-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дров'яна деревина для опалювального сезону
Завершена
2 006 520.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 032.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 032.60 UAH
Номер:
443e4d6e6407480abc3e286344a8c550
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-11-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2024 00:00
Період моніторингу:
11.06.2024 16:25 - 03.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.06.2024 № 36-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 11 червня 2024 року № 36-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2024-02-26-003688-a від 26.02.2024 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника Філії «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому порушень пункту 43 Особливостей № 1178 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Берегометської селищної ради на 2024 рік (ID: UA-P-2024-02-26-001977-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.02.2024 № 19 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 05.03.2024; тендерні пропозиції учасників Фізичної особи-підприємця БЕЛЬМАС ТЕТЯНА ВЯЧЕСЛАВІВНА, Філії «Берегометське лісомисливське господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (далі – Філія «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України»); рішення (протоколи) уповноваженої особи Замовника від 07.03.2024 № 21, від 11.03.2024 № 22; повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2024; договір про закупівлю товарів від 20.03.2024 № 203; пояснення Замовника з документами, надані 21.06.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Таблиці 4 Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до Таблиці 4 Додатку 2 тендерної документації учасником у складі своєї тендерної пропозиції мають бути подані документи, якими підтверджуються технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до Додатку 1 до тендерної документації.
У Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що в складі пропозиції учасник надає сертифікат на систему відповідності SGS, виданий на ім’я учасника.
Також, пунктом 7 розділу І тендерної документації передбачено, що документи або їх копії (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Так, учасник Філія «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» надав Переклад сертифікату SGSCH-FM/COC 010027 з англійської на українську мову (файл «сертифікат SGS.pdf.p7s»). Однак, учасником не надано скан-копію цього сертифікату, що не відповідає вимогам пункту 7 розділу І та Додатку 1 тендерної документації.
Через електронну систему закупівель Замовник надав Пояснення, в якому зазначив: «Після виявлення відсутності оригіналу/копії сертифікату на систему відповідності SGS нами було використано наше право як Замовника, щодо збирання інформації та витребувано відповідний документ. Дана вимога не впливає на зміст тендерної пропозиції, на технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі. У випадку відсутності оригіналу/копії сертифікату на систему відповідності SGS в Учасника ми здійснили б відповідні дії у відповідності до чинного законодавства. В подальшому зобов’язуємось більш ретельно вивчати пропозиції Учасників».
Проте, надане пояснення не спростовує факту невідповідності пропозиції учасника вимогам пункту 7 розділу І тендерної документації та Додатку 1 до неї в частині ненадання сертифікату на систему відповідності SGS, разом із поданим його автентичним перекладом українською мовою.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив повідомлення з вимогою про усунення невідповідності в інформації та/або документах учасника Філії «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» та не надав можливості учаснику виправити невідповідності, які не призводять до зміни предмета закупівлі, в частині надання сертифікату на систему відповідності SGS до його Перекладу, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
27.06.2024 17:48 - 12.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.06.2024 17:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи. Відповідне підтвердження додається.
Дата публікації звіту:
01.07.2024 10:15
Запити/Пояснення
Номер:
7083b792923f4574a921aa5a57cffc00
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.06.2024 15:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Дров'яна деревина для опалювального сезону» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-26-003688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надайте інформацію та відповідні документи стосовно прийняття рішення про затвердження річного плану (змін до нього) щодо даної закупівлі.
4. Чому проект договору (Додаток 3 до тендерної документації) не містить порядку змін його умов, що не відповідає пункту 8 частини другої статті 22 Закону?
5. Відповідно до пункту 2 Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження повноважень службової (посадової) особи або представника учасника процедури закупівлі, які будуть підписувати тендерну пропозицію та/або договір, укладений за результатами торгів учасники повинні надати протокол засновників/рішення власника (або виписка з протоколу/рішення) та наказ про призначення; для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність.
Учасник Філія «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» (код ЄДРПОУ 44923971) (далі – Філія) у складі пропозиції надав Довіреність від 26.12.2023 ДП «Ліси України» (код ЄДРПОУ 44768034) щодо повноважень директора Філії.
