-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
послуг зі збирання, вивезення твердих побутових відходів та їх захоронення
Завершена
458 802.60
UAH з ПДВ
Номер:
afa2308bd1854fd7abc52f4430478c63
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-11-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.03.2024 00:00
Період моніторингу:
11.03.2024 17:02 - 02.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.03.2024 Одеса № 58
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 11.03.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 11.03.2024 № 58
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
15 UA-2024-02-22-007857-a 22.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 32 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом оприлюднення інформації про закупівлю та надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, відповідно до вимог Особливостей та Закону, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 22.02.2024, протокол від 22.02.2024 № 6 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (далі – Протокол № 6), договір про надання послуг зі збирання та вивезення твердих побутових відходів з міських кладовищ, пляжу та загальноміських територій від 22.02.2024 № 120-БИ (далі – Договір), пояснення та документи, отримані 18.03.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до вимоги абзацу 32 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно пункту 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.03.2024 щодо в тому числі неоприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей Замовник 18.03.2024 надав пояснення, які не обґрунтовують рішення Замовника, та завантажив Протокол № 6. Слід зазначити, що Протокол № 6 стосується прийняття рішення уповноваженою особою щодо оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, на порушення вимог абзацу 32 пункту 13 Особливостей Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у встановлений Особливостями та Законом строк, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Також з метою з’ясування питання в тому числі щодо визначення підстави для укладення Договору без застосування відкритих торгів та надання Замовником обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за предметом ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги зі збирання, вивезення твердих побутових відходів та їх захоронення) у вигляді, передбаченому Особливостями, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, Південним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання пояснення від 21.03.2024.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, на запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.03.2024 Замовник не надав відповідні пояснення (інформацію, документи), чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
28.03.2024 18:06 - 12.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
28.03.2024 18:06
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0095/2024/пр
Дата відкриття провадження:
03.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
б/н
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
04.04.2024 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
deff7aaf32ec4252a29c571731ce7f65
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
13.03.2024 17:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Надати укладений договір від 22.02.2024 № 120-БИ з усіма невід’ємними частинами, в тому числі додатками та додатковими угодами до нього, якщо це не суперечить нормам чинного законодавства.
4. Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи у вигляді, передбаченому особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами)?
5. Як та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх надання саме телерадіокомпанію «ТВ-Серрус» (у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю) (код ЄДРПОУ 20950844), з якою укладений договір від 22.02.2024 № 120-БИ без використання електронної системи закупівель? Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця, та надати документальне підтвердження відповідей на них.
Також надайте у складі пояснень скановані копії Рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області від 05.01.2024 № 1 «Про визначення виконавця послуг на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території Чорноморської міської територіальної громади Одеського району Одеської області» та Рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області від 19.01.2024 № 25 «Про встановлення тарифів на перевезення змішаних та великогабаритних побутових відходів та тариф на послуги з управління змішаними та великогабаритними побутовими відходами «ТВ-СЕРРУС».
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7e7d70ede24748b2baf3043583646e1e
Назва:
Надаємо пояснення на запит у межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та
Дата опублікування:
18.03.2024 15:02
Опис:
Надаємо пояснення на запит у межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, а саме:
1.Обгрунтування розміру бюджетних призначень до договору №120-БИ від 22.02.2024р. на території Чорноморської територіальної громади розміщені контейнери для збирання, вивезення ТПВ .
2. Рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області №1 від 05.01.2024р. «Про визначення виконавця послуг на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території Чорноморської міської територіальної громади Одеського району Одеської області», Рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області №25 від 19.01.2024р. «Про встановлення тарифів на перевезення змішаних та великогабаритних побутових відходів та тариф на послуги з управління змішаними та великогабаритними побутовими відходами «ТВ-СЕРРУС» на території Чорноморської міської територіальної громади Одеського району Одеської області».
3. Договір № 120-БИ від 22.02.2024р.
4. Протокол обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи .
5. потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі обирали згідно конкурсу Виконкому Чорноморської міської територіальної громади Одеського району Одеської області.
Номер:
0fc1342b7bdb4b8684d8ad48774aea26
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
21.03.2024 10:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. На підставі якого пункту та підпункту особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) Замовником було укладено договір про закупівлю від 22.02.2024 № 120-БИ без застосування відкритих торгів?
2. Відповідно до пункту 13 Особливостей за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Надати обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі за предметом ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги зі збирання, вивезення твердих побутових відходів та їх захоронення) у вигляді передбаченому Особливостями (розпорядче рішення замовника або інший документ підготовлений уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджений (затверджений) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника) шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Чому Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи у вигляді, передбаченому Особливостями?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.