-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
М'ясо ( телятина (філе, вирізка) охолоджена вищої категорії, печінка теляча охолоджена, філе курине свіже охолоджене, стегенця курині свіжі охолоджені І категорії) (ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо)
Завершена
400 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 1 566.00 UAH
мін. крок: 0.4% або 1 566.00 UAH
Номер:
a67ecd277b074b1897840db0a87c9305
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-17-000100
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
17.06.2024 17:23 - 09.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.06.2024
№ 47-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.06.2024 № 47-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2024-02-26-005489-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Миколайчук Тетяна Василівна по лоту № 1 установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» по лоту № 2 установлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та підпунктів 2, 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договорів про закупівлю по лотах №№ 1-2 та їх оприлюднення, відповідності умов договорів про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможців по лотах №№ 1-2, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договорів про закупівлю від 11.03.2024 № 24-03/24 по лоту № 1 та від 13.03.2024 № 25-03/24 по лоту № 2, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій по лотах №№ 1 - 2, своєчасність укладання договорів про закупівлю по лотах №№ 1 - 2 та їх оприлюднення, відповідність умов укладених договорів про закупівлю по лотах №№ 1 - 2 умовам тендерних пропозицій переможців та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Житомирський обласний спеціалізований будинок дитини для дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.02.2024 № 9, тендерні пропозиції учасників ФОП Миколайчук Тетяна Василівна по лоту № 1 та ТОВ «М'ЯСНИЧОК» по лоту № 2, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей по лоту № 2 від 05.03.2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника по лоту № 1 від 05.03.2024 № 11 та по лоту № 2 від 07.03.2024 № 13, повідомлення про намір укласти договір по лоту № 1 від 05.03.2024 та по лоту № 2 від 07.03.2024, договір про закупівлю по лоту № 1 від 11.03.2024 № 24-03/24 та по лоту № 2 від 13.03.2024 № 25-03/24, пояснення та копії документів, надані Замовником через електронну систему закупівель 21.06.2024 року.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерні пропозиції учасників ФОП Миколайчук Тетяна Василівна (по лоту № 1) та ТОВ «М'ЯСНИЧОК» (по лоту № 2) не відповідали умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації та пунктів 1, 3 Додатку № 3 до тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, від учасників у складі тендерних пропозицій, імперативно вимагалось надання, зокрема, декларації виробника або посвідчення про якість товару та експертного висновку регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини.
Поряд з цим, на підтвердження інформації щодо наявності в учасника експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, від учасників у складі тендерних пропозицій, імперативно вимагалось надання скан-копії з оригіналу експлуатаційного дозволу учасника.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Миколайчук Тетяна Василівна по лоту № 1 відсутні експертний висновок регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини та скан-копія з оригіналу експлуатаційного дозволу учасника, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу 3 тендерної документації та пунктів 1 та 3 Додатку № 3 до тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу 3 тендерної документації та пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», від учасників імперативно вимагалось надання, у складі тендерної пропозиції, копії фінансового звіту (форма 1 та форма 2) за останній звітний рік з відміткою органу Державної фіскальної служби, яка підтверджує його подання.
На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» по лоту № 2 надано фінансову звітність малого підприємства за 2023 рік («Баланс» форми № 1-м, «Звіт про фінансові результати» форми № 2-м) та квитанцію № 2.
Однак, моніторингом встановлено, що інформація яка міститься в квитанції № 2 підтверджує факт подання учасником ТОВ «М'ЯСНИЧОК» 27.02.2023 року фінансової звітності малого підприємства (форми № 1-м, форми № 2-м) за 2022 рік, а не за 2023 рік, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу 3 тендерної документації та пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації, а відтак не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації, на виконання вимог визначених абзацом 8 пункту 28 та абзацом 15 пункту 47 Особливостей, Замовником встановлено умову, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, а саме:
- довідку або інформаційну довідку, або витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення яка/який оформлена/ оформлений на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, що є учасником процедури закупівлі та підтверджує, що їх не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває;
- довідку в довільній формі про те, що між переможцем процедури закупівлі та замовником не було укладено договорів про закупівлю за якими переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до їх дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання таких договорів.
Проте, моніторингом встановлено, що переможцем торгів ТОВ «М'ЯСНИЧОК» по лоту № 2 у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав визначених у підпунктах 3, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Слід зазначити, що на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, зокрема, щодо не надання у спосіб, зазначений Замовником в тендерній документації вказаним переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав визначених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей, Замовником надано пояснення в якому зазначено, що «Під час визначення переможця закупівлі система публічних закупівель автоматично надсилає запит щодо такого учасника до Реєстру та додає отриману відповідь до документів закупівлі щодо вказаного учасника. Як вбачається з відповіді сформованої 7 березня 2024 о 11:09 щодо ТОВ «М'ЯСНИЧОК», за результатами пошуку у Реєстрі не було знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення».
Однак, сформована електронною системою закупівель відповідь на запит до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, підтверджує відсутність підстав визначених підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, а не підпунктом 3 пункту 47 Особливостей та не стосується вимог встановлених абзацом 15 пункту 47 Особливостей та пунктом 5 розділу 3 тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації Замовника.
