-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (Овочі: Огірок свіжий, помідор свіжий, капуста, морква, буряк, цибуля, часник, Фрукти: апельсин, банан, лимон, яблука)
Завершена
674 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 745.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 745.00 UAH
Номер:
345b0b7a4e834270b0e312b56b95052e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-02-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2024 00:00
Період моніторингу:
10.09.2024 15:56 - 02.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
09.09.2024 № 120
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Вікторія САМОЙЛЕНКО
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 09.09.2024 № 120
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
1 UA-2024-02-28-002960-a 28.02.2024 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ № 1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Людмила ХИТРЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей в частині не відхилення тендерної пропозиції переможця ФОП Ісаєнко Олена Олександрівна.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922 – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про постачання товару від 13.03.2023 № 29 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про процедуру закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ у редакції яка діяла на момент проведення закупівлі (далі - Закон №922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та чинному законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ № 1 «ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», (далі Замовник, КЗ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ № 1 «ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ») на 2024 рік (UA-P-2024-02-28-003415-a), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, яка затверджена протокольним рішенням Уповноваженої особи (протокол від 28.02.2024 №73), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.03.2024 №80, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Ісаєнко Олена Олександрівна (далі – ФОП Ісаєнко Олена Олександрівна), повідомлення про намір укласти договір опубліковане в електронній системі закупівель 07.03.2024, договір про закупівлю від 13.03.2024 № 29 (далі - Договір) та його оприлюднення, пояснення та документи Замовника надані 13.09.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 11.09.2024 через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог підпункту 3.5.7. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» розділу ІІІ тендерної документації, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Повідомлення про намір укласти договір Замовником опубліковано 07.03.2024, кінцевий строк завантажити документи – 11.03.2024. Проте, учасником переможцем процедури закупівлі завантажені документи 12.03.2024, тобто з порушенням терміну оприлюднення.
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з пунктом 3 розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
На порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Ісаєнко Олена Олександрівна та укладено договір про постачання товарів від 13.03.2023 № 29 на суму 673 796,00 гривень.
Період усунення порушень:
17.09.2024 16:25 - 02.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.09.2024 16:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1.У зв'язку з рішенням Східного офісу Державної аудиторської служби України викладеного у висновку від17.09.2024 року, в процедурі закупівлі №UA-P-2024-02-28-003415-a із зобов’язанням здійснити заходи щодо припинення зобовязань за договором про постачання товару від 13.03.2024 року № 29, керуючись пунктом 11.4 Договору, укладено Додаткову угоду № 1 від 20.09.2024 року ( припинено дію Договору з 20.09.2024 року)..
2.20.09.2024 року, Уповноваженій особі ( економісту ( обов'язки уповноваженої особи покладено окремим наказом), винесено попередження щодо нездійснення подальших порушень. Уповноваженій особі рекомендовано найближчим часом прийти навчання «Публічні закупівлі в Україні.
Дата публікації звіту:
20.09.2024 16:11
Запити/Пояснення
Номер:
37c961f5f7f14de68b25954cfe22bdf7
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
11.09.2024 10:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2024 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
b11162383a964985b8089c389b9e1cdf
Назва:
НАДАННЯ ПОЯСНЕНЬ З ДОДАВАННЯМ ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ДОКУМЕНТІВ ПО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ: ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи. (інформацію опубліковано в інформаційно телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером: UA-2024-02-28-002960-a).
Дата опублікування:
13.09.2024 09:13
Опис:
НАДАННЯ ПОЯСНЕНЬ З ДОДАВАННЯМ ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ДОКУМЕНТІВ ПО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ: ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи.
(інформацію опубліковано в інформаційно телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером: UA-2024-02-28-002960-a).
11.09.2024 року надійшов запит Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби в рамках моніторингу закупівлі UA-2024-02-28-002960-a 28.02.2024 (далі Закупівля), на отримання відповідей.
1.В які терміни та на якому веб-сайті оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, як то вимагається п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710«Про ефективне використання державних коштів»? Для підтвердження факту оприлюднення обґрунтування необхідно надати до моніторингу посилання на веб-сайт, а також скрін-шот з веб-сайту з таким обґрунтуванням.
2.Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено
розрахунок розміру очікуваної вартості процедури? Розрахунок необхідно підтвердити відповідними документами та інформацією.
3.Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі?
4. Яким чином та на підставі яких документів Замовником обраховано кількісні показники процедури закупівлі продуктів харчування?
5.Відповідно до пункту 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір – 07.03.2024. Кінцевий строк завантажити документи – 11.03.2024.Проте, учасником переможцем процедури закупівлі завантажені документи 12.08.2024, тобто з порушенням терміну оприлюднення. Прошу пояснити зазначену невідповідність?
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ №1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 надає відповіді на поставлені запитання.
