-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:15610000-7 Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (Борошно в/г, манка, крупа вівсяна, пшоно, гречка, горох, рис, крупа ячна)
Завершена
141 125.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 411.25 UAH
мін. крок: 1% або 1 411.25 UAH
Номер:
92d5aafb3cec48a98c057786890171d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-03-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2024 00:00
Період моніторингу:
03.09.2024 16:42 - 25.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.09.2024 № 63-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2024-03-01-005670-a, 01.03.2024 , виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу 1 Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Ткаченка Р. М. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; надання відповіді на звернення учасника відкритих торгів з особливостями фізичної особи-підприємця Чорного Вячеслава Анатолійовича, тендерна пропозиція якого була відхилена; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Жовтневого психоневрологічного інтернату (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 01.03.2024 № 14; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Чорного Вячеслава Анатолійовича (далі – ФОП Чоний В. А.); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Ткаченка Руслана Миколайовича (далі – ФОП Ткаченко Р. М.); протокольне рішення уповноваженої особи від 15.03.2024 № 26; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Ткаченком Р. М., у спосіб, визначений тендерною документацією; відповідь на звернення учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Чорного В. А., тендерна пропозиція якого була відхилена; пояснення Замовника, отримані 05.09.2024, 09.09.2024 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 28.03.2024 № 64; звіт про результати проведення закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно зі статтею 4 Закону у річному плані повинна міститися інформація, зокрема, назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (за наявності).
Згідно з пунктом 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708).
Відповідно до пункту 1 розділу І Порядку № 708 цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Відповідно до пункту 22 частини частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Отже, Замовник самостійно планує та визначає предмет закупівлі з дотриманням вимог Порядку № 708.
Аналізом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів з особливостями, річним планом закупівель, договором від 28.03.2024 № 64 Замовник придбаває такі товари за ДК 021:2015:15610000-7: «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості»: борошно, пшоно, гречку, крупу вівсяну, манку, рис, горох, крупу ячну.
Згідно з показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника крупа манна належить до ДК 021:2015:15620000-0: «Крохмалі та крохмалепродукти» за ДК 021:2015:15625000-5 «Манна крупа».
Отже, на порушення пункту 3 розділу І Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей в межах однієї процедури закупівлі Замовником придбаваються товари, які за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника належать до різних предметів закупівлі, а саме: ДК 021:2015:15610000-7: «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості» та ДК 021:2015:15620000-0: «Крохмалі та крохмалепродукти». Відповідно до пояснень Замовника, наданих в електронній системі закупівель 05.09.2024, за договором закупівлі станом на 05.09.2024 крупа манна придбавалася.
Згідно з підпунктом 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним, зокрема, у разі коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Отже, відповідно до підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір від 28.03.2024 № 64, укладений між Замовником та ФОП Ткаченком Р. М., є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Ткаченка Р. М. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Ткаченка Р. М. не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до вимог додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» для підтвердження якості товару у складі тендерної пропозиції треба надати посвідчення про якість або декларацію виробника або сертифікат відповідності на запропоновану продукцію; зазначений документ обов’язково має містити інформацію про найменування продукції, виробника, вид упаковки, умови зберігання, органоліптичні показники або інформацію про відповідність нормативній документації в частині органоліптичних показників, інформацію про відповідність товару ДСТУ або ТУ. Згідно з порівняльною таблицею, що надана учасником відкритих торгів з особливостями ФОП Ткаченком Р. М. у тендерній пропозиції, він пропонує борошно виробництва ТОВ «БУК ПАК». Також у тендерній пропозиції надано посвідчення про якість № 43 від 04.01.2023 цього виробника на борошно та інші крупи, яке не містить інформацію про умови зберігання борошна. Посвідчення про якість борошна №329-900-000016 від 07.12.2023, що надане у тендерній пропозиції ФОП Ткаченка Р. М., містить інформацію про борошно торгової марки «Вінницький млинар» і також не містить інформацію про умови зберігання борошна. На порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих цим учасником процедури закупівлі, та згідно з поясненнями Замовника від 09.09.2024 врахував наявну у посвідченні про якість № 43 від 04.01.2023 інформацію як умови зберігання борошна. Аналізом питання розгляду та відхилення тендерної пропозиції ФОП Чорного В. А. порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
11.09.2024 15:44 - 26.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.09.2024 15:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу порушення усунуті шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, а також прийнято рішення надалі не допускати таких порушень
Дата публікації звіту:
16.09.2024 11:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionDescription: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
16.09.2024 21:31
Запити/Пояснення
Номер:
7cc80db2d2b54340911e225a1aca5e6e
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
04.09.2024 11:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі продукції борошномельно-круп'яної промисловості, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-01-005670-а, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питань:
1) як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі;
2) чому на порушення пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 15 Особливостей, пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, в межах однієї процедури закупівлі Замовником придбаваються товари, які за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, належать до різних предметів закупівлі, а саме: ДК 021:2015:15610000-7: «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості» та ДК 021:2015:15620000-0: «Крохмалі та крохмалепродукти» (згідно з показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника крупа манна належить до ДК 021:2015:15620000-0: «Крохмалі та крохмалепродукти» за ДК 021:2015:15625000-5 «Манна крупа»);
3) чи придбана / отримана станом на 03.09.2024 крупа манна згідно з договором від 28.03.2024 № 64?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4dd7759f5ab54144bf6e4ce77124555f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.09.2024 12:25
Опис:
Щодо питання першого
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами.
Якісні та технічні характеристики заявленої кількості товару визначені з урахуванням реальних потреб установи, норм харчування та оптимального співвідношення ціни та якості.
Щодо питання другого
При визначенні предмета закупівлі Замовник керувався положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Враховуючи той факт, що окремого порядку використання національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 не має, з урахуванням розяснення Мінекономіки 07.02.2017 № 3302-06/3816-06 “Щодо порядку визначення предмета закупівлі”, замовником визначено код ДК по закупівлі.
Щодо питання третього
Так, закуповувалася.
Номер:
ffb30a3096e3463c81298beb477dc7e9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.09.2024 10:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі продукції борошномельно-круп'яної промисловості, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-01-005670-а, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питання: чи були виявлені невідповідності в інформації/документах тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Ткаченка Р. М. під час її розгляду? Згідно з порівняльною таблицею, що надана учасником відкритих торгів фізичною особою-підприємцем Ткаченком Р. М. у тендерній пропозиції, він пропонує борошно виробництва ТОВ «БУК ПАК». Також у тендерній пропозиції надано посвідчення про якість № 43 від 04.01.2023 цього виробника, яке не містить інформацію про умови зберігання борошна, тобто не виконано вимоги додатку 2 до тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції посвідчення про якість або декларації виробника або сертифіката відповідності на запропоновану продукцію з інформацією про найменування продукції, виробника, вид упаковки, умови зберігання, органолептичні показники або інформацію про відповідність нормативній документації в частині органолептичних показників, інформацію про відповідність товару ДСТУ або ТУ. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a9b9630e37b04e809bd5b4d432760fee
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.09.2024 12:21
Опис:
На ваш запит щодо надання пояснення інформуємо, що посвідчення про якість № 43 від 04.01.2023 містить інформацію про позначення нормативного документу (посилання на ГСТУ, де містяться умови зберігання), а також дати виробництва, кінцевий термін споживання, вологість, тощо. Зазначена інформація врахована як умови зберігання.