.2025 та 29.01.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60 (далі - договір № 60) на суму 1 919 354,34 гривень. За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей. Поруч з тим, моніторингом процедури закупівлі встановлено, що згідно оголошення щодо процедури закупівлі та укладеного за результатами процедури закупівлі договору, строк поставки товару та його дії становить до 31.12.2024 року. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178, визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Так, частиною шостою статті 41 Закону № 922-VIII установлено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Перевіркою інформації, оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником додатковою угодою від 18.12.2024 № 5 до договору № 60 продовжено дію договору до 28.02.2025 (20% без суми на 2025 рік) та додатковою угодою від 19.12.2024 № 6 до договору № 60 Замовником встановлена сума договору, яка складається із місячних сум вартості газу, поставленого споживачеві за даним договором і загальна сума договору становить 1 635 495,23 гривень з ПДВ та з урахуванням послуг доступу до потужності. Поруч з тим, додатковою угодою від 13.01.2024 № 8 до договору № 60 Замовником внесені зміни, а саме: «сторони дійшли згоди продовжити дію договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, а саме до 28.02.2025, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, а саме на 383 870,86 грн, у тому числі ПДВ». Враховуючи вищевикладене, орган державного фінансового контролю 28.01.2025 звернувся до Замовника через електронну систему закупівель з запитом про надання пояснень, зокрема щодо: «пояснення щодо перевищення суми зазначеної в додатковій угоді від 13.01.2025 № 8 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 11.04.2024 № 60, з урахуванням внесених змін додатковою угодою від 19.12.2024 № 6». Відповідно до наданих замовником пояснень, оприлюднених 29.01.2025 на вебпорталі Уповноваженого органу зазначено наступне: «…Додатковою угодою № 6 від 19.12.2024 року було зменшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року відповідно до фактичного виконання договору, яка склала 1 635 492,23 грн з ПДВ. Додатковою угодою № 8 від 13.01.2024 року було збільшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році…». Відповідно до частини першої статті 653 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – ЦКУ) у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов. Разом з тим, Замовником укладено додаткову угоду від 18.12.2024 № 5 щодо продовження строк дії Договору до 28.02.2025 року, та додаткову угоду від 13.01.2025 № 8 в якій визначено суму додаткової угоди: 383 870,86 гривень з ПДВ, що перевищує 20 відсотків від суми Договору (з урахуванням усіх змін, що відбулись в 2024 році), зокрема з урахуванням додаткової угоди від 19.12.2024 № 6 якою визначено, що ціна Договору становить - 1 635 495,23 гривень з ПДВ. Слід зазначити, що Замовником в додаткових угодах пунктом 5 зазначено, що додаткова угода становить невід’ємну частину договору про постачання природного газу від 11.04.2024 № 60 набирає чинності з моменту її підписання сторонами та відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України. Таким чином, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 13.01.2024 № 8 до договору № 60 Замовником перевищено 20 % по відношенню до суми визначеної в додатковій угоді від 19.12.2024 № 6, відповідно до якої Замовником було зменшено загальну вартість договору, а тобто змінено його істотну умову. Окрім того, додатковою угодою від 22.01.2024 № 9 до договору від 11.04.2024 № 60 Замовником внесені зміни, а саме: «зменшили обсяги закупівлі на 196 126,00 грн з ПДВ та встановили, що загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу, поставленого споживачеві за даним договором і становить 1 823 240,09 гривень з ПДВ та з урахуванням послуг доступу до потужності». Зважаючи на викладене, Замовником під час укладання додаткових угод від 13.01.2024 № 8 та від 22.01.2024 № 9 до договору № 60 перевищено вартість 20 відсотків суми з урахуванням змін до договору, чим порушено вимоги частини шостої статті 41 Закону №922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 06.02.2025 17:35 - 21.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.02.2025 17:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання Висновку Північного офісу Держаудитслужби про наявність або відсутність порушень законодавства в закупівлі ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній), розміщеної в системі електронних закупівель за номером UA-2024-03-06-011463-a, управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – управління освіти) повідомляє наступне. Відповідно до частини шостої статті 41 Закону №922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178 – «Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку». За результатами закупівлі ДК 021-2015 код 09120000-6 Газове паливо (газ природній) розміщеної в системі електронних закупівель за номером UA-2024-03-06-011463-a, яка проводилася відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» було укладено договір № 60 від 11.04.2024 року на загальну вартість 1 919 354,34 грн. Оскільки, вартість початкового договору становила - 1 919 354,34 грн, то укладеною додатковою угодою № 8 від 13.01.2024 року було збільшено вартість договору № 60 від 11.04.2024 року, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, а саме на 383 870,86 грн. Крім того, управлінням освіти проведено процедуру відкритих торгів на початку 2025 року та укладено договір на постачання природнього газу на поточний рік, а вартість договору № 60 від 11.04.2024 року було зменшено відповідно до додаткової угоди № 9 від 22.01.2025 року на суму 196 126,00 грн. Станом на 13.02.2025 року договір № 60 від 11.04.2024 не завершено в системі електронних закупівель, оскільки остаточний розрахунок за цим договором буде здійснено після отримання управлінням освіти актів приймання-передачі газу в наступному за звітним періодом місяці. Також повідомляємо, що 21.01.2025 року уповноваженою особою було пройдено онлайн-курс «Публічні закупівлі: від теорії до практики», про що надаємо копію сертифікату. Додаток: на 1 арк. в 1 прим
Дата публікації звіту: 13.02.2025 15:00

Запити/Пояснення