• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Оздоровлення та відпочинок дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (ДК 021:2015: 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку).»

Завершена

819 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 095.00 UAH
Номер: 724b693681e649aeb09d2999d7e3652a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-15-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.04.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 15.04.2024 16:45 - 07.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.04.2024 № 9-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Від 15.04.2024 № 9-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-02-28-009313-a 28.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника Управління - начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 776-92-62, oksanazamula18@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання: предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей № 1178, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” та статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі” Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2024 року Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) та вимог "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28.02.2024 протокол № 3, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Лаяр Сіті» (далі - ТОВ “«Лаяр Сіті»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.03.2024 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2024, договір про закупівлю від 27.03.2024 № 10 (далі - Договір), вимога Замовника про усунення невідповідностей. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Особливостей встановлено, що Замовником в тендерній документації не зазначено інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства при розгляді та оцінці тендерної пропозиції та відповідності тендерній документації встановлено, що у Таблиці 1 Додатку 1 « Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання Учасником Довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання; 1) Копія не менше одного аналогічного договору; 2) Копія(ї) документа(ів) на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці. Аналізом документів, наданих учасником процедури закупівлі ТОВ «Лаяр Сіті» встановлено, що на підтвердження вищезазначених вимог надано копію аналогічного договору укладеного с Міністерством соціальної політики України від 06.07.2021 № 16-ВТ/2021 на суму 73 858 761,00 та Акти виконаних робіт (№№ 2,3,4,5,6) на суму 19 780 618,30, яка не є підтвердженням виконання договору. Довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору учасником ТОВ «Лаяр Сіті» в складі тендерної пропозиції не надано. Також на порушення вимог, визначених Замовником у Додатку 2 «Технічні вимоги (завдання)» до тендерної документації ТОВ «Лаяр Сіті» не надано фотоматеріали про заклад оздоровлення та відпочинку; перелік продуктів для сухого пайка; копію розпорядку дня. Слід зазначити, що Замовником у Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Невиконання вимог цього розділу ТД у тендерній пропозиції Учасника призводить до її відхилення. Поряд з цим, Замовником до учасника процедури закупівлі ТОВ «Лаяр Сіті» встановлена вимога про усунення невідповідностей в пропозиції, а саме попри інше Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання, перелік продуктів для сухого пайка, копія розпорядку дня. Скориставшись даною вимогою ТОВ «Лаяр Сіті» в електронній системі закупівель оприлюднив довідку в довільній формі про наявність аналогічних договорів, в якій не зазначено аналогічний договір укладений с Міністерством соціальної політики України від 06.07.2021 № 16-ВТ/2021 наданий в складі тендерної пропозиції, а також надані два аналогічні договори та акти надання послуг до них попри те що вимогою про усунення невідновідностей надання аналогічних договорів та підтвердження їх виконання не передбачено. Статтею 26 Закону встановлено, що Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тобто учасником процедури закупівлі ТОВ «Лаяр Сіті» не дотримано вимоги статті 26 Закону. Відповідно до пункту 43 Особливостей встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутній у тендерній пропозиції, чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Лаяр Сіті» через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та через невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 27. 03.2024 № 10.
Період усунення порушень: 08.05.2024 18:28 - 23.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2024 18:28

