-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Філе мінтая, філе хека, хек тихоокеанський випотрошений без голови)
Завершена
995 050.00
UAH з ПДВ
Номер:
bf2cb900da9c458b90abc3e609c4dc9d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-18-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
18.06.2024 14:07 - 10.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.06.2024 № 152
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
14 UA-2024-02-22-010092-a 22.02.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі, установлено порушення Замовником вимог пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, а також здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір від 21.02.2024 № 37/02, пояснення та документи Замовника від 24.06.2024 на запит Північного офісу Держаудитслужби, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, установлено порушення Замовником вимог законодавства у сфері закупівель щодо подяку оприлюднення інформації про закупівлю, з огляду на наступне.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю за номером ID: UA-2024-02-22-010092-a шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, зокрема, у зв’язку з відміною торгів за номером ID: UA-2024-02-06-002201-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі.
Відповідно до вимог пункту 13 Особливостей № 1178 установлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Так, під час аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником разом із звітом про договір про закупівлю не оприлюднено Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
09.07.2024 21:16 - 24.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.07.2024 21:16
Запити/Пояснення
Номер:
663875aea5c34ae5b10174e301d76fad
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.06.2024 10:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Філе мінтая, філе хека, хек тихоокеанський випотрошений без голови)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-22-010092-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (ІПН 30407882), з яким укладений договір від 21.02.2024 № 37/02 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6b819c43c7fc4714b0986b66ca261404
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
24.06.2024 13:54
Опис:
Управління гуманітарного розвитку Української міської ради надає пояснення (інформацію та документи) з питань, наведених у запиті від 19 червня 2024 року.
По першому питанню Запиту слід зазначити наступне.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Філе мінтая, філе хека, хек тихоокеанський випотрошений без голови) визначені на підставі відповідних державних стандартів і норм.
ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) у складі своєї пропозиції надав відповідні сертифікати на запропоновані товари (продукти), що видані органом оцінки відповідності.
Очікувану вартість предмета закупівлі було визначено відповідно до потреб закладів освіти Української громади та з урахуванням вимог нормативних документів від представників МОН, МОЗ, Держспоживслужби України, а також відповідно до аналізу загальнодоступної інформації про вартість товарів (тобто інформації про ціни (моніторинг цін на ринку (2024 рік), що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі на спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах та в електронній системі закупівель «Прозорро» тощо).
По другому питанню Запиту слід зазначити наступне.
Відкриті торги на закупівлю за кодом ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Філе мінтая, філе хека, хек тихоокеанський випотрошений без голови) (ID: UA-2024-02-06-002201-a) було відмінено відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, а саме через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником.
Після чого Замовник отримав комерційну пропозицію на закупівлю для постачання до закладів освіти, а саме від ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882), лист з ціновою пропозицією від 20.02.2024 Вих. №16, додається.
При цьому, варто зазначити, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю, не відрізнявся від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не перевищила очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
У зв’язку із наведеним, було укладено Договір з ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) без застосування електронної системи закупівлі.
По третьому питанню Запиту слід зазначити наступне.
Представниками Замовника було здійснено моніторинг ринку щодо поточної вартості предмета Закупівлі у різних Постачальників.
Замовником враховано технічні та якісні вимоги щодо продуктів харчування, що застосовуватимуться ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» для поставки товарів. Встановлено, що такі вимоги повністю відповідають вимогам щодо їх якості, надійності, а також, усім технічним вимогам/державним стандартам та мають відповідні дійсні сертифікати, підтверджені досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), технічні паспорти та інші документи, що засвідчують їх якість і безпечність та строку її експлуатації, тому після проведення консультацій з відповідними спеціалістами Замовника було прийнято рішення про укладання Договору про закупівлю без застосування електронної системи закупівель із зазначеним контрагентом, зокрема який запропонував найбільш економічно вигідні умови і ціну.
Не менш важливим є те, що укладення договору з ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) надало змогу уникнути зриву харчування вихованців дошкільних закладів та учнів закладів загальної середньої освіти Української громади.
Не дивлячись на те, що в нелегкий для країни та населення воєнний час, Закон України "Про публічні закупівлі", з врахуванням особливостей, що стосуються проведення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених вищезазначеним Законом. Ці особливості діють протягом періоду введеного в Україні воєнного стану та на протязі 90 днів з моменту його припинення або анулювання (далі - Особливості), які були схвалені ПКМУ від 12.10.2022 року, № 1178, закупівля здійснюється і виконується для забезпечення до потреб закладів освіти Української громади.
Номер:
235604091877480580e5601075940cd7
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
01.07.2024 14:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
У ході проведення моніторингу закупівлі, установлено, що Замовником, керуючись нормами підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178, здійснено закупівлю за кодом ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Філе мінтая, філе хека, хек тихоокеанський випотрошений без голови) (ID: UA-2024-02-22-010092-a) шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, зокрема, у зв’язку з відміною торгів за номером ID: UA-2024-02-06-002201-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей № 1178, установлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Враховуючи викладене, прошу надати обґрунтовані пояснення та їх документальне підтвердження, щодо відповідності вимог суб’єкта (Товариство з обмеженою відповідальністю «Зернопром»), з яким укладено договір про закупівлю, вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації за ідентифікатором UA-2024-02-06-002201-a.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3446337277f34ba5a6a55fa49f7ec304
Назва:
ПРОТОКОЛ №43_ОБГРУНТУВАННЯ_РІЧНИЙ ПЛАН
Дата опублікування:
12.07.2024 12:54
Опис:
Управління гуманітарного розвитку Української міської ради надає (оприлюднює) інформацію (документи) на веб-порталі в електронній системі закупівель, згідно висновку від 09 липня 2024 року.