-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області (коригування 3)
У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Завершена
67 981 196.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 679 811.96 UAH
мін. крок: 1% або 679 811.96 UAH
Номер:
dba2679f99ac4087a58da2f6c2cd4069
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-08-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2024 00:00
Період моніторингу:
08.05.2024 15:54 - 30.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.05.2024 № 28-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-02-29-010255-a 29.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, правомірність відхилення тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни процедури закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), правомірність відхилення тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 13.03.2024 № 91, зі змінами від 12.03.2024 та від 13.03.2024 (далі – тендерна документація), запитання до процедури та надані відповіді Замовника, вимоги про унесення порушення та відповіді Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ», ТОВ «АРАКСБУД», КОНСОРЦІУМ «ТОВ ФІД ПП УКРПРОМБУД-Б», ТОВ «ЮНІТ ДЕВЕЛОПМЕНТ» та ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ», протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» від 25.03.2024 № 93, протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АРАКСБУД» від 01.04.2024 № 95, протокол про відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «ТОВ ФІД ПП УКРПРОМБУД-Б» від 08.04.2024 № 97, протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІТ ДЕВЕЛОПМЕНТ» від 12.04.2024 № 98, вимогу про усунення невідповідностей та документи надані ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ», протокол від 19.04.2024 № 104 щодо визначення ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» переможцем, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.04.2024, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 23.05.2024 та 28.05.2024.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Згідно з підпунктом десятим пункту першого розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що тендерна пропозиція повинна складатися з «Копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством».
Положеннями пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено, що «Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України».
Згідно з пунктом 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (далі – Постанова № 852), ліцензуванню підлягають роботи з вогнезахисту (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
Вимогами додатку 3 «Технічне завдання на закупівлю робіт за предметом закупівлі…» тендерної документації Замовника передбачено виконання монтажних робіт систем протипожежного захисту, які відповідно до Постанови № 852, підлягають ліцензуванню.
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» відсутня копія чинної ліцензії на виконання вищезазначених видів будівельних робіт, чим порушено підпункт десятий пункту першого розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Також, у відкритому доступі, а саме на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій (https://dsns.gov.ua/licenzuvannya) інформація щодо наявності в учасника ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» ліцензії на виконання монтажних робіт систем протипожежного захисту відсутня.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення вищезазначених невідповідностей в інформації та документах ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ»», чим не дотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Натомість, Замовником опубліковано протокол від 19.04.2024 № 104 щодо визначення ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» переможцем закупівлі та 19.04.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Період усунення порушень:
30.05.2024 16:14 - 14.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
30.05.2024 16:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
8.10, 922-VIII, Закон України "Про публічні закупівлі", https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19
Висновок моніторингу за даною закупівлею оскаржений в судовому порядку. Позовна заява від 13.06.2024 подана до Чернігівського окружного адміністративного суду, поштове відправлення №1640002620157 від 13.06.2024, №1640002620149 від 13.06.2024, №1640002620165 від 13.06.2024.
Дата публікації:
13.06.2024 19:27
Дата відкриття провадження:
04.07.2024 20:51
Номер відкриття провадження:
№620/8680/24 (провадження №П/620/8799/24)
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 620/8680/24 від 22.01.2025 апеляційну скаргу Відділу освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) про визнання протиправним та скасування висновку моніторингу - залишено без задоволення.
Замовник не має наміру звертатись із касаційною скаргою до Верховного суду України з метою визнання протиправним та скасування висновку органу державного фінансового контролю.
У зв’язку із зазначеним, на виконання зобов’язань щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у констатуючі частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-29-010255-a Замовник повідомляє про усунення виявлених порушень єдиним на даному етапі способом, а саме: розірванням договору про закупівлю робіт (договір підряду) від 17.06.2024 № СН05А_03_W за згодою сторін.
Додаток: додаткова угода № 3.
Дата публікації звіту:
28.01.2025 16:22
Запити/Пояснення
Номер:
5556903608ea4bd4883e2f6e2ff2de47
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.05.2024 17:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області (коригування 3)», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 67 981 196,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-010255-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до даних електронної системи закупівель Відділом освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування вищезазначеної процедури закупівлі оприлюднено в електронній системі закупівель 19.04.2024.
