-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)
Завершена
799 845.00
UAH з ПДВ
Номер:
f114cebd6a4349cdab9755ccf6fc07da
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-09-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
09.04.2024 10:48 - 01.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2024 № 19-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 09.04.2024 № 19-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-02-26-004725-a 26.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей, в частині не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо дотримання умов, визначених Особливостями під час укладання договору про закупівлю без використання електронної системи для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погодженого (затвердженого) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника; шляхом внесення змін до договору від 26.02.2024 №01/2024, укладеного з Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» та приведення умов вказаного договору у відповідність умовам проекту договору про закупівлю відкритих торгів (ID: UA-2024-02-07-014139-a), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, дотримання умов, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 13.02.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) під час укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ясінянського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області (далі – Замовник); договір про закупівлю від 26.02.2024 №01/2024; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 09 квітня 2024 року.
В ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, Замовнику 09.04.2024 та 17.04.2024 було направлено запити про надання пояснень з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу, проте в порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII відповіді (пояснення) на поставлені питання у запиті від 09.04.2024 Замовником надано 16.04.2024 (п’ятий робочий день), а на запит від 17.04.2024 відповіді Замовником не надано.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 13.02.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 13 Особливостей визначено, що замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення пункту 13 Особливостей Замовник, разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
З огляду на зазначене, під час здійснення моніторингу постала потреба у отриманні пояснень щодо наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, відповідно, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 09.04.2024 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання інформації та підтвердних документів.
Згідно з наданими Замовником в ході проведення моніторингу закупівлі поясненнями встановлено, що договір про закупівлю укладено без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, а саме, у зв’язку із відміною відкритих торгів за ID: UA-2024-02-07-014139-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах, а обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у вигляді окремого файлу), по технічним причинам не було завантажено при оголошенні закупівлі, що не спростовує виявлене порушення вимог пункту 13 Особливостей.
Виходячи зі змісту пункту 13 Особливостей, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей - це розпорядче рішення замовника, або інший документ, оформлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника, який обов'язково має бути погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, обґрунтування підстави для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, долучене Замовником до пояснення не містить погодження (затвердження) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, чим недотримано вимоги пункту 13 Особливостей.
Імперативною умовою укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей є умова, яка полягає в тому, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Проте, в ході здійснення моніторингу виявлено, що умови договору від 26.02.2024 №01/2024, укладеного без використання електронної системи закупівель з ДЕРЖАВНИМ СПЕЦІАЛІЗОВАНИМ ГОСПОДАРСЬКИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ЛІСИ УКРАЇНИ" на закупівлю товару «Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)» (ID: UA-2024-02-26-004725-a) відрізняються від проекту договору, що був викладений Замовником у тендерній документації при оголошенні процедури відкритих торгів з особливостями, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), на закупівлю товару «ДК 021:2015:03410000-7: Деревина», очікуваною вартістю 799 845,00 грн (ID: UA-2024-02-07-014139-a), в частині Розділу «ІІ. Якість товарів», а саме:
2.3. Строк придатності товарів на день поставки має становити не менше ___________% від загального терміну придатності.
2.5. Постачальник зобов'язаний у момент передачі Товару надати в розпорядження Замовнику оригінали або завірені копії документів, що засвідчують відповідність Товару вимогам стандарту або технічних умов відповідно до діючого законодавства України.
2.6. Маркування на зовнішній упаковці Товару повинно включати в себе назву та інформацію про склад, дату виготовлення та термін придатності, номер партії, адресу виробника, інформацію про умови зберігання, тощо.
Вищезазначені пункти 2.3., 2.5. та 2.6. наявні в проекті договору, проте в укладеному договорі від 26 лютого 2024 року № 01/2024 – відсутні.
Окрім того, виявлено розбіжності в умовах, викладених у пункті 3.2. Розділу «III. СУМА ДОГОВОРУ», а саме: в укладеному договорі від 26 лютого 2024 року № 01/2024 пункт 3.2. викладено в редакції: «Сума цього Договору може бути змінена за взаємною згодою Сторін», тоді як у проекті договору зазначений пункт викладено наступним чином: «Сума цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін.».
