• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 2

Костюм літній польовий (тип 1) з тканини тип 4, клас 7 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)

Місце поставки – Україна (детальний розподіл наведений у ДОДАТКУ №3) Лот 1: 120 тис. к-тів Лот 2: 90 тис. к-тів Лот 3: 50,5 тис. к-тів Лот 4: 40 тис. к-тів Лот 5: 30 тис. к-тів Лот 6: 20 тис. к-тів

Завершена

648 116 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 184 912.00 UAH
Номер: 3e3c9126b9af4dca9b2949020bf6cdb3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-10-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.04.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.04.2024 12:57 - 02.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 09.04.2024 № 75 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 22 березня 2024 року № 24-к «Про закордонне відрядження» Голови Державної аудиторської служби України Алли БАСАЛАЄВОЇ НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 13 UA-2024-03-04-002428-a 04.03.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, o.s.usoltsev@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання ДОТ законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду пропозицій ТОВ «ОЛТЕКС» (Лот 1), ТОВ «Екстрім-текс» (Лот 3), ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» (Лот 1) установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання дотримання ДОТ законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду пропозицій ТОВ «Текстиль-Контакт» (Лоти 1, 2, 3), ТОВ «ТОП-ТЕКС» (Лот 1), ТОВ «Астра люкс» (Лоти 1, 2, 3), ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ») (Лот 2), ТОВ «ТУСМО» (Лоти 4, 5, 6), ТОВ «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС» (Лот 4), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону, здійснення в подальшому закупівель з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель визначених статтею 5 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору(-ів) про закупівлю та його (їх) оприлюднення, внесення змін до договору(-ів). Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі, протокол розкриття пропозицій, оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене рішенням уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі – Державний оператор тилу, ДОТ) від 08.03.2024 б/н, запити до процедури, вимоги про усунення порушень, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Текстиль-Контакт» (далі – ТОВ «Текстиль-Контакт») (Лоти 1, 2, 3), товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД-ПРІМ» (далі – ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ») (Лоти 1, 2), товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП-ТЕКС» (далі – ТОВ «ТОП-ТЕКС») (Лот 1), приватне акціонерне товариство «Астра люкс» (далі – ТОВ «Астра люкс») (Лоти 1, 2, 3), товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛТЕКС» (далі – ТОВ «ОЛТЕКС») (Лот 1), товариства з обмеженою відповідальністю «ТУСМО» (далі – ТОВ «ТУСМО») (Лоти 2, 4, 5, 6), товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСТРІМ-ТЕКС» (далі – ТОВ «ЕКСТРІМ-ТЕКС») (Лот 3), товариства з обмеженою відповідальністю «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС» (далі – ТОВ «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС») (Лоти 4, 5), вимоги про усунення невідповідностей, протоколи розкриття тендерних пропозицій/ пропозицій, протоколи від 21.03.2024 № 21.03.24-10, від 25.03.2024 № 25.03.24-3, від 01.04.2024 № 01.04.24-8, від 04.04.2024 № 04.04.24-4, від 09.04.2024 № 09.04.24-1, від 21.03.2024 № 21.04.24-11, від 26.03.2024 № 26.03.24-17, від 01.04.2024 № 01.04.24-9, від 03.04.2024 № 03.04.24-6, від 21.03.2024 № 21.03.24-12, від 26.03.2024 № 26.03.24-8, від 29.03.2024 № 29.03.24-4, від 21.03.2024 № 21.03.24-13, від 26.03.2024 № 26.03.24-9, від 21.03.2024 № 21.03.24-14, від 26.03.2024 № 26.03.24-10, від 22.03.2024 № 22.03.24-7, повідомлення про намір укласти договір, державний контракт (договір) про закупівлю від 12.04.2024 № 129/04-24-РМ (далі – Договір № 129/04-24-РМ) (Лоти 2) на загальну суму 160 920 000,00 грн. з ПДВ, державний контракт (договір) про закупівлю від 18.04.2024 № 134/04-24-РМ (Лот 3) на суму 90 900 000,00 грн. з ПДВ, державний контракт (договір) про закупівлю від 15.04.2024 № 130/04-24-РМ (далі – Договір № 130/04-24-РМ) (Лот 4) на суму 71 880 000,00 грн. з ПДВ, державний контракт (договір) про закупівлю від 15.04.2024 № 131/04-24-РМ (далі – Договір № 131/04-24-РМ) (Лот 5) на суму 54 082 800,00 грн. з ПДВ, державний контракт (договір) про закупівлю від 12.04.2024 № 128/04-24-РМ (далі – Договір № 128/04-24-РМ) (Лот 6) на суму 31 999 200,00 грн. з ПДВ, пояснення ДОТ, надані 19.04.2024, 22.04.2024, 25.04.2024 та 30.04.2024 через електронну систему закупівель. 1. