-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Картопля , горох сушений
Завершена
13 152 448.48
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 65 762.24 UAH
мін. крок: 0.5% або 65 762.24 UAH
Номер:
b0a66f619f154fb68cb867a84534a8f3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-08-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.10.2024 00:00
Період моніторингу:
08.10.2024 19:34 - 29.10.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.10.2024 № 179
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 08.10.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 08.10.2024 № 179
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2024-02-22-007844-a 22.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 24 Особоливостей та пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ФОП ЗАЙЦЕВ ЄВГЕН КОСТЯНТИНОВИЧ; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комбінат дитячого харчування», (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 22.02.2024 № 26), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 01.03.2024, протокол розкриття тендерної пропозиції, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.03.2024 №49, повідомлення про намір укласти договір від 21.03.2024, договір від 27.03.2024 № 15-К з додатковими угодами, пояснення Замовника від 23.10.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі зазначено лише код ДК 021:15: 03210000-6 «Зернові культури та картопля», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 03212100-1 Картопля 03212200-2 Бобові овочі та зерна бобових культур сушені (03212213-6 Горох сушений).
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» встановлено, що Замовником оприлюднено протокол розкриття тендерних пропозицій, відповідно до якого Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, згідно абзацу першого пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Водночас, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, інформація про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА ДНІПРО» не містить посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція не відповідає, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 46 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.10.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Однак, Замовник на зазначений запит оприлюднив свою відповідь 23.10.2024 з порушенням встановленого строку (понад три робочі дні з дня оприлюднення запиту), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
01.11.2024 15:25 - 16.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2024 15:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання приписів висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі «Картопля, горох сушений» №UA-2024-02-22-007844-a від 01.11. 2024року Уповноважену особу КП «КОМБІНАТ ДИТЯЧОГО ХАРЧУВАННЯ» притянуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани, згідно з наказом № 24 від 04.11.2024.
Дата публікації звіту:
06.11.2024 10:56
Запити/Пояснення
Номер:
acf96d11c3b3423889252207d07d0433
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.10.2024 15:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Картопля , горох сушений» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-22-007844-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Чому на порушення п46 Особливостей, Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення не містить посилання на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція не відповідають.
3. Вимогами п.5 р3 ТД передбачена необхідність надати правовстановлюючий документ на виробничі/ складські приміщення, що посвідчує право власності на виробничі потужності та/або складські приміщення, або документ що підтверджує право використання зазначених приміщень з терміном дії не менше як до 31.12.2024 р.
У складі ТП учасник надав договір суборенди від 15.01.2024 №1, укладений з ГО «Я ВРЯТОВАНИЙ» (Код ЄДРПОУ 42691943).
Однак, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ГО «Я ВРЯТОВАНИЙ» (Код ЄДРПОУ 42691943) не має квед 68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна»
Крім того, стаття 774. Цивільного каодексу передбачає, що передання наймачем речі у володіння та користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.
Яким чином Замовник пересвідчився, що наданий учасником договір суборенди від 15.01.2024 №1 є документом, що підтверджує право використання зазначених приміщень
4. Вимогами Додатку 2 до ТД передбачена необхідність надати чинний Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів.Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі» (ISO 22000:2018, IDT) з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг складування та зберігання).
Додатком А до ДСТУ ISO/TS 22003:2019 передбачено, що категорія F ділиться на підготегорії:
FI Роздрібна/гуртова торгівля
FII Посередництво/ торгівля харчовими продуктами/
При цьому, учасником надано Сертифікат на систему менеджменту безпечності харчових продуктів № SIC.MS.005.ISO22000.3722 Категорія: FI, G.
Чому Замовником не встановлено невідповідність наданого сертифіката вимогам ТД?
5. Підпунктом 5.1 пункту 5 розділу 3 ТД передбачена необхідність надати виданий на ім’я оператора ринку - особи, яка фактично використовує (використовуватиме) потужності (об’єкт) для обігу предмету закупівлі: експлуатаційний дозвіл (з додатками, якщо це передбачено змістом експлуатаційного дозволу) на дані потужності (об’єкти), у якому вказано про можливість здійснення виробництва та/або обігу на даних потужностях предмету закупівлі або експлуатаційний дозвіл оператора ринку, що провадить діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, або рішення (повідомлення) про державну реєстрацію зазначених потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
При цьому, учасником надано повідомлення про державну реєстрацію потужності від 07.02.2024 на використання за видом діяльності: Гуртова торгівля харчовими продуктами, Роздрібна торгівля
харчовими продуктами, транспортування харчових продуктів, Зберігання харчових продуктів.
Чому Замовником не встановлено невідповідність наданого повідомлення про державну реєстрацію потужності від 07.02.2024 вимогам ТД?
6. Вимогами Додатку 2 до ТД передбачена необхідність надати Протокол випробувань або експертний висновок на запропонований товар щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні, пестициди та радіонукліди.
При цьому, надано IIPOTOKOJI Bипробовувань № 1131 від 28.02.2024 на горох, який не містить інформацію щодо кольору, який відповідно до таблиці 3 ДСТУ 7701:2015 є одним з Органолептичних та фізико-хімічних показників, а також щодо пестицидів.
Чому Замовником не встановлено невідповідність наданого протоколу випробовувань
7. Вимогами Додатку 2 до ТД передбачена необхідність надати Протокол випробувань або експертний висновок на запропонований товар щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками: органолептичні, фізико-хімічні, пестициди та радіонукліди.
Пунктом 11.13 ДСТУ 9221:2023 Картопля продовольча. Технічні умови. визначено, що Пестициди визначають згідно з ДСанПіН 8.8.1.2.3.4-000 [19] , ГОСТ 30349, ГОСТ 30710.