Таким чином, в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовник уклав договір про закупівлю товару від 26.02.2024 №01/2024 з Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» на суму 799 845,00 гривень, умови якого не відповідають проекту договору про закупівлю відкритих торгів (ID: UA-2024-02-07-014139-a), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Період усунення порушень:
25.04.2024 09:39 - 10.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.04.2024 09:39
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-02-0050/2024
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Запити/Пояснення
Номер:
ef31e7aa695e4915a50ea40bcdb14cab
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.04.2024 16:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-26-004725-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (код 44768034), з яким укладений договір від 26.02.2024 № 01/2024 без використання електронної системи закупівель?
3. Проcимо пояснити причини не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f3c15fa5bb9646aca313a178ea062fda
Назва:
відповідь на пояснення
Дата опублікування:
16.04.2024 13:13
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником:
Ясінянський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області (далі –Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
07 лютого 2024 рок замовником було оголошено закупівлю «Деревина (дрова паливні твердих та м’яких порід)» за кодом ДК «021:2015:03410000-7: Деревина» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями( за індетифікатором UA-2024-02-07-014139-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Технічне завдання і умови закупівлі передбачали наступні 2 лоти: 1) 200 м³ , деревина (дрова паливні твердих порід), місце поставки товарів: 90630, Україна, Закарпатська область, смт.Ясіня, вул. Визволення, буд. 112; період доставки: 16 березня 2024 — 01 вересня 2024; 2) 267,3 м³, деревина (дрова паливні м'яких порід); місце поставки: 90630, Україна, Закарпатська область, смт.Ясіня, вул. Визволення, 112, період доставки: 16 лютого 2024 — 01 вересня 2024. 17 лютого 2024 року закупівля була відмінена на підставі – відсутності пропозиції у закупівлі.
Далі на підставі наявної потреби у вигляді закупівлі товарів «Деревина (дрова паливні твердих та м’яких порід)» згідно технічного завдання закупівлі, що не відбулась за відсутності пропозицій, за кодом ДК «021:2015:03410000-7: Деревина» для господарської діяльності Замовника було здійснено укладення договору згідно підпункту 6 пункт 13 постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», яким передбачено, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: що відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-26-004725-a)
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266, що вносить зміни до постанови Кабінету міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 року «Про ефективне використання державних коштів», Ясінянський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 30481683; адреса: смт. Ясіня) інформував про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом «Деревина (дрова паливні твердих та м’яких порід)», код ДК 021:2015 – 03410000-7 «Деревина» деталізований 03413000-8 «Паливна деревина», яка була здійснена на підставі господарських потреб Замовника та із врахуванням інформації ринку такого товару та встановлює наступні вимоги:
1) Умови поставки: предмет закупівлі підлягає доставці Учасником згідно заявок Замовника партіями за адресою Замовника з дотриманням термінів його реалізації. При перевезенні предмету закупівлі Учасник зобов’язаний дотримуватися умов транспортування відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні;
2) Термін поставки: поставка предмету закупівлі здійснюється Учасником на протязі трьох днів з моменту отримання заявки від Замовника;
3) Місце поставки: 90630 Закарпатська область, Рахівський район, смт. Ясіня, вул. Визволення,112;
Вимоги до транспортування: для транспортування предмету закупівлі повинен бути виділений спеціалізований транспорт, Транспортування і зберігання предмету закупівлі повинно проводитися згідно з правилами перевезення і зберігання вантажів;
5) Доставка товарів транспортом постачальника, завантажувально-розвантажувальні роботи - за рахунок постачальника;
6) Якість та безпечність: Кожна партія предмету закупівлі має супроводжуватися документами (накладними, рахунками, документами, які засвідчують безпеку та походження продукції);
7) Вимоги щодо якості: Деревина паливна: бук, явір, сосна, смерека, вільха у вигляді відрізків стовбурів, полін, довжиною не більше 0,7 метра та товщиною від 10 см, вологість не більше 50%, якість яких відповідає ГОСТ 3243-88 «Дрова паливні» і ТУУ 56.196-95 «Дрова технологічні». Не допускається: поверхнева трухлява гниль, наявність сторонніх матеріалів: пластмаси, гнила деревина, мінеральні домішки, металеві включення, будівельні відходи та ін. Ціна одиниці товару не повинна бути вищою середньостатистичної ринкової ціни на території області на момент проведення закупівлі. Товар повинен відповідати показникам якості, які встановлюються законодавством України та діючим стандартам.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro". Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на Товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 р., здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін на деревину (дрова паливні твердих та м’яких порід), актуальних на момент моніторингу. Додаток №4 Тендерної документації передбачає, що «ціна на товар має бути визначена з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, розпиловки, транспортних витрат, навантажувально-розвантажувальних робіт, та інших витрат, визначених законодавством.»