Відповідно до вимог абзацу 4 пункту 49 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
У зв’язку з викладеним, просимо повідомити:
- чи укладався договір з ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» у строк 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю?
- у разі не укладення договору у строк 15 днів, надати підтверджуючі документи, щодо обґрунтованої необхідності для продовження строку для укладення договору.
У разі здійснення Замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача – надати відповідні запити з прихованням інформації з обмеженим доступом та інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c4d2819cd02b43649a2edf46b7453caa
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.05.2024 11:38
Опис:
1. На Ваш запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області (коригування 3)», за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 67 981 196,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-010255-a) повідомляю, що обгрунтування розміру бюджетного призначення визначено на підставі:
Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проєкт «Програма з відновлення України») від 9 грудня 2020 року FI № 91.906 Serapis № 2019-0903, ратифікованої Законом України №1645-IX від 14 липня 2021 року,
Угоди про передачу коштів позики № 13110-05/152 від 06 жовтня 2023 року,
Розпорядженя Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2024 р. № 87-р «Про розподіл у 2024 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України між місцевими бюджетами»,
Рішення тридцять першої сесії восьмого скликання Борзнянської міської ради «Про бюджет Борзнянської міської територіальної громади на 2024 рік » від 15 грудня 2023 року № 11-31/8 по КПКВК 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» відповідно до кошторису на 2024 рік.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: обсяги будівельних робіт та перелік матеріалів визначені відповідно до проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області" (коригування 3)». Експертний звіт ТОВ «Перша будівельна експертиза» від 31.03.2023 № 230322-10/А.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Очікувана вартість визначена проектно-кошторисною документацією по об’єкту «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області" (коригування 3)»
Назва сайту, на якому розміщено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://sites.google.com/view/borznaosvita, розділ "Публічні закупівлі".
2. Договір з ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» у строк 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю не укладався. Обгрунтування для продовження терміну для укладання договору про закупівлю до 60 днів викладено у протоколі УО №106 від 02.05.2024.
Номер:
baa9e1d0fc8a413aa69b383626a26168
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.05.2024 17:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області (коригування 3)», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 67 981 196,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-010255-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Згідно з підпунктом десятим пункту першого розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що тендерна пропозиція повинна складатися з «Копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством».
Так, відповідно документу «Технічне завдання на закупівлю робіт за предметом закупівлі…», що є додатком 3 до тендерної документації Замовником передбачено виконання монтажних робіт систем протипожежного захисту.
Згідно з пунктом тринадцятим частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (222-VIII) ліцензуванню підлягає вид господарської діяльності – надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» визначено перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню.
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» відсутня копія чинної ліцензії на виконання вищезазначених видів будівельних робіт, чим порушено підпункт десятий пункту першого розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Додатком 6 до тендерної документації Замовника встановлено перелік мінімально-необхідних посад, кількість працівників та їх досвід роботи необхідних для виконання робіт, а саме виконавець робіт в кількості дві людини.
Відповідно до наданої довідки про наявність Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, виконання робіт буде здійснювати виконавець робіт - Перванюк Віктор Григорович, при цьому згідно наданому наказу в тендерній пропозиції учасника Перванюк Віктор Григорович прийнятий на посаду виконавець робіт електромонтажної дільниці.
У зв’язку з чим Замовником не надано ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» можливість виправити вищезазначені невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції?
У разі здійснення Замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача – надати відповідні запити з прихованням інформації з обмеженим доступом та інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f91b34839e3242278f2e92fd1abf1285
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.05.2024 14:48
Опис:
За результатами розгляду запиту замовнику на пояснення оприлюдненого в електронній системі закупівель 23.05.2024 повідомляємо наступне.
