• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція частини приміщень КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ра-ди» для створення радіотерапевтичної системи в радіологічному корпусі (активне крило) на вул. Медичній, 17 у м. Івано-Франківську

Завершена

14 718 340.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 591.70 UAH
Номер: ff801f3de48f4a00a29e078ec964e22e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-25-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.03.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 25.03.2024 11:00 - 16.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 25.03.2024 №21-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 25.03.2024 №21-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-03-01-010912-a 01.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, baranvov@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено недотримання вимог визначених пунктом 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, з врахуванням відповіді Замовника на запит про надання пояснення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) виявлених порушень підпункту пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 09 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.03.2024 №10 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 20.03.2024 №б/н, повідомлення про намір укласти договір, договір від 26.03.2024 №248/24 (далі – Договір), відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 02.04.2024 року. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник в додатку 1 до ТД вимагає від переможця (юридична та фізична особи) на підтвердження вимог згідно підпункту 3 пункту 47 Особливостей інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі або гарантійний лист/довідка у довільній формі, тоді як з 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Таким чином Замовником на порушення пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону вимагає від переможця торгів документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень: 09.04.2024 12:12 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.04.2024 12:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі від 09.04.2024 р. Замовник торгів повідомляє наступне: За вимогами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. У абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, зокрема, визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Також, у абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей №1178 визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Враховуючи зазначене, замовник не повинен вимагати документального підтвердження інформації за тими обставинами пункту 47 Особливостей, щодо яких інформація міститься в реєстрі. Водночас замовник може встановити спосіб документального підтвердження такої інформації з приміткою, що підтвердження надається у випадку, коли доступ до такої інформації є обмеженим. Так, Замовником у Розділі 2 Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відхилення учасника (в тому числі для об’єднання учасників як учасника процедури) /учасника-переможця відповідно до вимог, визначених п.47 Особливостей» вимагається від переможця надання у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі або гарантійного листа/довідки у довільній формі. Отож, Учасник-переможець на відповідність даній вимозі може надати на вибір будь який документ зазначений у Розділі 2 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відхилення учасника/учасника-переможця відповідно до вимог, визначених п. 47 Особливостей». Водночас зазначаємо, що згідно Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, Замовником встановлена примітка наступного змісту: «Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.». Тож, у разі, якщо на момент оголошення торгів чи подання документів учасником-переможцем чи кваліфікації (оцінки) документів переможця доступ до реєстру відкритий, Замовник не вимагає від учасника-переможця таких документів та не встановлює для такого учасника способу підтвердження. Однак зазначаємо, що той факт, що замовник не встановлює спосіб підтвердження інформації яка є у вільному доступі не нівелює і не скасовує обов’язку учасника переможця довантажити документи на підтвердження факту відсутності підстав визначених п.3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Окрім цього, Замовник володіє інформацією, що з 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте, згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 р. № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану. Враховуючи те, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в країні досі триває повномасштабна війна, ситуація є максимально нестабільною, та не знаючи наперед про можливі перебої у роботі реєстру, Замовник заздалегідь дбає про те, щоб тендерна документація була складена згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей 1178, адже у разі, якщо інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або обмежать свою роботу, то спосіб підтвердження відсутності відповідної підстави у формі інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника/фізичної особи процедури закупівлі чи довідки довільної форми буде передбачений тендерною документацією. Якщо ж таких випадків не настане, учасники керуються приміткою тендерної документації згідно Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, що наведена вище. Враховуючи зазначене, Замовник торгів переконаний, що тендерна документація відповідає вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Принагідно хочемо повідомити, що уповноважена особа систематично проходить різного роду офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником Комунальним некомерційним підприємством "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 11.04.2024 14:26

Запити/Пояснення