Отже, в порушення вимоги абзацу 15 пункту 47 Особливостей, пункту 5 розділу 3 тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації, переможцем торгів ТОВ «М'ЯСНИЧОК» по лоту № 2 не підтверджено відсутність підстав визначених підпунктами 3, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Миколайчук Тетяна Василівна по лоту № 1 як такого, що не відповідав умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «М'ЯСНИЧОК» по лоту № 2 як такого, що не відповідав кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як такого, що не відповідав умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, та, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
02.07.2024 15:59 - 17.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2024 15:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Усунено порушення законодавства в сфері державних закупівель, додаткові угоди про розірвання договорів додаються
Дата публікації звіту:
05.07.2024 13:09
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договорів.
Дата публікації:
08.07.2024 09:40
Запити/Пояснення
Номер:
3b50df810a0d45aea2203c597d76ae09
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.06.2024 12:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «М'ясо» (інформацію опубліковано в інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-26-005489-a) та відповідно до п.п. 6 та 11 ст. 10 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч. 5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів КНП «Житомирський обласний спеціалізований будинок дитини для дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Поясніть, чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника, за лотом № 1, ФОП Миколайчук Т.В., як таку, що не відповідала вимогам установленим у тендерній документації Замовника?
Так, у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутні:
- експертний висновок регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини;
- скан-копія оригіналу експлуатаційного дозволу учасника.
Крім того, поясніть, чому Замовником не відхилено ФОП Миколайчук Т.В. як переможця процедури закупівлі, яким не надано у спосіб, зазначений Замовником в Додатку № 2 до тендерної документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підп. 3 п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), а саме: довідку або інформаційну довідку або витяг з Реєстру (Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення) яка/який оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі?
3. Поясніть, чому Замовником не відхилено переможця процедури закупівлі, за лотом № 2, ТОВ «М'ЯСНИЧОК» як такого, що не надав у спосіб, зазначений Замовником в Додатку № 2 до тендерної документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підп. 3, 6 і 12 п. 47 Особливостей, а саме:
- довідку або інформаційну довідку або витяг з Реєстру (Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення) яка/який оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі;
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог ст. 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
12bdfbfcdb084a8db8040ff08ed4fbcd
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
21.06.2024 17:08
Опис:
За результатами розгляду запиту щодо проведення моніторингу закупівлі по предмету «М'ясо ( телятина (філе, вирізка) охолоджена вищої категорії, печінка теляча охолоджена, філе курине свіже охолоджене, стегенця курині свіжі охолоджені І категорії) (ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо), номер закупівлі UA-2024-02-26-005489-a» надаємо наступну інформацію.
Щодо питання 1.
Відповідь: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені відповідно до вимог законодавчих документів щодо якості та безпечності продуктів харчування, а саме, згідно з ДСТУ 3143:2013 «М’ясо птиці», ДСТУ 4589:2006 «Напівфабрикати м’ясні натуральні від комплексного ділення яловичини за кулінарним призначенням», Закону України №771/97-ВР від 23.12.1997 року « Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (зі змінами).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначалася на підставі середньоринкового рівня цін, а саме за результатами пошуку, збору та аналізу загальнодоступної цінової інформації (моніторинг середньоринкових цін на відповідні види м’яса при плануванні відповідної закупівлі).
Результати пошуку, збору та аналізу загальнодоступної цінової інформації (моніторинг середньоринкових цін на відповідні види м’яса при плануванні відповідної закупівлі) додаються.
Щодо питання 2.
Відповідь: На виконання вимог тендерної документації, у складі власної тендерної пропозиції учасником ФОП Миколайчук Т.В. надано, зокрема, Посвідчення про якість на готову мʼясну продукцію якою підтверджується відповідність встановленим ветеринарно-санітарним вимогам, витяг з наказу № 452-ОД від 26.12.2026 Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області Про державну реєстрацію потужності та Повідомлення № 588/19-01/-СГ від 19.12.2019 про реєстрацію та присвоєння особистого реєстраційного номеру потужності оператора ринку.
Таким чином, Учасником було виконано вимоги щодо підтвердження відповідності запропонованої продукції державним стандартам якості.
Щодо питання 3.
Відповідь: Відповідно до умов тендерної документації, на підтвердження відсутності підстав, визначених у підп. 3, 6 і 12 п. 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі має надати повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати видачі документа.
07 березня 2024 року Замовником було сформовано повідомлення про намір підписати договір.
07 березня 2024 року Замовником було отримано лист від ТОВ «М'ЯСНИЧОК» з інформацією, про неможливість доєднати через електрону систему відповідних документів та надано відповідні документи на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей шляхом додання їх до листа (скан-копія Додається).
Замовником не було відхилено пропозиція Учасника згідно п. 44 Особливостей, оскільки переможець процедури закупівлі надав документи через електрону пошту, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Враховуючи дію воєнного стану та об’єктивні пояснення Учасника, Замовником були прийняті та розглянуті відповідні документи Переможця.
Що стосується зауваження про довідку або витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (далі – Реєстр) Учасників, повідомляємо, що під час визначення переможця закупівлі (Лоту), система публічних закупівель автоматично надсилає запит щодо такого учасника до Реєстру та додає отриману відповідь до документів закупівлі щодо вказаного учасника. Як вбачається з відповідей сформованих 5 березня 2024 о 16:33 щодо ФОП Миколайчук Т.В. та 7 березня 2024 о 11:09 щодо ТОВ «М'ЯСНИЧОК», за результатами пошуку у Реєстрі не було знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення останніх. Таким чином, зазначені органом моніторингу підстави для відхилення пропозицій Перможців – відсутні.