Проведення процедури закупівлі здійснюється відповідно до закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Тендерною документацією із Законом є документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (п.28 Особливостей) та повинна містити інформацію, зокрема, про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Поряд з цим АНІ ЗАКОНОМ, АНІ ОСОБЛИВОСТЯМИ НЕ ВИЗНАЧЕНО ЧІТКОГО ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ВИМАГАТИ ЗАМОВНИК ВІД УЧАСНИКІВ ТОРГІВ. А ОТЖЕ, ОБОВ’ЯЗОК НАДАННЯ ТОГО ЧИ ІНШОГО ДОКУМЕНТУ УЧАСНИКОМИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ (В ТОМУ ЧИСЛІ Й В ЧАСТИНІ СКЛАДАННЯ ВІДПОВІДНИХ ДОКУМЕНТІВ ТА ВІДОБРАЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ В НИХ) УСТАНОВЛЮЄТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ САМОСТІЙНО.
1. ЩОДО ЛІЦЕНЗІЇ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРОТИПОЖЕЖНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ.
У підпункті 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації замовник передбачив інші документи, які має надати учасник, а саме: копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних у технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними.
Як слідує із зазначеного, ЗАМОВНИК У ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ УСТАНОВИВ ВИМОГУ ЩОДО МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ УЧАСНИКОМ ТОГО ЧИ ІНШОГО ДОКУМЕНТУ, а саме: учасник має надати КОПІЇ ОСНОВНИХ ЛІЦЕНЗІЙ, КВАЛІФІКАЦІЙНИХ СЕРТИФІКАТІВ ТА/АБО («АБО») ДОЗВОЛІВ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ, ВИДАНИХ УПОВНОВАЖЕНИМ ДЕРЖАВНИМ ОРГАНОМ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ, ВКАЗАНИХ У ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ.
Крім цього, ЗАМОВНИК У ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПЕРЕДБАЧИВ НАДАННЯ ВИКЛЮЧНО КОПІЙ ОСНОВНИХ ЛІЦЕНЗІЙ. УМОВ ЩОДО НАДАННЯ КОПІЙ ВСІХ ЛІЦЕНЗІЙ НАЯВНИХ В УЧАСНИКА ЧИ ЯКІ НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ – ТЕНДЕРНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ НЕ УСТАНОВЛЕНО.
Таким чином, учасник на виконання вимог підпункту 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації мав можливість надати ВИКЛЮЧНО копії дозволів на виконання робіт, вказаних у технічному завданні або ж ВИКЛЮЧНО копії основних ліцензій (не всіх ліцензій).
Учасник ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надав: дозвіл № ДЗ-1148/Ц/1-23 від 24.03.2023, виданий Державною службою з питань праці; декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видану територіальним органом Держпраці. НАДАНИМИ ДОКУМЕНТАМИ УЧАСНИК В ПОВНІЙ МІРІ ПІДТВЕРДИВ СВОЮ ВІДПОВІДНІСТЬ УСТАНОВЛЕНИМ ВИМОГАМ ПІДПУНКТУ 10 ПУНКТУ 1 РОЗДІЛУ ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Крім цього, учасник також надав ліцензію від 25.08.2015 № 31-Л (основну ліцензію), видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України. НАДАНИМ ДОКУМЕНТОМ УЧАСНИК ТАКОЖ (ДОДАТКОВО) ПІДТВЕРДИВ СВОЮ ВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ ПІДПУНКТУ 10 ПУНКТУ 1 РОЗДІЛУ ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Слід зазначити, що предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту загальноосвітньої школи. Даний вид робіт потребує отримання ліцензії відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а саме: будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається КМУ, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до частини 1 статті 371 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Зауважуємо, що 90% робіт, які передбачені технічним завданням предмета закупівлі виконуються саме на підставі цієї ліцензії (основної).
Також повідомляємо, що відділ освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області постійно слідкує за практикою (органів державного фінансового контролю), що склалась у сфері публічних закупівель.
