• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Молоко

Завершена

345 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 725.00 UAH
Номер: 17ad7a1b451b456690da53336e7db983
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-18-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.03.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 18.03.2024 16:03 - 09.04.2024 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.03.2024 № 29-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.03.2024 № 29-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 2. UA-2024-02-23-002139-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 105-95-93, artem4uk.angel@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Білоцький Ігор Володимирович установлено порушення вимог підпунктів 2, 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 18.03.2024 № 21, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Пугачівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 23.02.2024 № 42, тендерна пропозиція переможця фізичної особи-підприємця Білоцького Ігора Володимировича (далі - ФОП Білоцький Ігор Володимирович), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2024 № 50, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 04.03.2024, договір про закупівлю від 18.03.2024 № 21, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 27.03.2024. Пунктом 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - Постанова № 710) визначено, що, зокрема, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 25.03.2024, зокрема, щодо надання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710, Замовником в поясненні від 27.03.2024 зазначено посилання на сторінку Замовника в соціальній мережі Facebook, на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710 Замовник не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме: - підпункт 5.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації містить інформацію про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця в редакції статті 17 Закону, а не пункту 47 Особливостей; - в пункті 3 розділу VІ тендерної документації Замовником зазначено випадки, за яких умови договору про закупівлю можуть відрізнятися від змісту пропозиції переможця закупівлі, що визначені в пункті 18 Особливостей, в редакції, що діяла до 25.02.2023. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Білоцький Ігор Володимирович встановлено наступне. Так, в підпункті 1.4 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено імперативну умову, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція переможця ФОП Білоцький Ігор Володимирович містить накладений електронний підпис Білоцького Ігора Володимировича, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Білоцького Ігора Володимировича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги підпункту 1.4 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації. Також, в Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлено технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, зокрема, запропонований учасником товар повинен відповідати Національному стандарту України ДСТУ 2661:2010 «Молоко коров’яче питне. Загальні технічні умови», строк (термін) придатності - не більше ніж 72 години та фасування - пакети з поліетиленової плівки. При цьому, підпунктом 10.2.1 пункту 10.2 «Правила зберігання» розділу 10 «Правила транспортування та зберігання» ДСТУ 2661:2010 передбачено, що молоко пастеризоване зберігають у пакетах з поліетиленової плівки - не більше ніж 72 години. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Білоцький Ігор Володимирович надано декларацію виробника про відповідність від 23.02.2024 № 566, в якій зазначено про відповідність товару (молока коров’ячого питного пастеризованого) ДСТУ 2661:2010 та зазначено строк придатності до споживання 5 діб. Таким чином, моніторингом встановлено, що запропонований учасником ФОП Білоцький Ігор Володимирович товар не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, встановленим у Додатку № 3 до тендерної документації. Також, в порушення вимог Додатку № 1 до тендерної документації учасником ФОП Білоцький Ігор Володимирович у складі тендерної пропозиції не надано листа, в якому учасник гарантує, що відповідає за зміст поданої ним пропозиції, за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції, та зазначає, що під час проведення закупівлі дотримується норм чинного законодавства України про публічні закупівлі. Крім того, в порушення абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможцем торгів ФОП Білоцький Ігор Володимирович у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпунктів 2, 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Білоцький Ігор Володимирович як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та через не надання у спосіб, зазначений в підпункті 5.4 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 04.04.2024 17:47 - 19.04.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.04.2024 17:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усуното. Договір розірвано.
Дата публікації звіту: 05.04.2024 10:10

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Замовником порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації: 10.04.2024 14:04

Запити/Пояснення