• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)

Завершена

799 845.00 UAH з ПДВ
Номер: f114cebd6a4349cdab9755ccf6fc07da
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-09-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.04.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 09.04.2024 10:48 - 01.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.04.2024 № 19-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 09.04.2024 № 19-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-02-26-004725-a 26.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей, в частині не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо дотримання умов, визначених Особливостями під час укладання договору про закупівлю без використання електронної системи для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погодженого (затвердженого) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника; шляхом внесення змін до договору від 26.02.2024 №01/2024, укладеного з Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» та приведення умов вказаного договору у відповідність умовам проекту договору про закупівлю відкритих торгів (ID: UA-2024-02-07-014139-a), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, дотримання умов, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 13.02.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) під час укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ясінянського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ясінянської селищної ради Рахівського району Закарпатської області (далі – Замовник); договір про закупівлю від 26.02.2024 №01/2024; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 09 квітня 2024 року. В ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, Замовнику 09.04.2024 та 17.04.2024 було направлено запити про надання пояснень з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу, проте в порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII відповіді (пояснення) на поставлені питання у запиті від 09.04.2024 Замовником надано 16.04.2024 (п’ятий робочий день), а на запит від 17.04.2024 відповіді Замовником не надано. Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 13.02.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Пунктом 13 Особливостей визначено, що замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення пункту 13 Особливостей Замовник, разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. З огляду на зазначене, під час здійснення моніторингу постала потреба у отриманні пояснень щодо наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, відповідно, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 09.04.2024 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання інформації та підтвердних документів. Згідно з наданими Замовником в ході проведення моніторингу закупівлі поясненнями встановлено, що договір про закупівлю укладено без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, а саме, у зв’язку із відміною відкритих торгів за ID: UA-2024-02-07-014139-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах, а обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у вигляді окремого файлу), по технічним причинам не було завантажено при оголошенні закупівлі, що не спростовує виявлене порушення вимог пункту 13 Особливостей. Виходячи зі змісту пункту 13 Особливостей, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей - це розпорядче рішення замовника, або інший документ, оформлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника, який обов'язково має бути погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Проте, обґрунтування підстави для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, долучене Замовником до пояснення не містить погодження (затвердження) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, чим недотримано вимоги пункту 13 Особливостей. Імперативною умовою укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей є умова, яка полягає в тому, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Проте, в ході здійснення моніторингу виявлено, що умови договору від 26.02.2024 №01/2024, укладеного без використання електронної системи закупівель з ДЕРЖАВНИМ СПЕЦІАЛІЗОВАНИМ ГОСПОДАРСЬКИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ЛІСИ УКРАЇНИ" на закупівлю товару «Деревина (дрова паливні твердих і м'яких порід)» (ID: UA-2024-02-26-004725-a) відрізняються від проекту договору, що був викладений Замовником у тендерній документації при оголошенні процедури відкритих торгів з особливостями, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), на закупівлю товару «ДК 021:2015:03410000-7: Деревина», очікуваною вартістю 799 845,00 грн (ID: UA-2024-02-07-014139-a), в частині Розділу «ІІ. Якість товарів», а саме: 2.3. Строк придатності товарів на день поставки має становити не менше ___________% від загального терміну придатності. 2.5. Постачальник зобов'язаний у момент передачі Товару надати в розпорядження Замовнику оригінали або завірені копії документів, що засвідчують відповідність Товару вимогам стандарту або технічних умов відповідно до діючого законодавства України. 2.6. Маркування на зовнішній упаковці Товару повинно включати в себе назву та інформацію про склад, дату виготовлення та термін придатності, номер партії, адресу виробника, інформацію про умови зберігання, тощо. Вищезазначені пункти 2.3., 2.5. та 2.6. наявні в проекті договору, проте в укладеному договорі від 26 лютого 2024 року № 01/2024 – відсутні. Окрім того, виявлено розбіжності в умовах, викладених у пункті 3.2. Розділу «III. СУМА ДОГОВОРУ», а саме: в укладеному договорі від 26 лютого 2024 року № 01/2024 пункт 3.2. викладено в редакції: «Сума цього Договору може бути змінена за взаємною згодою Сторін», тоді як у проекті договору зазначений пункт викладено наступним чином: «Сума цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін.». Таким чином, в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовник уклав договір про закупівлю товару від 26.02.2024 №01/2024 з Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» на суму 799 845,00 гривень, умови якого не відповідають проекту договору про закупівлю відкритих торгів (ID: UA-2024-02-07-014139-a), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Період усунення порушень: 25.04.2024 09:39 - 10.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.04.2024 09:39

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13-02-0050/2024

Запити/Пояснення