-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Світильник вуличний світлодіодний косольний,43,5 Вт
Завершена
7 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 78 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 78 500.00 UAH
Номер:
9863a389851b4faa8f15ddadc6e102c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-18-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2024 00:00
Період моніторингу:
29.04.2024 13:51 - 21.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.04.2024 №20-З
Суми
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15, 16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 17.04.2024 №003100-18/5081-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 29.04.2024 №20-З
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2024-02-28-004733-a 28.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 13.02.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Львівсвітло» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.02.2024 (протокол №28/02) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.03.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Систем Електро Монтаж (далі - ТОВ «Систем Електро Монтаж»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.03.2024 № UA-2024-02-28-004733-a, повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2024, договір від 19.03.2024 №17Т, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 02.05.2024 та від 07.05.2024.
Згідно з абзацом п’ятим пункту 28 Особливостей у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Зокрема, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
При цьому, Замовник у додатку 1 до тендерної документації додатково до вимоги щодо підтвердження відсутності підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей, установив вимогу щодо підтвердження учасниками торгів відсутності підстав, установлених статтею 17 Закону, чим порушив вимоги абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
Також за результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника (додаток 3 до тендерної документації) містить посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію», яка втратила чинність 23.09.2023 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2023 №1000 «Деякі питання визначення правового режиму на тимчасово окупованій території України».
Отже, тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону в частині включення до неї інформації вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Також, за результатами моніторингу процедури установлено, що Замовник у пункті 3 додатку 2 (нова редакція) до тендерної документації установив вимогу щодо надання учасниками відсканованих оригіналів протоколів випробувань, виданих на ім’я постачальника або виробника, що видані установою (підприємством, організацією), яка акредитована Національним агентством із акредитації України, для підтвердження технічних характеристик. Також для підтвердження акредитації установи, що проводила випробування та видала протоколи випробувань, у складі тендерної пропозиції учасником надається чинний, на момент видачі протоколу, атестат акредитації виданий Національним агентством із акредитації України.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Систем Електро Монтаж», якого визначено переможцем торгів, міститься файл «АТЕСТАТ про акредитацію ВЦ ПВ.pdf», в якому знаходиться Атестат про акредитацію державного підприємства «Полтавський регіональний науково-технічний центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрований у Реєстрі 30 листопада 2022 року за №20289 (далі - Атестат). При цьому, в Атестаті зазначено, що сфера акредитації визначена додатком до атестата, додаток є невід’ємною частиною цього атестата і складається із 128 аркушів.
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Систем Електро Монтаж» відсутній зазначений додаток до атестату.
Отже, учасником ТОВ «Систем Електро Монтаж» надано документ (атестат), який вимагався тендерною документацією, не у повному обсязі, а саме без додатку, який є його невід’ємною частиною, чим не дотримано вимоги пункту 3 додатку 2 (нова редакція) до тендерної документації Замовника.
Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «Замовником здійснено оцінку тендерної пропозиції учасника у відповідності до Постанови №1178 (зі змінами), пункту 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації від 01.03.2024 (нова редакція), пункту 4.1 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом директора Львівського комунального підприємства «Львівсвітло» від 29.08.2022 №171 а-к, відповідно до якого уповноважена особа має право згідно з пунктом дев’ятнадцятим частини другої статті 22 Закону та наказу Мінекономіки від 15.04.2020 №710 «Про затвердження переліку формальних помилок» вважати формальними помилками, помилки не описані у тендерних документаціях проведених закупівель, які не впливають на розгляд товару, робіт і послуг, що стосується додатків, вимог тендерної документації, в частині основного документу (акредитуючих документів без додатків, договорів, актів (форма КБ-3 і інше, що в розумінні закону становлять додатки), які не призведуть до відхилення пропозиції учасника».
При цьому, пунктом дев’ятнадцятим частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначається опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 р. №710 та зареєстровано у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за №715/34998, він є вичерпним.
При цьому, надання учасником документу, що вимагався тендерною документацією без додатку, який є його невід’ємною частиною, не віднесено до переліку формальних помилок.
Разом з цим, у наданих учасником процедури закупівлі документах була наявна невідповідність.
Абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «Систем Електро Монтаж» вищезазначеної невідповідності, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути таку невідповідність.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Систем Електро Монтаж», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 19.03.2024 №17Т.
Період усунення порушень:
14.05.2024 11:51 - 29.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2024 11:51
Оскарження висновку в суді
Опис:
Львівське комунальне підприємство «Львівсвітло»(-надалі Позивач,Замовник) 28.05.2024 р.подав позовну заяву, представництво інтересів в Окружному адміністративному суді м. Львова, оскарження висновоку до суду. Замовник зазначить в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації 29.05.2024 р. про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації:
28.05.2024 09:54
Дата відкриття провадження:
28.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/11476/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник вніс правки у договір 17Т/ від 19.03.2024 з ТОВ «Систем Електро Монтаж», які виклав у додатковій угоді №1 від 15.05.2024 р.
