• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Антидронова система «Оберіг» (або еквівалент)

Завершена

1 300 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 1a429e62915b45518fc8f524dbb29e11
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-22-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 22.04.2024 21:17 - 14.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.04.2024 № 67 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 22.04.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.04.2024 № 67 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 9. UA-2024-02-27-003106-a 27.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей. За результатами аналізу з питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, встановлено порушення вимог пункту 8 частини третьої статті 3 Закону та пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лозівська районна рада (далі – Замовник) на 2024 рік, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-02-27-003106-a, договір від 26.02.2024 №26 на зальну суму 1 300 000,00 грн, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 30.04.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Згідно з нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За результатами аналізу питання відповідності проведеної закупівлі, вимогам Закону Особливостей встановлено, що відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, Замовником була оголошення закупівля за процедурою відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі Антидронова система «Оберіг» (або еквівалент) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-01-25-017334-a, торги за якою були відмінені електронною системою закупівель з приводу відсутності пропозицій. Поряд з цим, здійснюючи закупівлю за процедурою UA-2024-02-27-003106-a, Замовником в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей укладено договір від 26.02.2024 №26 з ФОП Ващев М.Б. (далі – Договір), який відрізняється від проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-01-25-017334-a) (далі – Проєкт договору), а саме: до вищевказаного договору не включено підпункти: 3.9.,3.10.,3.11., 3.12.,3.13.,3.14., 3.15., 3.16.,3.17. Поряд з цим, в Проєкті договору підпункт: 2.9. має значення «Постачальник зобов’язаний забезпечити присутність уповноваженого представника під час приймання поставленого Товару для належного оформлення Акту приймання-передачі Товару. Повноваження представника повинні бути підтверджені оформленим належним чином документом. У випадку відсутності уповноваженого представника Постачальника під час приймання Товару, акт приймання-передачі, оформлений в односторонньому порядку, вважається оформленим неналежним чином.», тоді як в Договорі – 2.9. «Замовник має право вимагатм від постачальника замінити неякісний Товар чи усунути недоліки неякісного Товару»; 2.11. має значення «Постачальник гарантує обслуговування та ремонт Товару та заміни його комплектуючих протягом гарантійного терміну експлуатації.», тоді як в Договорі – 2.11. «Проведення лабораторних випробувань та експертних досліджень у випадку поставки неякісного товару тощо, здійснюється за рахунок Постачальника». Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно невідповідності укладеного договору з ФОП Ващев М.Б. від 26.02.2024 №26 від проєкту договору по відміненим торгам за процедурою UA-2024-01-25-017334-a щодо підпунктів договору. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 Замовник 10.05.2025 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «Закупівля за номером UA-2024-02-27-003106-a була відмінена у зв’язку із неможливості усунення порушень, натомість була проведена нова закупівля UA-2024-02-27-008983-a по якій і було здійснено закупівлю на 1 300 000,00 грн по договору від 26.02.2024 №26.» Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей оскільки проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей). Отже, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав Договір на придбання товарів, вартість яких перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель. Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. На порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей Замовник уклав договір, який передбачає придбання та оплату товарів до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу. Поряд з цим, за результатами аналізу з питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 8 частини третьої статті 3 Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, повинен містити, зокрема: інформацію про ціну, зазначену в договорі про закупівлю/документі (документах), що підтверджує (підтверджують) придбання товару (товарів), робіт чи послуги (послуг). Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником при здійсненні закупівлі за ID: UA-2024-02-27-003106-a оприлюднено 27.02.2024 в електронній системі закупівель договір від 26.02.2024 №26, за умовами якого (пункт 4.1.) ціна договору становить 1 300 000,00 грн без ПДВ. Водночас, в опублікованому Замовником 27.02.2024 звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель за досліджуваною закупівлею вказано ціну договору: 1 300 000,00 грн з ПДВ, що не відповідає ціні, зазначеній у договорі про закупівлю від 26.02.2024 №26, та в внаслідок чого порушено вимоги пункту 8 частини третьої статті 3 Закону та пункту 3 Особливостей №1178. З приводу вищезазначеного, 30.04.2024 Замовником повідомлено: «Щодо оприлюднення обґрунтування та договору про закупівлю з аналогічної попередньо проведеної процедури UA-2024-02-27-008983-a повідомляємо, що під час формування процедури закупівлі UA-2024-02-27-003106-a була допущена технічна помилка, а саме зазначено те, що договір був з ПДВ, але учасник не являється платником ПДВ. Закупівлю UA-2024-02-27-003106-a, яка проведена з помилкою технічно немає можливості відмінити. Тому була проведена нова аналогічна процедура, а саме UA-2024-02-27-008983-a». Моніторингом встановлено, що Замовником оприлюднено протокол уповноваженої особи від 02.05.2024 №40 щодо відміни закупівлі за номером UA-2024-02-27-003106-a у зв’язку із неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно з інформацією, яка оприлюднена Веб–порталі використання публічних коштів Є-datа, свідчить про виконання договору від 26.02.2024 №26, а саме: 05.03.2024 проведено оплату за видатковою накладною від 27.02.2024 №6 у сумі 1 300 000,00 грн, що відповідає вимогам підпункту 4.5. договору. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно причини того, що умови (пункти) Проєкту договору відрізняється від умов (пунктів) укладеного договору та відмінність в додатках між проектом договору та укладеним договором. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 Замовник 10.05.2025 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «Закупівля за номером UA-2024-02-27-003106-a була відмінена у зв’язку із неможливості усунення порушень, натомість була проведена нова закупівля UA-2024-02-27-008983-a по якій і було здійснено закупівлю на 1 300 000,00 грн по договору від 26.02.2024 №26.»
Період усунення порушень: 13.05.2024 16:54 - 28.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 13.05.2024 16:54

Запити/Пояснення