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до вимог пункту 1 додатку 4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) для підтвердження наявності кваліфікаційного критерію Учасник в складі пропозиції повинен надати наступні документи, зокрема: довідку в довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) протягом останніх трьох років (36 календарних місяців, що передують місяцю оголошення закупівлі), загальним обсягом (за кількістю предметів постачання або за вартістю договору) не менше 30% від обсягу постачання, передбаченого умовами закупівлі (частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). У довідці зазначається інформація про найменування контрагента, номер та дату укладання договору, предмет договору, ціну договору, кількість поставлених одиниць товару, контактних осіб контрагентів (ПІБ, посада та контактний телефон), стан виконання договору (відсоток). На виконання зазначеної вимоги ТОВ «ОЛТЕКС» та ТОВ «Екстрім-текс», надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 14.03.2024 № 480 (файл «Довідка аналогічні договори.pdf») - Лот 1 та довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) від 13.03.2024 № 826 (файл «4.1 Довідка аналогічній.pdf») - Лот 3 відповідно, в яких відсутня інформація про ціну договору. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 22.04.2024 звернулась через електронну систему закупівель до ДОТ з метою отримання пояснень (інформації та документів). Державний оператор тилу 25.04.2024 надав пояснення де зазначив: «Відсутність інформації про ціну договору у відповідних довідках жодним чином не впливає на зміст пропозиції, оскільки в наданих документах ТОВ «ОЛТЕКС» та ТОВ «Екстрім-Текс» наявна інформація про ціну аналогічних договорів згідно наданих документів, які додаються до довідки про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, а саме в копіях наданих договорів». Вищезазначені пояснення не спростовують того, що довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 14.03.2024 № 480 - Лот 1 та довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) від 13.03.2024 № 826 - Лот 3, не містять інформацію про ціну договору та не відповідає вимогам пункту 1 додатку 4 оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Разом з цим, Державний оператор тилу не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учасникам ТОВ «ОЛТЕКС» (лот 1) та ТОВ «Екстрім-текс» (лот 3) усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції. 2. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Так, Відповідно до пункту 2 частини тринадцятої статті 14 Закону замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. Пунктом 12 оголошення про проведення спрощеної закупівлі ДОТ передбачено надання учасником забезпечення пропозиції - 1% від очікуваної вартості предмета закупівлі (частини предмета закупівлі). Так за лотом 1 очікувана вартість складає - 221 894 400,00 грн, при цьому розмір надання забезпечення пропозицій учасників – 2 218 944,00 грн. Учасником ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» у складі пропозиції за Лотом 1 надано банківську гарантію від 13.03.2024 № ОГ2024-0020-02 як учасника за Лотом 2, сума банківської гарантії становить 1 664 208,00 (один мільйон шістсот шістдесят чотири тисячі двісті вісім) гривень 00 копійок. Згідно з протоколом від 25.03.2024 № 25.03.24-3 ДОТ відхилено найбільш економічно вигідну тендерної пропозиції за результатами аукціону ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» за лотом 1 через виявлену невідповідність пропозиції учасника вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме учасник не надав банківську гарантію на Лот 1 (наявна банківська гарантія на Лот 2, надана в Лоті 1). У зв’язку з наведеним, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 22.04.2024 звернулась через електронну систему закупівель до ДОТ з метою отримання пояснень (інформації та документів). Державний оператор тилу 25.04.2024 надав пояснення де зазначив: «при відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, не надається можливість усунути невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі». Пояснення не спростовують того, що ДОТ не надав можливості учаснику усунути невідповідність шляхом надання повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, позаяк в складі пропозиції учасника ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» (лот 1) надано забезпечення пропозиції, банківська гарантія від 13.03.2024 № ОГ2024-0020-02 як учасника даної закупівлі за лотом 2. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Разом з цим, Державний оператор тилу не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» (лот 1) усунути таку невідповідність. При цьому різниця ціни пропозиції між відхиленою пропозицією – ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» (ціна пропозиції – 199 800 000,00 грн) та переможцем ТОВ «ОЛТЕКС» (ціна пропозиції – 215 610 500,00 грн) складає 15 810 500,00 гривень. Отже, Державний оператор тилу виявивши невідповідність в банківській гарантії від 13.03.2024 № ОГ2024-0020-02, яка надана учасником ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» ( Лот 1) не надав можливості учаснику виправити наведені невідповідності, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, що призвело до ризику неефективного використання бюджетних коштів на суму 15 810 500,00 гривень. 3. За результатами спрощеної закупівлі між ДОТ та переможцем закупівлі ТОВ «ТУСМО» укладено Договір № 129/04-24-РМ за Лотом 2 на суму 160 920 000,00 грн, в загальній кількості 90 000 шт., де ціна за одиницю товару, становить 1 490,00 гривень. При цьому ідентичний товар за лотом 6 ДОТ закупляє у того самого учасника за ціною 1 333,30 грн за шт. (Договір № 128/04-24-РМ у сумі 31 999 200,00 грн, в загальній кількості 20 000 шт.) В ході моніторингу постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), чи звертався ДОТ до переможця спрощеної закупівлі ТОВ «ТУСМО» за Лотом 2 щодо приведення у відповідність (зменшення) ціни за одиницю товару, ДОТ в електронній системі закупівель надав пояснення: «..