Яким чином учасник закупівлі Філія «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» виконав вимоги пункту 2 Таблиці 3 Додатку 2 до тендерної документації в частині надання документів, що підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність?
6. Учасник Філія «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» у складі пропозиції надав Переклад сертифікату SGSCH-FM/COC 010027 з англійської на українську мову (файл «сертифікат SGS.pdf.p7s»).
Згідно з пунктом 7 розділу І тендерної документації документи або їх копії (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
З яких причин Вами не відхилено пропозицію учасника Філія «Берегометське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України», якщо на вимогу Додатку 1 до тендерної документації про надання сертифікату на систему відповідності SGS, учасник не надав такого документу, а надав лише Переклад сертифікату SGSCH-FM/COC 010027 з англійської на українську мову?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
1fa7a202f37641e487c7302d599b92f5
Назва:
Щодо надання пояснень
Дата опублікування:
21.06.2024 15:14
Опис:
У відповідь на звернення повідомляємо:
1. Закупівля проводилась для забезпечення Берегометської селищної ради дровами для опалення. Обґрунтування обсягів закупівлі Товару: загальний обсяг закупівлі дров для опалення сформований, виходячи з наявної потреби.
Обґрунтування обсягів закупівлі Товару: загальний обсяг закупівлі дров для опалення
сформований, виходячи з наявної потреби.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на Товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» від 20.08.2019 р. № 3301-04/34980-06 та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а також інфолиста Мінекономіки «Щодо передумов здійснення закупівель розпорядниками бюджетних коштів» від 10.09.2020 р. № 3304-04/55366-06, здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін на деревину (Дрова) актуальних на момент моніторингу. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель. 2. https://beregomet-gromada.gov.ua/news/1718886994/ 3. ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) № 19/1 УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ від 26.02.2024р. 4. Відповідно до Тендерної документації Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Відкоригувати договір з метою включення до нього переліку підстав для зміни істотних умов після підписання договору є неможливим.
Отже, замовник в обов’язковому порядку зазначає повний перелік підстав для зміни істотних умов договору у проекті договору про закупівлю під час формування тендерної документації, що нами і було здійснено. Внесення змін відбувається у відповідності до чинного законодавства. 5. Учасником було надано: наказ ДП «Ліси України», яким продовжено термін дії трудового договору з Приказкою Романом Васильовичем до 01.04.2024р., підписантом якого є Юрій БОЛОХОВЕЦЬКИЙ та Довіреність, якою ДП «Ліси України» уповноважено Приказку Романа Васильовича здійснювати дії пов’язані з діяльністю Філія "Берегометське лісомисливське господарство" ДП "Ліси України", підписантом якого є Ігор ЛИЦУР. Підписанти зазначених документів являються посадовими особами ДП «Ліси України» та не є особами Учасника. Враховуючи це, документи , що підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписаи Довіреність та наказ ДП «Ліси України» підписані фактично не посадовими (службовими) особами саме учасника.
Також враховуючи те, що Філія "Берегометське лісомисливське господарство" ДП "Ліси України" дало згоду на збір та обробку персональних даних, та інформація про свою діяльність в розумінні положень Закону України «Про публічні закупівлі» є публічною. Замовник скористався своїм правом і звернувся до відкрити джерел інформації. Нами взято до уваги офіційний сайт ДП «Ліси України» https://e-forest.gov.ua/leaders/ та для використання з метою виконання умов по даній закупівлі .
Замовником взято до уваги дану інформацію, що повністю відповідає вимогам встановленим \ до тендерної документації прийнято рішення вважати надані документи достатніми для підтвердження повноважень посадових осіб Філія "Берегометське лісомисливське господарство" ДП "Ліси України".
6. Після виявлення відсутності оригіналу/копії сертифікату на систему відповідності SGS нами було використано наше право як Замовника, щодо збирання інформації та витребувано відповідний документ. Дана вимога не впливає на зміст тендерної пропозиції, на технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі. У випадку відсутності оригіналу/копії сертифікату на систему відповідності SGS в Учасника ми здійснили б відповідні дії у відповідності до чинного законодавства. В подальшому зобов’язуємось більш ретельно вивчати пропозиції Учасників.