• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт відділення анестезіології та інтенсивної терапії КНП ЛОР «Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр» за адресою: місто Львів вул. Дністерська 27. Коригування

Кількість: 1 робота, обсяг згідно ТС (додаток 2).

Торги відмінено

51 915 211.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 259 576.05 UAH
Номер: 65b3f3f5ba1446a98f86f268b54759f1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-26-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 26.03.2024 16:12 - 17.04.2024 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 26.03.2024 № 66 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 26.03.2024 № 66. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 13. UA-2024-03-04-010775-a, 04.03.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 18, 28 та 47 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення порушення вимог вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 у встановленому законодавством порядку, зокрема, вчинити дії, передбачені пунктом 50 Особливостей №1178. Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) порушень вимог пунктів 3, 18, 28 та 47 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 09 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-04-014498-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.03.2024; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 28 Особливостей №1178 також визначено, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Відповідно до норм абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Також, у абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей №1178 визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Моніторингом встановлено, що у розділі 5 Додатку №1 до тендерної документації Замовником вимагається від переможця надання у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі або гарантійний лист/довідку у довільній формі. Проте, відповідно до інформації на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення відкрито з 04.09.2023 (джерело інформації: https://nazk.gov.ua/uk/nazkvidkrylo-dostup-do-reyestru-osib-yaki-vchynyly-koruptsijni-ta-povyazani-z-koruptsiyeyu-pravoporushennya-iz-vrahuvannyambezpekovyh-aspektiv-golova-nazk/). Отже, на час проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі вищевказаний Єдиний державний реєстр містився у вільному публічному доступі. З врахуванням вищенаведеного, Замовником у тендерній документації, на порушення норм пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, встановлено вимогу та спосіб щодо надання документального підтвердження переможцем тендеру відсутності підстави за підпуктом 3 пункту 47 Особливостей №1178 за наявності вказаної інформації у вільному публічному доступі. На запит органу державного фінансового контролю 27.03.2024 Замовником надане пояснення в якому, зокрема, вказано що не знаючи наперед про можливі перебої у роботі реєстру, Замовник заздалегідь дбає про те, щоб тендерна документація була складена згідно вимог Закону та Особливостей 1178, адже у разі, якщо інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або обмежать свою роботу, то спосіб підтвердження відсутності відповідної підстави у формі інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника/фізичної особи процедури закупівлі чи довідки довільної форми буде передбачений документацією. Однак надані Замовником пояснення не спростовують невідповідність тендерної документації вимогам законодавства про публічні закупівлі. За нормами пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати проект календарного графіку виконання робіт, складений відповідно до Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009 №2. Слід зазначити, що за вищевказаними Рекомендаціями (пункт 2.1.) додаток «Календарний графік виконання робіт» конкретизує зобов'язання Підрядника, визначені умовами договору, щодо складу, обсягів, виконавців, послідовності, строків виконання робіт. Обґрунтованість положень цього додатка забезпечує ритмічність виконання робіт, своєчасність матеріально-технічного забезпечення, надання фронту робіт співвиконавцям, безперервність фінансування будівництва тощо. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у Додатку №2 до тендерної документації Замовника вказано, що під час укладання договору календарний графік може бути відкориговано щодо проміжних робіт, що суперечить нормам пунктам 3 та 18 Особливостей №1178. За нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Умовами тендерної документації Замовника (частина 3.11 розділу 3) визначено, що у разі, якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, та у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, учасником надається гарантійний лист, в якому учасник зазначає, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує 20 відсотків. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори. Відповідно до Технічної специфікації (Додаток №2 до тендерної документації) при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено, зокрема, виконання робіт з монтажу центральної компресорної станції масою до 1,310т (=29,7 м3/год., Р=8,0- 10,0 бар) у складі: 2.1 гвинтовий масляний компресор DRAGER DWLC 7(FOCUS) 50 HZ, з контролером та функцією автоматичного та функцією автоматичного перезапуску при відновлені живлення -3 компл; 2.2 повітряний ресивер на 500л (Р=16,0 бар), з манометром та запобіжним клапаном-2 компл.; 2.3 осушувач адсорбційний медичного повітря DRAGER MEDICAL AIR ЕNSURE 0,4 з блоком очищення повітря та системою відведення конденсату - 2 компл; 2.4 станція фільтрації повітря DRAGER AIR FILTER STATION 60-1 компл.; 2.5 система уловлювання конденсату ВЕКОМАТ 32- 2 компл.; 2.6 масловодовідділювач -ВЕКО Oil Water Seperating System Qwanat -1 компл.; 2.7 редукційна станція DRAGER REDUCING STATION 100-1 компл.; 2.8 щиток електропостачання 3х2,2-11,0кВт-1 компл.; 2.9 блок постачання DRAGER DISTRIBUTOR BLOCK 3-FOLD-1 компл.; 2.10 елементи кріплення та монтажні з'єднування; 2.11 запірна-регулювальна та запобіжна арматура, КВП, фітінги, трубопроводи гнучкі шланги. При цьому, згідно з вказаними у Технічній специфікації примітками усі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника вважати «або еквівалент». Учасником ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП», на виконання вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надано Довідку від 06.03.2024 №172, відповідно до якої при виконанні робіт з капітального ремонту відділення анестезіології та інтенсивної терапії буде монтуватись гвиновий компресор ЕКОМАК DMD 75 C (виробник – Сенамед технік ве тіббі сістемлер санаці ве тікарет лімітед сіркеті; представник товару в Україні – ТОВ «Альянс Ейр»; ступінь локалізації -23,782%). Крім того, за умовами частини 3.11. розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається наявність в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності, у також вказано, що на підтвердження цієї вимоги учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» надано, видане Органом сертифікації «Lloyd’s Register» на ім’я EKOMAK ENDÜSTRİYEL KOMPRESÖR VE MAKİNA SAN. VE TİC. A.Ş. свідоцтво про схвалення (сертифікат) ISO 9001:2015 (номер сертифікату - ISO 9001-00020658-001 (файл «ISO від виробника.pdf»)), відповідно до якого сферою застосування цього сертифіката є маркетинг, продаж та обслуговування продуктів та послуг, пов’язаних з повітряними компресорами. Водночас, копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або іншого документа, відповідно до національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП» не надано. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхиллено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕЙ БІ ДІ ГРУП», а визначено його переможцем тендеру. Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 09.04.2024 14:12 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.04.2024 14:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення стосовно питань, що піднімались моніторингом, замовником надавались у відповідь на запити. Щодо вертифікату ж зазхначаємо, що учасник надав Сертифікат ISO 9001: 2015 назва файлу: «ISO від виробника» видане Органом сертифікації «Lloyd’s Register» на ім’я EKOMAK ENDÜSTRİYEL KOMPRESÖR VE MAKİNA SAN. VE TİC. A.Ş. від виробника. Сертифікат ISO 9001 яке надав Учасник – це і є система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. В Україні аналогом цього стандарту є ДСТУ ISO 9001:2015. ISO 9001:2015. Один із найпопулярніших стандартів, розроблених Міжнародною організацією зі стандартизації. Він прийнятий у більш ніж 170 країнах світу. ISO 9001 яке надав Учасник на підтвердження локалізації щодо виробника, продукція якого пропонується, а саме гвиновий компресор ЕКОМАК DMD 75 C (виробник – Сенамед технік ве тіббі сістемлер санаці ве тікарет лімітед сіркеті – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. Вимоги стандарту ISO 9001 носять загальний характер і не передбачають забезпечення однаковості структури систем управління якістю або однаковість документації, тому що застосовні до діяльності будь-якої організації незалежно від типу, розміру та продукції, що випускається (послуги, що надається). Текст ISO 9001 не містить вимог до інших систем менеджменту (екологічний менеджмент, техніка безпеки й охорона праці, фінансовий менеджмент), але дозволяє організації інтегрувати свою систему менеджменту якості з відповідними вимогами загальної системи менеджменту. Однак, Замовник, бажаючи дотримуватись усіх визначених Законом та Особливостями процедур, на виконання рішення ДАСУ приняв рішення виконати зобов'язання передбачені висновком, тобто відмінити торги для подальшого проведення закупівлі у відповідності до усіх норм чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 15.04.2024 10:02

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: торги відмінено
Дата публікації: 07.10.2024 11:54

Запити/Пояснення