• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:15130000-8 М'ясопродукти

Завершена

230 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 152.50 UAH
Номер: 1ba7496bf2a84ba09efbbb6c0fc055be
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-14-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.10.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 14.10.2024 17:20 - 04.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 14.10.2024 № 62-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 14.10.2024 № 62-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-02-27-009710-a від 27.02.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 930-83-94, andriym78@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Агровіта ЛТД», встановлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей №1178. Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Особливостей №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 14.03.2024 за №59 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Почаївського психоневрологічного будинку інтернату (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.02.2024 за №16, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Агровіта ЛТД» (далі – ТОВ «Агровіта ЛТД»), протокол щодо прийнятого рішення уповноваженої особи від 07.03.2024 за №20, повідомлення про намір укласти договір від 07.03.2024, договір про закупівлю від 14.03.2024 за №59, додаткову угода до договору від 04.10.2024 за №1, пояснення Замовника від 18.10.2024 отримане через електронну систему закупівель. Аналізом тендерної документації встановлено, що в порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 Замовником не зазначено: - для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей; - підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих Особливостей, та інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Аналізом тендерної пропозиції ТОВ «Агровіта ЛТД» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне. Згідно додатку 2 «Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі та подання учасником документально підтвердженої інформації про відповідність їх таким кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» у складі тендерної пропозиції, учасники процедури закупівлі повинні надати довідку, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника, про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Разом із довідкою учасник надає копію аналогічного договору, (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю), зазначеного в довідці. ТОВ «Агровіта ЛТД» подано довідку від 01.03.2024 за №6 про виконання аналогічного договору, однак аналогічного договору у складі пропозиції не подано. Згідно додатку 2 «Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі та подання учасником документально підтвердженої інформації про відповідність їх таким кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» у складі тендерної пропозиції, учасники процедури закупівлі повинні надати: - скановані копії оригіналів особових медичних книжок водіїв з вчасним проходженням медоглядів. В книжках повинно бути зазначено, що дані працівники(к) працюють в учасника або у перевізника (водії). Останній медогляд повинен бути дійсним на момент подання; - скановані копії оригіналів медичних довідок щодо придатності до керування транспортними засобами водіїв автотранспортних засобів, які виконують роботи з перевезення вантажів, що підтверджують своєчасний періодичний огляд, відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013р. У складі пропозиції ТОВ «Агровіта ЛТД» подано особисту медичну книжку (серії ААВ №714673) водія Сохарєва А.В., у пункті 3 «Дата наступного медичного огляду» якої зазначено: «26.01.2024». Також, у складі пропозиції подано медичну карту огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я видану водію Сохарєву А.В., у пункті 7 «Черговий медичний огляд» якої зазначено: «26.01.2024». Отже, ТОВ «Агровіта ЛТД» подано (04.03.2024) у складі пропозиції вищевказані документи із невчасним проходженням медогляду водія Сохарєва А.В. Згідно вимог пункту 5 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації у складі тендерної пропозиції, учасники процедури закупівлі повинні надати інформацію про кінцевого(их) бенефеціарного(их) власника(ів) із зазначенням частки в статутному капіталі (із зазначенням громадянства кожного із них). У складі пропозиції ТОВ «Агровіта ЛТД» інформації про кінцевого(их) бенефеціарного(их) власника(ів) із зазначенням частки в статутному капіталі (із зазначенням громадянства кожного із них) не надано. Згідно вимог додатку 3 «Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації у складі тендерної пропозиції, учасники процедури закупівлі повинні надати інформацію, окрім іншого: скановану копію договору та акту про щомісячну дезінфекцію транспортного засобу (засобів), так як транспортні засоби для перевезення товару повинні відповідати вимогам санітарних норм та правил для транспортування харчових продуктів. ТОВ «Агровіта ЛТД» актів про щомісячну дезінфекцію транспортного засобу (засобів) у складі пропозиції не надано. Згідно додатку 5 «Інші документи, що надаються» до тендерної документації у складі тендерної пропозиції, учасники процедури закупівлі повинні надати оригінал листа-згоди на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» особи (осіб), чиї персональні дані надаються. ТОВ «Агровіта ЛТД» у складі пропозиції листа-згоди на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» особи (осіб) не подано. Під час проведення моніторингу, 15.10.2024, Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) з даних питань. Замовник у відповіді від 18.10.2024 вказав: «….Учасником ТОВ Агровіта ЛТД у складі своєї тендерної пропозиції було надано довідку № 6 про виконання аналогічного договору, копію договору у складі пропозиції не надано. … Згідно додатку 2 учасником було подано довідку № 12 в якій вказано про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Також було подано їхні медичні книжки. У медичній книжці Сохарєва незрозуміло прописано дату наступного огляду, у зв’язку з чим було сплутано і розглянуто як наступний огляд 26.04.2024 року. …. У складі тендерної пропозиції учасником було подано документ Виписка 2022 та статут підприємства АВ 2019….. На запит про надання скановану копію договору та акт про щомісячну дезінфекцію учасником подано лише договір. …. Лист – згоду на обробку персональних даних подано не було. ….». Зважаючи на зазначене, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено пропозицію ТОВ «Агровіта ЛТД», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Згідно пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначені пунктами 3, 5, 6, і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Також, згідно пункту 7 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Аналізом встановлено, що переможцем закупівлі ТОВ «Агровіта ЛТД» не подано вищевказаних документів відповідно до вимог тендерної документації. Під час проведення моніторингу, 15.10.2024, Замовнику було надано запит з даного питання. Замовник у відповіді від 18.10.2024 вказав: «…. ТОВ «Агровіта ЛТД» як переможець закупівлі надав нам довідку НАЗК…». При цьому замовником не враховано, що відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Виходячи з наведеного вище, на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено пропозицію ТОВ «Агровіта ЛТД» у зв’язку із тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 5, 6, 12 та абзацу 14 пункту 47 Особливостей №1178. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «Агровіта ЛТД» укладено договір про закупівлю від 14.03.2024 за №59 на суму 223 000,0 гривень. В подальшому, 04.10.2024 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару. При цьому у пункті 1 додаткової угоди вказано, що «… керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг та пунктом 3.1 Договору Сторони домовились збільшити ціну, а саме Ковбаси Салямі вищого сорту - 149,00 грн., пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю …». На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області щодо збільшення ціни на товар від 16.10.2024, Замовником надано відповідь 18.10.2024 в якій зазначено: «...Додаткову угоду № 1 від 04.10.2024 до договору № 59 від 14.03.2024 року було укладено на підставі листа від ТОВ «Агровіта ЛТД» №2509/01 від 25.09.2024 року. Ціна за одиницю товару була піднята на підставі Закону і не становить більше 10%.» та додано лист ТОВ «Агровіта ЛТД» від 25.09.2024 за №2509/01. Аналізом листа ТОВ «Агровіта ЛТД» від 25.09.2024 за №2509/01 встановлено, що у ньому відсутня інформація про коливання ціни товару на ринку. Згідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей 1178 встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Враховуючи вищевикладене, на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 Замовником укладено додаткову угоду від 04.10.2024 за №1 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень: 21.10.2024 12:40 - 04.11.2024 23:00
Дата публікації висновку: 21.10.2024 12:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно висновоку по моніторингу державної аудиторської служби Договір № 59 від 14.03.2024 року розірвано.
Дата публікації звіту: 25.10.2024 14:50

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: порушення усунуто
Дата публікації: 28.10.2024 09:31

Запити/Пояснення