Згідно частини 13 статті 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.» Різниця між вартістю аналогічного товару за Лотом 2 в порівнянні з Лотом 6 склала загалом 16 923 600,00 грн. з ПДВ. Аналогічно за результатами спрощеної закупівлі між ДОТ та переможця закупівлі ТОВ «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС» укладено Договір № 131/04-24-РМ за лотом 5 у сумі 54 082 800,00 грн, в загальній кількості 30 000 шт., де ціна за одиницю товару, становить 1 502,30 гривень. При цьому ідентичний товар за Лотом 4 ДОТ закупляє у того самого учасника за ціною 1 497,50 грн за шт. (Договір № 130/04-24-РМ у сумі 71 880 000,00 грн, в загальній кількості 40 000 шт.) В ході моніторингу постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), чи звертався ДОТ до переможця спрощеної закупівлі ТОВ «НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС» за лотом 5 щодо приведення у відповідність (зменшення) ціни за одиницю товару, ДОТ в електронній системі закупівель надав пояснення: «..Згідно частини 13 статті 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Відповідно до частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.» Різниця між вартістю аналогічного товару за Лотом 4 в порівнянні з Лотом 5 склала загалом 172 800,00 грн. з ПДВ.
Період усунення порушень: 03.05.2024 14:40 - 18.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.05.2024 14:40

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок Державної аудиторської служби України за результатами моніторингу спрощеної закупівлі оскаржено до Київського окружного адміністративного суду України.
Дата публікації: 20.05.2024 16:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2024-04-10-000015 (ID: UA-2024-03-04-002428-a) За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі костюмів літніх польових (тип 1) з тканини тип 4, клас 7 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-04-002428-a), оголошеної ДП «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі UA-2024-03-04-002428-a та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку. 1. Щодо пропозицій ТОВ «Олтекс» та ТОВ «Екстрім-Текс»: Державна аудиторська служба доходить хибного висновку щодо наявності порушення вимог пункту 16 статті 29 Закону, а саме щодо ненадання вимоги про усунення невідповідностей пропозицій учасниками закупівлі вимогам п.1 Додатку №4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відповідно п.1 Додатку №4 до Оголошення учасник в складі пропозиції для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) за предметом закупівлі договору повинен надати наступні документи:  довідку в довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) протягом останніх трьох років (36 календарних місяців, що передують місяцю оголошення закупівлі), загальним обсягом (за кількістю предметів постачання або за вартістю договору) не менше 30% від обсягу постачання, передбаченого умовами закупівлі (частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). У довідці зазначається інформація про найменування контрагента, номер та дату укладання договору, предмет договору, ціну договору, кількість поставлених одиниць товару, контактних осіб контрагентів (ПІБ, посада та контактний телефон), стан виконання договору (відсоток);  копію(ї) договору(ів), з додатковими угодами, що стосуються зміни обсягів постачання та/або зміни ціни договору (у випадку їх наявності), інформація по якому (яких) відображена у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів);  сканований(ні) оригінал(и) відгуку(ів) від контрагента(ів), що підтверджує належне виконання такого договору, із зазначенням номеру, дати, предмету, обсягу виконання договору(ів) або копії актів, видаткових/податкових накладних (документальне підтвердження виконання договору(ів)), які підтверджують факт виконання аналогічного(их) договору(ів) у обсязі не менше 30% від обсягу постачання, передбаченого умовами закупівлі (частини предмета закупівлі (лота) у разі поділу предмета закупівлі на частини). В складі пропозиції ТОВ «Олтекс» (Лот 1) та ТОВ «Екстрім-Текс» (Лот 3): 1. Довідку про наявність аналогічного досвіду; 2. Копії аналогічних договорів, зазначених у довідці про наявність аналогічного досвіду; 3. Лист-відгук, що підтверджує факт виконання зазначених договорів. В зазначених документа в повному обсязі наявна інформація, визначена вимогами п. 1 Додатку № 4 до Оголошення, в тому числі інформація щодо найменування контрагента, номеру та дати укладання договору, предмета договору, ціни договору, кількість поставлених одиниць товару, контактних осіб контрагентів, стан виконання договору тощо.. Таким чином, учасником в повному обсязі підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію “Наявність досвіду виконання аналогічного(их) за предметом закупівлі договору” Не зазначення інформації про суму договору в наданій довідці в довільній формі про наявність аналогічного досвіду жодним чином не впливає на підтвердження відповідності вимогам кваліфікаційного критерію з