-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція частини приміщень КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ра-ди» для створення радіотерапевтичної системи в радіологічному корпусі (активне крило) на вул. Медичній, 17 у м. Івано-Франківську
Завершена
14 718 340.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 591.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 591.70 UAH
Номер:
ff801f3de48f4a00a29e078ec964e22e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-25-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.03.2024 00:00
Період моніторингу:
25.03.2024 11:00 - 16.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.03.2024 №21-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 25.03.2024 №21-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-03-01-010912-a 01.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено недотримання вимог визначених пунктом 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, з врахуванням відповіді Замовника на запит про надання пояснення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) виявлених порушень підпункту пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 09 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.03.2024 №10 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 20.03.2024 №б/н, повідомлення про намір укласти договір, договір від 26.03.2024 №248/24 (далі – Договір), відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 02.04.2024 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник в додатку 1 до ТД вимагає від переможця (юридична та фізична особи) на підтвердження вимог згідно підпункту 3 пункту 47 Особливостей інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі або гарантійний лист/довідка у довільній формі, тоді як з 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів.
Таким чином Замовником на порушення пункту 47 Особливостей та частини четвертої статті 22 Закону вимагає від переможця торгів документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
09.04.2024 12:12 - 24.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2024 12:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі від 09.04.2024 р. Замовник торгів повідомляє наступне:
За вимогами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. У абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, зокрема, визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Також, у абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей №1178 визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Враховуючи зазначене, замовник не повинен вимагати документального підтвердження інформації за тими обставинами пункту 47 Особливостей, щодо яких інформація міститься в реєстрі. Водночас замовник може встановити спосіб документального підтвердження такої інформації з приміткою, що підтвердження надається у випадку, коли доступ до такої інформації є обмеженим.
Так, Замовником у Розділі 2 Додатку №1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відхилення учасника (в тому числі для об’єднання учасників як учасника процедури) /учасника-переможця відповідно до вимог, визначених п.47 Особливостей» вимагається від переможця надання у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі або гарантійного листа/довідки у довільній формі.
Отож, Учасник-переможець на відповідність даній вимозі може надати на вибір будь який документ зазначений у Розділі 2 Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відхилення учасника/учасника-переможця відповідно до вимог, визначених п. 47 Особливостей». Водночас зазначаємо, що згідно Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, Замовником встановлена примітка наступного змісту: «Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.». Тож, у разі, якщо на момент оголошення торгів чи подання документів учасником-переможцем чи кваліфікації (оцінки) документів переможця доступ до реєстру відкритий, Замовник не вимагає від учасника-переможця таких документів та не встановлює для такого учасника способу підтвердження.
Однак зазначаємо, що той факт, що замовник не встановлює спосіб підтвердження інформації яка є у вільному доступі не нівелює і не скасовує обов’язку учасника переможця довантажити документи на підтвердження факту відсутності підстав визначених п.3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Окрім цього, Замовник володіє інформацією, що з 04.09.2023 р. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Проте, згідно з постановою КМУ від 12.03.2022 р. № 263, яка застосовується до припинення чи скасування воєнного стану, інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри можуть як зупиняти, обмежувати свою роботу, так і відкриватись, поновлюватись у період воєнного стану. Враховуючи те, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в країні досі триває повномасштабна війна, ситуація є максимально нестабільною, та не знаючи наперед про можливі перебої у роботі реєстру, Замовник заздалегідь дбає про те, щоб тендерна документація була складена згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей 1178, адже у разі, якщо інформаційні, інформаційно-комунікаційні та електронні комунікаційні системи, публічні електронні реєстри будуть зупинені або обмежать свою роботу, то спосіб підтвердження відсутності відповідної підстави у формі інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника/фізичної особи процедури закупівлі чи довідки довільної форми буде передбачений тендерною документацією. Якщо ж таких випадків не настане, учасники керуються приміткою тендерної документації згідно Розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації, що наведена вище.
Враховуючи зазначене, Замовник торгів переконаний, що тендерна документація відповідає вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
Принагідно хочемо повідомити, що уповноважена особа систематично проходить різного роду офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником Комунальним некомерційним підприємством "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
11.04.2024 14:26
Запити/Пояснення
Номер:
4211d26d7d06431abf7b44ec7afb6651
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
29.03.2024 11:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2024 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Реконструкція частини приміщень КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ра-ди» для створення радіотерапевтичної системи в радіологічному корпусі (активне крило) на вул. Медичній, 17 у м. Івано-Франківську» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-01-010912-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) із наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи враховано Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ» відсутність в складі своєї тендерної пропозиції підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям субпідрядника ПФ «МОНРЕМО» (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та працівників, які мають необхідні знання та досвід) та листів підтверджень від субпідрядника із зазначенням замовника та учасника закупівлі, підтверджуючого виконання робіт як субпідрядника протягом періоду виконання робіт за предметом закупівлі як те вимагається додатком 1 до ТД?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b106a34ae97743a093f50cf90a8d6609
Назва:
У відповідь на запит про надання пояснення від 29.03.2024 року в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовник торгів повідомляє наступне:
Дата опублікування:
02.04.2024 14:17
Опис:
1. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначення його очікуваної вартості:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Відповідно до річного плану даної процедури закупівлі джерелом фінансування є кошти Національної служби здоров’я України (далі – НСЗУ). Кошти, які отримує Комунальне некомерційне підприємство "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" від НСЗУ, за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням, і їх використання не регулюється бюджетним законодавством.
