- 
                    Відкриті торги з особливостями
 - 
                        Однолотова
 - 
                        КЕП
 
ДК 021:2015(CPV 2008) за кодом 03410000-7- Деревина (Дрова твердолистяних та хвойних порід)
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                593 300.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 1% або 5 933.00 UAH
        мін. крок: 1% або 5 933.00 UAH
                    Номер:
                    0d0bd096c0dd4a6697892825bed38311
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2024-06-18-000094
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    17.06.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    18.06.2024 16:38 - 10.07.2024 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ 
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.06.2024 № 53-З
Полтава
	
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби 
в Полтавській області                                                                                     Ірина САЛОГУБ
Додаток 
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
17.06.2024 № 53-З
Витяг з переліку процедур закупівель	
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
18. UA-2024-02-27-002673-a, 27.02.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби 
в Полтавській області                                                                                     Ірина САЛОГУБ
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанови № 1178 встановлено порушення пункту 1 частини 2 статті 22, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Постанови № 1178. 
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання вимог Постанови            № 710; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку  оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови  № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Великобудищанської сільської ради на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.02.2024 № 3;  тендерну пропозицію учасника ФОП «ПОНОМАРЬОВ ДЕНИС СЕРГІЙОВИЧ»; вимога про усунення невідповідностей учаснику ФОП «ПОНОМАРЬОВ ДЕНИС СЕРГІЙОВИЧ»;  протокол від 11.03.2024       № 7; тендерну пропозицію учасника ФІЛІЯ «ГАДЯЦЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІСИ УКРАЇНИ»; вимога про усунення невідповідностей учаснику ФІЛІЯ «ГАДЯЦЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО» ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІСИ УКРАЇНИ»;  протокол від 13.03.2024 № 9; повідомлення про намір укласти договір від 13.03.2024; договір про закупівлю товару від 19.03.2024 № 40; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 21.06.2024 в електронній системі закупівель; офіційний веб-сайт замовника https://velbud-gromada.gov.ua/news/1709707868/.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу 1 пункту 1 частини другої статті 22 Закону № 922, пункту 28 Особливостей з огляду на наступне. 
Абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до абзацу 1 пункту 1 частини другої статті 22 Закону № 922 у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій.
Згідно з абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, в пунктом 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Так, згідно абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей.
Разом з цим, замовником у тендерній документації (Розділ 5. Оцінка тендерної пропозиції) не зазначено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран.
Отже, на дату проведення процедури закупівлі UA-2024-02-27-002673-a (27.02.2024) чинна редакція Особливостей зі змінами від 13.02.2024, викладена з інформацією щодо заборони здійснення закупівель товарів походженням, в тому числі, з Ісламської Республіки Іран.
Враховуючи викладене, тендерна документація складена замовником з порушенням пункту 1 частини 2 статті 22, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Постанови № 1178.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    25.06.2024 18:06 - 10.07.2024 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    25.06.2024 18:06
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    З огляду на виявлені порушення законодавства у сфері закупівель та відповідно на відсутність розробленого механізму для їх усунення, Виконавчим комітетом Великобудищанської сільської ради здійснено заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    01.07.2024 18:33
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    fdb91c941c8a42c8aa3464a22ab37c91
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    18.06.2024 17:17
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    22.06.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 593300,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-02-27-002673-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
- Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
 Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
                
                        
                    Номер:
                    9797fc8679a54628927c7b075af69d6c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Відповідь на звернення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    21.06.2024 20:13
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?.
Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами (далі - Закон) не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими необхідно керуватись. Згідно частини першої статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами), закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням завдань замовника щодо забезпечення безперебійної роботи територіальної громади.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 «Додаток 2 до тендерної документації (Технічні вимоги та характеристики до предмета закупівлі).docx» до тендерної документації, що оприлюднений окремим файлом на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону та з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі, здійсненого Замовником моніторингу та аналізу вартісних меж ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель, які проводились іншими замовниками, в системі PROZORRO і на сайтах які пропонують необхідний товар (а саме сайтах: https://my.zakupivli.pro/  , https://e-forest.gov.ua , https://baza-drov.com.ua/).
Також Замовником було надіслано запит ціни пропозиції потенційним учасникам, але у відповідь отримано було лише одну комерційну пропозицію від ФІЛІЯ "ГАДЯЦЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ", тому розрахунку цін комерційних пропозицій не враховувалось.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Згідно з п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 органам місцевого самоврядування рекомендовано - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 заходи з щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, стосуються органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Так, відповідно положень до ст. 2 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники бюджетних коштів це бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Варто зазначити, що процедура закупівлі проводилась за кошти, виділені з місцевого бюджету та в обов’язковому порядку розміщена інформація про дану закупівлю на сайті громади: https://velbud-gromada.gov.ua/
Посилання на обґрунтування: https://velbud-gromada.gov.ua/news/1709707868/