• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

М’ясо (м’ясо яловичини охолоджене, м’ясо свинини охолоджене, м’ясо курятини охолоджене)

Торги відмінено

561 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 806.00 UAH
Номер: 2416e51bf7a240fabc2300abc2a7baf2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-25-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.03.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 25.03.2024 10:54 - 16.04.2024 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 25.03.2024 №21-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 25.03.2024 №21-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 12 UA-2024-02-29-007295-a 29.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, baranvov@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення пунктів 28, 44, підпунктів 3, 6, 12 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей, пункту 17 частини другої та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП "Маяк-Агротехнології" встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 03 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Погонянського психоневрологічного інтернату (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (із змінами), затверджену протоколом від 28.02.2023 №50/2024 (далі – ТД), перелік змін, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Приватного підприємства "Маяк-Агротехнології" (далі – ПП "Маяк-Агротехнології"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.03.2024 року №55/2024, повідомлення про намір укласти договір, вимогу про усунення невідповідностей до 30.03.2024, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 29.03.2024 та від 02.04.2024 року. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне. Відповідно до пункту 4-1 Постанови №710 постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. У межах проведення моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області надано Замовнику запит про надання пояснення шляхом його опублікування в електронній системі закупівель 26.03.2024 року, зокрема щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовником у відповіді на запит про надання пояснення від 29.03.2024 року зазначено, що: «Офіційного веб-сайту наша установа немає. Однак, на виконання листа Департаменту соціальної політики Івано-Франківської ОДА від 05.02.2024 № 275/03.2-09/10, нашою установою надається інформація про оплату товарів, робіт та послуг за кошти обласного бюджету за вказаною формою». Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. №631 і від 11 жовтня 2016 р. №710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 року головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2024-02-29-009296-a джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови №710. Також, згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, на порушення п. 28 Особливостей та пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено посаду посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Крім того, у Додатку 1 до ТД Замовником визначено перелік документів для підтвердження відсутності підстав на виконання вимог ст. 17 Закону, зокрема, що: - Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (пункт 3 частини 1 статті 17 Закону); - Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (пункт 6 частини 1 статті 17 Закону); - Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми (пункт 12 частини 1 статті 17 Закону). Однак, відповідно до підпунктів 3, 6, 12 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку. 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації недотримано вимоги підпунктів 3, 6, 12 пункту 47 Особливостей, що є порушенням абзацу восьмого пункту 28 Особливостей. У Додатку 1 до ТД Замовник зазначив, що: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону», що не відповідає абзацу п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей. Також, Замовник у частині 3 Розділу 5 ТД зазначив підстави для відхилення тендерних пропозицій які не відповідають підставам для відхилення тендерних пропозицій зазначених в пункті 44 Особливостей. Отже, Замовником при складанні тендерної документації недотримано вимоги пунктів 44 та 47 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону. За результатами розгляду тендерної пропозиції ПП "Маяк-Агротехнології" встановлено наступне. У Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовник зазначив: «Додатково для підтвердження технічних та якісних характеристик учасник повинен надати наступні документи, зокрема: - копії чинних на момент подання документів, які підтверджують якість товару: посвідчення якості та/або декларація виробника та/або протокол/акт випробувань або інший документ , який підтверджує якість і безпечність продуктів для здоров'я і життя людини; - оригінал інформаційної довідки на фірмовому бланку (у разі наявності), складену у довільній формі, яка містить інформацію про виробника товару. В разі якщо учасник не є виробником товару, то повинен надати договір про співпрацю та/або лист гарантію від виробника про співпрацю. Однак, всупереч вимог Замовника ПП "Маяк-Агротехнології" не надано у складі тендерної пропозиції договір про співпрацю та/або лист гарантію про співпрацю від виробників м’яса курятини, про яких учасником зазначено у документі «Інформація про виробника 8 2.pdf», а саме: Філії «Переробний комплекс» ТОВ «Вінницька птахофабрика» та ПАТ «Миронівська птахофабрика». Також, учасником у складі тендерної пропозиції надано сертифікат про якість товару від ТОВ «Вінницька птахофабрика» нечіткого вигляду нерозбірливому для читання, а сертифікат від ПАТ «Миронівська птахофабрика» - не чинний на дату подання тендерної пропозиції. Отже, на порушення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП "Маяк-Агротехнології" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 29.03.2024 року через електронну систему закупівель надано запит замовнику, щодо причин невідхилення тендерної пропозиції учасника ПП "Маяк-Агротехнології" за ненадання вищевказаних документів. Однак, обґрунтованого пояснення щодо допущеного порушення у відповіді Замовника на пояснення не надано. Після отримання вищевказаного запиту, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей, в якій зазначає, що: «учасником всупереч вимог Замовника не надано у складі тендерної пропозиції договір про співпрацю та/або лист гарантію про співпрацю від виробників м’яса курятини, про яких учасником зазначено у документі «Інформація про виробника 8 2.pdf», а саме: Філії «Переробний комплекс» ТОВ «Вінницька птахофабрика» та ПАТ «Миронівська птахофабрика» 2. Замовником також виявлено при розгляді тендерної пропозиції ПП "Маяк-Агротехнології", що учасником всупереч вимог Замовника надано у складі тендерної пропозиції сертифікат про якість товару від ТОВ «Вінницька птахофабрика» нечіткого вигляду нерозбірливого для читання, а сертифікат від ПАТ «Миронівська птахофабрика» не чинний на дату подання тендерної пропозиції (термін дії до 06 листопада 2021 року). Просимо переглянути вимоги Додатку 2 до тендерної документації та виправити невідповідності». Відповідно до вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Крім того, слід відмітити, що ні Законом, ні Особливостями не передбачено можливість розміщення Замовником вимоги про усунення невідповідностей після прийняття рішення про визнання учасника переможцем та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. Відповідно до частини першої пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель Замовник розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Таким чином, Замовником на порушення пункту 43 Особливостей надано учаснику вимогу про усунення невідповідностей (надання документів), що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 03.04.2024 12:30 - 18.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.04.2024 12:30

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: Торги відмінено
Дата публікації: 17.06.2024 16:17

Запити/Пояснення