Так, Державна аудиторська служба України, як центральний орган державного фінансового контролю здійснила моніторинг процедур закупівель (під час моніторингу досліджувалось, зокрема, аналогічне питання):
- UA-2023-02-15-007373-a. Умовами тендерної документації передбачено надання копій основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів та виконання таких робіт передбачено законодавством. Умовами технічного завдання передбачено виконання монтажних робіт пожежної сигналізації. Учасник ТОВ «ХАРКІВБУДСЕРВІС» на виконання зазначеної вимоги надав виключно ліцензію від 04.04.2018 № 19-Л (видану ДАБІ України) та дозвіл № 254.21.63 (виданий ГУ Держпраці у Харківській області) (ліцензія на виконання протипожежних робіт у складі тендерної пропозиції учасника була ВІДСУТНЯ). ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ СКЛАЛА ВИСНОВОК, В ЯКОМУ НЕ ВИНЕСЛА ПИТАННЯ ВІДСУТНОСТІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ВИКОНАННЯ ПРОТИПОЖЕЖНИХ РОБІТ В ПОРУШЕННЯ. ТАКИМ ЧИНОМ, МОЖНА ДІЙТИ ВИСНОВКУ ПРО ТЕ, ЩО ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ НЕ ВВАЖАЄ ЗАЗНАЧЕНЕ ПОРУШЕННЯМ (з інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007373-a).
- UA-2024-01-10-003896-a. Умовами тендерної документації передбачено надання копії ліцензії учасника та субпідрядних організації на проводження господарської діяльності відповідно до предмета закупівлі. Умовами технічного завдання передбачені монтажні роботи систем пожежної сигналізації та їх технічне обслуговування, улаштування систем блисковозахисту. Учасник ТОВ «БГ «Альфабуд» на виконання зазначеної вимоги надав виключно ліцензію від 27.12.2019 № 75-Л (видану ДАБІ України) та договір від 02.01.2023 № 02/01-ВЗ на виконання робіт по протипожежному покриттю дерев’яних конструкцій (без виконання монтажних робіт систем пожежної сигналізації тощо) (ліцензія на виконання протипожежних робіт у складі тендерної пропозиції учасника була ВІДСУТНЯ). ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ СКЛАЛА ВИСНОВОК, В ЯКОМУ НЕ ВИНЕСЛА ПИТАННЯ ВІДСУТНОСТІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ВИКОНАННЯ ПРОТИПОЖЕЖНИХ РОБІТ В ПОРУШЕННЯ. ТАКИМ ЧИНОМ, МОЖНА ДІЙТИ ВИСНОВКУ ПРО ТЕ, ЩО ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ НЕ ВВАЖАЄ ЗАЗНАЧЕНЕ ПОРУШЕННЯМ (з інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-003896-a).
- UA-2024-01-10-002940-a. Умовами тендерної документації передбачено надання копії ліцензії учасника та субпідрядних організації на проводження господарської діяльності відповідно до предмета закупівлі. Умовами технічного завдання передбачені монтажні роботи систем пожежної сигналізації та їх технічне обслуговування, улаштування систем блисковозахисту. Учасник ТОВ «БГ «Альфабуд» на виконання зазначеної вимоги надав виключно ліцензію від 27.12.2019 № 75-Л (видану ДАБІ України) та договір від 02.01.2023 № 02/01-ВЗ на виконання робіт по протипожежному покриттю дерев’яних конструкцій (без виконання монтажних робіт систем пожежної сигналізації тощо) (ліцензія на виконання протипожежних робіт у складі тендерної пропозиції учасника була ВІДСУТНЯ). ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ СКЛАЛА ВИСНОВОК, В ЯКОМУ НЕ ВИНЕСЛА ПИТАННЯ ВІДСУТНОСТІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ВИКОНАННЯ ПРОТИПОЖЕЖНИХ РОБІТ В ПОРУШЕННЯ. ТАКИМ ЧИНОМ, МОЖНА ДІЙТИ ВИСНОВКУ ПРО ТЕ, ЩО ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ НЕ ВВАЖАЄ ЗАЗНАЧЕНЕ ПОРУШЕННЯМ. (з інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-002940-a).
- UA-2023-12-08-020848-a. Умовами тендерної документації передбачено надання копії ліцензії або декларації на провадження господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури. Умовами технічного завдання передбачені монтажні роботи систем пожежної сигналізації та їх технічне обслуговування. Учасник ТОВ «Глобал Білд Інжиніринг» на виконання зазначеної вимоги тендерної документації надав виключно ліцензію від 12.07.2017 № 29-Л (видану ДАБІ України) (ліцензія на виконання протипожежних робіт у складі тендерної пропозиції учасника була ВІДСУТНЯ). ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ СКЛАЛА ВИСНОВОК, В ЯКОМУ НЕ ВИНЕСЛА ПИТАННЯ ВІДСУТНОСТІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ВИКОНАННЯ ПРОТИПОЖЕЖНИХ РОБІТ В ПОРУШЕННЯ. ТАКИМ ЧИНОМ, МОЖНА ДІЙТИ ВИСНОВКУ ПРО ТЕ, ЩО ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ НЕ ВВАЖАЄ ЗАЗНАЧЕНЕ ПОРУШЕННЯМ (з інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-08-020848-a).
