-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт системи зовнішнього водопостачання в с. Проліски Бориспільського району Київської області
Завершена
21 300 130.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 108 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 108 000.00 UAH
Номер:
21e257cd01ce411aa505a2f2d3d90c5d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-27-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2024 00:00
Період моніторингу:
27.05.2024 16:20 - 18.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.05.2024 № 131
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2024-02-27-010553-a 27.02.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», установлено порушення вимог пункту 43 та 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 13.02.2024 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.02.2024 б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.03.2024, протокол розкриття від 06.03.2024, тендерну пропозицію ПРИВАТНОГО ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» (далі – Переможець, ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ»), вимогу про усунення невідповідностей, протоколи про прийняття уповноваженою особою рішення щодо про продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 12.03.2024 № 3 та від 20.03.2024 № 4, протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 27.03.2024 № 6, договір від 05.04.2024 № 1576, додаткові угоди від 05.04.2024 № 1 та від 22.05.2024 № 2, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 06.06.2024.
Моніторингом установлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», з ціною пропозиції 19 779 658,80 гривень.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено порушення Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД, Замовником установлено, учасники процедури закупівлі (для юридичних осіб, для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців) повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, зокрема:
- календарний графік виконання робіт (орієнтовний);
- документи які складають розрахунки договірної ціни: договірна ціна, пояснювальна записка до договірної ціни, підсумкова відомість ресурсів, локальний кошторис, розгорнутий розрахунок прямих витрат до локального кошторису, відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, об'єктний кошторис, розрахунок загальновиробничих витрат до об'єктного кошторису, розрахунки на окремі види витрат, зведений розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунок заробітної плати тощо, складені у програмному комплексі АВК-5 або іншому, що має рекомендації Мінрегіонбуду до застосування.
Разом з тим, аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» у складі тендерної пропозиції відсутні наступні документи:
- календарний графік виконання робіт (орієнтовний);
- об'єктний кошторис;
- розрахунок загальновиробничих витрат до об'єктного кошторису;
- розрахунок заробітної плати.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 установлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Слід також зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, нормою пункту 43 Особливостей прямо заборонено застосовування «механізму 24 годин» до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які відсутні у складі тендерної пропозиції учасника, та, при цьому, дозволено застосування такого механізму до наданих учасником документів, які містять помилки/ невідповідності та виправлення яких не призведе до зміни предмета закупівлі.
Однак, Замовником, через електронну систему закупівель, оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» (далі – Вимога), відповідно до якого Замовником надано Переможцю вимогу щодо усунення виявлених «невідповідностей», шляхом надання, зокрема: «7. Календарний графік виконання робіт (орієнтовний)», тобто документу на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, який відсутній у складі тендерної пропозиції ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей № 1178.
Враховуючи викладене, Замовником на порушення вимог пункту 43 та пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю від 05.04.2024 № 1576 на суму 19 779 658,80 гривень.
Період усунення порушень:
20.06.2024 17:21 - 05.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2024 17:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-27-010553-а повідомляємо, що за результатами зазначених зауважень забезпечено інформування Уповноваженої особи стосовно виявлених порушень з метою недопущення їх в майбутньому, а також проведена роз’яснювальна робота в частині аналізу нормативно-правових актів чинного законодавства з питань публічних закупівель. Замовник зобов’язується в подальшому запобігати недопущенню виявлених порушень та додатково, буде здійснено додатковою угодою припинення зобов’язань з ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» за договором № 1576 від 05.04.2024 року.
Дата публікації звіту:
27.06.2024 13:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
08.07.2024 15:59
Запити/Пояснення
Номер:
0dc4302e38204505bdcc7e81b6a462e3
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
04.06.2024 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є капітальний ремонт системи зовнішнього водопостачання в с. Проліски Бориспільського району Київської області, замовником якої є Управління капітального будівництва, житлово-комунального господарства та регіонального розвитку Пристоличної сільської ради (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-02-27-010553-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати документальне підтвердження внесення переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю.
4. Надати документальне підтвердження наявності об’єктивних обставин, що спричинили укладання Додаткової угоди від 05.04.2024 № 1 до Договору від 05.04.2024 № 1576, в частині продовження строку дії договору та строку виконання робіт до 20 грудня 2025 року.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
283f3f3e8f6e4f849cb01a4b3de1e90c
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України від 04.06.2024
Дата опублікування:
06.06.2024 09:50
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України, здійснений у межах проведення моніторингу процедури закупівлі – Капітальний ремонт системи зовнішнього водопостачання в с. Проліски Бориспільського району Київської області (основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) (№ оголошення - UA-2024-02-27-010553-а), надаємо наступну інформацію та документи за пунктами зазначеного запиту:
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена Наказом Міністерством розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281, визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури.
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій.
Вартість будівництва визначається: 1) на стадії проектування ― у складі інвесторської кошторисної документації; 2) на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)); 3) на стадії проведення взаєморозрахунків — шляхом уточнення окремих вартісних показників, визначених на попередніх стадіях, залежно від виду договірної ціни в порядку, обумовленому в договорі.