1. По першому питанню: Згідно із п. 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 передбачено, що «Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.» Тобто вимоги вказаного пункту Постанови № 710 стосуються тільки головних розпорядників бюджетних коштів та\або суб’єктів господарювання державного сектору економіки. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ №1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" не відноситься до зазначених категорій. У відповідності до Статуту: «Заклад заснований на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області та знаходиться в управлінні Дніпропетровської обласної ради. Фінансово-господарська діяльність Закладу провадиться відповідно до кошторису, що затверджується департаментом соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації». (Додаток 1. Копія Статуту додається). Закон України «Про публічні закупівлі» не містить вимоги щодо такої публікації на власному веб-сайті.
2. По другому питанню. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено розрахунок розміру очікуваної вартості процедури? Розрахунок необхідно підтвердити відповідними документами та інформацією. Повідомляємо: Пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) у редакцій після 19.05.2023, передбачено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Водночас пунктом 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, що основними функціями Уповноваженого органу (Мінекономіки) є, зокрема, розроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, на виконання зазначеної норми Закону наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 затверджено примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі — Методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі). Проте, зважаючи на те, що вказана методика є примірною, замовник не обов’язаний визначати очікувану вартість предмета закупівлі відповідно до неї, а тільки має право. Тому кожен замовник вибирає свій метод визначення очікуваної вартості. ( Додаток 3 додається).
Розрахунок вартості харчування проводиться згідно фактичної кількістю підопічних в Закладі на 01.01.2024 року. В закладі кількість підопічних становить 122 підопічних (122 підопічних Х 366 кількість днів перебування = 44652 ліжко/днів). Очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником в бюджетному запиті на 2024 рік поданого до головного розпорядника коштів, згідно орієнтовного моніторингу середніх цін. (ціни взяті з сайту Мінекономіки станом, на січень 2024 року та Головного управління Статистики по Дніпропетровській області за листопад 2023, січень 2024 року . (Додаток 2. Ціни Головне управління статистики Дніпропетровська область, додаються).
Відповідно до рекомендацій Мінекономіки визначення замовником очікуваної вартості товарів i послуг у сфері організації харчування замовником було використано декілька етапів.
- Визначення потреби в продуктах харчування (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо)
- Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик (До формування опису предмета закупівлі було залучено відповідного фахівця, сестру медичну з дієтичного харчування закладу замовника, яка відповідає за подальше використання товарів, а саме продуктів харчування).
- Аналіз ринку (моніторин цінта дані з офіційного сайту Мінекономіки моніторинг продуктів харчування) .
Головним розпорядником коштів є Департамент соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації. Паспорти бюджетних програм місцевого бюджету на 2024 рік оприлюднюються на сайті Дніпропетровської обласної державної адміністрації.Розрахована очікувана вартість закупівлі становить 674500,00 грн. (шістсот сімдесят чотири тисячі п’ятсот гривень). Вартість харчування розрахована Замовником на підставі ”Натуральних добових норм харчування в дитячих будинках-інтернатах І-IV профілю, професійно-технічних училищах для дітей з інвалідністю з фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями сфери управління Мінсоцполітики”, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 324 “Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики” (далі – Натуральні добові норми).
По третьому питанні: Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Інформуємо.
Для визначення технічних та якісних характеристик продуктів харчування Замовнику необхідно керуватися певними нормативними документами та специфікаціями. Основний перелік документів, який може знадобитися для обґрунтування та підтвердження технічних і якісних характеристик продуктів харчування, включає:
- Технічне завдання (ТЗ). Документ, в якому чітко описані вимоги до продуктів харчування (назва, обсяг, специфікації, строк придатності, умови постачання тощо).
- Опис предмета закупівлі. Включає детальні технічні та якісні характеристики продуктів харчування: тип продукту, клас, категорія, вимоги до свіжості та безпечності, маркування тощо.
- ДСТУ (Державні стандарти України). Перелік продуктів харчування, що підпадають під відповідні державні стандарти, наприклад, ДСТУ для овочів, фруктів тощо. Ці документи регламентують склад, умови виробництва, пакування, зберігання та транспортування продуктів. (Згідно з п.84 частини 1 статті 1 Закону України № 771/97-ВР від 23.12.1997 Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів,», нормативно - правовий акт, який визначає характеристики продукції або пов’язані з нею процеси).
- Сертифікати відповідності. Документи, що підтверджують відповідність продуктів харчування вимогам національних стандартів, таких як ДСТУ, ISO або інші міжнародні стандарти. Замовником визначено перелік документів які підтверджують якість харчових продуктів, а саме Сертифікат якості на продукти харчування ,а також оцінка якості продуктів згідно з ДСТУ, технічні умови. Якість повинна відповідати відповідним вимогам стандартів. Наявність у учасника сертифікату на систему екологічного управління ДСТу ISO 14001:2015
По четвертому питанню: Яким чином та на підставі яких документів Замовником обраховано кількісні показники процедури закупівлі продуктів харчування?
