-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Код ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо (М’ясо свинини (лопатка без кістки), м’ясо яловичини (лопатка без кістки), м’ясо курине (філе), м’ясо курине (стегно без кістки))
Завершена
1 796 229.00
UAH з ПДВ
Номер:
2598a9fba788422aa173b7e363492df6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000080
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
11.03.2024 17:25 - 02.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.03.2024 № 60
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2024-02-22-009794-а 22.02.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі без використання електронної системи та наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено недотримання вимог пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір від 21.02.2024 36/02, пояснення та документи надані Замовником від 15.03.2024 на запит Північного офісу Держаудитслужби, що оприлюднені через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Пунктом 13 Особливостей №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Аналізом інформації розміщеної в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, що Замовником закупівлі товару за ID: UA-2024-02-22-009794-a (Код за ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо (М’ясо свинини (лопатка без кістки), м’ясо яловичини (лопатка без кістки), м’ясо курине (філе), м’ясо курине (стегно без кістки)), очікуваною вартістю 1 796 229,00 гривень, проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей № 1178.
На запит Північного офісу Держаудитслужби від 15.03.2024 Управління гуманітарного розвитку Української міської ради (далі - Замовник) надано пояснення в якому зазначено, що підставою для проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель Замовником визначено підпункт 6 пункту 13 Особливостей № 1178, а саме: придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, якщо відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що Замовником було оголошено відкриті торги з особливостями (інформація опублікована в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-23-014764-a) на закупівлю м’яса в кількості 11 510 кг, очікуваною вартістю 1 796 370,00 гривень. Однак, торги не відбулися через неподання жодної тендерної пропозиції.
У зв’язку з чим, Замовником укладено договір від 21.02.2024 № 36/02 про закупівлю м’яса, в кількості 11 395 кг вартістю 1 796 229,00 гривень, без використання електронної системи закупівель, що на 115 кілограм менше за оголошену кількість поставки товару у торгах які не відбулися (інформація опублікована в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-23-014764-a).
Виходячи з вищевикладеного, Замовником порушено підпункт 6 пункту 13 Особливостей №1178, а саме: придбання замовником товарів шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції, у частині невідповідності кількісних характеристик, що були визначені замовником у тендерній документації при проведенні відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Також, згідно з нормами пункту 13 Особливостей № 1178, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, моніторингом установлено, що Замовником, разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування (у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документу) підстав здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель чим не дотримано вимоги пункту 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
27.03.2024 17:10 - 11.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
27.03.2024 17:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionPublicDisclosure: Так
Опис:
-
Дата публікації:
25.04.2024 17:23
Запити/Пояснення
Номер:
7de351889d084b7c8b91740c36535c9b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.03.2024 16:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-22-009794-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ЗЕРНОПРОМ»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
51510f2ab7ef4bc9b377a9948cd10a8e
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
15.03.2024 11:06
Опис:
Доброго дня!
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень від 12 березня 2024 року Управління гуманітарного розвитку Української міської ради надаємо інформацію та необхідні документи по закупівлі з питань, наведених у запиті.
По першому питанню Запиту слід зазначити наступне.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: Код ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо (М’ясо свинини (лопатка без кістки), м’ясо яловичини (лопатка без кістки), м’ясо курине (філе), м’ясо курине (стегно без кістки)) визначені на підставі відповідних державних стандартів і норм.
ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) у складі своєї пропозиції надав відповідні сертифікати на запропоновані товари (продукти), що видані органом оцінки відповідності.
Очікувану вартість предмета закупівлі було визначено відповідно до потреб закладів освіти Української громади та з урахуванням вимог нормативних документів від представників МОН, МОЗ, Держспоживслужби України, а також відповідно до аналізу загальнодоступної інформації про вартість товарів (тобто інформації про ціни (моніторинг цін на ринку (2024 рік), що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі на спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах та в електронній системі закупівель «Прозорро» тощо).
По другому питанню Запиту слід зазначити наступне.
Відкриті торги на закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо (М’ясо свинини (лопатка без кістки), м’ясо яловичини (лопатка без кістки), м’ясо курине (філе), м’ясо курине (стегно без кістки)) (ID: UA-2024-01-23-014764-a) було відмінено відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, а саме через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником.
Після чого Замовник отримав одну комерційну пропозицію на закупівлю для постачання до закладів освіти, а саме від ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) (“Комерційну пропозицію”), лист з ціновою пропозицією від 20.02.2024 Вих. №15, додається.
При цьому, варто зазначити, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю, не відрізнявся від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не перевищила очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
У зв’язку із наведеним, було укладено Договір з ТОВ ««ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) без застосування електронної системи закупівлі.
По третьому питанню Запиту слід зазначити наступне.
Представниками Замовника було здійснено моніторинг ринку щодо поточної вартості предмета Закупівлі у різних Постачальників.
Замовником враховано технічні та якісні вимоги щодо продуктів харчування, що застосовуватимуться ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» для поставки товарів. Встановлено, що такі вимоги повністю відповідають вимогам щодо їх якості, надійності, а також, усім технічним вимогам/державним стандартам та мають відповідні дійсні сертифікати, підтверджені досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), технічні паспорти та інші документи, що засвідчують їх якість і безпечність та строку її експлуатації, тому після проведення консультацій з відповідними спеціалістами Замовника було прийнято рішення про укладання Договору про закупівлю без застосування електронної системи закупівель із зазначеним контрагентом, зокрема який запропонував найбільш економічно вигідні умови і ціну.
Не менш важливим є те, що укладення договору з ТОВ «ЗЕРНОПРОМ» (код ЄДРПОУ 30407882) надало змогу уникнути зриву харчування вихованців дошкільних закладів та учнів закладів загальної середньої освіти Української громади.
Не дивлячись на те, що в нелегкий для країни та населення воєнний час, Закон України "Про публічні закупівлі", з врахуванням особливостей, що стосуються проведення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених вищезазначеним Законом. Ці особливості діють протягом періоду введеного в Україні воєнного стану та на протязі 90 днів з моменту його припинення або анулювання (далі - Особливості), які були схвалені ПКМУ від 12.10.2022 року, № 1178, закупівля здійснюється і виконується для забезпечення до потреб закладів освіти Української громади.
Номер:
1eb35e1904a841d0ba3fd450e86cd7ed
Назва:
Висновок
Дата опублікування:
29.03.2024 14:21
Опис:
Доброго дня!
На виконання висновку від 27 березня 2024 року надаємо інформацію та необхідні документи по закупівлі товару за ID: UA-2024-02-22-009794-a (Код ДК 021:2015 – 15110000-2- М'ясо (М’ясо свинини (лопатка без кістки), м’ясо яловичини (лопатка без кістки), м’ясо курине (філе), м’ясо курине (стегно без кістки).
Необхідні документи додаємо:
1. Лист (Вих.№ 248/26/3-23 від 28 березня 2024р.);
2. Протокол № 27 від 29 березня 2024р.;
3. Додаткова угода №1 від 29 березня 2024року.