На стадії проектування проектною організацією за договором з замовником розробляється інвесторська кошторисна документація. Інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Вартість будівництва на цій стадії містить у собі: прямі витрати (заробітна плата, вартість експлуатації машин і механізмів, вартість матеріалів), загальновиробничі витрати, кошти на інші роботи і витрати, утримання служби замовника та інжинірингові послуги, проектні, вишукувальні роботи, витрати на експертизу і авторський нагляд, кошторисний прибуток, адміністративні витрати будівельних організацій, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а також податок на додану вартість.
Згідно Зміни №1 Настанови, від 30.04.2022р. (Розділ ІV): «Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін за обґрунтованою ціною, яка не може бути вищою за середню ціну матеріальних ресурсів, що склалася на момент розроблення проектної документації. Порядок здійснення аналізу поточних цін на матеріальні ресурси визначає замовник своїм відповідним організаційно-розпорядчим документом…».
Після проведення експертизи проектно-кошторисної документації і отримання позитивного експертного звіту, відповідна служба замовника формує на підставі інвесторської кошторисної документації відомість обсягів робіт та розраховує очікувану вартість будівництва, яку не може перевищувати ціни пропозицій учасників процедури закупівлі.
Також замовник закупівлі у тендерній документації визначає тип договірної ціни:
- твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором.
- приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.
У разі зазначення у тендерній документації саме твердої договірної ціни вартість будівельних робіт може бути змінена лише, якщо замовник змінить в процесі будівництва проектні рішення, при виникненні обставин непереборної сили або при зміні законодавства, що призводить до змін вартості будівництва. В такому випадку ризики, пов’язані з можливим значним зростанням цін усіх ресурсів, фінансуванням тощо, перекладено на підрядну будівельну організацію.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків підрядника, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
На стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель претенденти самостійно визначають ціну своєї пропозиції відповідно до тендерної документації замовника закупівлі.
Розрахунок очікуваної вартості, тис. грн.
1. Прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта – Разом по главах 1-9: 11902,235
2. Інші витрати на будівництво об’єкта – Кошти на виконання робіт в літній період: 31,785
3. Кошторисний прибуток: 146,378
4. Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій: 74,433
5. Кошти на покриття ризиків підрядника: 167,077
6. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами: 5428,200
7. Кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів – ПДВ: 3550,022
8. Разом (пп.1-7): 21300,130
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Обґрунтування розміру бюджетних призначень та розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275, на підставі кошторисної документації затвердженої наказом від 26 лютого 2024 року № 10/1, з урахуванням Правил визначення вартості будівництва та Експертного звіту (позитивного) щодо розгляду проектної документації на будівництво за Робочим проектом – «Капітальний ремонт системи зовнішнього водопостачання в с. Проліски Бориспільського району Київської області» від 18 грудня 2023 року № 231212-23/А.
Щодо технічних та якісних характеристик повідомляємо наступне. Для об’єкта будівництва – «Капітальний ремонт системи зовнішнього водопостачання в с. Проліски Бориспільського району Київської області» розроблена та затверджена в установленому порядку проектна документація. Проектна документація, яка пройшла експертизу, містить у своєму складі технічні параметри та вимоги щодо об’єкта, інформацію про якісні характеристики його складових, обсяги робіт тощо. Тендерна документація (в т.ч. технічні та якісні характеристики предмету закупівлі) складена із дотриманням вимог статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, на підставі затвердженої в установленому порядку проектної документації по об’єкту та містить вичерпну інформацію для формування учасниками їхніх пропозицій.
Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі – https://schaslyve-rada.gov.ua/news/1709121269/
3. Надати документальне підтвердження внесення переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю.
Замовник надає документальне підтвердження внесення переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю, а саме: платіжну інструкцію № 955 від 04.04.2024 року.
4. Надати документальне підтвердження наявності об’єктивних обставин, що спричинили укладання Додаткової угоди від 05.04.2024 № 1 до Договору від 05.04.2024 № 1576, в частині продовження строку дії договору та строку виконання робіт до 20 грудня 2025 року.
05 квітня 2024 року Управління капітального будівництва, житлово-комунального господарства та регіонального розвитку Пристоличної сільської ради, як замовник робіт за результатами процедури закупівлі відкриті торги з особливостями уклала договір про закупівлю робіт з підрядником Приватне виробниче підприємство «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ». Строк виконання робіт до 20.12.2024 року. Враховуючи те, що внаслідок недостатнього бюджетного фінансування робіт за договором про закупівлю робіт № 1576 від 05.04.2024 року, замовником та підрядником було продовжено строк виконання робіт до 20.12.2025 року у зв’язку з суттєвим зменшенням обсягів бюджетного фінансування, а саме: внесення змін до спеціального фонду кошторису та плану асигнувань замовника (лист № 12-БК від 21.02.2024 року додається). Додатково, замовником та підрядником було укладено додаткову угоду № 1 від 05.04.2024 року в якій внесено зміни в пунктах 2.1., 3.1., 20.1. згідно підпунктом 4 пункту 19 Особливостей, які затверджені постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» – «продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».