-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі КНП "Солонянська лікарня" Солонянської селищної ради за адресою: Дніпропетровська область, смт. Солоне, вул. Усенко,13А. Код ДК 021:2015:45260000 - 7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи
Завершена
2 311 322.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 556.61 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 556.61 UAH
Номер:
90d8b347d98343cfbebbbb7d19f718f9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-04-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2024 00:00
Період моніторингу:
23.04.2024 17:34 - 15.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
23.04.2024 № 49
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Державної аудиторської служби України від 17.04.2024 №003100-18/2743-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 23.04.2024 № 49
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
3 UA-2024-02-22-010209-a 22.02.2024 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СОЛОНЯНСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам чинного законодавства встановлено порушення пункту 83 Постанови № 668.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "ІДЕА ГРУП" встановлено порушення вимоги пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі).
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором підряду на виконання робіт від 11.03.2024 № 1 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СОЛОНЯНСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі Замовник) ID: UA-P-2024-02-22-004989-b на 2024 рік, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 22.02.2024 №7 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.03.2024, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІДЕА ГРУП" (далі ТОВ "ІДЕА ГРУП"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2024 №8, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 04.03.2024, договір підряду на виконання робіт від 11.03.2024 № 1, пояснення замовника надані 07.05.2024 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 02.05.2024.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону 922 та цих Особливостей.
Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником, є невід'ємною частиною договору підряду.
Згідно з пунктом 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом установлено, що до проекту договору, який є Додатком 3 до тендерної документації, Замовником на порушення пункту 83 Постанови № 668 не включено план фінансування робіт з капітального ремонту покрівлі.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІДЕА ГРУП" встановлено, що в пункті 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*» розділу 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» Додатку 1 до тендерної документації Замовник визначив вимогу про надання учасником у складі пропозиції на підтвердження відповідності цим вимогам довідки, що містить інформацію про наявність у учасника основних будівельних машин, механізмів, обладнання, необхідних для виконання Договору про закупівлю, із зазначенням: найменування машин, механізмів, та обладнання, технологій, їх кількість, відомості про технічний стан та правові підстави наявності матеріально-технічної бази.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІДЕА ГРУП" завантажена Підсумкова відомість ресурсів, відповідно до якої в розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» для виконання робіт за предметом закупівлі передбачено використання компресори пересувні з електродвигуном тиск 600 кПА (6 ат) продуктивність 0,5 м3/хв, лебідки електричні тягове зусилля до 5,79 кН (0,59 т), пістолет монтажний.
Проте, в розміщеній в складі тендерної пропозиції ТОВ "ІДЕА ГРУП" Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 23.02.2024 №23-02/1004 (файл «1-2-Довідка про наявність інструментів, механізмів.pdf» 28 лютого 2024 17:34) відсутня інформація щодо наявності в учасника закупівлі вказаних обладнання, матеріально-технічної бази, а саме: компресори пересувні з електродвигуном тиск 600 кПА (6 ат) продуктивність 0,5 м3/хв, лебідки електричні тягове зусилля до 5,79 кН (0,59 т), пістолет монтажний.
Отже, учасник ТОВ "ІДЕА ГРУП" не підтвердив відповідність пропозиції кваліфікаційному критерію про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що не відповідає вимогам пункту 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*» розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідність у документах учасника ТОВ "ІДЕА ГРУП", та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ "ІДЕА ГРУП" невідповідностей, тим самим не надав можливості учаснику їх виправити.
Таким чином, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, норми пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання. Слід зазначити, що замовник не наділений правом звільняти учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, у складі тендерної пропозиції, які передбачені вимогами тендерної документації.
Проте, в порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі), Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ "ІДЕА ГРУП", натомість визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав із ним договір підряду на виконання робіт від 11.03.2024 № 1 на суму 2 160 282,28 гривень.
Надані Замовником протягом строку проведення моніторингу пояснення (інформація) через електронну систему закупівель на запит від 02.05.2024 щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, не спростувало виявлених порушень.
Період усунення порушень:
14.05.2024 13:42 - 29.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2024 13:42
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява
Дата публікації:
29.05.2024 14:50
Дата відкриття провадження:
27.05.2024 09:00
Номер відкриття провадження:
160/13714/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
9bbeb73d28ed4abcb4db19d36d6b475f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 15:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2024 00:00
Опис:
Питання для пояснення додаються у файлі