Дата публікації звіту:
21.05.2024 11:31
Запити/Пояснення
Номер:
ad244d89e5aa4a1c9bca2c3965a451dc
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
29.04.2024 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Світильник вуличний світлодіодний косольний,43,5 Вт» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-28-004733-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a54a80bb12e142df98b39e2b5a9abe31
Назва:
ПОЯСНЕННЯ до запиту про результати моніторингу закупівлі UA-2024-02-28-004733-a
Дата опублікування:
02.05.2024 15:15
Опис:
Відповідно до абзацу 1 частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) надаємо пояснення до запиту про результати моніторингу закупівлі Північно-Східному офісу Держаудитслужби у Сумській області від ЛКП «Львівсвітло» (далі – Замовник) за «ДК 021:2015:31520000-7 - Світильники та освітлювальна арматура. 31521000-4/Світильники/ Світильник вуличний світлодіодний косольний 43,5 Вт», оприлюдненого в електронній системі закупівель 28 лютого 2024 року.
1.Щодо пояснення, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість..
Слід зазначити, що закупівля оголошувалась не за бюджетні кошти, це видно з опублікованого плану в «PROZOPPO» за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-04-02-003141-a Обґрунтування розміру очікуваної вартості здійснювалось відповідно до рекомендацій Наказу Мінекономіки(-зі змінами) від 18.02.2020 №275 згідно п.3 р.ІІ(методом порівняння ринкових цін). Проведений моніторинг цін шляхом здійснення пошуку інформації про ціну товару на різних електронних сайтах в т.ч. на електронному сайті «Prozorro Маrket». Слід зазначити, що товар світильники -43,5 Вт (специфічний, який дасть змогу робити менше навантаження на енергосистему України і економити електроенергію у Сихівському районі м.Львова ). На електронному майданчику де знаходиться модуль аналітики BI Prozorro не має світильника з потужністю -43,5 Вт, так як світильник енергозберігаючий Замовник отримав 3-и цінові пропозиції від юридичних осіб (Додаток 1) додається, а оголошувалась закупівля по потребі начальника виробничо-технічного відділу Тараса РОМАНИШИНА (службова записка від 22 лютого 2024 року додається Додаток 1) Також слід зазначити, що обґрунтування очікуваної ціни закупівлі здійснювалось відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі цін 3-х:
№п/п Назва юридичної особи, ЄДРПОУ Вартість, грн. Таблиця
1 ТОВ «Галпроектбуд» ЄДРПОУ39144859 7 950 000.00 отриманих
2 ТОВ «Компанія Інстал Груп» ЄДРПОУ 40508910 7 850 000.00 пропозицій
3 ПП «Електро Арсенал» ЄДРПОУ4198434 8 100 000.00
2. Щодо розміщеного обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (-зі змінами), Замовник може пояснити наступне, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі було сформовано на підставі існуючої виробничої необхідності Замовника, з урахуванням вимог :
ДСТУ EN 60598-1:2017 (без виключень) ДСТУ EN 61547:2016
ДСТУ EN60598-2-3:2014 ПКМУ №992 від 15.10.2012р.
ДСТУ EN55015:2020 ДСТУ IEC TR 62696:2018
ДСТУ EN 61000-3-2:2016 ДСТУ EN 62471:2017
ДСТУ EN61000-3-3:2017 ДСТУ EN 62722-1:2018
ДСТУ EN 62722-2-1:2018
А також, Програми з поточного ремонту та утримання системи зовнішнього освітлення на території Львівської міської територіальної громади на 2020-2027 роки затверджених Ухвалою Львівської міської ради від 21.11.2019р №5894 за посиланням : https://www8.city-adm.lviv.ua/inTEAM/Uhvaly.nsf/(SearchForWeb)/FB1714480F1DD5F4C22584C6004A04A0?OpenDocument.
Кошти на здійснення закупівлі було виділено з бюджету розвитку у 2023 році, як внесок у статутний капітал Замовника(Додаток 2 додається) згідно розпису використання коштів п.11.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 (-зі змінами), Замовник розмістив обґрунтування на сайті ЛКП «Львівсвітло» за посиланням: https://lvivsvitlo.com/тендерна-звітність/ файл «UA-2024-02-28-004733-a(1).dox».
Номер:
6cb53e5686fa48c4bff1b7aea24c2530
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 15:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Світильник вуличний світлодіодний косольний, 43,5 Вт» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-28-004733-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Систем Електро Монтаж» з огляду на те, що на вимогу пункту 3 додатку 2 (нова редакція) до тендерної документації учасником ТОВ «Систем Електро Монтаж» надано атестат про акредитацію без додатку, який є його невід’ємною частиною (файл «АТЕСТАТ про акредитацію ВЦ ПВ.pdf»), що не відповідає вимогам вимогу пункту 3 додатку 2 (нова редакція) до тендерної документації.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
4a581891cef74f8e8a5c33950b0f6057
Назва:
пояснення до запиту
Дата опублікування:
07.05.2024 15:52
Опис:
- Закону України(-зі змінами) від 14.08.2014р. № 1644-VІІ «Про санкції»,
-Указу Президента України від 15.05.2017р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»,
Номер:
8bd551ace90647cf84ca7ba471e0de52
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
07.05.2024 16:00
Опис:
Пояснення до запиту вважати вірним в проамбулі:
згідно п.19 ч.2 ст.22 ЗУ(-зі змінами) і наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» має право вважати формальними помилками, помилки не описані у тендерних документаціях проведених закупівель, які не впивають на розгляд товару, робіт і послуг, що стосуються додатків, вимог тендерної документації, в частині основного документу (акредитуючих документів без додатків, договорів, актів(форма КБ-3 і інше, що в розуміні закону становлять Додатки), які не призведуть до відхилення пропозиції учасника;