Так, отримання коштів відбувається на основі укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій; сума коштів, які сплачуватиме НСЗУ вказується у спеціалізованих умовах надання медичних послуг; кошти у договорі рахуються на 1 рік, а потім річний платіж ділиться на 12. Медзаклад для отримання коштів має подавати звіт про надані послуги до НСЗУ. Звіт формується на основі послуг та визначених сум оплати в додатках до договору. Кошти зараховуються на той рахунок, який указує медзаклад.
Кошти, які КНП отримує від НСЗУ, призначені найперше для фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій (ст. 5 Закону № 2168). Кошти, що залишаються, можуть бути спрямовані на будь-які витрати в межах статутної діяльності, зокрема на ремонти, закупівлю медикаментів, медобладнання, медичних виробів, інших господарських товарів, тощо.
Таким чином, розподіл отриманих коштів від НСЗУ здійснюється Замовниками самостійно з урахуванням наявних коштів та відповідно до річної потреби у певному товарі, роботі чи послузі для забезпечення нормального функціонування установи.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відображені в проектній документації за робочим проектом: «Реконструкція частини приміщень КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ра-ди» для створення радіотерапевтичної системи в радіологічному корпусі (активне крило) на вул. Медичній, 17 у м. Івано-Франківську», який виконаний відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, та інших нормативних документів. В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій.
Робочий проект пройшов експертизу, в результаті якої було отримано позитивний Експертний звіт щодо розгляду проектної документації за робочим проектом №09-006-24 від 23 лютого 2024 р. Таким чином, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені у проектній документації за робочим проектом «Реконструкція частини приміщень КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ра-ди» для створення радіотерапевтичної системи в радіологічному корпусі (активне крило) на вул. Медичній, 17 у м. Івано-Франківську» та підтверджені в Експертному звіті (позитивному) №09-006-24 від 23 лютого 2024 р.
Обґрунтування очікуваної вартості:
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації за робочим проектом «Реконструкція частини приміщень КНП «Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ра-ди» для створення радіотерапевтичної системи в радіологічному корпусі (активне крило) на вул. Медичній, 17 у м. Івано-Франківську». При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, з урахуванням ПДВ.
2. Щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям субпідрядника ПФ «МОНРЕМО» (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та працівників, які мають необхідні знання та досвід) та листів підтверджень від субпідрядника із зазначенням замовника та учасника закупівлі, підтверджуючого виконання робіт як субпідрядника протягом періоду виконання робіт за предметом закупівлі:
Відповідно до п. 3.8 Розділу 3 тендерної документації: Якщо до виконання робіт/послуг учасник не залучає субпідрядника(ів)/співиконавця(ів), то у складі тендерної пропозиції надається довідка в довільній формі про не залучення субпідрядника/співвиконавця або інформацію в довільній формі щодо залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Враховуючи зазначене, якщо учасник планує залучати субпідрядника для виконання робіт в обсязі, що не перевищує 20%, то він повинен надати лише відповідну довідку в довільній формі, яка містить таку інформацію.
Так, згідно документів тендерної пропозиції ТОВ "БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ" планує залучати субпідрядника ПФ "МОНРЕМО" в обсязі менше 20% для виконання робіт (дана інформація міститься в таких документах: файл «3.2 Інформація про субпідрядника.pdf»; перелік робіт, на які планується залучатися субпідрядник, відображені в документі «Інформаційна довідка» вих. 03 від 07.03.2024 р. (файл «Інформація від підрядника.pdf»). Звертаємо Вашу увагу, що в даному випадку ТОВ "БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ" залучає субпідрядника саме для виконання робіт, а не для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та працівників, які мають необхідні знання та досвід. Таким чином, вимога Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації не застосовується до ТОВ "БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ", оскільки учасник не залучає потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід.
Відтак, надавши в складі тендерної пропозиції інформаційну довідку щодо залучення ПФ "МОНРЕМО" як субпідрядника в обсязі менше 20% для виконання робіт (файл «3.2 Інформація про субпідрядника.pdf»), ТОВ "БК ЦИТАДЕЛЬ ІІ" в повній мірі виконало вимоги тендерної документації.