огляду на те, що така інформація зазначена в копія аналогічних договорів, наданих учасником. Відповідно до п. 19 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Перелік формальних помилок» формальною помилкою вважається помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми пропозиції, що не впливає на ціну пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Враховуючи, що згідно вимог п.1 Додатку №4 до Оголошення учасник підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів загальним обсягом (за кількістю предметів постачання або за вартістю договору) не менше 30% від обсягу постачання, передбаченого умовами закупівлі (частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини) інформація про ціну аналогічних договорів, зазначених в довідці, не стосується підтвердження відповідності вимогам кваліфікаційного критерію. Тобто учасник не підтверджує наявність аналогічного досвіду за вартістю (ціною) аналогічних договорів, а виключно за обсягом постачання (кількістю поставлених одиниць). Таким чином помилка, зроблена при заповненні довідки довільної форми про наявність аналогічного досвіду в частині не зазначення інформації про ціну аналогічного договору є формальною помилкою. А враховуючи, що зазначена інформація наявна в самих наданих аналогічних договорах, така помилка жодним чином не впливає на підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам Оголошення. 2. Щодо висновків про ненадання 24 годин ТОВ «Трейд-Прім»: За результатами моніторингу Державна аудиторська служба доходить помилкового висновку: «Згідно з протоколом від 25.03.2024 № 25.03.24-3 ДОТ відхилено найбільш економічно вигідну тендерної пропозиції за результатами аукціону ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» за лотом 1 через виявлену невідповідність пропозиції учасника вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме учасник не надав банківську гарантію на Лот 1 (наявна банківська гарантія на Лот 2, надана в Лоті 1). У зв’язку з наведеним, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 22.04.2024 звернулась через електронну систему закупівель до ДОТ з метою отримання пояснень (інформації та документів). Державний оператор тилу 25.04.2024 надав пояснення де зазначив: «при відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, не надається можливість усунути невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі». Пояснення не спростовують того, що ДОТ не надав можливості учаснику усунути невідповідність шляхом надання повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, позаяк в складі пропозиції учасника ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» (лот 1) надано забезпечення пропозиції, банківська гарантія від 13.03.2024 № ОГ2024-0020-02 як учасника даної закупівлі за лотом 2. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Разом з цим, Державний оператор тилу не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ТРЕЙД-ПРІМ» (лот 1) усунути таку невідповідність». Зазначені висновки є помилковими з наступних причин: Державна аудиторська служба посилається на частину 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Проте відповідно до частини 1 статті 30 закону України «Про оборонні закупівлі» - особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до підпункту 7 пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» - особливості здійснення оборонних закупівель, передбачені абзацом п’ятим пункту 8 та пунктами 50-95 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених цією постановою, застосовуються для державного підприємства Міністерства оборони України “Агенція оборонних закупівель”, державного підприємства Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” (перейменовано в ДП «Державний оператор тилу) та для Департаменту забезпечення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації як служб державного замовника. Відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану від 11 листопада 2022 р. № 1275: У разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості). Таким чином Замовник при наданні 24 годин на усунення невідповідностей пропозиції учасника керується пунктом 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану від 11 листопада 2022 р. № 1275 та пунктом 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, згідно яких: Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже відповідно зазначених вимог Замовник не має права надавати 24 години на усунення невідповідностей у випадках ненадання учасником банківської гарантії. Стосовно того, що банківська гарантія була завантажена учасником в іншому лоті закупівлі, Замовник під час оцінки пропозиції в електронному кабінеті замовника розглядає документи надані учасником в межах кожного конкретного лоту закупівлі. За відповідним лотом, в якому проводилася оцінка пропозиції учасника, банківська гарантія була відсутня, що передбачає відхилення такої пропозиції. Відповідно статті 1 Закону пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі. Таким чином у випадку подання пропозиції за частиною закупівлі (лотом) Замовник проводить оцінку документів в межах наданої пропозиції. Уповноважена особа, Провідний фахівець з управління проектами закупівель Володимир ДАЦЕНКО
Дата публікації звіту: 08.05.2024 19:29

Запити/Пояснення