Крім цього:
- Північний офіс Держаудитслужби в Житомирській області не вважає відсутність ліцензії на виконання протипожежних робіт порушенням (вимога тендерної документації не змінюється). Із інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-12-020417-a.
- Північно-східний офіс Держаудитслужби не вважає відсутність ліцензії на виконання протипожежних робіт порушенням (вимога тендерної документації не змінюється). Із інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-18-005421-a.
- Північно-східний офіс Держаудитслужби не вважає відсутність ліцензії на виконання протипожежних робіт порушенням (вимога тендерної документації не змінюється). Із інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-16-015197-a.
Перелік зазначених моніторингів не є вичерпним.
2. ЩОДО МІНІМАЛЬНОЇ КІЛЬКОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ТА ВИКОНАВЦЯ РОБІТ.
У додатку № 6 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасником торгів довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за встановленою формою). Зазначена довідка повинна містити мінімально-необхідний перелік посад до яких входить, зокрема, виконавець робіт – у кількості 2-х працівників. На підтвердження інформації про працевлаштування працівників учасник має надати, зокрема, накази про прийняття на роботу та/або накази про сумісництво.
Учасник ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТОВ «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» на виконання зазначеної вимоги тендерної документації надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 18.04.2024 № 418, якою повідомив про наявність 2-х виконавців робіт Симоненка Т.В. та Перванюк В.Г. Також надав накази про призначення цих працівників.
Згідно із наказом 01.02.2019 № 2к Симоненка Т.В. переведено на посаду виконавця робіт. Відповідно до наказу від 02.11.2012 № 16 Перванюка В.Г. прийнято на посаду виконавця робіт електромонтажної дільниці.
ЗАЗНАЧЕНІ ПРАЦІВНИКИ УЧАСНИКА (СИМОНЕНКО Т.В. ТА ПЕРВАНЮК В.Г.) Є ВИКОНАВЦЯМИ РОБІТ (У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА) ЧИЇ КВАЛІФІКАЦІЙНІ ТА ПРОФЕСІЙНІ НАВИЧКИ ВІДНОСЯТЬСЯ ОДНОГО КОДУ РОБІТ ЗГІДНО ІЗ КЛАСИФІКАТОРОМ ПРОФЕСІЙ. Класифікатор професій надає визначення поняттям: робота (певні завдання та обов’язки, що виконані, виконуються чи повинні бути виконані однією особою); кваліфікація (здатність виконувати завдання та обов'язки відповідної роботи. У дипломі спеціаліста (молодшого спеціаліста) чи іншому документі про професійну підготовку кваліфікація визначається через назву професії (інженер-механік, економіст, токар, секретар-стенографіст тощо)); професія (здатність виконувати подібні роботи, які вимагають від особи певної кваліфікації. Робота є статистичною одиницею, що класифікується відповідно до кваліфікації, необхідної для її виконання. Кваліфікація визначається рівнем освіти та спеціалізацією. Необхідний рівень освіти досягається завдяки реалізації освітніх, освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки і має в цілому відповідати колу та складності професійних завдань та обов'язків).
Слід зазначити, що Класифікатор професій є одним із основоположних документів кадрового діловодства, що розроблений на виконання постанови КМУ від 04.05.1993 № 326 «Про Концепцію побудови національної статистики України та Державну програму переходу на міжнародну систему обліку і статистики» та призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, Федерацією роботодавців України, ВСІМА СУБ’ЄКТАМИ ГОСПОДАРЮВАННЯ під час запису про роботу у трудові книжки працівників. Національний класифікатор України класифікатор професій ДК 003:2010, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327. Даний класифікатор передбачає найменування та коди, зокрема наступних професійних назв робіт: виконавець днопоглиблювальних робіт – 1223.2; виконавець капітальних виправних та колійних робіт – 1223.2; ВИКОНАВЕЦЬ РОБІТ – 1223.2; виконавець робіт вишкобудування – 1223.2; виконавець робіт з ремонту та налагоджування енергетичного устаткування – 1223.2.