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (код 44768034), з яким укладений договір від 26.02.2024 № 01/2024 без використання електронної системи закупівель?
Оцінку можливих потенційних постачальників товарів, що є предметом закупівлі (деревини), Замовником було здійснено на підставі отриманих комерційних пропозицій, з яких Замовником було визначено найбільш економічно вигідну, а також було здійснено перевірку документів, які підтверджують відповідність вимогам визначених в пп.6 п.13 Особливостей учасника ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" (код 44768034), під час обрання відповідного суб’єкта господарювання з яким Замовником укладено договір було здійснено аналіз аналогічних закупівель в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro.
Тому відповідно критерієм, який відбору суб’єкту господарювання, який надає відповідні послуги була цінова позиція. Також Зазначаємо, Замовником дотримано принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
При цьому, зазначаємо, що Особливостями не регламентується, яким чином замовник має пересвідчитися у відповідності постачальника встановленим у тендерній документації вимогам та у якому вигляді зберігати отриману інформацію.
Стосовно доброчесності постачальника - згідно останніх змін, для укладення прямого договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пункту 47 Особливостей, не вимагається.
3. Проcимо пояснити причини не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа
Відповідно до абзацу 3 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» яким встановлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.
Замовником було виконано вищенаведений пункт Постанови та прийнято обґрунтування у вигляді розпорядчого документу – Наказу №1/01-06 від 23.02.2024 року(Щодо укладення договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Постанови Кабінет міністрів України №1178 від 22.10.2022 року), але у зв’язку із технічним недоліком майданчику Замовника – відсканована копія Наказу обґрунтування не повантажилась у системі прозоро.
Відповідно до вимог Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro.
Додатки:
1. Документи контрагента на підтвердження відповідно закупівлі ;
2. Протокол обгрунтування закупівлі.
Номер:
656dc0cff2174abc853682de751d118e
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.04.2024 10:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-26-004725-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
Згідно наданих Уповноваженою особою Замовника пояснень - підставою для здійснення закупівлі товару «ДК 021:2015:03410000-7: Деревина» шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель було обрано підпункт 6 пункту 13 Особливостей у зв’язку з відміною відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах за ID: UA-2024-02-07-014139-a у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
При цьому, імперативною умовою застосування підпункту 6 пункту 13 Особливостей для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель є умова, яка полягає в тому, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Враховуючи зазначене поясніть, чому умови договору від 26.02.2024 №01/2024 укладеного з ДЕРЖАВНИМ СПЕЦІАЛІЗОВАНИМ ГОСПОДАРСЬКИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ЛІСИ УКРАЇНИ" на закупівлю товару «Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)» (ID: UA-2024-02-26-004725-a) відрізняються від проекту договору, що був викладений Замовником у тендерній документації при оголошенні процедури відкритих торгів з особливостями закупівлі товарів «ДК 021:2015:03410000-7: Деревина», очікуваною вартістю 799 845,00 грн (ID: UA-2024-02-07-014139-a), а саме в частині Розділу «ІІ. Якість товарів» договору, пункти: 2.3, 2.5, 2.6.
Нижчезазначені пункти в укладеному договорі від 26 лютого 2024 року № 01/2024 - відсутні:
«2.3. Строк придатності товарів на день поставки має становити не менше ___________% від загального терміну придатності.
2.5. Постачальник зобов'язаний у момент передачі Товару надати в розпорядження Замовнику оригінали або завірені копії документів, що засвідчують відповідність Товару вимогам стандарту або технічних умов відповідно до діючого законодавства України.
2.6. Маркування на зовнішній упаковці Товару повинно включати в себе назву та інформацію про склад, дату виготовлення та термін придатності, номер партії, адресу виробника, інформацію про умови зберігання, тощо».
Також, виявлено невідповідність в частині пункту 3.2. Розділу «III. СУМА ДОГОВОРУ», а саме: в укладеному договорі від 26 лютого 2024 року № 01/2024 пункт 3.2. викладено в редакції: «Сума цього Договору може бути змінена за взаємною згодою Сторін», тоді як в проекті договору зазначений пункт викладено наступним чином: «Сума цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін.».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.