-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Номер:
2c8caa6582984dc09f6de12261758f9e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
12.03.2024 14:44 - 03.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.03.2024
№ 25-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.03.2024 № 25-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
14. UA-2024-02-22-009027-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 14 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Якімець Андрій Вікторович, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення норм передбачених пунктом 14 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Госпіталь ветеранів війни» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.02.2024 № 22022024 (зі змінами), тендерна пропозиція ФОП Якімець Андрій Вікторович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.03.2024 № 08032024, повідомлення про намір укласти договір від 08.03.2024, договір про закупівлю від 18.03.2024 № ТП-4/24, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 20.03.2024.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 14 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, а саме, тендерна документація Замовника не містить кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, тендерна документація містить вимогу щодо надання в складі пропозиції гарантійного листа з приводу дотримання вимог Закону України від 24.02.1994 № 4004-XII «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», при тому, що нормативний документ з 01.10.2023 втратив чинність.
Період усунення порушень:
29.03.2024 16:00 - 13.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
29.03.2024 16:00
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Адміністрація КНП «Госпіталь ветеранів війни» Житомирської обласної ради прийняла до уваги висновки Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зроблені результатом моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-22-009027-a) та вжила наступних заходів: З уповноваженою особою було проведено бесіду щодо дотримання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,. З заступника директора з економічних питань - уповноваженої особи Надії Фірстової знято 10% щомісячної премії за квітень місяць 2024 року.
Дата публікації звіту:
01.04.2024 12:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом притягнення до відповідальності (зняття щомісячної премії).
Дата публікації:
01.04.2024 14:06
Запити/Пояснення
Номер:
83b22342b08e4e90afd8591cc009fc70
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
18.03.2024 12:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-22-009027-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Якімець Андрій Вікторович на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
10d727f4a0be4d93bc29bdced80519ac
Назва:
Відповідь замовника
Дата опублікування:
20.03.2024 15:27
Опис:
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі процедури закупівлі по предмету: «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-22-009027-a), відповідно до частини п'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» управління Комунальне некомерційне підприємство «Госпіталь ветеранів війни» Житомирської обласної ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель.
Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов'язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною четвертою статті 3 Закону).
Відповідно до ст.. 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 31.12.2020 року обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель забезпечуються головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки. КНП «Госпіталь ветеранів війни» ЖОР не є розпорядником бюджетних коштів, а є одержувачем бюджетних коштів, не має статусу бюджетної установи, уповноважене розпорядником бюджетних коштів здійснювати заходи, які передбачає бюджетна програма і отримує на їх виконання кошти бюджету, а отже на КНП «Госпіталь ветеранів війни» ЖОР не поширюється дія постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 31.12.2020 року.
Стосовно питання, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі:
Перш за все зазначимо, що Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710) не містить вимог щодо порядку формування очікуваної вартості або вимог щодо інформації, яка має бути оприлюднена замовником. Отже, замовник самостійно визначає зміст інформації, яка має обґрунтувати очікувану вартість.На даний час, документом, що застосовується для розрахунку очікуваної вартості є Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджена наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (далі – Методика). Тож обґрунтувати очікувану вартість можна, зокрема керуючись рекомендаціями вказаної Методики.
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. У відповідності до пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було проведено моніторинг цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації щодо ціни товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro", https://www.ukrstat.gov.ua/, https://index.minfin.com.ua/ і т.д.).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а саме, «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені», було здійснене на підставі аналізу потреби минулих років (фактичних витрат за минулі роки) та фактичного потоку пацієнтів у поточному році комунального некомерційного підприємства «Госпіталь ветеранів війни» Житомирської обласної ради, вивчено відповідний ринок харчових продуктів (Додаток 1), згідно технічних характеристик та існуючої потреби у відповідності до вимог абз.1 п.14 Постанови №1178.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону планування закупівель здійснювалось на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт та послуг. Формування річного плану закупівель, в свою чергу, здійснювалось на підставі річної потреби Замовника.
До розробки тендерної документації в тому числі вимог до предмету закупівлі були залучені відповідні фахівці (працівники) Замовника.
Що стосується формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Якімець Андрій Вікторович:
Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. Тендерна документація оприлюднена для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках у порядку, встановленому статтею 10 Закону.
Частина друга статті 22 Закону визначає, що тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також роз’яснює, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Інших вимог в цій частині Закон не містить, в тому числі не встановлює, що віднесення виявленої помилки до формальної (несуттєвої) відбувається за рішенням тендерного комітету (уповноваженої особи), а отже не потребує складання протоколу.
Правова природа формальних (несуттєвих) помилок в розумінні Закону є такою, що їх виявлення під час розгляду не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень від замовника, оскільки їх допущення не залежить від рішень замовника і в жодному випадку не може призвести до відхилення тендерних пропозицій учасників, що прямо визначено частиною другою статті 22 Закону. Якщо ж виявлена помилка свідчить про наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій, визначених статтею 31 Закону, то така помилка не є формальною і тендерна пропозиція учасника відхиляється.
При цьому стаття 31 Закону містить вичерпний перелік підстав, у разі виявлення яких замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, і виявлені формальні (несуттєві) помилки до вказаного переліку не належать.
Правові підстави позиції органу державного фінансового контролю щодо необхідності складання протоколу тендерного комітету (уповноваженої особи) з цього питання не відповідають нормам Закону (фактично Закон не визначає такого обов'язку для замовника), а орган державного фінансового контролю є органом державної влади і його посадові особи зобов'язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції - діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тендерна документація замовника для проведення закупівлі за номером ID: UA-2024-02-22-009027-a розроблена з дотриманням вимог Закону, зокрема і статті 22, містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, та оприлюднена відповідно до вимог статті 10 Закону – отже, замовник не порушував вимог Закону в цій частині.
Частиною 9 статті 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Протокол розгляду тендерних пропозицій, відповідно до частини 1 статті 10 Закону, оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня його затвердження.
При цьому зазначаємо, що вимог щодо відображення у протоколі розгляду тендерних пропозицій учасників будь-якої інформації про виявлення або розгляд формальних (несуттєвих) помилок, Законом не встановлено.
Складання інших протоколів за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників також не передбачено Законом.
Окрім того, тендерна документація, затверджена замовником для проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2024-02-22-009027-a також не містить жодних умов щодо необхідності складання протоколу щодо формальних (несуттєвих) помилок.
Відповідно до вимог статті 29 Закону замовник розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника ФОП Якімець Андрій Вікторович, яка була визначена найбільш економічно вигідною, а також склав і оприлюднив у визначений Законом строк протокол розгляду тендерних пропозицій, а тому замовник не порушував вимог Закону в цій частині.
Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Якімець Андрій Вікторович були виявлені несуттєві помилки (пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки), допущення яких не призвело до відхилення його пропозиції. Складання окремих протоколів з цього питання не передбачено Законом.