Поряд з цим, працівника Перванюка В.Г. прийнято на посаду виконавця робіт електромонтажної дільниці. ЕЛЕКТРОМОНТАЖНОЮ (ВИРОБНИЧОЮ) ДІЛЬНИЦЕЮ Є ЛАНКА У ВИРОБНИЧІЙ СТРУКТУРІ (СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ) ПІДПРИЄМСТВА ЧИ ЦЕХУ, ЩО ОБ’ЄДНУЄ ГРУПУ РОБОЧИХ МІСЦЬ, ОРГАНІЗОВАНИХ ЗА ПРЕДМЕТНИМ, ТЕХНОЛОГІЧНИМ ЧИ ПРЕДМЕТНО-ТЕХНОЛОГІЧНИМ ПРИНЦИПОМ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ.
ТАКИМ ЧИНОМ ТЕ, ЩО ПРИЙНЯТИЙ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИК ПРАЦЮЄ У ВИРОБНИЧІЙ ДІЛЬНИЦІ ПІДПРИЄМСТВА ЩОДНИМ ЧИНОМ НЕ ЗМІНЮЄ ВИМОГИ ДО ЗАЙМАНОЇ НИМ ПОСАДИ ВИКОНАВЦЯ РОБІТ.
Обидва виконавці робіт згідно із посадовими обов’язками мають мати відповідні знання, кваліфікаційний рівень, своєчасно та належно виконувати свої завдання, обов’язки та нести відповідальність за невиконання останніх.
Таким чином, відділ освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області не вбачає порушень у зазначених у запиті про надання пояснень питань. Натомість вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації, що просить врахувати і Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області під час написання висновку.
Номер:
6ce3b56ea91843c0aad5d9d755841a9b
Назва:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
Дата опублікування:
03.06.2024 12:46
Опис:
Відділом освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області (Замовник) оголошено процедуру закупівлі «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області (коригування 3)», очікуваною вартістю 67 981 196,40 грн. (номер процедури UA-2024-02-29-010255-a).
На підставі наказу від 08.05.2024 № 28-3 Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) розпочато моніторинг цієї процедури закупівлі.
За результатами здійсненого моніторингу процедури закупівлі головним державним аудитором Бойко І.М. складено висновок, який 30.05.2024 затверджено начальником Управління Кондрашов О.М. Згідно із висновком: «За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Згідно з підпунктом десятим пункту першого розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що тендерна пропозиція повинна складатися з «Копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством». Положеннями пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено, що «Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України». Згідно з пунктом 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» (далі – Постанова № 852), ліцензуванню підлягають роботи з вогнезахисту (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення). Вимогами додатку 3 «Технічне завдання на закупівлю робіт за предметом закупівлі…» тендерної документації Замовника передбачено виконання монтажних робіт систем протипожежного захисту, які відповідно до Постанови № 852, підлягають ліцензуванню. Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» відсутня копія чинної ліцензії на виконання вищезазначених видів будівельних робіт, чим порушено підпункт десятий пункту першого розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Також, у відкритому доступі, а саме на офіційному сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій (https:// dsns.gov.ua/licenzuvannya) інформація щодо наявності в учасника ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» ліцензії на виконання монтажних робіт систем протипожежного захисту відсутня. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення вищезазначених невідповідностей в інформації та документах ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ», чим не дотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей. Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника».
