• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:15610000-7 Продукція борошномельно-круп’яної промисловості (Борошно в/г, манка, крупа вівсяна, пшоно, гречка, горох, рис, крупа ячна)

Завершена

141 125.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 411.25 UAH
Номер: 92d5aafb3cec48a98c057786890171d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-03-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.09.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 03.09.2024 16:42 - 25.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 03.09.2024 № 63-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-03-01-005670-a, 01.03.2024 , виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, tkachenko.monitoring@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу 1 Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Ткаченка Р. М. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; надання відповіді на звернення учасника відкритих торгів з особливостями фізичної особи-підприємця Чорного Вячеслава Анатолійовича, тендерна пропозиція якого була відхилена; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Жовтневого психоневрологічного інтернату (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 01.03.2024 № 14; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Чорного Вячеслава Анатолійовича (далі – ФОП Чоний В. А.); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Ткаченка Руслана Миколайовича (далі – ФОП Ткаченко Р. М.); протокольне рішення уповноваженої особи від 15.03.2024 № 26; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Ткаченком Р. М., у спосіб, визначений тендерною документацією; відповідь на звернення учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Чорного В. А., тендерна пропозиція якого була відхилена; пояснення Замовника, отримані 05.09.2024, 09.09.2024 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 28.03.2024 № 64; звіт про результати проведення закупівлі. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно зі статтею 4 Закону у річному плані повинна міститися інформація, зокрема, назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (за наявності). Згідно з пунктом 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Відповідно до пункту 1 розділу І Порядку № 708 цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Відповідно до пункту 22 частини частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Отже, Замовник самостійно планує та визначає предмет закупівлі з дотриманням вимог Порядку № 708. Аналізом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів з особливостями, річним планом закупівель, договором від 28.03.2024 № 64 Замовник придбаває такі товари за ДК 021:2015:15610000-7: «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості»: борошно, пшоно, гречку, крупу вівсяну, манку, рис, горох, крупу ячну. Згідно з показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника крупа манна належить до ДК 021:2015:15620000-0: «Крохмалі та крохмалепродукти» за ДК 021:2015:15625000-5 «Манна крупа». Отже, на порушення пункту 3 розділу І Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей в межах однієї процедури закупівлі Замовником придбаваються товари, які за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника належать до різних предметів закупівлі, а саме: ДК 021:2015:15610000-7: «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості» та ДК 021:2015:15620000-0: «Крохмалі та крохмалепродукти». Відповідно до пояснень Замовника, наданих в електронній системі закупівель 05.09.2024, за договором закупівлі станом на 05.09.2024 крупа манна придбавалася. Згідно з підпунктом 5 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним, зокрема, у разі коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Отже, відповідно до підпункту 5 пункту 21 Особливостей договір від 28.03.2024 № 64, укладений між Замовником та ФОП Ткаченком Р. М., є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Ткаченка Р. М. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Ткаченка Р. М. не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до вимог додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» для підтвердження якості товару у складі тендерної пропозиції треба надати посвідчення про якість або декларацію виробника або сертифікат відповідності на запропоновану продукцію; зазначений документ обов’язково має містити інформацію про найменування продукції, виробника, вид упаковки, умови зберігання, органоліптичні показники або інформацію про відповідність нормативній документації в частині органоліптичних показників, інформацію про відповідність товару ДСТУ або ТУ. Згідно з порівняльною таблицею, що надана учасником відкритих торгів з особливостями ФОП Ткаченком Р. М. у тендерній пропозиції, він пропонує борошно виробництва ТОВ «БУК ПАК». Також у тендерній пропозиції надано посвідчення про якість № 43 від 04.01.2023 цього виробника на борошно та інші крупи, яке не містить інформацію про умови зберігання борошна. Посвідчення про якість борошна №329-900-000016 від 07.12.2023, що надане у тендерній пропозиції ФОП Ткаченка Р. М., містить інформацію про борошно торгової марки «Вінницький млинар» і також не містить інформацію про умови зберігання борошна. На порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих цим учасником процедури закупівлі, та згідно з поясненнями Замовника від 09.09.2024 врахував наявну у посвідченні про якість № 43 від 04.01.2023 інформацію як умови зберігання борошна. Аналізом питання розгляду та відхилення тендерної пропозиції ФОП Чорного В. А. порушень не встановлено.
Період усунення порушень: 11.09.2024 15:44 - 26.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 11.09.2024 15:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами моніторингу порушення усунуті шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, а також прийнято рішення надалі не допускати таких порушень
Дата публікації звіту: 16.09.2024 11:11

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionDescription: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 16.09.2024 21:31

Запити/Пояснення