При цьому, надано IIPOTOKOJI Bипробовувань № 470 від 01.02.2024 на картоплю, який не містить інформацію щодо пестицидів, та щодо методу досліджень, визначених ДСТУ 9221:2023.
Чому Замовником не встановлено невідповідність наданого протоколу випробовувань
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fe1378a38dc94933824cc3da1b052e63
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
23.10.2024 13:21
Опис:
Замовником розглянуто запит Північно-Східного офісу Держаудитслужби від 08.10.2024 року. За результатами розгляду повідомляємо наступне:
1. Щодо першого питання.
Комунальним підприємством «Комбінат дитячого харчування» закупівля товару здійснюється на виконання заходів Комплексної програми розвитку освіти м. Харкова на 2018-2024 роки затвердженої рішенням 16 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 08.11.2017№ 826/17 (зі змінами), рішення Харківської міської ради від 20.12.2023 №665 з метою забезпечення організації харчування у 2024 році учнів закладів загальної середньої освіти, які навчаються за очною формою навчання в умовах воєнного стану та громадян, які перебувають під тимчасовим соціальним захистом, на базі закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності міста Харкова , ураховуючи введений в Україні воєнний стан , на підставі ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , керуючись ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з урахуванням вимог до ГОСТ, ДСТУ, ТУ та інших документів, що діють на території України та підтверджують їх походження, безпечність і якість. Отже технічні та якісні характеристики предмета закупівлі враховують специфіку потреб користувачів.
В оголошені про проведення відкритих торгів ID: UA-2024-02-22-007844-a Замовник зазначив очікувану вартість предмета закупівлі 13 152 448,48 грн., з ПДВ.
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 .
Метод, що застосовано відповідно до Методики: Метод порівняння ринкових цін, який передбачає визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку.
Відповідно до застосованого методу було проведено моніторинг та аналіз загальнодоступної інформації про ціни на товари, які відповідають вимогам замовника, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в електронній системі закупівель "Prozorro" (Заявка на проведення закупівлі товарів, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, моніторинг та аналіз загальнодоступної інформації про ціни додається).
2. Щодо другого питання.
У протоколі щодо прийняття рішень уповноваженої особи від 13.03.2024 року визначені чітко зазначені підстави відхилення пропозиції учасника - ТОВ "ГАРНА СТРАВА ДНІПРО", та зазначено: «Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації учасник у складі пропозиції серед інших документів повинен надати: скан - копію оригіналу договору про надання послуг з уповноваженим на те державним органом (установою, організацією, тощо) та скан-копію акту виконаних робіт, щодо проведення радіаційного вимірювання транспортних засобів із установою, яка видала відповідний протокол.
Однак, за результатами дослідження документів наданих у складі пропозиції учасника встановлено, що учасником не надано скан - копію оригіналу договору про надання послуг з уповноваженим на те державним органом (установою, організацією, тощо) та скан-копію акту виконаних робіт, щодо проведення радіаційного вимірювання транспортних засобів із установою, яка видала відповідний протокол.
… Враховуючи вищевикладене, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ГАРНА СТРАВА ДНІПРО" на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей».
3. Щодо третього питання.
Уповноважена особа не наділена повноваженнями здійснювати перевірку статуту за видами діяльності орендодавців, які надають в оренду (суборенду) нежитлові приміщення учасникам публічних закупівель. Коди видів економічної діяльності юридичної особи, які зазначені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не перешкоджають юридичним особам здійснювати іншу діяльність, яка визначена статутом такої юридичної особи.
Згода власника приміщень на укладання договору суборенди не вимагалась тендерною документацією.
У будь-якому випадку в Україні діє презумпція правомірності правочину. У відповідності до статті 204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
4. Щодо четвертого питання.
Оскільки тендерною документацією вимагалось надання сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: F (розповсюдження), G (надання послуг складування та зберігання) і переможцем публічної закупівлі був наданий відповідний сертифікат, його пропозиція не була відхилена.
Підкатегорія харчового ланцюга:F1 це категорія, яка безпосередньо відповідає предмету закупівлі, що закуповується .
5. Щодо п’ятого питання.
Підпунктом 5.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації передбачений обов’язок учасника надати:
- експлуатаційний дозвіл…на … потужності (об’єкти), у якому вказано про можливість здійснення виробництва та/або обігу на даних потужностях предмету закупівлі; або
- експлуатаційний дозвіл оператора ринку, що провадить діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження; або
- рішення (повідомлення) про державну реєстрацію зазначених потужностей, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Отже, даним пунктом передбачається обов’язок подання одного із трьох документів, на вибір учасника.
Враховуючи, що переможцем закупівлі додано до складу пропозиції повідомлення про державну реєстрацію потужності від 07.02.2024 на використання за видом діяльності: Гуртова торгівля харчовими продуктами, Роздрібна торгівля харчовими продуктами, транспортування харчових продуктів, Зберігання харчових продуктів, підстав для відхилення пропозиції переможця у уповноваженої особи не було.
6. Щодо шостого питання.
На вимогами Додатку 2 до ТД Учасником надано Протокол випробувань №1131 від 28.02.2024 , виданий КП «САНЕПІДЕМСЕРВІС» , акредитоване Національним агенством з акредитації України на горох сушений , в якому наявні дослідження показників пестициди: алдрин та гептахлор.
7. Щодо сьомого питання.
7. На вимогами Додатку 2 до ТД Учасником надано Протокол випробувань №1131 від 28.02.2024 , виданий КП «САНЕПІДЕМСЕРВІС» , акредитоване Національним агенством з акредитації України на картопля свіжа , в якому наявні дослідження показників пестициди: алдрин та гептахлор.