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі аудитор Управління звернувся до відділу освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області із запитом замовнику на пояснення з цього питань. На зазначений запит було надано обґрунтовану відповідь: «У підпункті 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації замовник передбачив інші документи, які має надати учасник, а саме: копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних у технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними. Як слідує із зазначеного, замовник у тендерній документації установив вимогу щодо можливості надання учасником того чи іншого документу, а саме: учасник має надати копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або («або») дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних у технічному завданні. Крім цього, замовник у тендерній документації передбачив надання виключно копій основних ліцензій. Умов щодо надання копій всіх ліцензій наявних в учасника чи які необхідні для виконання робіт за предметом закупівлі – тендерною документацією не установлено. Таким чином, учасник на виконання вимог підпункту 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації мав можливість надати виключно копії дозволів на виконання робіт, вказаних у технічному завданні або ж виключно копії основних ліцензій (не всіх ліцензій). Учасник ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надав: дозвіл № ДЗ-1148/Ц/1-23 від 24.03.2023, виданий Державною службою з питань праці; декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видану територіальним органом Держпраці. Наданими документами учасник в повній мірі підтвердив свою відповідність установленим вимогам підпункту 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Крім цього, учасник також надав ліцензію від 25.08.2015 № 31-Л (основну ліцензію), видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України. Наданим документом учасник також (додатково) підтвердив свою відповідність вимогам підпункту 10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Слід зазначити, що предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту загальноосвітньої школи. Даний вид робіт потребує отримання ліцензії відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а саме: будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається КМУ, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до частини 1 статті 371 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Зауважуємо, що 90% робіт, які передбачені технічним завданням предмета закупівлі виконуються саме на підставі цієї ліцензії (основної)».
Враховуючи зазначене, у Замовника були відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ» із висвітленого питання, однак зазначене не враховано Управлінням.
Також Управлінням не враховано те, що до наданих пояснень надавалась практика органу державного фінансового контролю (як Державної аудиторської служби так і її органів) із зазначеного питання (висновки про результати моніторингу за номерами UA-2023-02-15-007373-a; UA-2024-01-10-003896-a; UA-2024-01-10-002940-a; UA-2023-12-08-020848-a; UA-2023-12-12-020417-a; UA-2024-03-18-005421-a; UA-2023-11-16-015197-a).
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку.
У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку (частина дев’ята статті 8 Закону).
Згідно із частиною десятою статті 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Враховуюче зазначене, ПРОСИМО врахувати інформацію щодо відсутності порушень вимог законодавства в сфері публічних закупівель та підтвердити даний факт шляхом відображення відповідної інформації в електронній системі закупівель.
У разі не підтвердження факту усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі будемо змушені звернутись до Міністерства фінансів України та до суду з метою захисту своїх прав та законних інтересів. Державній аудиторській службі України, як центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю відповідний лист уже надіслано (додається).
Номер:
911e8dd33f434ce6bd187d8fe71e76d5
Назва:
Роз'яснення до висновку
Дата опублікування:
05.06.2024 10:17
Опис:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) здійснено моніторинг відкритих торгів з особливостями закупівлі «Капітальний ремонт Борзнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Христини Алчевської з енергоефективними заходами та створення нового освітнього простору по вул. Б. Хмельницького, 3 м. Борзна, Чернігівської області (коригування 3)», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 67 981 196,40 грн (інформація опублікована в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-010255-a), проведеної Відділом освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник).
Замовники, що користуються електронною системою закупівель PROZORRO повинні керуватися Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог законодавства, яке відображене у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, опублікованому в електронній системі закупівель, а саме порушення вимог абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону) та, яке належить до адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною третьою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та враховуючи вимоги абзацу другого частини 8 статті 8 Закону № 922, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов'язало Відділ освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни процедури закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 9 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України та підпункту 7 пункту 4 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18, зі змінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, органи Держаудитслужби вживають в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб.
Зазначаємо, що відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону № 922, у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Згідно з частиною десятою статті 8 Закону № 922, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених Законом № 922, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, визначеного у частині десятій статті 8 Закону № 922, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Номер протоколу зазначається в електронній системі закупівель наступного робочого дня з дня складання протоколу.
Слід зазначити, інформація викладена у запереченні не спростовує факти відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Враховуючи, що Відділом освіти Борзнянської міської ради Чернігівської області зобов’язання щодо усунення порушення відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі станом на 05.06.2024 не виконані, в Управління відсутні підстави для підтвердження усунення порушення шляхом відображення відповідної інформації в електронній системі закупівель.