• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

бензин, дизельне пальне

Завершена

826 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 268.00 UAH
Номер: 8bf9b6324fee473bbdfef4cf79b42a93
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-07-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.06.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127366
Період моніторингу: 07.06.2024 16:02 - 29.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.06.2024 № 32-з Маріуполь Про початок моніторингу закупівель Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області(із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами). НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА Додаток до наказу від 07.06.2024 № 32-з Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. Комунальне підприємство Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області "Комунальник" UA-2024-03-05-006681-a 05.03.2024 п.4 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Маріуполь
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 428-22-88, anna.pinchuk.88.88@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Аналізом питання щодо дотримання законодавства під час внесенная змін до договору встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (Додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації із змінами вимогам Закону та Особливостей, своєчасності надання роз’яснень, розгляду тендерних пропозицій, дотримання законодавства в частині правомірного відхилення тендерної пропозиції учасника, дотримання законодавства під час укладання договору, та своєчасності його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує привести умови договору у відповідність до вимог законодавства, шляхом укладання додаткової угоди, з урахуванням норм Господарського та Цивільного кодексів України, врахувати в подальшому виявлені порушення, здійснити заходи, направлені на недопущення їх в подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, розглянути питання притягнення до відповідальності осіб якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2024 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (Додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації із змінами вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень, розгляду тендерних пропозицій, дотримання законодавства в частині правомірного відхилення тендерної пропозиції учасника, дотримання законодавства під час укладання договору, внесення змін до нього та своєчасності їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (Додаток) Комунального підприємства Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області «Комунальник» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи протоко №1 від 04.03.2024 із змінами внесеними у Додаток №2 до тендерної документації від 06.03.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.03.2024 №2, роз’яснення до процедури оприлюднені 06.03.2024, реєстр пропозицій, тендерні пропозиції учасників: Товариство з обмеженою відповідальністю «Параллель-М ЛТД» (далі – ТОВ «Параллель-М ЛТД»), ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АДОРА» (далі – ПП «АДОРА»), протокол розкриття, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.03.2024 №3, протокольне рішення уповноваженої особи від 28.03.2024 №4, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.03.2024 №5, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 01.04.2024, договір про закупівлю бензину та дизельного палива від 09.04.2024 №09/04 на суму 748 800,00 грн. з урахуванням ПДВ, додаткова угода №1 від 13.05.2024, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення з додатками надані замовником через електронну систему закупівель 17.06.2024. Відповідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом питання щодо дотримання законодавства під час внесення змін до договору встановлено: Частиною 1 статті 41 Закону передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом Умовами пункту 4 «Умови договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації замовника зазначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. За результатами проведеної процедури відкритих торгів з особливостями з придбання товару (Нафта і дистиляти) між Замовником та ПП «АДОРА» (далі – переможець) укладено договір про закупівлю бензину та дизельного палива від 09.04.2024 №09/04 на суму 748 800,00 грн. з урахуванням ПДВ. На дату укладання Договору (09.04.2024) сторони узгодили всі істотні умови договору за остаточною пропозицією учасника-переможця, у тому числі: кількість та ціну за одиницю товару, яка згідно Додатку№1 «Специфікація» до Договору складає 48,0 грн з ПДВ як за літр бензину А-95, так і за літр дизельного палива. Поряд з цим 13.05.2024 було укладено додаткову угоду № 1 до Договору, якою внесено зміни до істотних умов Договору відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей та збільшено ціну за одиницю товару на 10%, зокрема з 48,0 грн з ПДВ грн до 52,8 грн з ПДВ за літр бензину А-95 та за літр дизельного палива . На запит Управління від 14.06.2021 Замовником надано через електронну систему закупівель пояснення щодо підстав збільшення ціни товару, а саме «У зв’язку зі збільшенням ціни на ринку на нафтопродукти був отриманий лист від 06.05.2024 року та цінова довідка №2 від 06.05.2024 року за період 15.04.2024-06.05.2024 року від постачальника ПП «Адора» Ціна за літр пального в довідці вказано 55,49 грн. - бензин А-95, дизельне пальне - 56,02 грн. Якщо рахувати відсоток збільшення бензину А-95 -3,42 % то береться ціна з 55,49грн – 57,39грн. з ПДВ, відсоток збільшення дизельного пального -3,52% з ціни 56.02грн.- 57,99 грн. з ПДВ». Згідно даних сайту (https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/a95/) коливання ціни у періоді з моменту укладання договору - 09.04.2024 по 13.05.2024 на бензин А-95 склало 3% в бік збільшення, коливання ціни на дизельне паливо склало 1,181% в бік зменшення. Також разом із додатковою угодою №1 замовником наведена цінова довідка Донецької торгово-промислової палати від 06.05.2024 № 22 за даними якої зазначено, що коливання ціни на бензин А-95 з 15.04.2024 на 06.05.2024 склало 3,42% в бік збільшення; коливання ціни на дизельне паливо з 15.04.2024 на 06.05.2024 склало 3,52% в бік збільшення. Підпунктом 2 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема - погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Отже, на порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей після підписання договору про закупівлю і до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, при коливанні ціни товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю, внесено зміни до його істотних умов в частині зміни ціни за одиницю товару не пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку - з перевищенням відсотку збільшення ціни за одиницю товару наведеного в ціновій довідці Донецької торгово-промислової палати від 06.05.2024 № 22 відсотока коливання ціни такого товару на ринку. Таким чином, укладеною додатковою угодою необгрунтовано збільшено ціну за одиницю товару (з 48,0 грн. з ПДВ до 52,8 грн. з ПДВ для бензину та дизпалива) та, відповідно - загальну вартість товару (для бензину з 120 000,00 грн. з ПДВ до 132 000,00 грн. з ПДВ; для дизельного палива з 538 560,00 грн з ПДВ до 592 416,00 грн з ПДВ ), а отже – змінено істотні умови договору за підставами, не передбаченими вимогами підпункту 2 пункту 19 Особливостей . Враховуючи викладене в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей безпідставно внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару шляхом укладання додаткової угоди від 13.05.2024 № 1 до Договору, внаслідок, чим недотримано вимоги щодо пропорційності коливання ціни товару на ринку в частині підвищення відсотоку збільшення ціни за одиницю товару щодо відсотку коливання (збільшення) ціни.
Період усунення порушень: 25.06.2024 15:16 - 10.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.06.2024 15:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлення порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю бензину та дизельного палива №09/04 від 09.04.2024 року, замовник КП «Комунальник» прийняв заходи, щодо усунення порушень в частині підвищення ціни за одиницю товару, було відправлено листа постачальнику, в якому вказано про зобов’язання привести умови договору у відповідність до вимог законодавства, шляхом укладання додаткової угоди внесенням змін до цін, які необґрунтовано збільшені на 10%. Була проведена роз’яснювальна робота з відповідальною особою, направлені на недопущення їх в подальшому.
Дата публікації звіту: 02.07.2024 08:16

Запити/Пояснення