Для обрахунку кількісних показників при проведенні закупівлі продуктів харчування для інтернатних закладів Замовник керується кількома основними документами та процедурами, що регламентують цей процес. Основні джерела та підходи до визначення кількісних показників включають:
- Закон України "Про публічні закупівлі",
- Кількісні показники визначаються на основі виділеного бюджету та річного плану закупівель..
- Санітарно-гігієнічні вимоги до харчування. Ці вимоги визначають мінімальні кількісні норми споживання продуктів певних груп (м'ясо, молочні продукти, овочі, фрукти) відповідно до потреб кожної групи підопічних.
- Норми харчування для різних вікових груп. МОЗ затверджує рекомендації щодо добової калорійності, а також потреб в білках, жирах, вуглеводах та інших поживних речовинах для різних вікових груп та категорій осіб, що перебувають в інтернатах (наприклад, для дітей, людей похилого віку, осіб з обмеженими можливостями, ”Натуральні добові норми харчування в дитячих будинках-інтернатах І-IV профілю, професійно-технічних училищах для дітей з інвалідністю з фізичними, психічними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями сфери управління Мінсоцполітики”, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 324 “Про затвердження натуральних добових норм харчування в інтернатних установах, навчальних та санаторних закладах сфери управління Міністерства соціальної політики” (далі – Натуральні добові норми. Додаток 4 додається).
- Обсяги та частота постачання. Визначаються відповідно до умов зберігання продуктів (наприклад, продукти з коротким терміном зберігання закуповуються частіше), а також специфічних потреб закладу.
- Затверджені раціони харчування. На підставі норм харчування для певних категорій осіб складаються раціони і меню на різний період. Це меню є основою для обчислення кількісних потреб у продуктах.
- Сезонність продуктів. Потреба в певних продуктах може змінюватися залежно від сезону (свіжі овочі, фрукти влітку, заморожені продукти взимку), що впливає на кількісні показники в різні періоди року. Додаток 5. Заявка продуктів харчування на 2024 рік. Додаток 6 . Сезонне Меню, додається).
- Розрахунку до Кошторису закладу. Розрахунки вартості закупівель здійснюються на підставі розрахунку заявки продуктів харчування на 2024 рік, згідно натуральних добових норм харчування. Додаток 5 та 7 Розрахунок додається).
Таким чином, кількісні показники закупівлі продуктів харчування для КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ №1" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" визначили на підставі нормативних документів, таких як норми харчування, річні плани закупівель, потреби закладу, бюджетні обмеження, а також аналіз ринку та попередні дані.
По п’ятому питанню: 5. Відповідно до пункту 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір – 07.03.2024. Кінцевий строк завантажити документи – 11.03.2024. Проте, учасником переможцем процедури закупівлі завантажені документи 12.08.2024, тобто з порушенням терміну оприлюднення. Прошу пояснити зазначену невідповідність?
Згідно з пунктом 47 Особливостей. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
{Підпункт 11 пункту 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 952 від 01.09.2023}
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
{Абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
• Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Якщо переможець не надав документи у встановлений строк, Замовник має право відхилити пропозицію переможця. Це дає підстави для відхилення пропозиції та переходу до наступного учасника процедури закупівлі, чия пропозиція була другою за результатами аукціону.
Закупівля 03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи UA-2024-02-28-002960-a 28.02.2024, була проведено вдруге. Перша процедура закупівлі UA-2024-02-13-004536-a 13.02.2024 року, не відбулась через відсутність учасників, Замовник мав оголосити про повторну закупівлю. Це було зроблено шляхом публікації нового оголошення в електронній системі закупівель. В закупівлі 03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи UA-2024-02-28-002960-a 28.02.2024, приймав участь один учасник: ФОП Ісаєнко Олена Олександрівна. Повідомлення про намір укласти договір – 07.03.2024. Учасником переможцем процедури закупівлі завантажені документи 12.08.2024. В терміні « не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір» не вказано чотири робочі чи то календарні дні.
У період повномасштабної війни, коли часто відбуваються відключення електроенергії та відсутній інтернет, це суттєво впливає на роботу уповноважених осіб, включаючи процеси в сфері публічних закупівель. Учасники торгів майже щоденно зіткаються з труднощами в поданні документів в електронній системі закупівель через технічні проблеми, пов'язані з відсутністю електроенергії чи інтернету. ФОП Ісаєнко Олена Олександрівна, повідомила про саме такі проблеми (Форс-мажорні обставини), а саме затримки через технічні проблеми, та надала підтвердження форс-мажорних обставин, таких як відключення інтернету, що було враховане в рішенні замовника. ( Додаток 8 додається).