Оскарження висновку в суді

Опис: Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області було подано позов до Луганського окружного адміністративного суду вихідний №234 від 17.05.2024 року.
Дата публікації: 17.05.2024 16:49
Дата відкриття провадження: 03.06.2024 00:00
Номер відкриття провадження: п/360/577/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a в порядку частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Відповідно до Наказу №9-3 від 15.04.2024 Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області був проведений моніторинг щодо процедури закупівлі послуг з оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за UA-2024-02-28-009313-a), яка проводилась Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (далі за текстом – Відділ освіти, Замовник). 08.05.2024 року Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області був опублікований висновок за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a (далі за текстом – Висновок), згідно якого за результатами аналізу питання відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено: 1. Порушення вимог пункту 28 Особливостей, яке, на думку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області полягає у не зазначенні Відділом освіти в тендерній документації інформації про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. 2. Порушення вимог абзацу другого пункту 1 абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, яке на думку Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області полягає у тому, що Відділ освіти не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Лаяр Сіті» через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та через невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 27. 03.2024 № 10. З огляду на встановлені, на думку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує Відділ освіти здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Відділ освіти вважає даний Висновок незаконним, необґрунтованим, таким, що прийнятий не на підставі, не у межах повноважень та не спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також таким, що не прийнятий з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, у зв’язку з чим Відділ освіти вважає, що даний Висновок підлягає скасуванню, зважаючи на наступні обставини. ОБГРУНТУВАННЯ: 1. Щодо порушення вимог пункту 28 Особливостей, яке, на думку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області полягає у не зазначенні Відділом освіти в тендерній документації інформації про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Твердження Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області, наведене у оскаржуваному Висновку, про те, що Відділом освіти допущено порушення вимог пункту 28 Особливостей, яке, полягає у не зазначенні Замовником в тендерній документації інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів спростовується наступним. Так, на сторінці 24 Тендерної пропозиції Замовника, абз.3 ч.2 п.п.4.1 п.4 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо Замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений Замовником в тендерній документації. Вказане вище повністю спростовує твердження Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області про допущення Відділом совіти порушення вимог пункту 28 Особливостей. 2. Щодо порушення вимог абзацу другого пункту 1 абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Позиція Відділу освіти: Відділ освіти вважає за необхідне звернути увагу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області на те, що Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області протягом строку проведення моніторингу, в порядку, передбаченому ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» зверталося до Відділу освіти через електронну систему закупівель з запитами про надання пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності. По перше, щодо ненадання Замовником Учасникові ТОВ «ЛАЯР СІТІ» можливості на виправлення невідповідності, допущеної на думку Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, яка полягає у ненаданні Учасником: переліку продуктів для сухого пайка; копії розпорядку дня. У відповідь на вказаний запит Відділом освіти надано письмові пояснення та документи на їх підтвердження, відповідно до яких Відділом освіти було вказано, що виявлені недоліки в документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, такі як перелік продуктів для сухого пайка, копія розпорядку дня відносяться до помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо та жодним чином не впливають на зміст тендерної пропозиції, не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції та не мають жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. По друге, в Додатку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги (завдання) на підтвердження технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі» у Розділі «Місце розташування закладу та облаштування території» Замовником була поставлена вимога щодо надання Учасниками фотоматеріалів про заклад оздоровлення та відпочинку. На виконання вказаної вище вимоги, Учасником ТОВ «ЛАЯР СІТІ» у складі Тендерної пропозиції було надано документ: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», у сімнадцятому пункті «Інформаційні послуги» якого Учасником було вказано, що уся актуальна інформація про заклад та фотоматеріали знаходяться на сайті та надані відповідні посилання: - https://instagram.com/sokolyata.city?igshid=YmMyMT A2M2Y= - https://www.facebook.com/sokolyata.ua Крім цього, у пункті першому «Місце розташування» наданої Учасником ТОВ «ЛАЯР СІТІ» у складі Тендерної пропозиції було надано документ: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» було надане посилання на YouTube канал табору. Презентація табору. https://youtu.be/d6SmeQ4kE0Q. Тобто Вимога Відділу освіти про надання Учасником ТОВ «ЛАЯР СІТІ» фотоматеріалів про заклад оздоровлення та відпочинку була виконана Учасником у повному обсязі. Щодо правомірності прийняття Відділом освіти виправленої Довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання, яка була надана Учасником ТОВ «ЛАЯР СІТІ» під час виправлення невідповідностей. Відділ освіти вважає за необхідне звернути вашу увагу на наступне: Дійсно, під час розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі Компанії ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛАЯР СІТІ» (далі – Учасник, ТОВ «ЛАЯР СІТІ») серед іншого було виявлено невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: відсутність Довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання. З огляду на вищевказане, Замовником відповідно до п.1 ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон №922-VIII), пункту 43 Особливостей було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в якому чітко вказано посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності, а саме Додаток №1 до Тендерної документації, Таблиця 1. Також відповідно до Таблиці 1 Додатку 1 Тендерної документації Замовника від учасника вимагалося надання Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів з додатками: • Копія не менше одного аналогічного договору; • Копія(ї) документа(ів) на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці Зважаючи на те, що відповідно до ч.9 ст.26 Закону №922-VIII Учасником було усунуто невідповідності шляхом завантаження нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, Замовник визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 27. 