-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вхідної групи з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення Опорного закладу освіти «Гребінківський ліцей» по проспекту Науки, 23, смт. Гребінки, Білоцерківського району, Київської області, що здійснюється у 2024 році
Завершена
2 114 446.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 572.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 572.23 UAH
Номер:
53bf2821ab6d4f5a9fc5f3af211dfb42
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-30-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.04.2024 00:00
Період моніторингу:
30.04.2024 12:49 - 22.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.04.2024 № 103
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2024-02-28-003161-a 28.02.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 та абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 та пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено, що укладений договір не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668, та як наслідок не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII та пункту 17 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у редакції чинній на дату проведення закупівлі (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.02.2024 № 27 зі змінами (далі – ТД), тендерну пропозицію ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 12.03.2024 № 37, повідомлення про намір укласти договір від 12.03.2024, договір від 19.03.2024 № 60, відповідь Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 16.05.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» з остаточною ціновою пропозицією 2 106 528,79 грн з ПДВ.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону № 922-VIII протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 02.05.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів, зокрема інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Однак, Замовником на порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону № 922-VIII не надано інформацію та підтверджуючі документи на підставі яких розрахував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість.
У зв'язку з вищевикладеним, Замовником не підтверджено визначення очікуваної вартості, чим не дотримано умови пункту 3 Розділу 2 та пункту 1 Розділу 3 Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, та вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», що може свідчити про порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону 922-VIII.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» вимогам тендерної документації Замовника.
Пунктом 2.1 Додатку 1 до ТД учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати довідку на власному бланку (у разі наявності таких бланків) за формою, наведеною в тендерній документації, що містить інформацію щодо наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (не менше одного договору).
Проте, тендерна пропозиція ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» не містить довідки, з інформацією щодо наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, чим не виконано вимоги пункту 2.1 Додатку 1 до ТД встановлених Замовником.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до пункту 2 розділу «Вимоги до виконання розрахунку договірної ціни пропозиції» Додатку 2 до ТД «Технічне завдання» Замовником вимагалось надання листа-пояснення щодо розрахунку твердої договірної ціни.
Проте, Переможцем ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» не надано лист-пояснення щодо розрахунку твердої договірної ціни, чим не виконано пункту 2 розділу «Вимоги до виконання розрахунку договірної ціни пропозиції» Додатку 2 до ТД «Технічне завдання».
Таким чином, в порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з пунктом 5 Розділу 6 ТД Переможець процедури закупівлі у строк, не пізніше дати укладення договору повинен надати забезпечення виконання договору, що становить 4% від загальної ціни договору.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 13.05.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів, зокрема, щодо надання інформації та її документального підтвердження стосовно надання забезпечення переможцем ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» виконання договору про закупівлю.
На запит органу державного фінансового контролю від 13.05.2024, Замовник надав пояснення, зокрема, що «вимога забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем не виконана».
Так, відповідно до абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Однак, враховуючи вищезазначене, Замовник всупереч встановленим вимогам пункту 5 Розділу 6 ТД не відхилив тендерну пропозицію ПП «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» як таку, що не відповідає абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, а уклав з ним договір на суму 2 106 528,79 грн.
Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 51 Особливостей № 1178, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
До того ж, моніторингом встановлено, що у пункті 4 Додатку 2 до ТД «Технічне завдання» учасники гарантують досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку. Гарантійний строк становить п’ять років від дня прийняття об'єкта замовником.
Проте, в розділі 16 «Гарантiйнi строки якостi закiнчених робiт (експлуатацiї об’єкта будiвництва) та порядок усунення виявлених недолiкiв (дефектiв)» договору від 19.03.2024 № 60, укладеного за результатами проведення закупівлі за номером ID: UA-2024-02-28-003161-a, гарантійний строку не зазначено.
Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі
від 19.03.2024 № 60 не встановлено гарантійного строку на виконані роботи, чим порушено норми статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ № 668 та як наслідок не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII та пункту 17 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
23.05.2024 16:48 - 07.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2024 16:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Між Гребінківською селищною радою та ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ТОРГОВИЙ ДІМ ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДИНГ КОМПАНІ» за згодою сторін укладено Додаткову угоду № 1 від 24.05.2024 року про розірвання Договору № 60 від 19 березня 2024 року по предмету закупівлі «Капітальний ремонт вхідної групи з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення Опорного закладу «Гребінківський ліцей» по проспекту Науки, 23, смт. Гребінки, Білоцерківського району, Київської області, ДК 021:2015:45216000-4 – Будівництво будівель правоохоронних органів та органів охорони громадського порядку чи служб надзвичайних ситуацій і будівель та приміщень військового призначення» (номер ID:UA-2024-02-28-003161-a в електронній системі закупівель), яка опублікована в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
29.05.2024 11:12
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
06.06.2024 12:00
Запити/Пояснення
Номер:
e7c9476a126a4c0ca43269b5507bc4f8
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 16:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2024 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
54cb294ae8394889a66c96037c1b288f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
13.05.2024 15:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі з капітального ремонту вхідної групи з дообладнанням засобами для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення Опорного закладу освіти «Гребінківський ліцей» по проспекту Науки, 23, смт. Гребінки, Білоцерківського району, Київської області, ДК 021:2015: 45216000-4 — Будівництво будівель правоохоронних органів та органів охорони громадського порядку чи служб надзвичайних ситуацій і будівель та приміщень військового призначення (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-28-003161-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. яким чином, Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 3 Розділу 3 тендерної документації в частині надання гарантійного листа від банку, щодо продовження строку дії тендерного забезпечення пропозиції;
2. яким чином, Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 2.1 Додатку 1 до тендерної документації в частині надання довідки щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору;
3. яким чином, Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації в частині надання листа – згоди щодо документального підтвердження якості та безпечності на основі матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі;
4. яким чином, Замовником перевірено на відповідність Переможця вимогам пункту 2 Розділу «Вимоги до виконання розрахунку договірної ціни пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації в частині надання листа – пояснення щодо розрахунку твердої договірної ціни;
5. Просимо вказати термін гарантійних строків якості закінчених будівельних робіт, так як розділ 16 договору підряду від 19.03.2024 № 60 не містить вищевказаної інформації та надати документальне підтвердження;
6. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження стосовно надання забезпечення виконання переможцем ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЮНІВЕРСАЛ ТРЕЙДІНГ КОМПАНІ» договору про закупівлю відповідно до умов тендерної документації.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6963e9398eb24720af2faf8c9ce1de65
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
16.05.2024 16:24
Опис:
1.По першому питанню: гарантійний лист від банку щодо продовження строку дії тендерного забезпечення пропозиції доданий до пропозиції переможця закупівлі та знаходиться в архіві 1477-24+виписка, довідка.zip в файлі Довідка з банку 1477-24.7z.
2. По другому питанню: наявність підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору переможцем закупівлі підтверджено загрузкою в систему Аналогічного договору з усіма відповідними додатками та актами виконаних робіт (довідка відсутня, однак вона лише інформувала про наявність такого договору).
3. По третьому питанню: згода переможця закупівлі, щодо документального підтвердження якості та безпечності на основі матеріали, необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, викладена в 2-х Гарантійних листах, доданих до закупівлі в файлі Довідки.pdf вих. 3 32 від 06.03.2024 року та № 41 від 06.03.2024р.
4. По четвертому питанню: Переможець закупівлі додав до своєї пропозиції: Пояснювальну записку, Договірну ціну та Розрахунки до Договірної ціни (файл – Кошторисна документація.pdf) – що є поясненням розрахунку твердої договірної ціни.
5. По п'ятому питанню: термін гарантійних строків якості закінчених будівельних робіт в розділ 16 договору підряду від 19.03.2024 № 60 помилково не вказаний.
6. По шостому питанню: вимога забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем не виконана, у зв'язку з чим Замовником найближчим часом буде ініційовано розірвання договору про закупівлю, для чого підготовлено проєкт листа про ініціювання розірвання договору № 60 від 19 березня 2024 року та додаткової угоди про розірвання цього договору.