03.2024 № 10. При цьому Відділ освіти керувався наведеними нижче нормами чинного в Україні законодавства. Правові та організаційні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон №922-VIII. Порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування встановлюють Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №64/2022 затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, Указ Президента України №49/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» Затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». Пунктом 33, статті 1 Закону №922-VIII чітко вказано, що технічна специфікація до предмета закупівлі – це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Стаття 16 Закону №922-VIII передбачає, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3)наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №922-VIII замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення; 3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією; 4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України Про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; 8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (крім нерезидентів); 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); 11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України Про санкції; 12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; 13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Частиною 9 статті 26 Закону №922-VIII передбачено, що Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Пунктом 1 Частини 16 статті 29 Закону №922-VIII передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Частиною 2 статті 31 Закону №922-VIII передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Під невідповідністю інформації та/або документів, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Відповідно до п.43 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. З огляду на вищевикладене, Відділ освіти вважає виявлені Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій) безпідставними. 3. Щодо способу усунення порушень. У констатуючій частині висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області, з огляду на встановлені на його думку порушення, зобов’язує Відділ освіти здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Як вказано в оскаржуваному Висновку, формуючи таку вимогу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області посилається на статті 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтю 8 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому, ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю», передбачено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є, серед іншого, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюється порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель. З огляду на вище викладене, ні статтями 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» не встановлено повноваження органів фінансового контролю зобов`язувати суб`єктів господарювання до розірвання господарського договору та вимагати розірвання господарських договорів. При цьому, відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно пп.3 п.3 вказаного Положення основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Тобто, втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Отже, захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційними діями і зловживанням. Разом з цим, в оскаржуваному висновку про результати моніторингу закупівлі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове, тощо використання бюджетних коштів. Відсутні в ньому і будь-які застереження щодо вартості послуг/робіт, що дає підстави зробити висновок про підтвердження відповідності такої вартості ринковим цінам. Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області не висувається претензій до запропонованої переможцем торгів пропозиції в частині невідповідності реаліям ринку, тобто запропоновану пропозицію можна вважати прийнятною та такою, що не призведе до завдання збитків бюджету. Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області не заперечує відповідність Учасника ТОВ «Лаяр Сіті» кваліфікаційним критеріям та вимогам, установлених ст. 17 Закону; підтвердження відповідності тендерних пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником. В свою чергу, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі порушень у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб призведе до порушення прав та інтересів сторін укладеного договору та матиме негативні наслідки для репутації ТОВ «ЛАЯР СІТВІ», що є непропорційним у співвідношенні з допущеними на думку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області недоліками та встановленим порушенням. У Рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення. Вказані в оскаржуваному Висновку невідповідності, які на думку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області допущені Відділом освіти є безпідставними, оскільки не пов`язані з неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. З огляду на вказане, зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в оскаржуваному Висновку не є пропорційним, оскільки його реалізація не матиме наслідком досягнення справедливого балансу між інтересами позивача або публічними інтересами. На підставі викладеного, Відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області вважає спірний висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a за предметом закупівлі «Оздоровлення та відпочинок дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (ДК 021:2015: 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку).» необґрунтованим, протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Всі документи, на які посилається Відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області в запереченні до Висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби у Луганській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a в порядку частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», додаються. Фахівець з публічних закупівель групи по централізованому господарському обслуговуванню закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Гвоздік Микита
Дата публікації звіту: 14.05.2024 14:20

Запити/Пояснення